Opony w Toyotach
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Opony w Toyotach
Tak sobie myślę, że może się taka przeglądówka przydać. Jak się trafi okazja, to zamieszczę foty z innych kombinacji i innych modeli.
Przymiarka robiona dla 4runnera rocznik '90, z IFS, z poszerzeniami nadkoli na ok. 4 cm, bez liftu.
Wersja pierwsza - opona 30/9,5" na feldze 15/8,5 z ET +4 (ET obliczeniowe, bo nie znalazłem tłoczonego na feldze)
Wersja druga - opona 33/12,5 na feldze 15/10" z ET -45
Tak leży ta opona na starszym 4R ze sztywnym mostem.
Tu widać, dlaczego felga musi mieć tak duże ujemne ET
I jak się okazuje, IFS zostawia znacznie więcej miejsca dla końcówki drążka, niż sztywny most.
Zapomniałem zrobić zdjęcie z przodu - opona wystaje poza poszerzenie ok. 4 cm
Jak widać, nawet spory lift niczego nie zmieni. Jedynie flex i wyciąć, co przeszkadza ...
Wersja trzecia - opona 32/11,5" na feldze 15/8" z ET -13
Tak to wygląda bez poszerzeń nadkoli.
Wychodzi, że taka opona na 7" feldze będzie pasić idealnie. Znaczy dla felgi, która zachowa dystans między wewnętrzną krawędzią a płaszczyzną montażu w okolicach 90 mm (czyli felga standardowa).
Zrobię jeszcze próbę, jak się sprawa będzie przedstawiać po założeniu opony 33" na ta pierwszą, głęboką felgę. (duże prawdopodobieństwo, że koło minie wtedy tylną część nadkola)
ps. Pojęcia nie mam, od czego ta pierwsza felga jest. Nigdy wcześniej nie spotkałem się z aż tak głębokim osadzeniem.
Przymiarka robiona dla 4runnera rocznik '90, z IFS, z poszerzeniami nadkoli na ok. 4 cm, bez liftu.
Wersja pierwsza - opona 30/9,5" na feldze 15/8,5 z ET +4 (ET obliczeniowe, bo nie znalazłem tłoczonego na feldze)
Wersja druga - opona 33/12,5 na feldze 15/10" z ET -45
Tak leży ta opona na starszym 4R ze sztywnym mostem.
Tu widać, dlaczego felga musi mieć tak duże ujemne ET
I jak się okazuje, IFS zostawia znacznie więcej miejsca dla końcówki drążka, niż sztywny most.
Zapomniałem zrobić zdjęcie z przodu - opona wystaje poza poszerzenie ok. 4 cm
Jak widać, nawet spory lift niczego nie zmieni. Jedynie flex i wyciąć, co przeszkadza ...
Wersja trzecia - opona 32/11,5" na feldze 15/8" z ET -13
Tak to wygląda bez poszerzeń nadkoli.
Wychodzi, że taka opona na 7" feldze będzie pasić idealnie. Znaczy dla felgi, która zachowa dystans między wewnętrzną krawędzią a płaszczyzną montażu w okolicach 90 mm (czyli felga standardowa).
Zrobię jeszcze próbę, jak się sprawa będzie przedstawiać po założeniu opony 33" na ta pierwszą, głęboką felgę. (duże prawdopodobieństwo, że koło minie wtedy tylną część nadkola)
ps. Pojęcia nie mam, od czego ta pierwsza felga jest. Nigdy wcześniej nie spotkałem się z aż tak głębokim osadzeniem.
Re: Opony w Toyotach
przetarłem ekran ze zdziwienia że mam déjà vu ale nie: http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=17&t=64871
Re: Opony w Toyotach
no i co ?
bardzo dobrze - namacalnie mozna by powiedziec
Offtopic ON - skad masz lusterka w tym 4r sztywnym ?? takie fajne Offtopic OFF
bardzo dobrze - namacalnie mozna by powiedziec
Offtopic ON - skad masz lusterka w tym 4r sztywnym ?? takie fajne Offtopic OFF
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Opony w Toyotach
Lusterka są z LJ70. Po lekkim tuningu podstawy
ps. Są tacy, co nie lubią tego drugiego forum ...
ps. Są tacy, co nie lubią tego drugiego forum ...
Re: Opony w Toyotach
Ja tam na ten przykład tylko nasze forum czytam więc dla mnie to nowe.Jureq pisze:przetarłem ekran ze zdziwienia że mam déjà vu ale nie: http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=17&t=64871
Re: Opony w Toyotach
A poradźcie mi proszę jakie dać ciśnienie do opon BFG AT 31x10,5R15 - na fabrycznych 255x70R15 zalecane ciśnienie to 2 bar na pusto, 2,5 przy obciążeniu. Ale przy takim ciśnieniu na styku opn z asfaltem robi się dość widoczny "balon".
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Opony w Toyotach
Te, co masz teraz są tylko minimalnie szersze, z przeliczenia wychodzi, że niecałe 10 mm. No i nieco wyższe, Ale też niewiele, jakieś 7% może.
Ciśnienia więc całkiem podobne jak miałeś poprzednio będą ok - czyli na pusto ok. 2 barów.
Tak na prawdę nie ma stałej reguły, typu rozmiar opony - jakieś tam ciśnienie. W terenówkach dobiera się to doświadczalnie, zależnie od typu opony, masy auta, preferencji użytkownika czy chociażby terenu, po którym się jedzie.
Generalna zasada jest taka - im wyższe ciśnienie, tym auto lżej się toczy, czyli oszczędza paliwo, ale gorzej dziury wybiera, przez co bardziej elementy zawieszenia po tyłku dostają. Dlatego też, np. ja, przy jeździe po asfaltach ciśnienie podnoszę, a przy szutrach obniżam.
Obniżam również na śliskim i miękkim, bo taki zabieg mocno zwiększa trakcję.
I kompresor do kół mam na wyposażeniu stałym
Ciśnienia więc całkiem podobne jak miałeś poprzednio będą ok - czyli na pusto ok. 2 barów.
Tak na prawdę nie ma stałej reguły, typu rozmiar opony - jakieś tam ciśnienie. W terenówkach dobiera się to doświadczalnie, zależnie od typu opony, masy auta, preferencji użytkownika czy chociażby terenu, po którym się jedzie.
Generalna zasada jest taka - im wyższe ciśnienie, tym auto lżej się toczy, czyli oszczędza paliwo, ale gorzej dziury wybiera, przez co bardziej elementy zawieszenia po tyłku dostają. Dlatego też, np. ja, przy jeździe po asfaltach ciśnienie podnoszę, a przy szutrach obniżam.
Obniżam również na śliskim i miękkim, bo taki zabieg mocno zwiększa trakcję.
I kompresor do kół mam na wyposażeniu stałym
Re: Opony w Toyotach
Czyli kupuję kompresor
Dzięki
Dzięki