BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 587
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Kontakt:

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: Jake »

pmcomp pisze:
06 gru 2020, 14:48
BTW czy ktoś widział, żeby na rajd kierowca jechał rajdówką po szosie (BTW takie auta zazwyczaj nie mają szosowe homologacji)? Nie, auto dojeżdża dla niego na lawecie.
A ja jeszcze nie widzialem, zeby ktos autem wyprawowym dzwigał ze soba dwa zestawy opon ;D A rajdówki o ile nie mowimy o bolidach F1 to zazwyczaj sa street-legal. Przeciez na wielu rajdach oprocz OESow sa dojazdówki, ktore odbywaja sie normalnymi drogami z zachowaniem wymagan i przepisow ruchu drogowego. Auto "lawetowe" to juz raczej konstrukcja typowo wyscigowa na tor - ale w przeciwienstwie do uniwersalnego auta jakim jest wyprawowka, auto do wyscigow jest dosc specyficznym tworem.
pmcomp pisze:
06 gru 2020, 14:52
A takie się nie nadadzą?

https://www.oponeo.pl/dane-opony/cooper ... WcQAvD_BwE

BTW 16" to jest standard w normalnym osobowym aucie :P
Przeciez to jest 265/75 a nie 285/75 - sa sporo mniejsze. Jakies 31.6" vs 33". Ten pierwszy rozmiar mam w 4Runnerze, ten drugi w Trooperze. Roznica jest spora. Nie zalozylbym 265 do setki, imho troche za małe.
A 16" to jak najbardziej jest standard w terenówkach. Patrol Y61, Isuzu, J6, J8, J9, 4R 2 i 3 generacji i wiele innych aut. Kiedys najpopularniejszym rozmiarem w offroadzie było nawet 15" - sam dopiero rok temu przy okazji wymiany opon przeszedlem z 15" -> 16".
17" to dopiero moga ostatnich lat - chyba zapoczatkowana przez Toyote.
Chiavares pisze:
06 gru 2020, 16:48
Pytanie czy KM3 można właśnie traktować jako takie AT+? Takie przynajmniej odnoszę wrażenie po lekturze forum. Niby MT ale dużo głosów mówi, że taki bardziej „soft”. Gdyby był rozmiar dostępny to jako AT+ pewnie wzialbym Coopery Maxx. Ale nie ma.
KM3 jeszcze nie mialem. Ale miałem KM2. Jezdzilem na nich 2 lata na codzien, lato, zima, i w teren i na wycieczke i w odwiedziny do rodziny i codziennie do pracy i byłem bardzo zadowolony. Kupilem je uzywane z bieżnikiem 9-10mm, zrobiłem na nich jakies hmmm ~35 000km? i sprzedalem jak miały 6-7mm. Dla mnie to byla super opona, niezbyt głośna, relatywnie w porzadku na szosie, super w terenie, wiadomo ze bedzie sie scierac szybciej niz szosówka, ale z drugiej strony czy to takie zle? Opony i tak sie starzeja z czasem i 8-9 letnie nawet jak maja 3/4 bieznika nadaja sie tylko na smietnik. Teraz kupilem STT Pro Coopera i troche sie zastanawiam czy nie przegiąłem z agresywnoscia bieznika ;)

Chiavares
Posty: 21
Rejestracja: 03 mar 2020, 22:55
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: Chiavares »

Jake pisze:
06 gru 2020, 18:18

KM3 jeszcze nie mialem. Ale miałem KM2. Jezdzilem na nich 2 lata na codzien, lato, zima, i w teren i na wycieczke i w odwiedziny do rodziny i codziennie do pracy i byłem bardzo zadowolony. Kupilem je uzywane z bieżnikiem 9-10mm, zrobiłem na nich jakies hmmm ~35 000km? i sprzedalem jak miały 6-7mm. Dla mnie to byla super opona, niezbyt głośna, relatywnie w porzadku na szosie, super w terenie, wiadomo ze bedzie sie scierac szybciej niz szosówka, ale z drugiej strony czy to takie zle? Opony i tak sie starzeja z czasem i 8-9 letnie nawet jak maja 3/4 bieznika nadaja sie tylko na smietnik. Teraz kupilem STT Pro Coopera i troche sie zastanawiam czy nie przegiąłem z agresywnoscia bieznika ;)
Miałem okazję jechać na Bałkany na KM2. Na tranzycie były jednak takie sobie przy prędkości 110+. Nie pamietam teraz jednak jaki był stopień zużycia bo auto było wypożyczone. Podobno KM3 jest lepsza na czarnym od KM2. Stąd ją rozpatruję. Wiadomo, nie ma opony idealnej, najbardziej trzeba myśleć pod kątem swoich zastosowań. I w sumie w moim przypadku do tego to się przede wszystkim sprowadza. A że właścicielem 4x4 jestem od niedawna to bardziej muszę to sobie założyć niż to wiem:)

Z ciekawości, czy Twoje Coopery Pro mają indeks prędkości K? Głównie takie widzę w ofertach online, co mnie trochę dziwi bo z informacji na stronie producenta wynika,że jednak bardziej Q. W terenie K wystarczy napewno, ale na dojazdach tranzytow musi być męcząco.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 587
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Kontakt:

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: Jake »

Tak, niestety maja indeks K...

Awatar użytkownika
Kabal
Posty: 59
Rejestracja: 11 mar 2020, 10:45
Auto: HDJ100

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: Kabal »

Dobrze, że ani ja, ani paru kolegów nie wiedziało, że nie da się na KM2. Moja rodzina też nie wie, że powinna innym autem i w hotelu wakacje spędzać, a nie ciorać po krzakach Ukrainy czy innej Albanii...
KM2 to bardzo cywilizowany mtek. KM3 podejrsewam (bo nie miałem) będzie pod każdym względem lepszy. Nawet jeśli kosztem zużycia, bo KM2 były nie do zdarcia w porównaniu z konkurencją. Teraz mam KO2 i mam mieszane uczucia czy to opona dla mnie - głównie z uwagi na absolutny brak trzymania na boki. To cholernie deprymuje na trawersach. Wolę te 2000 km mieć ciut głośniej w aucie, niż fiknąć koziołka na małej pochyłości. Poza tym jednym drobiazgiem świetna guma. Ostatnio testowałem na śniegu - również bez scen daje sobie radę jak się pamięta, że to zimówka i, że wóz ma prawie 3 tony.

stasik
Posty: 8
Rejestracja: 09 sty 2021, 21:42
Auto: KDJ95

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: stasik »

No to do tego wątku też się dopnę ;) Potrzebne mi są AT-ki najlepiej robiące w błotku (bo u nas wszędzie błoto ;) lub MT-ki najlepiej robiące na zajeżdżonym śniegu i lodzie (bo mam chałupę w górach i czasem trze po białym pocisnąć :). W pierwszym wypadku obstawiam, że Duratraki są najlepsze, ale ich nie dostanę w moim rozmiarze (265/75/16, ewentualnie, od biedy 265/70/16), więc chyba KO2. A w drugim wypadku? KM3? GG X3? Ja rozumiem, że to nie będzie robiło na zajeżdżonym śniegu jak zimówka, ale chodzi o to, żeby to nie było na letnich w plaskaczu...

ODPOWIEDZ