Nowy model BFG AT?

Moderator: luk4s7

Bananczyk
Posty: 88
Rejestracja: 03 wrz 2014, 12:46
Auto: Hilux 2009
Kontakt:

Re: Nowy model BFG AT?

Post autor: Bananczyk »

szulbor pisze:
luk4s7 pisze:Odkopię trochę temat bo jestem ciekaw Waszych opinii o komforcie jazdy na BFG AT KO2.

Moje spostrzeżenia z 3 dni użytkowania (względem Yokohama Geolandar G012 ten sam rozmiar czyli 265/70 R16) są takie:
1. Słychać opony. Nie przeszkadza to raczej ale na Geo nie było słychać wcale.
2. Są twardsze. Ciśnienie 1,75 Bar a twardsze niż Geolandary na 1,9 Bar. Fakt że BFG jest 121/118S a Geo były 112T.

Wnioski pogodowe przyjdą jak się pogoda zmieni na bardziej wymagającą.
U mnie była przesiadka z nalewek. Wiec bf at ko2 to bajka. No i w końcu można było wywazyc koła. A z ciekawości na asfalcie 1.75 to nie za mało?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Niższe ciśnienie powinno mieć wpływ na zwiększony hałas generowany przez oponę.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 2471
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Re: Nowy model BFG AT?

Post autor: luk4s7 »

Zgadzam się że 1.75 to trochę mało jak na asfalt oraz że to może powodować zwiększoną głośność. W serwisie napompowali powietrzem do osobówek które, jak wiadomo powszechnie, jest zbyt miękkie do aut 4x4 o masie 2T. Dodatkowo mam podejrzenie że zastosowali letnie powietrze, a już prawie zima i otaczające nas powietrze jest już bardziej zimowe niż letnie. Stąd różnica w ciśnieniu. Napompowali 2.0 a po wyjechaniu z warsztatu zrobiło się 1.75. Dzisiaj wymienię na zimowe to powinno być git :mrgreen:

A poważnie to widać wpływ temperatur na ciśnienie w oponie. Opony i felgi leżały na hali więc się nagrzały pewnie do jakichś 18°C. Napompowane było powietrzem z hali (czyli też pewnie z 18°C) na 2.0 BAR według ich sprzętu, a według mojego pewnie 1.95 BAR (kilka razy mierzyłem po wymianie kół i zawsze mam na swoim manometrze cyfrowym 0.05 mniej niż powinno być - ot niedokładność urządzeń, choć powtarzalność wzorowa). Czyli ciśnienie spadło o 0.2 BAR po schłodzeniu się kół o jakieś 15°C. No i to się mniej-więcej zgadza z moimi obserwacjami prowadzonymi przez 4 lata. A zaobserwowałem że ciśnienie w kołach zmienia się o około 0.1 BAR na każde 10°C. To oczywiście takie uproszczenie które przyjąłem żeby wiedzieć kiedy szczególnie jest sens skontrolować.

Dzisiaj dopompuję do wartości 2.0 i sprawdzę jak głośność itd.

Co do wyważenia - to u mnie był z tym pewien problem. Oczywiście dało się wyważyć, ale z racji braku żółtej kropki na oponie wskazującej gdzie jest jej najlżejsza strona oraz szczytu sezonu zmiany opon, na feldze siedzi dużo ciężarków. Trzeba zrobić optymalizację ale poproszę o to przy następnej wizycie jak już nie będą rzygać wymianami :D

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 2471
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Re: Nowy model BFG AT?

Post autor: luk4s7 »

Dodmuchałem do 2.0 BAR i zrobiłem ze 20km. Nie ma różnicy w komforcie, prowadzeniu ani głośności. Tak jak pisałem - te opony słychać po prostu i tyle. Nie jest to ani uciążliwe ani słyszalne cały czas. Znam auto i słyszę że jest inaczej. Większość pewnie by nie usłyszała. Taka to niewielka różnica w stosunku do Geolandarów.

lecchu
Posty: 285
Rejestracja: 16 lip 2009, 14:42
Auto: HZJ80
Kontakt:

Re: Nowy model BFG AT?

Post autor: lecchu »

Odkopię temat, jeżeli pozwolicie (ktoś przeciw? nie? dziękuję :D).

Jakieś długofalowe opinie o tych oponach?

Powoli zbliża sie nieuchronna, bolesna (finansowo) chwila, kiedy będę musiał zmienić opony w moim dyliżansie. Do tej pory jeżdziłem na BFG AT KO1, (10 lat, 2 komplety). Nigdy nie miałem innych opon, więc trochę nie bardzo wiem, na co innego z obecnej oferty różnych producentów mógłbym patrzeć.

A ponieważ przy moim zastosowaniu (w zasadzie wyłacznie dalekie letnie wyprawy do Azji i Afryki, 80% asfalt - 20% szuter plus okazjonalne kilkudziesięccio kilometrowe przejażdzki po asfalcie w Polsce, głównie do mechanika :D) stare ATeki BFG mnie nigdy nie zawiodły, to siłą rzeczy biorę ich nową odsłonę pod uwagę.

Minusem starych ATeków było dla mnie to, że wygryzało im bieżnik na kamykach (wygląda to jak wyżarte przez myszy) oraz że szybko zapychały się błotem (i śniegiem). Czy te nowe KO2 mają podobne przypadłości?

I jak z głośnością (oczywiście w prównaniu do KO1 - jeżeli ktoś takie porównanie miał i może coś skrobnąć)?

Pzdr
L.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 1654
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser
Kontakt:

Re: Nowy model BFG AT?

Post autor: rolkos »

Wyszedł "update" do KO2, nazywa się to KO2 DT, w teorii ma wystarczać na więcej km i mniej się "wyszczerbiać". Nie wiem czy to jest już sprzedawane w Polsce.

jezus
Posty: 1425
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: HDJ 80
Kontakt:

Re: Nowy model BFG AT?

Post autor: jezus »

Tak przypadkiem dzisiaj założyłem na odrestaurowane alu toyoty moje ponad 10-cio letnie Bfg AT1 35 cala z nalotem około 8-10 tysia km. Już pierwsze kilometry pokazały że stefanka ma mniejsze wibracje w czasie jazdy choć MT-ki były super wyważone do zera przed wyjazdem. Sprawdzę różnicę jazdy na MT i AT. Mam w przyszłym tygodniu ponad 3 tysie km do zrobienia. Dla pytających odpowiem że sprawdzana była twardość gumy i jest praktycznie taka sama jak na Bfg MT K2 trzyletnich.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 67
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Isuzu Trooper 3.1TDI
Kontakt:

Re: Nowy model BFG AT?

Post autor: Jake »

Hmmmm. Miałem BFG AT KO1 we Fronterze lata temu, tez mocno starawe, nie pamietam, 8-10 letnie? Były juz mocno starte to raz, a dwa guma byla wyraznie twardsza i mniej elastyczna od nówek w sklepie.
Teraz mam jakies 6 letnie BFG MT KM2 i jeszcze sa w miare miekkie, ale za to bieznik sie konczy.

jezus
Posty: 1425
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: HDJ 80
Kontakt:

Re: Nowy model BFG AT?

Post autor: jezus »

Duże znaczenie ma sposób przechowywania opon. Nieprawdą jest że kilkuletnie to złom. Trzymane w grzanym i zaciemnionym miejscu na felgach, napompowane, mogą lata poleżeć. Twardość się zwiększyła o 5 czegoś tam, w normie jeszcze. W niedzielę przetestuje na 800km dolocie do hotelu.

ODPOWIEDZ