Ang/Pol słownik pojęć technicznych

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
qberus
Posty: 876
Rejestracja: 04 wrz 2010, 13:30
Auto: Hilux

Ang/Pol słownik pojęć technicznych

Post autor: qberus »

Tak sobie przeglądam zagraniczne strony i czasem brakuje mi, laikowi w temacie, polskich określeń elementów wyposażenia czy budowy aut. A czasem chciało by się zapytać o coś u nas ale tłumaczenie "takie zagięte, przykręcone do ...".... sami wiecie :wink:

I w związku z tym poproszę o przetłumaczenie :mrgreen:

diff drop kit - mniej więcej wiem o co chodzi ale coś szerzej?
diff breathers - tłumaczenie bezpośrednie?
recovery points - tłumaczenie bezpośrednie?

to tak na początek :mrgreen:

A może jest jakaś literatura w temacie ? Bo gazety jakoś nie teges ...

Awatar użytkownika
qberus
Posty: 876
Rejestracja: 04 wrz 2010, 13:30
Auto: Hilux

Re: Ang/Pol słownik pojęć technicznych

Post autor: qberus »

I jeszcze

strut spacers - tłumaczenie bezpośrednie ?

Awatar użytkownika
JaroFix
Klubowicz
Posty: 903
Rejestracja: 16 mar 2009, 21:04
Auto: Nissan Patrol GU4
Kontakt:

Re: Ang/Pol słownik pojęć technicznych

Post autor: JaroFix »

diff drop kit - nie jestem pewien, ale ma coś związek z opuszczaniem dyfra, ale po co :?:
diff breathers - odpowietrzenia mostów
recovery points - zaczepy do wyciągania

Awatar użytkownika
JaroFix
Klubowicz
Posty: 903
Rejestracja: 16 mar 2009, 21:04
Auto: Nissan Patrol GU4
Kontakt:

Re: Ang/Pol słownik pojęć technicznych

Post autor: JaroFix »

Diff drop kit - to dosłownie zestaw do opuszczania dyfra przedniego, stosowane prawdopodobnie przy lifcie niezależnego zawieszenia.
Strut spacers - podkładki nad sprężyny.

Awatar użytkownika
qberus
Posty: 876
Rejestracja: 04 wrz 2010, 13:30
Auto: Hilux

Re: Ang/Pol słownik pojęć technicznych

Post autor: qberus »

Dzięki.
FIX pisze:diff drop kit - nie jestem pewien, ale ma coś związek z opuszczaniem dyfra, ale po co :?:
Chyba chodzi o to, że przy lifcie zmieniają się kąty pod jakimi znajdują się wahacze i półosie itd ( jak coś to poprawcie :oops: ). Przy dużym lifcie konieczne jest opuszczenie dyfra, inaczej te elementy będą za krótkie żeby pracować prawidłowo. Taki kit to zmienione elementy utrzymujące dyfer na miejscu w nowym położeniu. Tak?

Obrazek

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Ang/Pol słownik pojęć technicznych

Post autor: LEX »

diff breathers- odpowietrzenia dyfrów. Często się je przedłuża, żeby samochód mógł brodzić w głębszej wodzie.
diff drop- już wyjaśniony
recovery points- miejsca w samochodzie, za które można ciągnąć w razie wklejki.
strut spacers- dystanse pod amortyzatory. Strut to ten pręt pracujący w amortyzatorze.
spring spacers- ooo, to są podkładki na sprężyny


Jakby co to służę pomocą.

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Ang/Pol słownik pojęć technicznych

Post autor: LEX »

Aha, strut spacers też może funkcjonować jako dystanse nad kolumnę McPhersona, bo ten typ zawieszenia nazywa się 'McPherson strut'

Awatar użytkownika
qberus
Posty: 876
Rejestracja: 04 wrz 2010, 13:30
Auto: Hilux

Re: Ang/Pol słownik pojęć technicznych

Post autor: qberus »

LEX pisze: strut spacers- dystanse pod amortyzatory. Strut to ten pręt pracujący w amortyzatorze.
spring spacers- ooo, to są podkładki na sprężyny
Obrazek

Obrazek

A to dystanse pod amortyzatory,sprężyny czy jedno i drugie jednocześnie? W zasadzie pytanie w kontekście przeróbki 2" na 3".

I dzięki za podpowiedzi :wink:

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Ang/Pol słownik pojęć technicznych

Post autor: LEX »

Na zdjęciach jedne dystanse załatwiają wszystko bo to właśnie tzw kolumny McPhersona. przy innych typach zawieszeń amorki i sprężyny są osobno.

Awatar użytkownika
tomas
Posty: 99
Rejestracja: 10 lut 2009, 17:23
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: Ang/Pol słownik pojęć technicznych

Post autor: tomas »

To akurat nie jest kolumna McPherson, to jest zawieszenie wielowachaczowe. Idea Pana McPhersona polegala na tym ze jeden podzespol, czyli sprezyna z umieszczonym wspolosiowo amortyzatorem, jako calosc pelni funkcje tlumiaca, prowadzaca i resorujaca kolo, a w przypadku zawieszenia przedniego jest jeszcze czescia zwrotnicy.

ODPOWIEDZ