To teraz czas na test CO2 żeby sprawdzić czy głowica pęknięta.tadeusz84 pisze: ↑17 wrz 2020, 22:28Dzięki forum w weekend sprawdziłem, czy poprzedni właściciel nie kłamał z wymianą rozrządu (data na pasku i ogólny stan) i zresetowałem kontrolkę t-belt, z którą nie poradził sobie mechanik, który mu ten rozrząd robił - czyli wykręcanie licznika mam już za sobą...
Witam
Moderator: luk4s7
Re: Witam
Re: Witam
Hmm a czemu miałaby być pęknięta ? Na razie nic mam nadzieje na to nie wskazuje... Przejechałem koło 1000km już, oleju nie ubywa ani nie przybywa, płynu chłodzącego również... Temperatura jest po rozgrzaniu silnika stała - nic się nie przegrzewa... 40min był odpalony z klimą na dokładnym ozonowaniu - i też ani drgnęło... Co to za test z tym CO2, i czy to trzeba robić w tym silniku obligatoryjnie?
Re: Witam
W kzj lubią głowice sobie strzelić, nie oznacza to że pierwsze co robisz to testy CO2 . Ale warto zwrócić uwagę na układ chłodzenia, ze względu na wiek wisko jest już bez oleju, a chłodnica zamulona. Ja proponuję założyć dodatkowy pomiar temperatury. Jak ten na desce się ruszy to już jest bardzo ciepło. Skok temperatury 87->98stC jest niezauważalny na fabrycznym wskaźniku. Nie mówię że 98 to jakieś zło, ale dodatkowy miernik pokazuje trend wzrostowy i można odpowiednio wcześniej odpuścić nogę z gazu.
Zainteresuj sie też inny mi tematami w tym modelu - szczególnie polecam lekturę o dolnym sworzniu wahacza.
Zainteresuj sie też inny mi tematami w tym modelu - szczególnie polecam lekturę o dolnym sworzniu wahacza.
Re: Witam
Dlaczego nie zrobić testu CO2? Koszt testera groszowy, trudność żadna, a przynajmniej wiesz czy już pękła. Ja bym zrobił jeszcze przed zakupem auta.zombi pisze:W kzj lubią głowice sobie strzelić, nie oznacza to że pierwsze co robisz to testy CO2 . Ale warto zwrócić uwagę na układ chłodzenia, ze względu na wiek wisko jest już bez oleju, a chłodnica zamulona. Ja proponuję założyć dodatkowy pomiar temperatury. Jak ten na desce się ruszy to już jest bardzo ciepło. Skok temperatury 87->98stC jest niezauważalny na fabrycznym wskaźniku. Nie mówię że 98 to jakieś zło, ale dodatkowy miernik pokazuje trend wzrostowy i można odpowiednio wcześniej odpuścić nogę z gazu.
Zainteresuj sie też inny mi tematami w tym modelu - szczególnie polecam lekturę o dolnym sworzniu wahacza.
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
Re: Witam
Hej
Jeśli chodzi o wahacze i temat dolnych sworzni - to już temat rozpoznałem - sprawdziłem autko na dwóch stacjach diagnostycznych - szarpaki itd itp... Generalnie za jakiś czas będę chciał pozmieniać zawieszenie na wszelki wypadek - wszystko stopniowo
Odnośnie silnika - rozumiem - na tą chwilę z temperaturą problemów nie ma, chłodnica wygląda na całkiem nową - ale planuję przed zimą przepłukać cały układ i wlać nowy płyn (może Prestone?)
Co do testera CO2 i sprawdzenia - czemu nie - jeśli jesteście w stanie mi podpowiedzieć jak to zrobić i taki tester jest tani - to można sprawdzić... Pewnie jest jakiś post już? Ja tego autka w większości będę używał do normalnej jazdy, nie będzie w ciężkim terenie i bagnach użytkowane...
Po dzisiejszej rozrywce przy autko chciałem sprawdzić tylne łączniki/tuleje ramy - i jeśli to jest to coś zaraz jak się kończy tylne koło - to obawiam się że jedna tylko luźno leży, a drugiej brak... Rama była konserwowana i możliwe że ktoś ten element pominął... Poszukam na forum posta o tych tulejach... Znalazłem o nich info że komuś szarpało podczas przyśpieszania gazem
Pozdrawiam!
Jeśli chodzi o wahacze i temat dolnych sworzni - to już temat rozpoznałem - sprawdziłem autko na dwóch stacjach diagnostycznych - szarpaki itd itp... Generalnie za jakiś czas będę chciał pozmieniać zawieszenie na wszelki wypadek - wszystko stopniowo
Odnośnie silnika - rozumiem - na tą chwilę z temperaturą problemów nie ma, chłodnica wygląda na całkiem nową - ale planuję przed zimą przepłukać cały układ i wlać nowy płyn (może Prestone?)
Co do testera CO2 i sprawdzenia - czemu nie - jeśli jesteście w stanie mi podpowiedzieć jak to zrobić i taki tester jest tani - to można sprawdzić... Pewnie jest jakiś post już? Ja tego autka w większości będę używał do normalnej jazdy, nie będzie w ciężkim terenie i bagnach użytkowane...
Po dzisiejszej rozrywce przy autko chciałem sprawdzić tylne łączniki/tuleje ramy - i jeśli to jest to coś zaraz jak się kończy tylne koło - to obawiam się że jedna tylko luźno leży, a drugiej brak... Rama była konserwowana i możliwe że ktoś ten element pominął... Poszukam na forum posta o tych tulejach... Znalazłem o nich info że komuś szarpało podczas przyśpieszania gazem
Pozdrawiam!
Re: Witam
Chciałem tylko nieśmiało zauważyć, że to wątek powitalny
Re: Witam
Spoko, niech się chłopaki wystrzelają a ja potem to ciachnę do piachu. Pisze to ja, MOD wspaniałomyślnie natchniony weekendowym relaksem
Re: Witam
No to wyszło ciut dłuższe powitanie ... Dostałem na "dzień dobry" porady/uwagi - to się od razu do nich odniosłem ...
Można jak najbardziej to dla porządku wyrzucić . Ja weekendowe wycieczki muszę jeszcze zaliczyć osobówką - niestety na start mnie dopadł alternator... Miłej niedzieli!
Można jak najbardziej to dla porządku wyrzucić . Ja weekendowe wycieczki muszę jeszcze zaliczyć osobówką - niestety na start mnie dopadł alternator... Miłej niedzieli!
Re: Witam
Witam forumowiczów.
Od tygodnia posiadam J90 '97 z silnikiem 5VZ-FE (zagazowana benzyna).
Ruda trochę chrupie, ale na szczęście nie zaznacza miejsca postoju. :D
Pojazd przeznaczony jest do zap... po polach i lasach (dozwolonych :) ), ale bez topienia.
Dłubać lubię, prund ogarniam, ale wolę się turlać. :D
Od tygodnia posiadam J90 '97 z silnikiem 5VZ-FE (zagazowana benzyna).
Ruda trochę chrupie, ale na szczęście nie zaznacza miejsca postoju. :D
Pojazd przeznaczony jest do zap... po polach i lasach (dozwolonych :) ), ale bez topienia.
Dłubać lubię, prund ogarniam, ale wolę się turlać. :D
Re: Witam
Cześć. W sumie trochę przypadkiem ale jakoś tu trafiłem. Po kilku terenówkach typu Frontery, Patrole teraz jeszcze Landcruiser się napatoczył. Forum wertuję już parę dni, bo szukam porad jak tu z setki zrobić odporną maszynę na moje wygłupy (choć na razie to Patrola ujeżdżamw terenie)
Re: Witam
To witam. Mam na imię Maciek, mieszkam niedaleko Wrocławia. Po różnych przygodach z różnymi samochodami wylądowałem tutaj od niedawna jako posiadacz KDJ120. Na chwilę obecną całkowicie cywilna, z czasem pewnie się będzie zmieniać w pożeracza bezdroży doświadczenie jakieś mam- samurai, terracan, jeep wj, patrol y61. Po krótkim użytkowaniu toyoty - zaczynam rozumieć dlaczego są tak drogie
Pozdrawiam i miłego dnia życzę
Pozdrawiam i miłego dnia życzę
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 paź 2020, 20:33
Re: Witam
Witam wszystkich mam na imię Patrick Zaczynam swoją przygodę z offroad i jestem dopiero na etapie szukania swojej Toyotki LC
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
- Auto: HDJ80 4.2TD
Re: Witam
Witaj, i powodzenia w szukaniuPatrick 4x4 pisze:Witam wszystkich mam na imię Patrick Zaczynam swoją przygodę z offroad i jestem dopiero na etapie szukania swojej Toyotki LC
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka