Witam

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Witam

Post autor: rolkos »

tadeusz84 pisze:
17 wrz 2020, 22:28
Dzięki forum w weekend sprawdziłem, czy poprzedni właściciel nie kłamał z wymianą rozrządu (data na pasku i ogólny stan) i zresetowałem kontrolkę t-belt, z którą nie poradził sobie mechanik, który mu ten rozrząd robił - czyli wykręcanie licznika mam już za sobą...
To teraz czas na test CO2 żeby sprawdzić czy głowica pęknięta.

Awatar użytkownika
tadeusz84
Posty: 55
Rejestracja: 07 wrz 2020, 09:52
Auto: KZJ90
Kontakt:

Re: Witam

Post autor: tadeusz84 »

Hmm a czemu miałaby być pęknięta :)? Na razie nic mam nadzieje na to nie wskazuje... Przejechałem koło 1000km już, oleju nie ubywa ani nie przybywa, płynu chłodzącego również... Temperatura jest po rozgrzaniu silnika stała - nic się nie przegrzewa... 40min był odpalony z klimą na dokładnym ozonowaniu - i też ani drgnęło... Co to za test z tym CO2, i czy to trzeba robić w tym silniku obligatoryjnie?

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: Witam

Post autor: zombi »

W kzj lubią głowice sobie strzelić, nie oznacza to że pierwsze co robisz to testy CO2 . Ale warto zwrócić uwagę na układ chłodzenia, ze względu na wiek wisko jest już bez oleju, a chłodnica zamulona. Ja proponuję założyć dodatkowy pomiar temperatury. Jak ten na desce się ruszy to już jest bardzo ciepło. Skok temperatury 87->98stC jest niezauważalny na fabrycznym wskaźniku. Nie mówię że 98 to jakieś zło, ale dodatkowy miernik pokazuje trend wzrostowy i można odpowiednio wcześniej odpuścić nogę z gazu.

Zainteresuj sie też inny mi tematami w tym modelu - szczególnie polecam lekturę o dolnym sworzniu wahacza.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Witam

Post autor: rolkos »

zombi pisze:W kzj lubią głowice sobie strzelić, nie oznacza to że pierwsze co robisz to testy CO2 . Ale warto zwrócić uwagę na układ chłodzenia, ze względu na wiek wisko jest już bez oleju, a chłodnica zamulona. Ja proponuję założyć dodatkowy pomiar temperatury. Jak ten na desce się ruszy to już jest bardzo ciepło. Skok temperatury 87->98stC jest niezauważalny na fabrycznym wskaźniku. Nie mówię że 98 to jakieś zło, ale dodatkowy miernik pokazuje trend wzrostowy i można odpowiednio wcześniej odpuścić nogę z gazu.

Zainteresuj sie też inny mi tematami w tym modelu - szczególnie polecam lekturę o dolnym sworzniu wahacza.
Dlaczego nie zrobić testu CO2? Koszt testera groszowy, trudność żadna, a przynajmniej wiesz czy już pękła. Ja bym zrobił jeszcze przed zakupem auta.

Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
tadeusz84
Posty: 55
Rejestracja: 07 wrz 2020, 09:52
Auto: KZJ90
Kontakt:

Re: Witam

Post autor: tadeusz84 »

Hej

Jeśli chodzi o wahacze i temat dolnych sworzni - to już temat rozpoznałem - sprawdziłem autko na dwóch stacjach diagnostycznych - szarpaki itd itp... Generalnie za jakiś czas będę chciał pozmieniać zawieszenie na wszelki wypadek - wszystko stopniowo :)

Odnośnie silnika - rozumiem - na tą chwilę z temperaturą problemów nie ma, chłodnica wygląda na całkiem nową - ale planuję przed zimą przepłukać cały układ i wlać nowy płyn (może Prestone?)

Co do testera CO2 i sprawdzenia - czemu nie - jeśli jesteście w stanie mi podpowiedzieć jak to zrobić i taki tester jest tani - to można sprawdzić... Pewnie jest jakiś post już? Ja tego autka w większości będę używał do normalnej jazdy, nie będzie w ciężkim terenie i bagnach użytkowane...

Po dzisiejszej rozrywce przy autko chciałem sprawdzić tylne łączniki/tuleje ramy - i jeśli to jest to coś zaraz jak się kończy tylne koło - to obawiam się że jedna tylko luźno leży, a drugiej brak... Rama była konserwowana i możliwe że ktoś ten element pominął... Poszukam na forum posta o tych tulejach... Znalazłem o nich info że komuś szarpało podczas przyśpieszania gazem :)

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Witam

Post autor: kylon »

Chciałem tylko nieśmiało zauważyć, że to wątek powitalny ;-)

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Witam

Post autor: luk4s7 »

Spoko, niech się chłopaki wystrzelają a ja potem to ciachnę do piachu. Pisze to ja, MOD wspaniałomyślnie natchniony weekendowym relaksem

Awatar użytkownika
tadeusz84
Posty: 55
Rejestracja: 07 wrz 2020, 09:52
Auto: KZJ90
Kontakt:

Re: Witam

Post autor: tadeusz84 »

No to wyszło ciut dłuższe powitanie :)... Dostałem na "dzień dobry" porady/uwagi - to się od razu do nich odniosłem :)...
Można jak najbardziej to dla porządku wyrzucić :). Ja weekendowe wycieczki muszę jeszcze zaliczyć osobówką - niestety na start mnie dopadł alternator... Miłej niedzieli!

pat13
Posty: 7
Rejestracja: 21 wrz 2020, 14:07
Auto: VZJ90

Re: Witam

Post autor: pat13 »

Witam forumowiczów.
Od tygodnia posiadam J90 '97 z silnikiem 5VZ-FE (zagazowana benzyna).
Ruda trochę chrupie, ale na szczęście nie zaznacza miejsca postoju. :D
Pojazd przeznaczony jest do zap... po polach i lasach (dozwolonych :) ), ale bez topienia.
Dłubać lubię, prund ogarniam, ale wolę się turlać. :D

Romankr
Posty: 3
Rejestracja: 27 wrz 2020, 17:51

Re: Witam

Post autor: Romankr »

Zakończona remont Fj 70 96r w nowej budzie
Pozdrawiam wszystkich.

Awatar użytkownika
Sołtys77
Posty: 10
Rejestracja: 16 wrz 2020, 09:48
Auto: J100

Re: Witam

Post autor: Sołtys77 »

Cześć. W sumie trochę przypadkiem ale jakoś tu trafiłem. Po kilku terenówkach typu Frontery, Patrole teraz jeszcze Landcruiser się napatoczył. Forum wertuję już parę dni, bo szukam porad jak tu z setki zrobić odporną maszynę na moje wygłupy (choć na razie to Patrola ujeżdżamw terenie)

maltarn
Posty: 27
Rejestracja: 14 sty 2020, 15:13

Re: Witam

Post autor: maltarn »

To witam. Mam na imię Maciek, mieszkam niedaleko Wrocławia. Po różnych przygodach z różnymi samochodami wylądowałem tutaj :) od niedawna jako posiadacz KDJ120. Na chwilę obecną całkowicie cywilna, z czasem pewnie się będzie zmieniać w pożeracza bezdroży :D doświadczenie jakieś mam- samurai, terracan, jeep wj, patrol y61. Po krótkim użytkowaniu toyoty - zaczynam rozumieć dlaczego są tak drogie ;)
Pozdrawiam i miłego dnia życzę

TLCLU
Posty: 5
Rejestracja: 30 wrz 2020, 22:16

Re: Witam

Post autor: TLCLU »

Hej wszystkim.
Już 5 lat z KZJ95 i dalej żre.
rejon LOCO: LJA/LBL/LTM/RLU

Pozdrawiam,
TLCLU

Patrick 4x4
Posty: 3
Rejestracja: 02 paź 2020, 20:33

Re: Witam

Post autor: Patrick 4x4 »

Witam wszystkich mam na imię Patrick :) Zaczynam swoją przygodę z offroad i jestem dopiero na etapie szukania swojej Toyotki LC :)

bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: Witam

Post autor: bartekbp01 »

Patrick 4x4 pisze:Witam wszystkich mam na imię Patrick :) Zaczynam swoją przygodę z offroad i jestem dopiero na etapie szukania swojej Toyotki LC :)
Witaj, i powodzenia w szukaniu

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ