Toyota Celica RA40, XT 2000 liftback, rocznik 1980
: 09 gru 2015, 23:46
Czołem,
Co prawda miała być jakaś 40tka, ale życie pisze różne scenariusze
Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem poniższego modelu
Samochód:
Toyota Celica RA40L - BLMMSW, rocznik 1980 (II generacja, wersja B)
Silnik:
2.0 motor 18R na pojedynczym gaźniku
Skrzynia:
5 biegów seria
Ciekawostki:
Oryginalny z epoki zestaw muzyczny Clarion z 5 kanałowym amplitunerem i fajnymi głośnikami
Auto kupione w Niemczech z ciekawą i poznaną historią. Kupione przez pierwszego właściciela w TOYOTA Deutschland w Kolonii. Pierwsza rejestracja 26 czerwca 1980, auto jeździ przez 8 lat i potem zostaje wyrejestrowane (X. 1988). Stoi "pod kocem" przez 8 lat do 18.XII.1996 gdy znów wraca na drogi... aby po 2 latach (28.I.1999) trafić na kolejnych 16 lat na plac we Frybugu.
Czyli na swoje 35 lat można powiedzieć, że przez 24 lata stało wyrejestrowane... Cóż jak to sam Niemiec powiedział po co płacić OC
Auto przez 16 lat zapomniane (na szczęście nieźle zabezpieczone) stoi sobie na placu w wypożyczalni kamperów i innych dziwnych pojazdów, aż nagle w listopadzie 2015 pewien starszy Pan dochodzi do wniosku, że jednak potrzebuje więcej miejsca na placu i tak piękna Celina trafia na mobile.de... szybka akcja, laweta 1300 km w jedną stronę i tu zaczyna się drugiej, a może już nawet trzecie życie w PL.
Jako, że to już moja kolejna Toyota to mogę śmiało powiedzieć,że jak na 35 lat i fakt, że jest to Toyota to stan blacharski jest naprawdę bardzo dobry. Do wymiany właściwie tylko prawy tylni błotnik / nadkole + do przyjrzenia się z tej samej strony przednie nadkole oraz pas przedni pod tablicą rejestracyjną + maska. Oczywiście cały lakier do odświeżenia. Niemniej podłoga cała, progi również. Pod spodem lepiej niż moja 13 letnie inna Tojka.
W środku widać, że auto stało długo na zewnątrz. Trochę plastyki wypłowiałe, pęknięta deska rozdzielcza (od słońca).
Z rarytasów piękny zestaw audio Podobno oryginalnie przez dealera Toyoty montowany w 80 roku.
Auto jest już w PL. Wyczyściliśmy zbiornik paliwa, wstawiliśmy akumulator, nowe klocki. Auto odpaliło za pierwszym razem i ruszyło na badanie techniczne, które Celina przeszła bez problemu.
Trochę zdjęć:
Co prawda miała być jakaś 40tka, ale życie pisze różne scenariusze
Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem poniższego modelu
Samochód:
Toyota Celica RA40L - BLMMSW, rocznik 1980 (II generacja, wersja B)
Silnik:
2.0 motor 18R na pojedynczym gaźniku
Skrzynia:
5 biegów seria
Ciekawostki:
Oryginalny z epoki zestaw muzyczny Clarion z 5 kanałowym amplitunerem i fajnymi głośnikami
Auto kupione w Niemczech z ciekawą i poznaną historią. Kupione przez pierwszego właściciela w TOYOTA Deutschland w Kolonii. Pierwsza rejestracja 26 czerwca 1980, auto jeździ przez 8 lat i potem zostaje wyrejestrowane (X. 1988). Stoi "pod kocem" przez 8 lat do 18.XII.1996 gdy znów wraca na drogi... aby po 2 latach (28.I.1999) trafić na kolejnych 16 lat na plac we Frybugu.
Czyli na swoje 35 lat można powiedzieć, że przez 24 lata stało wyrejestrowane... Cóż jak to sam Niemiec powiedział po co płacić OC
Auto przez 16 lat zapomniane (na szczęście nieźle zabezpieczone) stoi sobie na placu w wypożyczalni kamperów i innych dziwnych pojazdów, aż nagle w listopadzie 2015 pewien starszy Pan dochodzi do wniosku, że jednak potrzebuje więcej miejsca na placu i tak piękna Celina trafia na mobile.de... szybka akcja, laweta 1300 km w jedną stronę i tu zaczyna się drugiej, a może już nawet trzecie życie w PL.
Jako, że to już moja kolejna Toyota to mogę śmiało powiedzieć,że jak na 35 lat i fakt, że jest to Toyota to stan blacharski jest naprawdę bardzo dobry. Do wymiany właściwie tylko prawy tylni błotnik / nadkole + do przyjrzenia się z tej samej strony przednie nadkole oraz pas przedni pod tablicą rejestracyjną + maska. Oczywiście cały lakier do odświeżenia. Niemniej podłoga cała, progi również. Pod spodem lepiej niż moja 13 letnie inna Tojka.
W środku widać, że auto stało długo na zewnątrz. Trochę plastyki wypłowiałe, pęknięta deska rozdzielcza (od słońca).
Z rarytasów piękny zestaw audio Podobno oryginalnie przez dealera Toyoty montowany w 80 roku.
Auto jest już w PL. Wyczyściliśmy zbiornik paliwa, wstawiliśmy akumulator, nowe klocki. Auto odpaliło za pierwszym razem i ruszyło na badanie techniczne, które Celina przeszła bez problemu.
Trochę zdjęć: