Toyota Celica RA40, XT 2000 liftback, rocznik 1980

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
klepa
Klubowicz
Posty: 283
Rejestracja: 12 lut 2011, 19:45
Auto: Sprinter4x4 (16r.), V8 (08r.), Patrol Y61 GU4 (08r.)
Kontakt:

Toyota Celica RA40, XT 2000 liftback, rocznik 1980

Post autor: klepa »

Czołem,

Co prawda miała być jakaś 40tka, ale życie pisze różne scenariusze :-)

Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem poniższego modelu

Samochód:
Toyota Celica RA40L - BLMMSW, rocznik 1980 (II generacja, wersja B)

Silnik:
2.0 motor 18R na pojedynczym gaźniku

Skrzynia:
5 biegów seria

Ciekawostki:
Oryginalny z epoki zestaw muzyczny Clarion z 5 kanałowym amplitunerem i fajnymi głośnikami :-)

Auto kupione w Niemczech z ciekawą i poznaną historią. Kupione przez pierwszego właściciela w TOYOTA Deutschland w Kolonii. Pierwsza rejestracja 26 czerwca 1980, auto jeździ przez 8 lat i potem zostaje wyrejestrowane (X. 1988). Stoi "pod kocem" ;-) przez 8 lat do 18.XII.1996 gdy znów wraca na drogi... aby po 2 latach (28.I.1999) trafić na kolejnych 16 lat na plac we Frybugu.

Czyli na swoje 35 lat można powiedzieć, że przez 24 lata stało wyrejestrowane... Cóż jak to sam Niemiec powiedział po co płacić OC :-)

Auto przez 16 lat zapomniane (na szczęście nieźle zabezpieczone) stoi sobie na placu w wypożyczalni kamperów i innych dziwnych pojazdów, aż nagle w listopadzie 2015 pewien starszy Pan dochodzi do wniosku, że jednak potrzebuje więcej miejsca na placu i tak piękna Celina trafia na mobile.de... szybka akcja, laweta 1300 km w jedną stronę i tu zaczyna się drugiej, a może już nawet trzecie życie w PL.

Jako, że to już moja kolejna Toyota to mogę śmiało powiedzieć,że jak na 35 lat i fakt, że jest to Toyota to stan blacharski jest naprawdę bardzo dobry. Do wymiany właściwie tylko prawy tylni błotnik / nadkole + do przyjrzenia się z tej samej strony przednie nadkole oraz pas przedni pod tablicą rejestracyjną + maska. Oczywiście cały lakier do odświeżenia. Niemniej podłoga cała, progi również. Pod spodem lepiej niż moja 13 letnie inna Tojka.

W środku widać, że auto stało długo na zewnątrz. Trochę plastyki wypłowiałe, pęknięta deska rozdzielcza (od słońca).

Z rarytasów piękny zestaw audio :-) Podobno oryginalnie przez dealera Toyoty montowany w 80 roku.

Auto jest już w PL. Wyczyściliśmy zbiornik paliwa, wstawiliśmy akumulator, nowe klocki. Auto odpaliło za pierwszym razem :-) i ruszyło na badanie techniczne, które Celina przeszła bez problemu.

Trochę zdjęć:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: Toyota Celica RA40, XT 2000 liftback, rocznik 1980

Post autor: Addams »

:D

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Toyota Celica RA40, XT 2000 liftback, rocznik 1980

Post autor: plum76 »

ludzie to mają szczęście.
:wink:

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Toyota Celica RA40, XT 2000 liftback, rocznik 1980

Post autor: luk4s7 »

Biały kruk normalnie! Proszę mi LC w takim stanie znaleźć :)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Toyota Celica RA40, XT 2000 liftback, rocznik 1980

Post autor: kylon »

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 842&type=3" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 842&type=3" onclick="window.open(this.href);return false;
:mrgreen:

Awatar użytkownika
klepa
Klubowicz
Posty: 283
Rejestracja: 12 lut 2011, 19:45
Auto: Sprinter4x4 (16r.), V8 (08r.), Patrol Y61 GU4 (08r.)
Kontakt:

Re: Toyota Celica RA40, XT 2000 liftback, rocznik 1980

Post autor: klepa »

Addams pisze::D
Dokładnie mam taką minę jak odpalam to auto.
luk4s7 pisze:Biały kruk normalnie! Proszę mi LC w takim stanie znaleźć :)
Kruk krukiem, ale polski urzędnik ma cie w dupie...

Od dwóch dni walczę z polską rzeczywistością, gdyż odmówili mi rejestracji na białe tablice podpierając się implementacją dyrektywy unijnej z 2007 roku, która wymaga dowodu rejestracyjnego.

A przecież przy wyrejestrowaniu auta w 1999 roku Niemcy zabierali dowód (Fahrzeugschein) i wydawali (Abmeldebescheinnigung) + zostawała karta pojazdu (Fahrzeugbrief). Ponadto po 7 letach taki stary mały Brief jest przez niemców oficjalnie niszczony i dziś o wtórniku, zaświadczeniu, itp można zapomnieć

Najlepsze jest to, że temat od 2007 roku, gdy się zmieniły przepisy wraca w każdym mieście i w kazdym urzędzie. Urzędnicy odmawiaja rejestracji bez dow. rejestracyjnego, właściciel auta idzie do SKO, a potem Wojewódzkiego Sądu Admnistracyjnego i finalnie w większości wypadków wygrywa. Tylko oczywiście auto stoi przez 1-2 lata (czyli wszędzie jezdzi lawetą), dodatkowe koszty i nerwy.

http://m.strefabiznesu.gp24.pl/artykul/ ... 16584.html

Alternatywą jest pójście na skróty i rejestracja jako zabytek, gdzie zamiast dowodu jest umowa kupna/fvat + oświadczenie. Tylko z drugiej strony żółte blachy to same problemy.

Bosze... dlaczego u nas nigdy nie może być "normalnie".

Awatar użytkownika
klepa
Klubowicz
Posty: 283
Rejestracja: 12 lut 2011, 19:45
Auto: Sprinter4x4 (16r.), V8 (08r.), Patrol Y61 GU4 (08r.)
Kontakt:

Re: Toyota Celica RA40, XT 2000 liftback, rocznik 1980

Post autor: klepa »

O ja Cie... Ja też tak chce. Wiedziałem Kylon, że tam na modlińskiej za warsztatem są jeszcze jakieś pomieszczenia :D

grzech
Posty: 304
Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
Auto: Mercedes G W463. By?o kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi
Kontakt:

Re: Toyota Celica RA40, XT 2000 liftback, rocznik 1980

Post autor: grzech »

mialem podobne jaja jak kupilem quada w Angli na fakture (got sei Dank) i mi odmówili bo pojazd nie mial nigdy rejestracji ani homologacji. Dowiedzialem się, że raz w roku można zrobić jakiś tam import jednostkowy nawet pojazdu bez homologacji i po przeglądzie rejestrują. ale Pół roku załatwiania...

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: Toyota Celica RA40, XT 2000 liftback, rocznik 1980

Post autor: BOCIAN »

GRATULACJE zakupu
Współczucie z rejestracja!

Rób "żółtoblachowca" i olej

Awatar użytkownika
klepa
Klubowicz
Posty: 283
Rejestracja: 12 lut 2011, 19:45
Auto: Sprinter4x4 (16r.), V8 (08r.), Patrol Y61 GU4 (08r.)
Kontakt:

Re: Toyota Celica RA40, XT 2000 liftback, rocznik 1980

Post autor: klepa »

Dzięki.

Temat ogarnięty! Auto normalnie zarejestrowane na białych tablicach. Była jazda próbna po warszawie.. bajka :)

Jeżeli ktoś będzie miał podobny przypadek (brak dow. rejestracyjnego dla auta z niemiec) to zapraszam na prv.

Przy okazji obalam mit, że niskie OC jest możliwe tylko dla aut zabytkowych. Otóż w PZU dla wszystkich aut +25 lat jest -70% zniżki od ceny po zniżkach właściciela. W moim wypadku wyszło 312 zł za cały rok...

Jedyny warunek trzeba być członkiem PZM.
http://www.pzm.pl/pojazdy-zabytkowe/pzu

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Toyota Celica RA40, XT 2000 liftback, rocznik 1980

Post autor: Rokfor32 »

Się nie kamufluj - ino ładnie tu zeznawaj w temacie tego rejestrowania (no chyba że ścieżka nie całkiem legal :mrgreen: ). Bo cos mi sie widzi, że takich tematów może się pojawić więcej - w sensie wydłubanych gdzieś pomników, których szkoda złomować, a są środki i chęć do ich ożywienia.

Sam mam taki jeden - ale akurat z papierami w porządku - po odprawie celnej go nie rejestrowałem, i czeka sobie albo na ożywienie - albo na rozebranie na części. Jeszcze nie wiem - ale mi szkoda go kawałkować ... :wink:

Awatar użytkownika
klepa
Klubowicz
Posty: 283
Rejestracja: 12 lut 2011, 19:45
Auto: Sprinter4x4 (16r.), V8 (08r.), Patrol Y61 GU4 (08r.)
Kontakt:

Re: Toyota Celica RA40, XT 2000 liftback, rocznik 1980

Post autor: klepa »

Full legal :-) OK. Znajdę chwilę i napisze co i jak. Teraz jestem w rozjazdach.

ODPOWIEDZ