Strona 1 z 1

Jak odroznic silniki 2lt ?

: 07 paź 2014, 15:21
autor: namlooc
Szybka silnikowa zgadywanka, bo nie ogarniam :) Pewnie kluczowe sa te napisy d-turbo,turbo-d,EFI diesel.
Ktory jest który ? 2lt, 2lte, 2lt2


1. ???
1.jpg
2. ??
2.jpg
2.jpg (96,42 KiB) Przejrzano 4092 razy
3. ??
3.jpg

Re: Jak odroznic silniki 2lt ?

: 07 paź 2014, 16:28
autor: kpeugeot
1) 2LT
2) 2LTII EFI
3) 2LTII EFI

Re: Jak odroznic silniki 2lt ?

: 07 paź 2014, 21:21
autor: namlooc
Rozumiem ze w lj7 przed 90 rokiem byl 2lt.
Po 90 roku w lj7 byl 2lt II EFI.

Natomiast gdzie byl 2lte ??

Mam na mysli glownie j7 i 4runner. Niech mi ktos wytlumaczy gdzie jaki 2l-*** siedzi. Widzialem juz rozne wersje mocowe. 86,90 i cos kolo 100KM w dieslach 2.4.

Re: Jak odroznic silniki 2lt ?

: 08 paź 2014, 00:35
autor: Rokfor32
Ogólnie - oznaczenie silnika to 2L-T (T - turbo. Są też te auta bez turbo - wtedy silnik ma oznaczenie 2L). Ale, ponieważ gdzieś w okolicach '90 zmieniono w tym silniku rozrząd (z dźwigienek na szklanki) - to te młodsze silniki, ze szklankowym rozrządem, oznacza się symbolem II na końcu. Literka E to elektroniczny system sterowania wtryskiem - czyli to samo co efi. Takie silniki są oznaczone 2L-TE. Przy tym oznaczeniu nie używa się symbolu II - bo wersje efi szły już tylko dla tych młodszych wersji.

Generalnie - wersje aut na Europę do '96 szły z mechanicznie sterowaną pompą, bez znaczenia czy to były LC, czy 4runnery. Acz mogły się zdarzyć wyjątki - nie śledzę tego aż tak dokładnie. Elektroniczne sterowanie wtryskiem w dieslach szło natomiast od mniej więcej '90 w anglikach - a dokładniej w wersjach z rynku japońskiego (w GB chyba większość LC i 4R to nie europejskie RHD - a właśnie auta na rynek japoński)

Re: Jak odroznic silniki 2lt ?

: 08 paź 2014, 08:58
autor: namlooc
Dzieki Rokfor!
Ogolnie rozumiem teraz to teraz tak:

2L - non turbo diesel, dzwigienki zaworowe, mechaniczne sterowanie wtryskiem
2lt- turbo diesel, dzwigienki zaworowe, mechaniczne sterowanie wtryskiem
2ltII- turbo diesel, szklanki zaworowe, mechaniczne sterowanie wtryskiem
2lte- turbo diesel, szklanki zaworowe, elektroniczne sterowanie wtryskiem

Europejskie LHD modele:
lj70-73,4R 86'-90' - 2lt
lj70-73,4R 90'-96' - 2ltII

Wersje japonskie RHD po 90' 4r,lj70,73,78 - 2lte