Jak na razie jestem posiadaczem Jeepa Cherokee XJ, 1996, 4.0 jednak mając w planach dalsze podróże, nie tylko po Polsce myślę o zmianie na coś młodszego i bardziej komfortowego. Raczej benzyna.
4runner 4gen, FJ Cruiser, LC120 a może Lexus GX470?
Po przejrzeniu forum jeszcze nie zdecydowałem. A może ktoś z użytkowników auta z silnikiem 4.7 V8 lub 4.0 V6 poradziłby w wyborze?
Trochę obawiam się kupna Diesla z przebiegiem ponad 300 tyś. km a z mniejszym przebiegiem ciężko znaleźć.
Witam użytkowników Toyoty
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 23 kwie 2023, 04:39
- Auto: Cherokee XJ
- incognitus
- Posty: 26
- Rejestracja: 09 lip 2020, 22:05
- Auto: Fortuner GGN155 '16 4.0L
LC GRJ150 '17 4.0L
Octavia '10 1.6MPI 102KM
Re: Witam użytkowników Toyoty
Jeżdżę juz dwa lata LC150 4L i Fortunerem 4L
LC150 282KM obszerniejszy, wiecej komfortu w zawieszeniu, stałe 4x4, lepsza podłoga do spania
Fortuner 238KM lżejszy o 200kg, napęd dołączany z ręki
Oba ściągane z ZEA. Mam tam pewny kontakt mechanika po rodzinie. Przebiegi kilkuletnich sa normą w zakresie 50-100tys. Nawet sie żadna śrubka nie poluzowała, a kupowane były jako kilkuletnie używki. Silnik benzyna 4L rakieta. Auta mają kopa. Silniki mają rózne wtryski: pośredni, bezpośredni i połączony. Przy pośrednim wolnossącym idealny pod LPG.
Ogolnie nie myślisz o adblue i całym osprzecie diesla. Robisz zabezpieczenie podwozia i jest przyjemność z jazdy. Przyczepę 3tony możesz na hak zarzucić
LC150 282KM obszerniejszy, wiecej komfortu w zawieszeniu, stałe 4x4, lepsza podłoga do spania
Fortuner 238KM lżejszy o 200kg, napęd dołączany z ręki
Oba ściągane z ZEA. Mam tam pewny kontakt mechanika po rodzinie. Przebiegi kilkuletnich sa normą w zakresie 50-100tys. Nawet sie żadna śrubka nie poluzowała, a kupowane były jako kilkuletnie używki. Silnik benzyna 4L rakieta. Auta mają kopa. Silniki mają rózne wtryski: pośredni, bezpośredni i połączony. Przy pośrednim wolnossącym idealny pod LPG.
Ogolnie nie myślisz o adblue i całym osprzecie diesla. Robisz zabezpieczenie podwozia i jest przyjemność z jazdy. Przyczepę 3tony możesz na hak zarzucić
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 23 kwie 2023, 04:39
- Auto: Cherokee XJ
Re: Witam użytkowników Toyoty
Moja pierwsza jazda Toyotą zaliczona. Miałem ostatnio okazję przejechać Fortunerem 4L takim jak twój na zdjęciu po piaskach, szutrach, asfalcie i kamieniach sporo kilometrów, tylko nie w błocie. Powiem tak, banan z gęby nie zchodzi. Auto miało blokadę międzyosiową oraz blokadę tylnego mostu w standardzie.
Nie wiem jak w Polsce z dostępnością części nadwozia.
Mam już jakiś punkt odniesienia. Muszę jeszcze się przejechać 4Runner, silnik taki sam więc pewnie podobnie będzie jechał. No i nie miałem okazji jeździć LC120/150. To jeszcze przedemną.
No ale kasę można zacząć zbierać.
Nie wiem jak w Polsce z dostępnością części nadwozia.
Mam już jakiś punkt odniesienia. Muszę jeszcze się przejechać 4Runner, silnik taki sam więc pewnie podobnie będzie jechał. No i nie miałem okazji jeździć LC120/150. To jeszcze przedemną.
No ale kasę można zacząć zbierać.
- incognitus
- Posty: 26
- Rejestracja: 09 lip 2020, 22:05
- Auto: Fortuner GGN155 '16 4.0L
LC GRJ150 '17 4.0L
Octavia '10 1.6MPI 102KM
Re: Witam użytkowników Toyoty
potwierdzam banan jest. dla tych co nie jezdzili tym silnikiem - gazem operuje sie delikatnie nawet na ECO MODE - wrażenie jakby sie prowadzilo leciutkie auto gotowe do wystrzelenia w przód.searider11 pisze: ↑22 maja 2023, 01:55Moja pierwsza jazda Toyotą zaliczona. Miałem ostatnio okazję przejechać Fortunerem 4L takim jak twój na zdjęciu po piaskach, szutrach, asfalcie i kamieniach sporo kilometrów, tylko nie w błocie. Powiem tak, banan z gęby nie zchodzi. Auto miało blokadę międzyosiową oraz blokadę tylnego mostu w standardzie.
Nie wiem jak w Polsce z dostępnością części nadwozia.
Mam już jakiś punkt odniesienia. Muszę jeszcze się przejechać 4Runner, silnik taki sam więc pewnie podobnie będzie jechał. No i nie miałem okazji jeździć LC120/150. To jeszcze przedemną.
No ale kasę można zacząć zbierać.
U mnie w Fortunerze nie ma blokady centralnego dyfra bo go nie mam

Części po VIN i kodzie silnika są dostępne - Hillux i LC także bez obaw. No gorzej blacharka i szyby - tu mogą być oczekiwania na sprowadzenie.
W LC150 4L jest ten sam silnik ale moc większa i jest cięższy. Wrażenie jest delikatne z przyspieszeniem na korzyść Fortunera (2400kg przy dwóch osobach - mierzone na wadze). Nigdy nie sprawdzałem różnicy przyspieszenia - trzeba będzie

Za to zimą na ośnieżonych drogach jedziesz dwa razy szybciej niż inni.