Korozja ramy / podwozia

Moderator: luk4s7

Nomad
Posty: 307
Rejestracja: 17 paź 2016, 23:00

Re: Korozja ramy / podwozia

Post autor: Nomad »

Temat podrzucę. W grudniu po odbiorze dokładnie obfotografuję stan fabrycznej nowości. Potem profilaktycznie przeczyszczę i spawy i je zamaluję. Na to całość zapaćkam , szczególnie wnęki ramy.
Potem powtórne "fotoseszyn". A potem poczekam aż nastąpi "lepsza zmiana" i akcyza spadnie ze 120.ooo na 10% powyższego. Mam nadzieję ,że Landek dożyje tej sytuacji bez skorodowania.

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 941
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Korozja ramy / podwozia

Post autor: vGreg »

Ciekawostka Toyotowa za oceanu
Przegląd w wieku do 12 lat od daty produkcji.
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... Id,2305983

Kuźwa a u nas 10 letni samochód wg planowanej akcyzy to złom a w USA Toyota przegląda i naprawia 12 letnie autka. :evil:

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3385
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Korozja ramy / podwozia

Post autor: luk4s7 »

To tylko dowodzi dwóch spraw o których wszyscy dobre wiemy:
1. Ramy w Toyotach gniją za szybko
2. Prawnicy w USA mogą załatwić wszystko

Ciekawe że w wielu autach to właśnie rama, element z grubej jak ... stali pierwszy pokrywa się korozją i najszybciej wymaga napraw blacharskich. A teoretycznie powinien być to ostatni element który się poddaje.

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Re: Korozja ramy / podwozia

Post autor: Zbowid »

A jak pisałem, że rdza na trzyletniej ramie to wada - to mnie delikatnie obśmiano...

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: Korozja ramy / podwozia

Post autor: hetman »

U nas niestety stosunek do konsumentów jest jaki jest. Z drugiej strony prawa pracowników w US są takie se - wszystko zależy od tego co się wynegocjuje. Ot inna kultura i system, czy lepsza? To zależy.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18003
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Korozja ramy / podwozia

Post autor: kylon »

Dlaczego warto zadbać o ramę gdy auto jest nowe? Dlatego, że po pięciu latach mamy takie efekty. Nie jest bardzo źle jak to może wyglądać ale roboty jest już sporo. I w takim przypadku zapacykowanie tego powierzchownie na czarno to tylko oszukiwanie siebie lub klienta.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Michu_1
Posty: 191
Rejestracja: 02 cze 2013, 21:58
Auto: J 95
Kontakt:

Re: Korozja ramy / podwozia

Post autor: Michu_1 »

A wystarczy po zakupie wozu za prawie 200 000,- dołożyć jeszcze kilka stówek, schylić się i wypsikać wszystko na dole ...

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18003
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Korozja ramy / podwozia

Post autor: kylon »

Dokładnie. Można też nie schylać się a wtedy inni się schylają ;-)

Giszter
Posty: 97
Rejestracja: 12 maja 2019, 15:53
Auto: Toyota Hilux VIII gen

Re: Korozja ramy / podwozia

Post autor: Giszter »

Niby tak, ale jak płace 200 tys za wóz to fajnie by było aby nie trzeba było tego robić... Troche Toyota tutaj się nie stara za bardzo

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Korozja ramy / podwozia

Post autor: sebastian44 »

Toyota zrobiła to tak że zanim pierwszy właściciel sie schyli i zobaczy cos niepokojącego to prędzej sprzeda samochód. A spostrzeżenia kolejnego właściciela producenta już mało interesują....

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Korozja ramy / podwozia

Post autor: rolkos »

Od siebie dodam jak dobrze działa wosk dany do w miarę młodego samochodu. W 120 która miała 10 lat korozja juz była tu i ówdzie (szczęśliwie wersja bez poszerzeń więc nie było tego tyle co w każdej 120 z plastikami).
Teraz w FJ 13 letnim, gdzie poprzedni właściciel dał wosk, naprawdę prawie nie ma rdzy. Coś tam się oczywiście znajdzie, ale jednak wosk w profilach zrobił robotę, bez porównania. A i wosk był dany raz z tego co wiem.
Więc w nowych samochodach dałbym taki wosk co nie trzeba co rok powtarzać, tyle że trzeba to zrobić zanim się wda ten rak.

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Re: Korozja ramy / podwozia

Post autor: Zbowid »

Wosk, to profilaktyka...i zawsze warto. Jak jest rdza, to nie ma miejsca na profilaktykę, tylko trzeba malować, usuwać rdzę lub stosować spowalniacze procesu korozji.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2505
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Korozja ramy / podwozia

Post autor: kpeugeot »

co to są spowalniacze procesu?

jakis kortanin?

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Re: Korozja ramy / podwozia

Post autor: Zbowid »

Spowalniacz procesu to generalnie farba + profilaktyka. Każda powłoka przepuszcza wodę, a jest to tylko kwestia po jakim czasie...czyli spowalnia proces.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2505
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Korozja ramy / podwozia

Post autor: kpeugeot »

a jak by tak czystą zywice jak jachty ?

ODPOWIEDZ