J15 - okiem użytkownika

Moderator: luk4s7

Jabar
Posty: 105
Rejestracja: 28 kwie 2011, 09:38
Auto: FZJ80
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: Jabar »

Mikadoo pisze:Cześć.
Przejechane 4 k kilometrów. Nawiązują do poprzedniego posta.
,- jeśli chodzi o częste wypalanie DPF, w ASO uzyskałem informacje,,że tak ma być,,. Obrazek
Kilkakrotnie byłem zmuszony przerwać procedurę wypalania, auto jak się odpowiednio nagrzalo przy kolejnej trasie zaczęło procedurę wypalania od poziomu przerwania. Hmm może faktycznie tak ma być.
- ad blue zbiornik wystarczy na około max.7 tyś km.
- spalanie większość trasa ale też trochę miasta i trochę teren bez Eco jazdy 9,5 l.
- udało się zaprogramować sterowanie szybami z kluczyka, działa. Czy ktoś wie czy jeszcze można coś uruchomić z pozycji oprogramowania? Np. automatyczne składanie lusterek po zamknięciu auta?itp.
Wersja prado ma sporo braków w wyposażeniu , i czasami trochę to irytujące że za tą kasę mam mniej gadżetów jak w Octavii. No ale wystarczy pojechać w teren i tu już się zapomina o tych wszystkich brakach. Jest poprostu zaje. ty.
Plany na najbliższe dni
To wosk krown na podwozie . Chyba że ktoś ma lepszy pomysł chętnie rozważę.
No i opony ( wiem to temat rzeka) im więcej czytam na ten temat tym mniej wiem, najlepiej by było mieć 4 komplety kół .
Ja zaryzykuję i kupuje BF Goodrich All Terrain. Niby całoroczne. Hmm zobaczymy, najwyżej trzeba będzie kupić zimówki. Jak popada śnieg to opiszę jak się na tym jeździ.
U mnie dopiero 2tys km, na seryjnych 19kach (wersja invicible) palil jakies 9,6l, po przejsciu na wieksze o rozmiar ATki wychodzi jakies 10,6 l styl jazdy spokojny, bo helweccy policjanci malo wyrozumiali, na autobanie ograniczenie do 120, za to korki niewielkie (po zyciu w Warszawie mozna powiedziec ze wcale nie ma).
Jak pisalem dpf czesto sie wypala (co 500km?) jak tylko wskoczy czwarta belka na wskazniku zapelnienia (z 10ciu) po 10-15min jest po wszystkim.
Jak pisalem wczesniej mocowo dupy nie urywa (mielismy poprzednio 4runnera 4.0) ale tez dramatu nie ma, ostatnio jezdzilismy po przeleczach Gothard, Furka i nawet na wysokosciach 2000m+ jedzie akceptowalnie dynamicznie.

Co do opon BFG to moje doswiadczebie jest takie ze to sa opony waskiego przeznaczenia, na cieply suchy asfalt, ewentualnie suche kamieniste podloze (taka Albania) jedyna ich zaleta sa mocne scianki boczne (jak na ATka), najwieksza wada zerowa scieralnosc (po 70tys km opona traci jakis niewielki procent bieznika - moze to dobre dla amerykanskiego uzytkownika robiacego 50tys km rocznie, ale przy moich przebiegach 15-20k wole gumy ktore sie zuzyja w dwa - trzy lata ale świeża guma zapewnia lepsza przyczepnosc na sliskiej nawierzchni (dla bfg mokry chropowaty asfalt to już śliska nawierzchnia)
Mialem je w 80ce i zrobilem z 50tys km dobrze ze sie trafil kupiec i sie ich pozbylem, dueler at i dueler ht z bridgestona oferuja lepsza przyczepnosc na mokrym, a nawet na sniegu i blocie posniegowym. Mialem je (bfg) tez w 4 runnerze ale nie radzily sobie z moca auta ;)
Duratraki swietnie sie spisywaly jesli chodzi o grip na wszystkim - tylko sie co chwile dziurawily na bocznej sciance, coopery st maxx bardzo fajnie jezdzily (bez porownania lepiej od bfg - ale z rozmiarowka bylo kiepsko), do 150ki wsadzilem falkeny wildpeak at3w, zdecydowanie glosniejsze niz seryjne szosowki i nowe bfg ale poki co wyglada ze kleja dobrze (testowane w ulewie, na szutrach i butem w podlodze na serpentynach w gorach) tyle ze trzymam w nich 1,9bara bo przy 2,2 bylo za twardo ja na moj zadek.
Co do lusterka to u mnie jest guzik od skladania i w zaleznosci od polozenia sklada lustra przy blokowaniu drzwi albo nie.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Eryk
Posty: 18
Rejestracja: 21 maja 2022, 11:01

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: Eryk »

Mikadoo pisze:Cześć.
Przejechane 4 k kilometrów. Nawiązują do poprzedniego posta.
,- jeśli chodzi o częste wypalanie DPF, w ASO uzyskałem informacje,,że tak ma być,,. Obrazek
Kilkakrotnie byłem zmuszony przerwać procedurę wypalania, auto jak się odpowiednio nagrzalo przy kolejnej trasie zaczęło procedurę wypalania od poziomu przerwania. Hmm może faktycznie tak ma być.
- ad blue zbiornik wystarczy na około max.7 tyś km.
- spalanie większość trasa ale też trochę miasta i trochę teren bez Eco jazdy 9,5 l.
- udało się zaprogramować sterowanie szybami z kluczyka, działa. Czy ktoś wie czy jeszcze można coś uruchomić z pozycji oprogramowania? Np. automatyczne składanie lusterek po zamknięciu auta?itp.
Wersja prado ma sporo braków w wyposażeniu , i czasami trochę to irytujące że za tą kasę mam mniej gadżetów jak w Octavii. No ale wystarczy pojechać w teren i tu już się zapomina o tych wszystkich brakach. Jest poprostu zaje. ty.
Plany na najbliższe dni
To wosk krown na podwozie . Chyba że ktoś ma lepszy pomysł chętnie rozważę.
No i opony ( wiem to temat rzeka) im więcej czytam na ten temat tym mniej wiem, najlepiej by było mieć 4 komplety kół .
Ja zaryzykuję i kupuje BF Goodrich All Terrain. Niby całoroczne. Hmm zobaczymy, najwyżej trzeba będzie kupić zimówki. Jak popada śnieg to opiszę jak się na tym jeździ.
Ja zamontowałem tydzień temu AT Yokohama Geolander g015 275/65/17 Opona fajna, dobrze radzi sobie na mokrym, suchym i podobno na śniegu. Jest przede wszystkim bardzo cicha. Minusem jest większe spalanie w porównaniu do opon danych na pierwszy montaż (Michelin Latitude suv). Z 9,5 do 10,5 w porywach do 11 L Obrazek

ukasz6
Posty: 2
Rejestracja: 18 kwie 2022, 14:31

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: ukasz6 »

Witam wszystkich. Jestem na kupnie LC 2.8 i zastanawiam się nad wyborem optymalnej wersji. Myślę o presitge lub invicible. Tak naprawdę jedyna rzecz której mi brakuje w tej słabszej to skórzana tapicerka i nagłośnienie JBL. Ze skórą nie będzie problemu bo mam w rodzinie dobrego tapicera samochodowego więc ogarnę ten temat. Czy jest coś jeszcze co według Was uzasadniałoby wybór droższej wersji?

Druga kwestia to chciałbym się dowiedzieć czy ciągnął ktoś nowym LC 2.8 204 km przyczepę? Nie ukrywam, że poza bezpiecznym wożeniem rodziny, gabarytami, bezawaryjnością celuje w LC ze względu na to, że lubimy jeździć na urlop z kempingiem na haku.
Jak toyota spisuje się pod obciążeniem?Wiadomo, że rama i 3t na haku to duże wartości, ale pytam bardziej w kwestii praktycznej i dotyczącej odczuć z jazdy.

Do tej pory miałem 3 volvo i w sumie byłem z nich zadowolony. Mój ostatni łoś skończył jako wrak (V 60 cross country z 2019 r.). Spełnił swoją rolę, ochronił mnie przed skutkami uderzenia. Szwedzkie auta są zdecydowanie bezpieczne;)

Celowałbym w nowe XC 90, ale jest mocno awaryjne, a dodatkowe obciążanie tego lichego 4 cylindrowego 2.0 przyczepą nie wróży dobrze. Dostałem land cruisera na 2 dni. Bardzo mi się spodobał. Sprawia wrażenie idiotoodpornego i co ważne jest dobrze wyciszony, względnie komfortowy, a silnik 2.8 daje radę w trasie. Nie pali też przesadnie dużo. Mieszkam w górach, droga do domu w zimie jest często bialutka, ale tutaj wystarczy po prostu osobówka z 4x4 i dobrą zimówka. Land Cruisera chce bardziej z wyżej wymienionych powodów.

Pozdrawiam:)

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: Templar »

Chyba wszystko zależy od tego co tym samochodem zamierzasz robić i ile masz pieniędzy. Z pewnością invincivble nie będzie w niczym gorszy od prestige.
Idąc za katalogiem:
– System 4 kamer monitorujących
obraz wokół pojazdu w 6 różnych
perspektywach (Multi-Terrain Monitor)
Jak dla mnie zbędny i do tego nie działający bajer. Tylko cofania ma jakiś sens, jak się ją dodatkowo doświetli.
– Tapicerka skórzana z perforacją
(skóra naturalna i syntetyczna)
– Wentylowane fotele przednie
Wentylacji Ci szwagier raczej nie założy ';) Ogólnie fabryczne fotele są bardzo fajne i dobrze wykonane. Jak dla mnie warto dopłacić za tą opcję.
– Podgrzewane skrajne siedzenia
na tylnej kanapie
I znów zależy czy wozisz kogoś z tyłu i czy uważasz że będzie mu miło na ciepłym fotelu :)
– System Premium Audio JBL
z 14 głośnikami
Ja jestem półgłuchy. Nie słyszę różnicy między standardem a JBL, ale podobno są tacy co jak wtyczkę pozłacana za 500zł założą to zaczynają słyszeć więcej mięsa w dźwięku.
– Nawigacja satelitarna Toyota Touch® 2
with GO w języku polskim
z 3-letnią aktualizacją map
SYF
– System zmiennej charakterystyki
napędu w zależności od terenu
(Multi-Terrain Select)
A będziesz jeździł w terenie? Ja osobiście jakoś tego nie czuje. Całe życie jeździłem bo tego systemu i jakoś szło dojechać do domu. Może jak zaczne używać to odkryje że już żyć bez tego nie potrafię.

ukasz6
Posty: 2
Rejestracja: 18 kwie 2022, 14:31

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: ukasz6 »

Templar pisze:
06 lis 2022, 22:37
Chyba wszystko zależy od tego co tym samochodem zamierzasz robić i ile masz pieniędzy. Z pewnością invincivble nie będzie w niczym gorszy od prestige.
Idąc za katalogiem:
– System 4 kamer monitorujących
obraz wokół pojazdu w 6 różnych
perspektywach (Multi-Terrain Monitor)
Jak dla mnie zbędny i do tego nie działający bajer. Tylko cofania ma jakiś sens, jak się ją dodatkowo doświetli.
– Tapicerka skórzana z perforacją
(skóra naturalna i syntetyczna)
– Wentylowane fotele przednie
Wentylacji Ci szwagier raczej nie założy ';) Ogólnie fabryczne fotele są bardzo fajne i dobrze wykonane. Jak dla mnie warto dopłacić za tą opcję.
– Podgrzewane skrajne siedzenia
na tylnej kanapie
I znów zależy czy wozisz kogoś z tyłu i czy uważasz że będzie mu miło na ciepłym fotelu :)
– System Premium Audio JBL
z 14 głośnikami
Ja jestem półgłuchy. Nie słyszę różnicy między standardem a JBL, ale podobno są tacy co jak wtyczkę pozłacana za 500zł założą to zaczynają słyszeć więcej mięsa w dźwięku.
– Nawigacja satelitarna Toyota Touch® 2
with GO w języku polskim
z 3-letnią aktualizacją map
SYF
– System zmiennej charakterystyki
napędu w zależności od terenu
(Multi-Terrain Select)
A będziesz jeździł w terenie? Ja osobiście jakoś tego nie czuje. Całe życie jeździłem bo tego systemu i jakoś szło dojechać do domu. Może jak zaczne używać to odkryje że już żyć bez tego nie potrafię.
Jeżeli chodzi o kamery to w zupełności wystarczy mi zwykła. Miałem teraz na weekend XC90 z systemem 360 i nie jest to dla mnie musi have.

Nawigacji nie używam, bo zawsze jestem podłączony do Google Maps z telefonu przez apple car play.

Z tyłu wożę 2 dzieci w fotelikach więc im grzanie nie jest raczej potrzebne:)

System JBL - nie wiem jak duża jest różnica i jak gra zwyczajny zestaw. LC którym jeździłem był w topowej wersji. Nagłośnienie było ok, ale nie jakieś szaleńcze.

Co do terenu to ograniczony on będzie do podjazdu pod dom (polna droga, w zimie nieodśnieżona - do tej pory osobówki 4x4 szły tam jak przeciąg więc dla LC to śmiech). Samochód będzie mi służył jako wakacyjne auto ciągnące sporą przyczepę kempingową. Trochę już jeżdżę zestawem i wiem jak spore obciążenie dla auta stanowi 1900 kg na haku. Niby wiele suvów i kombiaków pociągnie taki kemping, ale czuć, że auta są delikatne i nie wpływa to na nie za dobrze. Zakładam, że taką toyotą będę miał pewność, że nie stanę w lecie z zagotowaną skrzynią czy napędem w chorwackich czy włoskich górach. Do tego manewrowanie na grząskim terenie z przyczepą (zdarza się to np. po opadach deszczu) będzie również łatwe.
Mój V60 CC miał w paru sytuacjach ciężko i np w tym roku wyjeżdżając z mocno stromego, żwirowego kempingu po zawijasach czuć było spaleniznę haldexa. W ogóle mimo 4x4 auto ledwo ciągnęło zestaw (nachylenie około 10 % i kamienie). XC 90 nad którym się zastanawiałem dzielniejsze nie będzie. Gość który miał obok amaroka po zapięciu jeszcze większej przyczepy szedł pod te góry jak zły.

Zastanawiam się po prostu czy jest coś takiego kluczowego co mógłbym mieć, a w słabszej wersji tego nie uświadczę. Z tych opisanych rzeczy jestem raczej w stanie zrezygnować na rzecz lepszej ceny.

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: Templar »

Nie mam doświadczenia z 2.8 i przyczepką. 3.0 sobie radził z dużą łódką. Może wypowie się ktoś kto ciąga nowym landkiem przyczepę. 2.8 jest jeszcze mocniejszy od starego silnika, więc raczej bym się problemów nie spodziewał.
Jeśli chodzi o wersję to chyba sam sobie odpowiedziałeś ;) Osobiście mam Invincible bo akurat taki się trafił. Mając wybór, wziąłbym Executive, ze względu na pneumatykę (chyba szczególnie z przyczepką przydatne). Wydaje mi się że ostatecznie Twój problem rozwiązuje sama Toyota. Jedyną wersją aktualnie dostępna jest Prestige. Pozostałe mają status "wyprzedane" co oznacza że dostawa najwcześniej na koniec przyszłego roku.

Jac3k
Posty: 9
Rejestracja: 31 lip 2022, 09:26
Auto: LC 150, R1250GS

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: Jac3k »

Templar pisze:
07 lis 2022, 09:45
Nie mam doświadczenia z 2.8 i przyczepką. 3.0 sobie radził z dużą łódką. Może wypowie się ktoś kto ciąga nowym landkiem przyczepę. 2.8 jest jeszcze mocniejszy od starego silnika, więc raczej bym się problemów nie spodziewał.
Jeśli chodzi o wersję to chyba sam sobie odpowiedziałeś ;) Osobiście mam Invincible bo akurat taki się trafił. Mając wybór, wziąłbym Executive, ze względu na pneumatykę (chyba szczególnie z przyczepką przydatne). Wydaje mi się że ostatecznie Twój problem rozwiązuje sama Toyota. Jedyną wersją aktualnie dostępna jest Prestige. Pozostałe mają status "wyprzedane" co oznacza że dostawa najwcześniej na koniec przyszłego roku.
Ja mam Executive z tego roku. Myślałem o zmianie opon ale jak narazie zobaczę jak się jeździ zimą na seryjnych 19. Mają oznaczenie M+S więc są to typowe wielosezonówki. Jak mi nie będzie pasowało to zmienię na coś innego. Co do DPF to mam dokładnie tak samo. Zrobiłem dopiero 6tyś ale jeżdzi się fajnie. Wcześniej miałem BMW5 i ciągle używam jako drugi Tesle 3 jako drugi samochód. Demonem prędkości on nie jest ale jest całkiem OK. Do rodzinnych wyjazdów z psem czego chcieć więcej.
Z tego co widzę to jest na Otomoto trochę wersji Executive z odbiorem listopad/grudzień chyba że już sprzedane.

Mikadoo
Posty: 31
Rejestracja: 26 wrz 2022, 15:03

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: Mikadoo »

Mam wrażenie że LC ( przynajmniej w wersji prado bo taką mam), to auto trochę dla wariatów.
Bo drogie, dużo pali, ciężkie i nie jest demonem prędkości, o wyposażeniu nawet lepiej nie wspominać. Lusterko wsteczne sciemniane za pomocą wichhajsra jak w 126p.🤣 , Brak bezprzewodowego Apple car czy android. 1 gniazdo USB. Brak czujników parkowania, brak czujników deszczu czy martwego pola itd itd. poziom komfortu jazdy, hałas na poziomie max Skody superb.
Po zakupie miałem problem jak mój wybór uzasadnić żonie. ( Chciała BMW x3). W końcu pojechaliśmy w teren , no i cała rodzinka zakochała się w tym aucie. Teraz w każdą wolną chwilę robimy wypady , ustalamy sobie trasy. Córki z psem robią za pilota :D , auto ma 3 miesiące i całą masę zadrapań na lakierze.
Oczywiście mieszkamy przy drodze asfaltowej, i nawet nie próbuje sobie tłumaczyć że takie auto jest mi potrzebne.
Poprostu mamy środek transportu, ale przede wszystkim mamy zabawkę dzięki której rodzinnie spędzamy czas i świetnie się bawimy. I dlatego tak lubię to nietuzinkowe auto.

Eryk
Posty: 18
Rejestracja: 21 maja 2022, 11:01

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: Eryk »

Wczoraj Toyota podczas serwisu zrobiła mi aktualizacje oprogramowania (jest akcja serwisowa dla aut z silnikami z rodziny GD) polegającą na:

„Samochody objete kampania wyposazone saw system redukcji tlenków azotu SCR. W pewnych okreslonych warunkach, gdy uktad SCR wykryje anomalie, przebieg do zakazu uruchamiania silnika spalinowego nie ulega zmniejszeniu pomimo dalszej eksploatacji pojazdu. Silnik spalinowy moze zostaé uruchomiony nawet jesli przekroczony zostanie przebieg okreslony w przepisach UN/UE. Opisane zagadnienie jest spowodowane bledem w oprogramowaniu jednostki sterujacej silnika. Pomimo, ze nie ma to wplywu na eksploatacje pojazdu, sytuacja ta moze powodowa‹ niezgodnosé z regulacjami UN (UN-R83/07 zalacznik 6) oraz regulacjami UE (EU 2017/1151 zalacznik XVI.”

Gdybym wiedział na czym ta aktualizacja polega nie zezwoliłbym na nią


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: sebastian44 »

Czy to znaczy że jak costam costam redukcji spalin bedzie dzialac niepoprawnie to system unieruchomi silnik i nie pozwoli odpalic? To nie brzmi zbyt optymistycznie w przypadku pojazdu na którym polegamy na wyprawie terenowej...

Eryk
Posty: 18
Rejestracja: 21 maja 2022, 11:01

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: Eryk »

Ja zrozumiałem to w ten sposób, że pomimo wyczerpania AD Blue auto po zgaszeniu można było dalej odpalić i jeździć. Teraz po aktualizacji oprogramowania nie będzie można odpalić auta. Trzeba będzie najpierw uzupełnić AD Blue.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: sebastian44 »

Gdzieś czytałem o uzupełnianiu mocznika w układzie Adblue przy użyciu płynów ustrojowych kierowcy. Teraz już wiem dlaczego :D

TomekW
Posty: 304
Rejestracja: 26 wrz 2014, 01:40
Auto: VDJ76
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: TomekW »

wiem, że inne auto, itp ale spróbujcie Cooper Discoverer AT3 4S
całoroczna opona z oznaczeniem M+S oraz 3 PMSF
jeżdżę na nich ponad rok i daję im duży plusik

Obrazek

Mikadoo
Posty: 31
Rejestracja: 26 wrz 2022, 15:03

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: Mikadoo »

Jak wygląda u was sprawa z językiem menu ekranu między zegarami?
U mnie do wyboru oprócz oczywistych niemiecki angielski japoński rosyjski a nawet jest ukraiński. niestety nie ma polskiego.
Czyżby to miało iść na wschód 🤔 trochę dziwne że nie wgrano polskiego software.
Chodzi tylko o tem mały LCD między prędkościomierz a obrotomierz. Na dużym menu jest po polsku.

Jabar
Posty: 105
Rejestracja: 28 kwie 2011, 09:38
Auto: FZJ80
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: Jabar »

U mnie to samo, w radiu moge ustawic PL na szafie tylko angielski.
Auto z rynku szwajcarskiego (Inv 2021)


Sent from my iPhone using Tapatalk

ODPOWIEDZ