Aaa - bo nie zrozumiałem.
J15 - okiem użytkownika
Moderator: luk4s7
Re: J15 - okiem użytkownika
A co chcesz osiagnac liftem? Jezdzisz w miejsca gdzie brakuje Ci przeswitu? Ike razy miałeś tak że darłeś podwoziem albo nie mogłeś wjechać gdzieś? W 99% lift sluży łechtaniu ego właściciela.Mikadoo pisze:Czy ktoś z Was robił lift 15? Wszędzie jest mowa o tym lifcie 2''. Zastanawiam się czy warto?
Głównie chodzi mi o to i ile to pogarsza jazdę po asfalcie. Autostrady, zakręty itp. A może nie pogarsza?
Z tego co wiem można auto podnieść na różne sposoby, ale jeśli już do zdecydowałbym się na jakieś profesjonalne rozwiązania.
Znacie jakiś warsztat w okolicach Warszawy, gdzie będą mieli na tyle cierpliwości aby przedstawić różne opcje, doradzić no i wykonać dobrze?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: J15 - okiem użytkownika
To tak jak nie można jeździć na oponach nie runflat bo nie uznają gwarancji z tytuły potencjalnego uszkodzenia napęduWolfie pisze:Właśnie dzwonili do mnie z serwisu i też poinformowali o tej akcji serwisowej, jak zapytałem co ona wnosi to powiedzieli to co napisałeś, zapytałem czy to oznacza, że do tej pory jak ad blue sie skonczyło to mogłem dalej jechać a teraz jak będę np. W Gruzji na czy w Afryce na jakimś zadupiu to bez ad blue nie pojadę dalej ? Tak- odpowiedział Pan z serwisu i poinformował, że mogę odmówić tej aktualizacji ale wtedy grozi to tym, że w przypadku usterki związanej ze sterownikiem silnika to oni nie uznają gwarancji, że muszę oświadczenie podpisać że rozumiem że może to skutkować utratą gwarancji. Pierwszy raz w historii mogę utracić gwarancję z pwodu tego, że zakupiony pojazd jest „nielegalny” bo jego oprogramowanie jest niezgodne z przepisami UE. Ciekaw jestem czy za moment jak UE zakaże jazdy na dieslu to też mi wgrają takie samo oprogramowanie i samochód stanie się tym samym eksponatem muzealnym?Eryk pisze: ↑10 lis 2022, 08:49Wczoraj Toyota podczas serwisu zrobiła mi aktualizacje oprogramowania (jest akcja serwisowa dla aut z silnikami z rodziny GD) polegającą na:
„Samochody objete kampania wyposazone saw system redukcji tlenków azotu SCR. W pewnych okreslonych warunkach, gdy uktad SCR wykryje anomalie, przebieg do zakazu uruchamiania silnika spalinowego nie ulega zmniejszeniu pomimo dalszej eksploatacji pojazdu. Silnik spalinowy może zostać uruchomiony nawet jesli przekroczony zostanie przebieg okreslony w przepisach UN/UE. Opisane zagadnienie jest spowodowane bledem w oprogramowaniu jednostki sterujacej silnika. Pomimo, ze nie ma to wplywu na eksploatacje pojazdu, sytuacja ta moze powodowa‹ niezgodnosé z regulacjami UN (UN-R83/07 zalacznik 6) oraz regulacjami UE (EU 2017/1151 zalacznik XVI.”
Gdybym wiedział na czym ta aktualizacja polega nie zezwoliłbym na nią![]()

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- sebastian44
- Posty: 2134
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: J15 - okiem użytkownika
Jadąc w terenie z ekipą czy to Ukraina czy Rumunia czy inne dzikie dukty bez liftu 99% czasu orasz brzuchem po glebie. Ale myślę że ci co jeżdżą w terenie doskonale o tym wiedząJabar pisze: ↑07 lut 2023, 19:57A co chcesz osiagnac liftem? Jezdzisz w miejsca gdzie brakuje Ci przeswitu? Ike razy miałeś tak że darłeś podwoziem albo nie mogłeś wjechać gdzieś? W 99% lift sluży łechtaniu ego właściciela.Mikadoo pisze:Czy ktoś z Was robił lift 15? Wszędzie jest mowa o tym lifcie 2''. Zastanawiam się czy warto?
Głównie chodzi mi o to i ile to pogarsza jazdę po asfalcie. Autostrady, zakręty itp. A może nie pogarsza?
Z tego co wiem można auto podnieść na różne sposoby, ale jeśli już do zdecydowałbym się na jakieś profesjonalne rozwiązania.
Znacie jakiś warsztat w okolicach Warszawy, gdzie będą mieli na tyle cierpliwości aby przedstawić różne opcje, doradzić no i wykonać dobrze?
Sent from my iPhone using Tapatalk

J15 - okiem użytkownika
To jest dość oczywiste stwierdzenie i warto zrobić lift żeby założyć większe koła i zyskać dodatkowy prześwit. Do tego przy okazji można zwiększyć ładowność auta zmieniając sprężyny i poprawić prowadzenie na gównianych drogach poprzez skuteczniejsze amortyzatory.sebastian44 pisze:Jadąc w terenie z ekipą czy to Ukraina czy Rumunia czy inne dzikie dukty bez liftu 99% czasu orasz brzuchem po glebie. Ale myślę że ci co jeżdżą w terenie doskonale o tym wiedzą
Pytanie kolegi Jabar jest jednak jak najbardziej zasadne czy ma to sens. Lift ma też minusy o których warto wiedzieć a które w codziennej eksploatacji mogą okazać się problemem. Dlatego jeśli nie orasz ukraińskich gór tudzież nie bobrujesz do jądra ziemii to dobrze przemyśleć temat dwa razy.
Dla większości szczególnie stawiających pierwsze kroki w terenie możliwości seryjnego auta przewyższają wytrzymałość psychiki. Widziałem parę razy kierowcę seryjnego pickupa (jakich na naszych ulicach tysiące) który wysiada z trzęsącymi kolanami po pokonaniu zjazdu nad którym nikt trochę bardziej doświadczony by się nie zająknął.
Myślę więc że warto najpierw wyczerpać możliwości seryjnego auta nabierając doświadczenia a dopiero potem pakować się w lift. A to że Terenwizji mówi że każda terenówka musi mieć lift i duże koła to… tak to już mają w telewizji

Jest jeszcze inny aspekt - bojowy wygląd. To jest niedyskutowalny, niepodważalny i kończący wszelkie dyskusje argument. Taki aksjomat. Howgh


Re: J15 - okiem użytkownika
Jesli dochodzisz do swoich limitow i auto dalej nie puszcza to pelna zgoda. Co do Ukrainy pelna zgoda (chociaz tutaj bym sie zastanawial czy delikatna 150 to najlepsze auto na bobrowanie w ukrainskich gorach) co do Rumuni, Albanii itp seryjna 150 to az nadto w 95% przypadkow. Osobowkami z 3cm liftem cioralismy po Rumunii i obylo sie bez lawet i wyciagarek.sebastian44 pisze:Jadąc w terenie z ekipą czy to Ukraina czy Rumunia czy inne dzikie dukty bez liftu 99% czasu orasz brzuchem po glebie. Ale myślę że ci co jeżdżą w terenie doskonale o tym wiedząJabar pisze: ↑07 lut 2023, 19:57A co chcesz osiagnac liftem? Jezdzisz w miejsca gdzie brakuje Ci przeswitu? Ike razy miałeś tak że darłeś podwoziem albo nie mogłeś wjechać gdzieś? W 99% lift sluży łechtaniu ego właściciela.Mikadoo pisze:Czy ktoś z Was robił lift 15? Wszędzie jest mowa o tym lifcie 2''. Zastanawiam się czy warto?
Głównie chodzi mi o to i ile to pogarsza jazdę po asfalcie. Autostrady, zakręty itp. A może nie pogarsza?
Z tego co wiem można auto podnieść na różne sposoby, ale jeśli już do zdecydowałbym się na jakieś profesjonalne rozwiązania.
Znacie jakiś warsztat w okolicach Warszawy, gdzie będą mieli na tyle cierpliwości aby przedstawić różne opcje, doradzić no i wykonać dobrze?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ten samochod jest naprawde dzielny w terenie i wiekszosc osob robi to dla lepszego wygladu.
Ja wsadzikem tylko rozmiar wieksze kola i czekam az zaczne targac podwoziem - wowczas zastanowie sie nad liftem, albo odpale 80ke

Sent from my iPhone using Tapatalk
- sebastian44
- Posty: 2134
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: J15 - okiem użytkownika
Delikatna 150tka jest tylko w głowie kierownika- to auto jest wzmocnione względem 120, bliźniacze z 4runnerem czy FJ. Tam nie ma nic co może sie urwać lub klęknąć nawet w cięższym terenie- no może poza plastikowymi zderzakami. Także tak można tym autem jezdzić w cieższym terenie tylko na razie mało kto to robi ze względu na cene samochodu.
A moim zdaniem auto ktorym chcemy sie bawić w terenie musi mieć ten podstawowy 2" lift żeby nie odstawać od reszty aut jadących w kordonie
A moim zdaniem auto ktorym chcemy sie bawić w terenie musi mieć ten podstawowy 2" lift żeby nie odstawać od reszty aut jadących w kordonie
J15 - okiem użytkownika
Porownujemy do Patrola czy lady Nivy?sebastian44 pisze:Delikatna 150tka jest tylko w głowie kierownika- to auto jest wzmocnione względem 120, bliźniacze z 4runnerem czy FJ. Tam nie ma nic co może sie urwać lub klęknąć nawet w cięższym terenie- no może poza plastikowymi zderzakami. Także tak można tym autem jezdzić w cieższym terenie tylko na razie mało kto to robi ze względu na cene samochodu.
A moim zdaniem auto ktorym chcemy sie bawić w terenie musi mieć ten podstawowy 2" lift żeby nie odstawać od reszty aut jadących w kordonie
Bo do Patrola (ktore najczesciej widywalem na Ukrainie) to raczej delikatne auto jest

Wszystko sprowadza sie do zastosowania auta, troche roznych wypraw zaliczylismy i wiekszosc ogarnelismy seryjnym autem (Rumunia, Albania, Bosnia, teraz troche po Arabii Saud. sie pokrecilem)
A co do duzej mocarnosci to sie zgodze ze auto jest mocne (zakladam ze deklaracje producenta sa poparte faktami) - sami przecioralismy 4runnerem z 2005r cala trase rajdu Baja4000, auto bez liftu z troche wiekszymi kolami (duratraki w wersji z papierowymi bokami) wyszlo z tys km czystego offroadu, co wiecej auto bez reduktora (tak wyszlo ze silownik zapinajacy zdechl przed rajdem). 4.0 dawalo rade, w przeciwienstwie do ostatniej stycznosci z prado 2.7 to powinno byc zakazane - juz wiecej zlego slowa nie powiem na 2.8 dizla. Jedyne okolicznosci kiedy 2.7 byl ok to zapiecie reduktora

Sent from my iPhone using Tapatalk
- sebastian44
- Posty: 2134
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: J15 - okiem użytkownika
To widać mamy zupełnie inne obserwacje, bo ja mam 2.7 Prado, jezdziłem na Ukrainie, Rumunii i w paru innych miejscach i terenowo brakowało mi jedynie liftu
także każdy ma swój punkt widzenia. PS ciekaw jestem co powiesz w takim razie o 70tce z 2.4 TD która ma 88 koni- przecież to nie ma prawa jezdzić- a jezdzi o dziwo bez problemu 


Re: J15 - okiem użytkownika
Dla mnie ten silnik to przeokropny wyjec, dynamika bardzo slaba, rzezi toto (przynajmniej nasz egzemplarz -89kkm, 2021r).
Fakt ze to byla arabska wersja Ascetic czy jakos tak, wiec trudno porownac do Invicible, ale ogolne wrazenie mega slabe - zwlaszcza w ruch drogowym - nie terenowym - tutaj sobie fajnie radzil.
Na papierze ten samochod duzo lepiej sie prezentuje niz w ruchu pozamiejskim, a juz rejestry predkosci 120kmh to nieistniejaca dynamika.
Do 70 sprzed 20 lat nie bede porownywal bo mowimy o nowym aucie, a nie zabytku. Jak na XXIwiek to żałoś straszna. Po przesiadce z 4runnera 4.0 (120ka) do TLC150 2.8 bylem lekko zalamany, ale jednak może być gorzej
Sent from my iPhone using Tapatalk
Fakt ze to byla arabska wersja Ascetic czy jakos tak, wiec trudno porownac do Invicible, ale ogolne wrazenie mega slabe - zwlaszcza w ruch drogowym - nie terenowym - tutaj sobie fajnie radzil.
Na papierze ten samochod duzo lepiej sie prezentuje niz w ruchu pozamiejskim, a juz rejestry predkosci 120kmh to nieistniejaca dynamika.
Do 70 sprzed 20 lat nie bede porownywal bo mowimy o nowym aucie, a nie zabytku. Jak na XXIwiek to żałoś straszna. Po przesiadce z 4runnera 4.0 (120ka) do TLC150 2.8 bylem lekko zalamany, ale jednak może być gorzej

Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: J15 - okiem użytkownika
Liftowanie którejkolwiek Prado nie ma wielkiego sensu - seryjnie wszystkie generacje są wysokie, wchodzą koła 32". Z liftem można dojść do 33" i tyle, szału nie ma. W dodatku z powodu IFS lift zawieszenia oznacza stratę na skoku w dół i wykrzyżu. Nie ma tego w przypadku body liftu, ale ten sam z siebie nie poprawia geometrii podwozia, jedyny zysk to miejsce na większe koła. No chyba, że mówimy o bardzo drogich zabawach z gatunku Arctic Truck czy Total Chaos Long Travel.
Co innego inne samochody, np. wszystkie generacje Grand Cherokee są niskie, seryjnie mają koła 29" i dopiero z dwucalowym liftem można włożyć 32" i dopiero wtedy zbliżają się możliwościami terenowymi do seryjnych J9, J12, J15. Podobnie wiele innych modeli, o Suzuki Grand Vitarze XL ktoś powiedział, że wystarczą 3 cale liftu i już jest prawie jak Prado
Co innego inne samochody, np. wszystkie generacje Grand Cherokee są niskie, seryjnie mają koła 29" i dopiero z dwucalowym liftem można włożyć 32" i dopiero wtedy zbliżają się możliwościami terenowymi do seryjnych J9, J12, J15. Podobnie wiele innych modeli, o Suzuki Grand Vitarze XL ktoś powiedział, że wystarczą 3 cale liftu i już jest prawie jak Prado

Re: J15 - okiem użytkownika
A czym się bedziesz po weselach chwalił?stasik pisze:Liftowanie którejkolwiek Prado nie ma wielkiego sensu - seryjnie wszystkie generacje są wysokie, wchodzą koła 32". Z liftem można dojść do 33" i tyle, szału nie ma. W dodatku z powodu IFS lift zawieszenia oznacza stratę na skoku w dół i wykrzyżu. Nie ma tego w przypadku body liftu, ale ten sam z siebie nie poprawia geometrii podwozia, jedyny zysk to miejsce na większe koła. No chyba, że mówimy o bardzo drogich zabawach z gatunku Arctic Truck czy Total Chaos Long Travel.
Co innego inne samochody, np. wszystkie generacje Grand Cherokee są niskie, seryjnie mają koła 29" i dopiero z dwucalowym liftem można włożyć 32" i dopiero wtedy zbliżają się możliwościami terenowymi do seryjnych J9, J12, J15. Podobnie wiele innych modeli, o Suzuki Grand Vitarze XL ktoś powiedział, że wystarczą 3 cale liftu i już jest prawie jak Prado
Osoboscie mam wyliftowana 80ke (2 cale), samca (4) swifta (1,5 cala

W 4R poszlismy w wieksze kola (255/75/17). I od razu bylo lepiej, nawet oslon ori nie pourywalismy, raz czy dwa tlumik sie rozszczelnil


Dzielnosc terenowa najlatwiej poprawic troszke wiekszym kolem o mocniejszych sciankach i agresywnym biezniku.
Patrol to nie bedzie, sztywnych mostow niczm nie zastapisz. A i tak 95% przypadkw zajedziesz gdzie chcesz.
Choc zn takich co wywalali IFS wsadzali most z 80 (mega przerobka bo grucha nie bardzo w dobrym miejscu) i na 35 lataja.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: J15 - okiem użytkownika
No grucha po drugiej stronie, więc ostra rzeźba z cięciem i spawaniem mostu... Co kto lubi 
Patrol na 35" to jak inny samochód na 33" - rozmiar gruchy powala

Patrol na 35" to jak inny samochód na 33" - rozmiar gruchy powala

Re: J15 - okiem użytkownika
Wy tylko Panowie powielacie internetowe rewelacje dotyczące bezsensowności liftu bo nie ma wykrzyżu itp. A co z amortyzatorami o lepszej wydajności. Amortyzatory fabryczne są olejowe a liftowe olejowo gazowe. A co z dodatkowym obciążeniem, które przejmują inne sprężyny? A co z opcją montażu sprężyn progresywnych? A co ze zwiększoną ilością oleju do chłodzenia amortyzatora. A co z gazem do tego aby olej w amortyzatorze się nie pienił? Oczywiście nic na siłę i na nic nie namawiam ale chyba są też zalety oprócz samych wad. Wszystkie te różnice wychodzą jak jednak takie auto gdzieś pojedzie a nie tylko na działkę na Mazury gdzie ostatnie 200 metrów to szutry 

Re: J15 - okiem użytkownika
Trafnie ujęte. Ja na seryjnym zawieszeniu z załadowanym autem bym po asfalcie już szorował.kylon pisze: ↑10 lut 2023, 07:16Wy tylko Panowie powielacie internetowe rewelacje dotyczące bezsensowności liftu bo nie ma wykrzyżu itp. A co z amortyzatorami o lepszej wydajności. Amortyzatory fabryczne są olejowe a liftowe olejowo gazowe. A co z dodatkowym obciążeniem, które przejmują inne sprężyny? A co z opcją montażu sprężyn progresywnych? A co ze zwiększoną ilością oleju do chłodzenia amortyzatora. A co z gazem do tego aby olej w amortyzatorze się nie pienił? Oczywiście nic na siłę i na nic nie namawiam ale chyba są też zalety oprócz samych wad. Wszystkie te różnice wychodzą jak jednak takie auto gdzieś pojedzie a nie tylko na działkę na Mazury gdzie ostatnie 200 metrów to szutry![]()