J15 - okiem użytkownika

Moderator: luk4s7

Jabar
Posty: 105
Rejestracja: 28 kwie 2011, 09:38
Auto: FZJ80
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: Jabar »

Wolfie pisze:
07 sty 2023, 17:35
To może wynikać z tego, że po zalaniu adblue nie należy normalnie odpalać samochodu tylko jest specjalna procedura - trzeba włączyć zapłon bez rozruchu i odczekać, chyba ok. 40 sekund. Dopiero po tej procedurze trzeba ponownie odpalić auto i komputer zanotuje dolanie adblue.
po dolaniu do pelna, wskaznik zgasnal i wszystko wrocilo do normy. Niepokojace jest zuzycie adblue na poziomie 3l na 1000km, i pozniejsze zapalenie sie wskaznika w trakcie jazdy po 700km od zalania do pelna.
co ciekawe po zgaszeniu auta (poszedlem kupic ten szlachetny plyn) i ponownym odpaleniu wszystko wrocilo do normy - w sensie - nie wola o dolanie adblue po XXXkm, (nie dolewalem go na stacji - kupilem na zapas aby ewentulanie dolac jak bedzie dalej tak dramatycznie szybko spadal poziom wg wskazan komputera).
Co jeszcze ciekawsze po przejechaniu kolejnych 800km - nic sie nie zapalilo. Zobaczymy co powie serwis i co wyczytaja z komputera.

Mikadoo
Posty: 31
Rejestracja: 26 wrz 2022, 15:03

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: Mikadoo »

Dołożenie przedniej kamery? Znalazłem pod maską zaraz koło atrapy grille dwie wiązki zakończone wtykami.
Czy możliwe jest że wystarczy dokupić przednią kamerę wpiąć i to będzie działać??
Trochę bawię się w terenie i wydaje mi się że to by od czasu do czasu się przydało
Załączniki
IMG_20230108_152435.jpg
IMG_20230108_152435.jpg (76,97 KiB) Przejrzano 4158 razy

Jabar
Posty: 105
Rejestracja: 28 kwie 2011, 09:38
Auto: FZJ80
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: Jabar »

Mikadoo pisze:Dołożenie przedniej kamery? Znalazłem pod maską zaraz koło atrapy grille dwie wiązki zakończone wtykami.
Czy możliwe jest że wystarczy dokupić przednią kamerę wpiąć i to będzie działać??
Trochę bawię się w terenie i wydaje mi się że to by od czasu do czasu się przydało
Ta kamera ledwie daje rade przy parkowaniu, w terenie jest raczej bezuzyteczna, jak juz jedziesz tak ze musisz wiedziec co jest pod kolami to puszczasz pilota przodem (dzieci sie nadaja Obrazek) albo zakladasz solidne oslony i stalowy zderzak.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Wolfie
Posty: 33
Rejestracja: 17 lis 2022, 09:34

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: Wolfie »

To pewnie do radaru, kamery i może czujników parkowania, soft pewnie też trzeba zmieniać. Tak jalby tylko wpiąć to chyba nie zadziała, ale jakby zewnetrzny ekran jakiś podpiąć to pewnie ta wiązka jest do wykorzystania do takiej kamerki

Mikadoo
Posty: 31
Rejestracja: 26 wrz 2022, 15:03

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: Mikadoo »

Przyznam się że nigdy nie miałem kamery z przodu pojazdu, i nawet nie wiem jak( kiedy) to działa. Tzn. tylna włącza się po wybiciu wstecznego i obraz jest na monitorze.
A przednia? Przy wolnej jeździe, lub na L4 ?
Nie chciał bym dokładać jakiś dodatkowych szpei.
Myślałem żeby w ASO założyć kamerkę, ewentualnie dograć soft żeby to działało jak w ,, oryginalne,,.
Wcześniej miałem mazda i tam wszystko było przygotowane wiązki. Był nawet nadajnik GPS. Tzn fabrycznie nawigacji nie miałem bo kosztowała kupę kasy, a kupiłem kartę sd z mapami za 250 zł. I wszystko działało, dołożyłem kamerę tylną pod fabryczną wiązkę, i dograłem android auto. To wszystko w salonie by kosztowało taczkę pieniędzy.
Chodzi o to że niektóre auta w bieda wersji wychodzą z fabryki przygotowane do dodatkowych funkcjonalności tylko są ,, wykastrowane,, i stosunkowo małym kosztem można je podrasować.
W LC fajnym przykładem jest otwieranie i zamykanie szyb z kluczyka. Niby nie ma, ale się dało.

Jabar
Posty: 105
Rejestracja: 28 kwie 2011, 09:38
Auto: FZJ80
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: Jabar »

Dziala przy wolnej jezdzie do przodu (automatycznie sie uruchamia) i w L4 chyba caly czas- dziala wraz z kamerami w lusterkach (ktore maja wiecej sensu - ale jakosc obrazu jest dramatycznie niska, identyczna rozdzielczosc mialem w kamerach w Lexusie Rx z 2009 i ISie z 2012) do parkowania od biedy sie nada, do jazdy w terenie raczej tylko jako gadzet.
Mysle ze w Toyocie musza miec niezla beke z tych kamer - wkladaja do aut, a potem drą łacha że ktoś to kupuje. Przy rozwiazaniu 360 z kilkuletniego Mercedeca (GLC z 2018) to nawet nie leżał, do BMW nawet nie będe porównywał (pomijając ogólną gównowatość tej marki to kamery mają świetnie zaimplementowane)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Wolfie
Posty: 33
Rejestracja: 17 lis 2022, 09:34

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: Wolfie »

Z LC to chyba jest problem tylko z „najtańszą” wersją wyposażenia czyli Prado bo tam nie ma nic z bajerów, GPS nie ma, nawet nieaktywnego, pod pozostałe rzeczy to tylko pewnie wiązki tylko są ale pewnie i tak oprogramowanie trzeba zmienić, z tymi szybami to się dało, ale to nawet w instrukcji jest opisane, że można to aktywować, chyba w menu samochodu też jest taka opcja, do wyższych wersji wyposażenia pewnie już łatwiej niektóre rzeczy dołożyć czy aktywować. Ciekaw tylko jestem czy w ogóle można wymienić moduł kamery na inny o lepszej jakości, rozdzielczości?

Jabar
Posty: 105
Rejestracja: 28 kwie 2011, 09:38
Auto: FZJ80
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: Jabar »

Serwis po 30kkm zrobiony,
Oleje wymienione (lacznie z dyframi i reduktorem), plyn hamulcowy filtry itd.
System nie raportuje błędów w układzie DPF.
Mam sie u nich zjawic za 5tys km zeby pomierzyc dokladna ilosc AdBlue zuzytego na tym dystansie. Widzac obecne zuzycie chyba nie starczy mocznika na az tak dlugi dystans…
Z ciekawosci jaki jest koszt przegladu w PL dla TLC po 30kkm?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Eryk
Posty: 18
Rejestracja: 21 maja 2022, 11:01

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: Eryk »

Co do Ad Blue to mi żre 0,26 L na 100 km wg moich obliczeń. Wydaje mi się to trochę za dużo. Jak tam u Was?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Mikadoo
Posty: 31
Rejestracja: 26 wrz 2022, 15:03

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: Mikadoo »

Czy ktoś z Was robił lift 15? Wszędzie jest mowa o tym lifcie 2''. Zastanawiam się czy warto?
Głównie chodzi mi o to i ile to pogarsza jazdę po asfalcie. Autostrady, zakręty itp. A może nie pogarsza?
Z tego co wiem można auto podnieść na różne sposoby, ale jeśli już do zdecydowałbym się na jakieś profesjonalne rozwiązania.
Znacie jakiś warsztat w okolicach Warszawy, gdzie będą mieli na tyle cierpliwości aby przedstawić różne opcje, doradzić no i wykonać dobrze?

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: Templar »

Jak wsadzisz lift za 500zł to będzie dramat. Jak wydasz 15k, to będzie jeździł lepiej.
Z opcji które mają coś poprawić w aucie masz do wyboru terrain tamer pro shocks oraz ARB PB51.
Jak nie masz na zbyciu 15-20k, zostaw fabrykę, która jest moim subiektywnym zdaniem (jak cała powyższa wypowiedz) całkiem niezła.
W Warszawie masz Kylona, Wyprawa4x4

Awatar użytkownika
FoxMulder
Posty: 143
Rejestracja: 19 wrz 2022, 21:36
Auto: LC 150
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: FoxMulder »

Mam TT ( nawet ostatnio wymieniałem na nowy u Kylona ) i nie widzę zbytnio pogorszenia prowadzenia samochodu względem serii ( jeździłem nowym przez tydzień bo chciałem wziąć na początku nowego ) ARB kusi ale to już zupełnie inna półka cenowa.

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: kylon »

Ale co kusi z ARB? Nie zakładaj zderzaka stalowego.

Awatar użytkownika
FoxMulder
Posty: 143
Rejestracja: 19 wrz 2022, 21:36
Auto: LC 150
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: FoxMulder »

kylon pisze:Ale co kusi z ARB? Nie zakładaj zderzaka stalowego.
Ten zestaw zawiasu co markuje ARB (na Oldmanie) nie będę zakładać - tak dobieraliśmy przecież zawias ze ma nie być zderzaka stalowego.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Wolfie
Posty: 33
Rejestracja: 17 lis 2022, 09:34

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: Wolfie »

Eryk pisze:
10 lis 2022, 08:49
Wczoraj Toyota podczas serwisu zrobiła mi aktualizacje oprogramowania (jest akcja serwisowa dla aut z silnikami z rodziny GD) polegającą na:

„Samochody objete kampania wyposazone saw system redukcji tlenków azotu SCR. W pewnych okreslonych warunkach, gdy uktad SCR wykryje anomalie, przebieg do zakazu uruchamiania silnika spalinowego nie ulega zmniejszeniu pomimo dalszej eksploatacji pojazdu. Silnik spalinowy może zostać uruchomiony nawet jesli przekroczony zostanie przebieg okreslony w przepisach UN/UE. Opisane zagadnienie jest spowodowane bledem w oprogramowaniu jednostki sterujacej silnika. Pomimo, ze nie ma to wplywu na eksploatacje pojazdu, sytuacja ta moze powodowa‹ niezgodnosé z regulacjami UN (UN-R83/07 zalacznik 6) oraz regulacjami UE (EU 2017/1151 zalacznik XVI.”

Gdybym wiedział na czym ta aktualizacja polega nie zezwoliłbym na nią Obrazek
Właśnie dzwonili do mnie z serwisu i też poinformowali o tej akcji serwisowej, jak zapytałem co ona wnosi to powiedzieli to co napisałeś, zapytałem czy to oznacza, że do tej pory jak ad blue sie skonczyło to mogłem dalej jechać a teraz jak będę np. W Gruzji na czy w Afryce na jakimś zadupiu to bez ad blue nie pojadę dalej ? Tak- odpowiedział Pan z serwisu i poinformował, że mogę odmówić tej aktualizacji ale wtedy grozi to tym, że w przypadku usterki związanej ze sterownikiem silnika to oni nie uznają gwarancji, że muszę oświadczenie podpisać że rozumiem że może to skutkować utratą gwarancji. Pierwszy raz w historii mogę utracić gwarancję z pwodu tego, że zakupiony pojazd jest „nielegalny” bo jego oprogramowanie jest niezgodne z przepisami UE. Ciekaw jestem czy za moment jak UE zakaże jazdy na dieslu to też mi wgrają takie samo oprogramowanie i samochód stanie się tym samym eksponatem muzealnym?

ODPOWIEDZ