J15 - okiem użytkownika

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

J15 - okiem użytkownika

Post autor: luk4s7 »

Znośna dziura to chyba jest słaby komplement

A poważnie to ja również uważam ze znośna. Nie doskwiera mi to. To trochę szukanie dziury w całym (jak już operujemy taką nomenklaturą). Jak już miałbym na coś narzekać to niech będzie dziura.

Z sekwencją nie próbowałem (używam jej raczej do hamowania silnikiem lub w terenie). Na pewno jak się w czasie jazdy zrzuci z D na S to wskakuje 5 lub 4 bieg zależnie od prędkości. Raczej wtedy auto zaczyna hamować niż chcieć przyspieszać. Trzeba więc wdepnąć również gaz żeby rwał do przodu. Popróbuje przy okazji.

stan1906
Posty: 143
Rejestracja: 10 wrz 2015, 20:49
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: stan1906 »

200Km spokojnie można zrobić programem na ~230KM i momentu jakieś 550Nm więc to byłoby już całkiem sporo.

Zyzol
Posty: 347
Rejestracja: 20 gru 2007, 19:36
Auto: KDJ 95
J15
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: Zyzol »

zrobią hybrydę to się poprawi..jak w RAV-ce:)

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: luk4s7 »

U kangurów ogłosili właśnie J15 w mocniejszej wersji - 204KM przy 3400 RPM i 500 Nm w zakresie 1600-2800rpm. Dotychczas było to 177KM przy 3400 RPM i 450 Nm w zakresie 1600-2400 RPM

https://toyota.pressroom.com.au/press_r ... ectionID=2

Ta nowa moc występuje tylko z automatem. W wersji z ręczną skrzynią jest 420 Nm (zamiast 450 Nm w automacie). Za to zakres obrotów szerszy: 1400-2600 RPM.
Nie jest to jednak zmiana tylko w oprogramowaniu jak by można sądzić "Dodatkowa wydajność wynika z aktualizacji obejmujących nową turbosprężarkę z łożyskiem kulkowym z większą turbiną i wirnikiem oraz ulepszoną odporność i chłodzenie silnika oraz lepszą oszczędność paliwa dzięki zoptymalizowanym tłokom i pierścieniom tłokowym, zmianom w bloku cylindrów i głowicy, wyższemu natężeniu przepływu wtrysku i zastosowanie wysokowydajnych materiałów do kolektora wydechowego."

Wyświetlacz na desce ma teraz 9" zamiast dotychczasowych 8" i obsługuje CarPlay, Android Auto oraz aplikację myToyota.
SafetySense jest dostępny we wszystkich wersjach wyposażenia. Najbogatsza zaś - Kakadu ma łopatki do zmiany biegów.

Ciekawe jak to będzie wyglądało u nas...

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: tadeo »

Land Cruisera zmieniać co 4 lata... e nie...:):) Poczekam co wprowadzą w 2035:):)

Awatar użytkownika
mamut
Posty: 252
Rejestracja: 21 mar 2012, 08:56
Auto: GDJ150 '18
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: mamut »

luk4s7 pisze:
24 sie 2020, 11:57
U kangurów ogłosili właśnie J15 w mocniejszej wersji - 204KM przy 3400 RPM i 500 Nm w zakresie 1600-2800rpm. Dotychczas było to 177KM przy 3400 RPM i 450 Nm w zakresie 1600-2400 RPM

https://toyota.pressroom.com.au/press_r ... ectionID=2

Ta nowa moc występuje tylko z automatem. W wersji z ręczną skrzynią jest 420 Nm (zamiast 450 Nm w automacie). Za to zakres obrotów szerszy: 1400-2600 RPM.
Nie jest to jednak zmiana tylko w oprogramowaniu jak by można sądzić "Dodatkowa wydajność wynika z aktualizacji obejmujących nową turbosprężarkę z łożyskiem kulkowym z większą turbiną i wirnikiem oraz ulepszoną odporność i chłodzenie silnika oraz lepszą oszczędność paliwa dzięki zoptymalizowanym tłokom i pierścieniom tłokowym, zmianom w bloku cylindrów i głowicy, wyższemu natężeniu przepływu wtrysku i zastosowanie wysokowydajnych materiałów do kolektora wydechowego."

Wyświetlacz na desce ma teraz 9" zamiast dotychczasowych 8" i obsługuje CarPlay, Android Auto oraz aplikację myToyota.
SafetySense jest dostępny we wszystkich wersjach wyposażenia. Najbogatsza zaś - Kakadu ma łopatki do zmiany biegów.

Ciekawe jak to będzie wyglądało u nas...
Pewnie tak samo... tak słyszałem ale tylko o mocniejszej wersji... poczekamy zobaczymy może coś na jesieni się wyjaśni :)

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

J15 - okiem użytkownika

Post autor: luk4s7 »

Tak samo ale inaczej...
Moc pewnie będzie wyższa natomiast co z dodatkowym wyposażaniem w niższych wersjach albo CarPlay itd. Przyglądając się J15 w różnych krajach mam wrażenie że w każdym kraju importer dość dowolnie definiuje zestaw wyposażenia w każdej wersji oraz dodatkowe opcje które można zamówić. W Estonii na przykład nie widziałem żadnego auta na 19” felgach - tylko 18” u nas nie występujące wcale. W Niemczech relingi są opcją a w Polszy ma je każda wersja. I tak dalej i tak dalej...

stan1906
Posty: 143
Rejestracja: 10 wrz 2015, 20:49
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: stan1906 »

Od dawna była mowa o tej wersji 204KM ale w Europie chyba prędko tego nie będzie ..?

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: tadeo »

stan1906 pisze:
25 sie 2020, 15:30
Od dawna była mowa o tej wersji 204KM ale w Europie chyba prędko tego nie będzie ..?
W hi lux już jest.

stan1906
Posty: 143
Rejestracja: 10 wrz 2015, 20:49
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: stan1906 »

Rzeczywiście.
Ciekawe czy tylko na hiluxie sie skończy?
Przyznam dziwna polityka wprowadzać ten mocniejszy motor na razie tylko do hiluxa :|

stan1906
Posty: 143
Rejestracja: 10 wrz 2015, 20:49
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: stan1906 »

Tadeo patrzę w cennik 2020 Hiluxa i tam jest tylko 2.4 D4D 150KM.. nie widzę 2.8 204KM.

EDIT; znalazłem, https://www.toyota.pl/articles/2020/now ... -generacji

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: luk4s7 »

To jest wątek o J15 a nie o Hilu (tak jakby ktoś miał wątpliwości) ;)

Odnośnie J15 okiem użyszkodnika - po 30.000 KM średnie spalanie (mierzone kartką i długopisem) to 9,2l/100 KM. To chyba nie najgorzej... Silnik 2,8 D4-D 177KM.
Warto zaznaczyć że auto praktycznie nie porusza się w ruchu miejskim. Jedynie wyjazd i wjazd do/z miasta.

Awatar użytkownika
mamut
Posty: 252
Rejestracja: 21 mar 2012, 08:56
Auto: GDJ150 '18
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: mamut »

luk4s7 pisze:
24 sie 2020, 20:27
Tak samo ale inaczej... Obrazek
Moc pewnie będzie wyższa natomiast co z dodatkowym wyposażaniem w niższych wersjach albo CarPlay itd. Przyglądając się J15 w różnych krajach mam wrażenie że w każdym kraju importer dość dowolnie definiuje zestaw wyposażenia w każdej wersji oraz dodatkowe opcje które można zamówić. W Estonii na przykład nie widziałem żadnego auta na 19” felgach - tylko 18” u nas nie występujące wcale. W Niemczech relingi są opcją a w Polszy ma je każda wersja. I tak dalej i tak dalej...
Na razie zauważyłem znaczny wzrost cen :O Prado ze 199 na 206 .. grubo a to jeszcze przed zmianą mocy silnika ...ciekawe co będzie dalej ..

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

J15 - okiem użytkownika

Post autor: luk4s7 »

Ooo faktycznie takie 7000 plus... czyli o poziom inflacji w Polsce ~4%

stan1906
Posty: 143
Rejestracja: 10 wrz 2015, 20:49
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: stan1906 »

No wzrost gruby.. jak będzie motor 204KM to pewnie jeszcze kolejne 10tyś w górę :(

ODPOWIEDZ