Wymiana 2 aku

Moderator: luk4s7

ateneus
Posty: 53
Rejestracja: 28 lis 2016, 00:29
Auto: GDJ 150

Wymiana 2 aku

Post autor: ateneus »

Hej,
Wymieniał ktoś oba aku? Od kilku dni mi z zawahaniem odpala. Rano dziś na Victronie mi pokazał 12V przed odpaleniem, podczas startu spadlo do 8, zanim alternator zaczął ladować. Wieczorem było 12,5.
Teraz siedzą OEM: jeden 70ah z lewym plusem, drugi 75ah z prawym. Tojotowe tanie nie są (linki poniżej). :) Ktoś już wymieniał? Zacząłem już na szukajkach dobierać Varty, Boshe, ale może nie ma co wyważać otwartych drzwi?

https://sklep.toyota.pl/produkt/28800-y ... 70-ah.html

https://sklep.toyota.pl/produkt/28800-y ... 75-ah.html

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2241
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Wymiana 2 aku

Post autor: Jake »

Yuasa?

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Wymiana 2 aku

Post autor: plum76 »

kto bogatemu zabroni.
https://www.akumulatory24.pl/70-79-ah-c-38.html
Ale nie przekonasz mnie, że skoro cena jest 2x większa niż inne to jest 2x lepszy.
Ja kupuje chińczyki i co najwyżej zamiast co 6 lat to wymieniam co 5.
Jak na diesla to małe te pojemności teraz tam pakują.

ateneus
Posty: 53
Rejestracja: 28 lis 2016, 00:29
Auto: GDJ 150

Re: Wymiana 2 aku

Post autor: ateneus »

Nie no, nie planowałem ładować OEM. Dlatego szukam zamienników.

Dzisiaj zajrzałem pod maskę i się okazuje, że juz były wymieniane aku przez poprzedniego użytkownika - siedzą dwie Yuasy 65Ah. Sprawdziłem testerem, oba padnięte (jeden ma SOH 1%, drugi 42%). Nic dziwnego, że musiałem się od Ciebie odpalac na Grecji po 3 dniach na kampie. :)

Pytanie czy dawać 65Ah znów czy wstawić zgodnie z fabryką 70Ah i 75Ah. I czy są takie zamienniki (lewy biegun i prawy), bo na razie nie znalazłem. Przejrze ten link, co wstawiłeś.

pinc6x6
Posty: 505
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Wymiana 2 aku

Post autor: pinc6x6 »

ateneus pisze:
07 paź 2023, 14:06
Nie no, nie planowałem ładować OEM. Dlatego szukam zamienników.

Dzisiaj zajrzałem pod maskę i się okazuje, że juz były wymieniane aku przez poprzedniego użytkownika - siedzą dwie Yuasy 65Ah. Sprawdziłem testerem, oba padnięte (jeden ma SOH 1%, drugi 42%). Nic dziwnego, że musiałem się od Ciebie odpalac na Grecji po 3 dniach na kampie. :)

Pytanie czy dawać 65Ah znów czy wstawić zgodnie z fabryką 70Ah i 75Ah. I czy są takie zamienniki (lewy biegun i prawy), bo na razie nie znalazłem. Przejrze ten link, co wstawiłeś.
Ja używałem Molla . najlepiej AGM albo choć przynajmniej EFB! i jak znajdziesz OM. A jak inny niż AGM to muszą mieć dostęp do elektrolitu i należy przynajmniej raz w roku ładować do uzyskania gęstości.

stachu_l
Posty: 420
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Auto: KDJ120 AT
Kontakt:

Re: Wymiana 2 aku

Post autor: stachu_l »

A może na początek trzeba odpiąć jeden z akumulatorów. Miałem w TLC120 dwa razy taki przypadek, że padł jeden z akumulatorów (jedna cela pewno zwarta) i ten accumulator rozładowywał ten drugi. Odłączyłem ten zepsuty i chyba tydzień jeździłem na jednym a potem wymieniłem tylko ten zepsuty.
Jak cela jest zwarta to napięcie jest ok 10V a przy ładowaniu nie wychodzi dużo ponad 12V. Jak są połączone razem i jeden na zwarcie celi to ten dugi się rozładowuje przez niego.

ateneus
Posty: 53
Rejestracja: 28 lis 2016, 00:29
Auto: GDJ 150

Re: Wymiana 2 aku

Post autor: ateneus »

Odpiąłem, oba testowałem i potem ladowałem oddzielnie. Lewy jest jakby trafiony bardziej, ale prawy też jest do wymiany. W sumie moglem zrobić jak piszesz, bo faktycznie ten lewy spada do 10Ah po dobie od ladowania.

Szukam kompletu, bo musi być jeden z lewym, drugi z prawym plusem, dodatkowo tacki na aku mają ~ 260 mm szerokości, więc jestem skazany na małe aku i wybór jest ograniczony . Jak już znalazłem 72Ah EFB 760A rozruchu z prawym plusem, to nie mogę znaleźć z lewym plusem. Głupiego robota. :)

Póki co znalazłem taki komplet 70 Ah 630A rozruchu (aktulane miały 640) no i nie są AGM i EFB:
https://akpol.net/akumulator-varta-blue ... p-646.html
https://akpol.net/akumulator-varta-blue ... p-984.html

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2241
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Wymiana 2 aku

Post autor: Jake »

Nie wiem jak to jest zroibone w J15, ale nie prosciej przerobic przewody tak zeby pasowaly dwa identyczne akumulatory ze standardowym ukladem klem? W 4R czy J8 nie stanowi to problemu.

Awatar użytkownika
rmaster
Posty: 190
Rejestracja: 23 lis 2013, 14:43
Auto: KDJ 120
Rav4 3,5 v6
Kontakt:

Re: Wymiana 2 aku

Post autor: rmaster »

exide EA954
exide EA955
Tu masz lewy i prawy plus. Pasują idealnie.
Ale teraz bym poszedł w Banner.
P9504
P9505

ateneus
Posty: 53
Rejestracja: 28 lis 2016, 00:29
Auto: GDJ 150

Re: Wymiana 2 aku

Post autor: ateneus »

Dzięki za tipy. Dzisiaj z rana ledwo odpaliwszy pojechałem od razu do sklepu z aku w okolicy i kupiłem dwie 70-tki Epsilon Japan (lewa i prawa). Pani się rozpływała, że one fajne są, żeby Varty nie brać, co wzmożyło tylko moją nieufność (nie znałem tej marki), ale nie było za bardzo wyboru, a ja miałem dzisiaj trochę spraw na mieście i byłem zdeterminowany by problem rozwiązać, więc wziąłem i pod sklepem od razu wymieniłem. Zobaczymy, jak się będą sprawować.

ateneus
Posty: 53
Rejestracja: 28 lis 2016, 00:29
Auto: GDJ 150

Re: Wymiana 2 aku

Post autor: ateneus »

rmaster pisze:
09 paź 2023, 12:55
exide EA954
exide EA955
Tu masz lewy i prawy plus. Pasują idealnie.
Ale teraz bym poszedł w Banner.
P9504
P9505
Nie było w tym "moim" sklepie, ale widzę, że są w Intercars, mógłbym podjechać, kurka nie wpadły mi podczas szukania. Co prawda tacki musiałbym wymienić, ale aku by się zmieściy (4 cm szersze niż te co mam aktualnie). Nic to, jak się człowiek śpieszy...

pinc6x6
Posty: 505
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Wymiana 2 aku

Post autor: pinc6x6 »

ateneus pisze:
09 paź 2023, 23:04
Dzięki za tipy. Dzisiaj z rana ledwo odpaliwszy pojechałem od razu do sklepu z aku w okolicy i kupiłem dwie 70-tki Epsilon Japan (lewa i prawa). Pani się rozpływała, że one fajne są, żeby Varty nie brać, co wzmożyło tylko moją nieufność (nie znałem tej marki), ale nie było za bardzo wyboru, a ja miałem dzisiaj trochę spraw na mieście i byłem zdeterminowany by problem rozwiązać, więc wziąłem i pod sklepem od razu wymieniłem. Zobaczymy, jak się będą sprawować.
Zgadza się Warta to g !
najlepiej brać z kratką odlewaną grawitacyjnie! i najlepiej z obydwiema !

ODPOWIEDZ