bagażnik lub belki pod namiot dachowy J150 2022
Moderator: luk4s7
bagażnik lub belki pod namiot dachowy J150 2022
Koledzy w 150 2022 mam relingi, zaczynają się w okolicy słupka B i wg mnie są trochę krótkie aby osadzić jakoś na tym namiot dachowy.
Macie jakieś koncepty jak zamocować namiot? Ktoś może trenował jakieś rozwiązanie?
Dzięki za tipy!
Macie jakieś koncepty jak zamocować namiot? Ktoś może trenował jakieś rozwiązanie?
Dzięki za tipy!
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 25 paź 2022, 19:03
- Auto: TLC J15
- Kontakt:
Re: bagażnik lub belki pod namiot dachowy J150 2022
Pojawiła się bardzo niedawno nowa platforma Thule o nazwie Caprock. DO tej pory Thule nie miało platform ale idą jak widać za popytem. Na razie mało jest w necie opinii na temat tej platformy ale chyba to nieźle wygląda. Do Twojego LC pasuje rozmiar M platformy o wymiarach 150 x 150 czyli całkiem spora. Co ciekawe można zamontować platformę do relingów fabrycznych za pomocą dedykowanych stóp. Czyli relingów nie trzeba demontować.
Poczytaj siebie na stronie Thule.
Ja się mocno zastanawiam czy tego nie zamówić.
Poczytaj siebie na stronie Thule.
Ja się mocno zastanawiam czy tego nie zamówić.
Re: bagażnik lub belki pod namiot dachowy J150 2022
Cała konstrukcja może być naprawdę wysoka, cena Thule zwala z nóg.Jarosław Prezes pisze:Pojawiła się bardzo niedawno nowa platforma Thule o nazwie Caprock. DO tej pory Thule nie miało platform ale idą jak widać za popytem. Na razie mało jest w necie opinii na temat tej platformy ale chyba to nieźle wygląda. Do Twojego LC pasuje rozmiar M platformy o wymiarach 150 x 150 czyli całkiem spora. Co ciekawe można zamontować platformę do relingów fabrycznych za pomocą dedykowanych stóp. Czyli relingów nie trzeba demontować.
Poczytaj siebie na stronie Thule.
Ja się mocno zastanawiam czy tego nie zamówić.
Re: bagażnik lub belki pod namiot dachowy J150 2022
Masz do tego fajne rozwiązanie z RhinoRack. Zdejmujesz reling i zakładasz adaptery pod belki HD RhinoRacka. Jak nie potrzebujesz, odkręcasz wszystko 6 śrubami (nawet z namiotem) i zakładasz zaślepki- zostaje czysty dach. Czekam właśnie na mój set, kupiony u Kylona.
Miałem to wcześniej na Hiluxie i działa wyśmienicie.
Miałem to wcześniej na Hiluxie i działa wyśmienicie.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 25 paź 2022, 19:03
- Auto: TLC J15
- Kontakt:
Re: bagażnik lub belki pod namiot dachowy J150 2022
Właśnie niekoniecznie jedno i drugie.FoxMulder pisze: ↑01 cze 2023, 21:33Cała konstrukcja może być naprawdę wysoka, cena Thule zwala z nóg.Jarosław Prezes pisze:Pojawiła się bardzo niedawno nowa platforma Thule o nazwie Caprock. DO tej pory Thule nie miało platform ale idą jak widać za popytem. Na razie mało jest w necie opinii na temat tej platformy ale chyba to nieźle wygląda. Do Twojego LC pasuje rozmiar M platformy o wymiarach 150 x 150 czyli całkiem spora. Co ciekawe można zamontować platformę do relingów fabrycznych za pomocą dedykowanych stóp. Czyli relingów nie trzeba demontować.
Poczytaj siebie na stronie Thule.
Ja się mocno zastanawiam czy tego nie zamówić.
Pięć tyś z hakiem za platformę ze stopami co porównując do Rhino czy ARB jest i tak znacznie taniej. Za Pioniera czy Base Rack trzeba dołożyć z 50% więcej a potem walczyć i tak z wieloma problemami czego sam jesteś obrazem
Zestaw z stopami Raised Rail Evo - wygląda na to że siada platforma tuż nad relingiem.
Ja mam koledzy jakiś straszny opór przed odkręcaniem firmowych relingów
Ja jak ten góral w dowcipie się waham ale jak się skuszę to podzielę się fotkami i doświadczeniem.
Re: bagażnik lub belki pod namiot dachowy J150 2022
Wiadomo że nie ma rozwiązań idealnych. Montaż platformy po to żeby położyć na niej namiot to raczej drobne nie porozumienie, chyba że ja czegoś nie ogarniam. Belki są chyba najlepszym kompromisem cena/ efekt.
Ja bym się thule trochę bał. Firmę bardzo lubię i szanuję i sam mam od nich troche różnych gratów, ale sporo ich rzeczy jest robionych pod bardziej lightowe zastosowania. Przewieść choinkę, jak namiot to po asfalcie na pole campingowe. Belki mają 100kg statycznego obciążenia, co ja na dzień dobry przekraczam samym sobą wchodzącym do namiotu Pewnie przesadzam, ale sam dla świętego spokoju wole pod większe obciążenia, (bo remont dachu w LC150 tani nie jest) dedykowane rozwiązania.
I sam też miałem opory przed zdejmowaniem fabrycznego relingu bo mi się on po prostu podoba, ale wygoda szybkiej wymiany belek wygrała
Jak chcesz mieć namiot na dachu, to niestety musisz tam stabilnie przykręcić kawał ciężaru, który będzie generował sporą siłę przy hamowaniu i nierównościach w terenie. A i tak reling zasłonisz...
BTW, nie chce absolutnie nikogo urazić, ale zawsze mnie to zastanawia, że ludzie wydają 300k na furę a potem jest szkoda dołożyć 1-2k żeby mieć bezpieczny, sprawdzony, porządny (wpisz konkretny element).
Ja bym się thule trochę bał. Firmę bardzo lubię i szanuję i sam mam od nich troche różnych gratów, ale sporo ich rzeczy jest robionych pod bardziej lightowe zastosowania. Przewieść choinkę, jak namiot to po asfalcie na pole campingowe. Belki mają 100kg statycznego obciążenia, co ja na dzień dobry przekraczam samym sobą wchodzącym do namiotu Pewnie przesadzam, ale sam dla świętego spokoju wole pod większe obciążenia, (bo remont dachu w LC150 tani nie jest) dedykowane rozwiązania.
I sam też miałem opory przed zdejmowaniem fabrycznego relingu bo mi się on po prostu podoba, ale wygoda szybkiej wymiany belek wygrała
Jak chcesz mieć namiot na dachu, to niestety musisz tam stabilnie przykręcić kawał ciężaru, który będzie generował sporą siłę przy hamowaniu i nierównościach w terenie. A i tak reling zasłonisz...
BTW, nie chce absolutnie nikogo urazić, ale zawsze mnie to zastanawia, że ludzie wydają 300k na furę a potem jest szkoda dołożyć 1-2k żeby mieć bezpieczny, sprawdzony, porządny (wpisz konkretny element).
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 25 paź 2022, 19:03
- Auto: TLC J15
- Kontakt:
Re: bagażnik lub belki pod namiot dachowy J150 2022
Mądrze piszesz Templar. Zgadzam się z Tobą w każdym punkcie. Pod namiot rozwiązanie z trzema belkami jest najlepsze biorąc pod uwagę funkcjonalność versus cena.Templar pisze: ↑03 cze 2023, 00:19Wiadomo że nie ma rozwiązań idealnych. Montaż platformy po to żeby położyć na niej namiot to raczej drobne nie porozumienie, chyba że ja czegoś nie ogarniam. Belki są chyba najlepszym kompromisem cena/ efekt.
Ja bym się thule trochę bał. Firmę bardzo lubię i szanuję i sam mam od nich troche różnych gratów, ale sporo ich rzeczy jest robionych pod bardziej lightowe zastosowania. Przewieść choinkę, jak namiot to po asfalcie na pole campingowe. Belki mają 100kg statycznego obciążenia, co ja na dzień dobry przekraczam samym sobą wchodzącym do namiotu Pewnie przesadzam, ale sam dla świętego spokoju wole pod większe obciążenia, (bo remont dachu w LC150 tani nie jest) dedykowane rozwiązania.
I sam też miałem opory przed zdejmowaniem fabrycznego relingu bo mi się on po prostu podoba, ale wygoda szybkiej wymiany belek wygrała
Jak chcesz mieć namiot na dachu, to niestety musisz tam stabilnie przykręcić kawał ciężaru, który będzie generował sporą siłę przy hamowaniu i nierównościach w terenie. A i tak reling zasłonisz...
BTW, nie chce absolutnie nikogo urazić, ale zawsze mnie to zastanawia, że ludzie wydają 300k na furę a potem jest szkoda dołożyć 1-2k żeby mieć bezpieczny, sprawdzony, porządny (wpisz konkretny element).
Thule również szanuję i również mam podobne wątpliwości o których piszesz, dlatego się waham
I ja też uważam, że kupując auto wartości 200.000 nie ma co skąpić i stawiać do niego jakieś badziewie. Tylko jak czytam o Twoich i innych kolegów walkach a topowymi platformami to jakoś mi dziwnie jest bo wydając na moje auto sporą kasę wiedziała że się nie rozczaruje a przy tych topowych platformach jednak jakoś to słabo wygląda.
Jednocześnie nie chce jeździec cały czas z platformą bo jest mi potrzebna kilka razy w roku (i na pewno nie pod namiot bo ja akurat wolę namioty na gruncie). WIęc chciałbym mieć łatwą opcje założyć / zdjąć po wyprawie. Szukam rozwiązania montażu platformy do relingów i znalazłem jak dotąd tylko dwa sensowne: ta nowa platforma Thule do k†brej nie mam przekonania oraz Rola ... która jest w Australii a w Europie nie.
Jak ktoś ma jakiś pomysł to dawajcie
Re: bagażnik lub belki pod namiot dachowy J150 2022
Nie do końca wiem co masz zamiar na platformie wozić, ale nadal bym Ci Thule odradzał ze względu na:
- niską nośność platformy
- spory hałas (trochę zgaduje ale kilka bagażników już w życiu miałem)- belki są poprzeczne i nie ma dedykowanego do auta windera, więc będzie to naprawdę solidnie dudnić przy prędkościach 80+
- brak systemowości i nawet nie chodzi mi o montaż do CB czy lamp, ale samego zabezpieczenia ładunku czy też np. uchwytów do rowerów (nie wiem dokładnie do czego chcesz platformę wykorzystywać).
Wiem że jestem monotematyczny, ale znów chciałbym Ci zaproponować RhinoRacka (nie, nie mam prowizji od sprzedaży )
Jeśli nie chcesz rozstawać się z relingami masz do wyboru rozwiązanie podobne jak w Thule, ale z tą różnicą że tutaj są dostępne belki Vortex, które są genialnie ciche w trasie (praktycznie niesłyszalne), szczególnie w porównaniu z kwadratowymi (mam oba na innym aucie i sam porównywałem). Indeks nośności mają zbliżony do Thule i jeśli dobrze kojarzę jest on nie tyle limitowany przez belkę co przez sam reling.
Niestety w tym wariancie nie ma dostępnych gotowych belek HD, zapewne ze względu właśnie na nośność samego relingu.
LINK DO PRODUKTU
W tym samym wariancie masz platformę. Możesz sobie do niej doczepić dedykowany Winder i milion rozwiązań pod swoje potrzeby.
Polega to zasadniczo na tym samym- bierzesz nogi Vortex SX Leg (4szt) i przykręcasz je do dowolnej platformy RhinoRack.
Nawet bez windera masz stosunkowo cichą platformę (profile wzdłużne).
LINK DO PRODUKTU
Tanim, pomostowym rozwiązaniem, są siatkowe platformy XTRAY RhinoRack. Nie mam, ale zastanawiam się czy sobie nie sprawić na bardziej rodzinne wypady. Wydają się bardzo ciche, lekkie i do tego stosunkowo tanie. Akurat rzeczy wrzucić przyczepkę rowerową i torbę z ciuchami.
Montaż do dowolnych belek- mogą być te thule albo vortex.
LINK DO PRODUKTU
- niską nośność platformy
- spory hałas (trochę zgaduje ale kilka bagażników już w życiu miałem)- belki są poprzeczne i nie ma dedykowanego do auta windera, więc będzie to naprawdę solidnie dudnić przy prędkościach 80+
- brak systemowości i nawet nie chodzi mi o montaż do CB czy lamp, ale samego zabezpieczenia ładunku czy też np. uchwytów do rowerów (nie wiem dokładnie do czego chcesz platformę wykorzystywać).
Wiem że jestem monotematyczny, ale znów chciałbym Ci zaproponować RhinoRacka (nie, nie mam prowizji od sprzedaży )
Jeśli nie chcesz rozstawać się z relingami masz do wyboru rozwiązanie podobne jak w Thule, ale z tą różnicą że tutaj są dostępne belki Vortex, które są genialnie ciche w trasie (praktycznie niesłyszalne), szczególnie w porównaniu z kwadratowymi (mam oba na innym aucie i sam porównywałem). Indeks nośności mają zbliżony do Thule i jeśli dobrze kojarzę jest on nie tyle limitowany przez belkę co przez sam reling.
Niestety w tym wariancie nie ma dostępnych gotowych belek HD, zapewne ze względu właśnie na nośność samego relingu.
LINK DO PRODUKTU
W tym samym wariancie masz platformę. Możesz sobie do niej doczepić dedykowany Winder i milion rozwiązań pod swoje potrzeby.
Polega to zasadniczo na tym samym- bierzesz nogi Vortex SX Leg (4szt) i przykręcasz je do dowolnej platformy RhinoRack.
Nawet bez windera masz stosunkowo cichą platformę (profile wzdłużne).
LINK DO PRODUKTU
Tanim, pomostowym rozwiązaniem, są siatkowe platformy XTRAY RhinoRack. Nie mam, ale zastanawiam się czy sobie nie sprawić na bardziej rodzinne wypady. Wydają się bardzo ciche, lekkie i do tego stosunkowo tanie. Akurat rzeczy wrzucić przyczepkę rowerową i torbę z ciuchami.
Montaż do dowolnych belek- mogą być te thule albo vortex.
LINK DO PRODUKTU
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 25 paź 2022, 19:03
- Auto: TLC J15
- Kontakt:
Re: bagażnik lub belki pod namiot dachowy J150 2022
Templar masz u mnie butelkę bałkańskiego wina
Czyli stopy Vortex mogę przykręcić do platformy Rhino bezpośrednio bez zastosowania belek? Tego szukałem właśnie!
Nie doczytałem tego wcześniej długo grzebiąc na stronie Rhino Rack.
Ja bardzo mocno od dawna myślałem o platformie lub tym koszu RR właśnie ze względu na podłużne belki, ale też właśnie systemowość tego rozwiązania.
Na bagażniku nie będę wozić wiele: paliwo emergency 10 l, pojemnik z wodą 20 l, trapy, skrzynka z małym namiotem i śpiworem. Jeździmy max w dwie osoby a czasem sam więc dmuchany kajak, ciuchy, gotowanie itp mam w środku auta
Pozostaje decyzja czy kosz czy platforma ale w tym celu założyłem nowy wątek na forum, zobaczyli jakie mają doświadczenia inni.
Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi.
Czyli stopy Vortex mogę przykręcić do platformy Rhino bezpośrednio bez zastosowania belek? Tego szukałem właśnie!
Nie doczytałem tego wcześniej długo grzebiąc na stronie Rhino Rack.
Ja bardzo mocno od dawna myślałem o platformie lub tym koszu RR właśnie ze względu na podłużne belki, ale też właśnie systemowość tego rozwiązania.
Na bagażniku nie będę wozić wiele: paliwo emergency 10 l, pojemnik z wodą 20 l, trapy, skrzynka z małym namiotem i śpiworem. Jeździmy max w dwie osoby a czasem sam więc dmuchany kajak, ciuchy, gotowanie itp mam w środku auta
Pozostaje decyzja czy kosz czy platforma ale w tym celu założyłem nowy wątek na forum, zobaczyli jakie mają doświadczenia inni.
Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi.
Re: bagażnik lub belki pod namiot dachowy J150 2022
templar, te trzy belki to spoko temat dla mnie. reling się trudno demontuje? to odwracalne jak rozumiem?
jakie $$ wyszedł ten set? U Kylona w wyprawa4x4 zamówię?
jakie $$ wyszedł ten set? U Kylona w wyprawa4x4 zamówię?
Re: bagażnik lub belki pod namiot dachowy J150 2022
Wszystko jest odwracalne i do ogarnięcia w 30min w domowym garażu. Całość się trzyma na 12 śrubach pod plastikowymi zaślepkami. Jedyny problem jaki miałem to jak zdjąć zaślepki żeby nie uszkodzić lakieru- u mnie zadziałał kawałek gumowej maty i duży płaski śrubokręt.
O cenę musisz napisać sam bo nie dość że kurs Euro szaleje to ja kupowałem tylko pojedyncze elementy bo kolekcje belek i adapterów mam z dwóch innych aut. I tak- brałem u Kylona.
O cenę musisz napisać sam bo nie dość że kurs Euro szaleje to ja kupowałem tylko pojedyncze elementy bo kolekcje belek i adapterów mam z dwóch innych aut. I tak- brałem u Kylona.
Re: bagażnik lub belki pod namiot dachowy J150 2022
ok ostatecznie poszedłem w te 3 belki RHINO RACK.
Templar, jak byś mógł poratowac ewentualnie jakims foto gdzie te śruby relingu sa będę wdzięczny
Templar, jak byś mógł poratowac ewentualnie jakims foto gdzie te śruby relingu sa będę wdzięczny
Re: bagażnik lub belki pod namiot dachowy J150 2022
i jak teraz to rozmontować?
- Załączniki
-
- 20230612_150057_resized.jpg (34,97 KiB) Przejrzano 1695 razy
-
- 20230612_150054_resized.jpg (42,81 KiB) Przejrzano 1695 razy
-
- 20230612_150049_resized.jpg (26,42 KiB) Przejrzano 1695 razy
Re: bagażnik lub belki pod namiot dachowy J150 2022
hmm
- Załączniki
-
- 20230612_150003_resized.jpg (21,07 KiB) Przejrzano 1694 razy
-
- 20230612_150038_resized.jpg (30,75 KiB) Przejrzano 1695 razy
-
- 20230612_150008_resized.jpg (21,4 KiB) Przejrzano 1695 razy
Ostatnio zmieniony 12 cze 2023, 15:30 przez herrkam, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: bagażnik lub belki pod namiot dachowy J150 2022
te imbusy najpierw? choć to chyba nie ten kierunek?
One są od spodu relingu...
One są od spodu relingu...