Regeneracja filtra DPF
Moderator: luk4s7
Regeneracja filtra DPF
Cześć,
Koledzy, jako świeży użytkownik LC150 , mam pytanie o zasady zachowania przy regeneracji filtra dpf.
1. Czy to normalne, że w nowym aucie regeneracja następuje co około 150 - 200 km?
2. Czy w trakcie regeneracji , która rozpoczęła się automatycznie można wyłączyć silnik? Niestety w instrukcji nie znalazłem takiej informacji. Raz proces rozpoczął się na minutę przed dojechaniem na miejsce i czekałem z 15 minut z włączonym silnikiem bo nie wiedziałem czy można go wyłączyć. Wszystko ok jak ma się czas, ale nieraz się człowiek spieszy .
Z góry dzięki za info.
Pzdr
Paweł
Koledzy, jako świeży użytkownik LC150 , mam pytanie o zasady zachowania przy regeneracji filtra dpf.
1. Czy to normalne, że w nowym aucie regeneracja następuje co około 150 - 200 km?
2. Czy w trakcie regeneracji , która rozpoczęła się automatycznie można wyłączyć silnik? Niestety w instrukcji nie znalazłem takiej informacji. Raz proces rozpoczął się na minutę przed dojechaniem na miejsce i czekałem z 15 minut z włączonym silnikiem bo nie wiedziałem czy można go wyłączyć. Wszystko ok jak ma się czas, ale nieraz się człowiek spieszy .
Z góry dzięki za info.
Pzdr
Paweł
Re: Regeneracja filtra DPF
Według mnie:
1. Tak
2. Tak
Pozdrawiam
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
1. Tak
2. Tak
Pozdrawiam
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
Re: Regeneracja filtra DPF
Normalne. W autach przed 2022 nie było tego bajeru który teraz pokazuje stopień zapełnienia filtra i informuje o rozpoczętym wypalaniu. Miałem auto z 2018 więc po prostu jeździłem i się tym nie przejmowałem. Na pewno nie raz przerwałem regenerację ale o tym nie wiedziałem. Dokończy się ona przy następnej okazji i tyle. Nie miałem nigdy z tym problemów.
Natomiast warto zawrócić uwagę na fakt że nie używałem LC w mieście. W sensie mieszkam w samym centrum Łodzi ale nie jeździłem wokół komina i po bułki do sklepu. Raczej wyjeżdżałem autem z miasta w dłuższe trasy i wracałem do niego czyli powiedzmy 20km to takie zwykłe minimum było. Jedząc stricte po mieście trasy 2-3km i gaszenie, znowu kilka km, zatrzymania na światłach i gaszenie, filtr się zapełni szybko i niw będzie miał szans na regenerację jeśli nie dasz mu czasu aby się porządnie rozgrzał i wypalił. Ale mając wskaźnik zapełnienia widzisz kiedy poziom zapełnienia rośnie ponad połowę i wtedy można zrobić dłuższą trasę aby siw wypalił. W ostateczności masz przycisk do wymuszenia wypalania jak nie da rady jechać w dłuższą trasę.
Natomiast warto zawrócić uwagę na fakt że nie używałem LC w mieście. W sensie mieszkam w samym centrum Łodzi ale nie jeździłem wokół komina i po bułki do sklepu. Raczej wyjeżdżałem autem z miasta w dłuższe trasy i wracałem do niego czyli powiedzmy 20km to takie zwykłe minimum było. Jedząc stricte po mieście trasy 2-3km i gaszenie, znowu kilka km, zatrzymania na światłach i gaszenie, filtr się zapełni szybko i niw będzie miał szans na regenerację jeśli nie dasz mu czasu aby się porządnie rozgrzał i wypalił. Ale mając wskaźnik zapełnienia widzisz kiedy poziom zapełnienia rośnie ponad połowę i wtedy można zrobić dłuższą trasę aby siw wypalił. W ostateczności masz przycisk do wymuszenia wypalania jak nie da rady jechać w dłuższą trasę.
Re: Regeneracja filtra DPF
Wypalanie zaczyna sie jak 10 stopniowy wskaznik zapala 4 kreske, nidgy nie widzialem wiecej, a przy trzech proba manualnego odpalenia systemu informuje o braku mozliwosci przeprowadzenia procesu regeneracji.
U mnie wypalanie co 200-400km - w zaleznosci od stylu jazdy i ilosci miejskich startstopow (wtedy czesciej)
Sent from my iPhone using Tapatalk
U mnie wypalanie co 200-400km - w zaleznosci od stylu jazdy i ilosci miejskich startstopow (wtedy czesciej)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Regeneracja filtra DPF
Dzieki wszystkim za info. Nurtuje mnie temat gaszenia silnika w trakcie wypalania filtra, na jednej ze stron gdzie regenerują filtry , straszą możliwością nie tylko uszkodzenia filtra ale również silnika , gdyż filtr rozgrzany, a silnik w trybie podawania większych dawek paliwa.
Z drugiej strony to raczej niemożliwe aby wylaczenie silnika w trybie wypalania dpf mogło doprowadzić do awarii bo nie zawsze jest możliwość siedzieć w aucie przez 30 minut. Zreszta w 8nstrukcji napisali coś o trzymaniu silnika na 3000 obrotow bo inaczej może to trwać dłużej.
Przy ostatnim wypalaniu siedziałem w aucie żeby nie gasić silnika chyba z 10 minut na parkingu
Ehh , 14 lat Jeepem , najpierw Commander, potem Grand i mimo że też miały dpf i Euro6 to nawet nie wiedziałem że taki filtr istnieje, bezobsługowe.
Pzdr i jeszcze raz dzięki
Z drugiej strony to raczej niemożliwe aby wylaczenie silnika w trybie wypalania dpf mogło doprowadzić do awarii bo nie zawsze jest możliwość siedzieć w aucie przez 30 minut. Zreszta w 8nstrukcji napisali coś o trzymaniu silnika na 3000 obrotow bo inaczej może to trwać dłużej.
Przy ostatnim wypalaniu siedziałem w aucie żeby nie gasić silnika chyba z 10 minut na parkingu
Ehh , 14 lat Jeepem , najpierw Commander, potem Grand i mimo że też miały dpf i Euro6 to nawet nie wiedziałem że taki filtr istnieje, bezobsługowe.
Pzdr i jeszcze raz dzięki
Re: Regeneracja filtra DPF
W instrukcji jest napisane ze mozna zgasic silnik i ze regeneracja bedzie kontynuowana po ponownym odpaleniu (i nagrzaniu ukladu).
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Regeneracja filtra DPF
Co więcej, chyba nawet odradzają stać i wypalać bo chłodzenie wtedy mniejsze, a jak staniesz na parkingu w lesie podczas suszy...to możesz nie zdążyć odjechać
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
Re: Regeneracja filtra DPF
Miałem te same rozterki.
W końcu postanowiłem że nie będę niewolnikiem auta.
I gaszę jak dojadę do celu.
W końcu postanowiłem że nie będę niewolnikiem auta.
I gaszę jak dojadę do celu.
Re: Regeneracja filtra DPF
Dzieki wszystkim za informacje.
Także postanowiłem nie być niewolnikiem auta .
Pzdr
Także postanowiłem nie być niewolnikiem auta .
Pzdr
Re: Regeneracja filtra DPF
A jak tam postępowałem i skończyło się na dwóch wizytach w serwisie i wypalaniu serwisowym . Dodatkowe informacje. Tak - regeneracja przerwana rozpocznie się na nowo pod warunkiem że silnik zdąży się rozgrzać ( u mnie nie zdążył i filtr się zapełnił podczas stania w korku). Na ekranie pojawił się stosowny komunikat a w zasadzie choinka bo zaczęły wszystkie kontrolki się palić - można było jechać co wykorzystałem na dojazd do serwisu
Re: Regeneracja filtra DPF
Dziwne co piszesz , niepokojące .
W korku silnik tez się rozgrzewa i wypalanie ( przynajmniej teoretycznie z tego co jest pokazane na ekranie) i to całkiem sprawnie . Sam nie wiem mam dopiero 50 tys i sporo po trasach jeżdżę . Na razie bez problemów No ale wszystko przedema
W korku silnik tez się rozgrzewa i wypalanie ( przynajmniej teoretycznie z tego co jest pokazane na ekranie) i to całkiem sprawnie . Sam nie wiem mam dopiero 50 tys i sporo po trasach jeżdżę . Na razie bez problemów No ale wszystko przedema