Prośba o identyfikację / Otwór w podłodze / Brakująca zaślepka

Moderator: luk4s7

forumowytlc
Posty: 36
Rejestracja: 07 sty 2023, 16:18
Auto: J150

Prośba o identyfikację / Otwór w podłodze / Brakująca zaślepka

Post autor: forumowytlc »

Panowie, może ktoś kojarzy albo ma samochód na podnośniku i mógłby zajrzeć w to miejsce.
Oddałem samochód do konserwacji podwozia i dostałem przed chwilą informację w trakcie piaskowania, że brakuje mi jakiejś zaślepki w podłodze i widać od spodu wykładzinę w kabinie. To jest od strony pasażera.
Co tam powinno być w tym miejscu? Jakaś wciskana plastikowa zaślepka, czy może blaszana płytka przykręcana na te śuby widoczne wokół?
Tutaj zdjęcia: https://drive.google.com/drive/folders/ ... share_link

Byłbym wdzięczny za podpowiedzi bo trzeba by to gdzieś dokupić.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Prośba o identyfikację / Otwór w podłodze / Brakująca zaślepka

Post autor: kylon »

Tak. Powinna być zaślepka. Wiesz, że taka metoda czyszczenia to chwilowy zabieg upiększający?

Po kilku latach jest tak. Dokładnie tak samo ten samochód był robiony. Od spodu pięknie a od góry ;-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Prośba o identyfikację / Otwór w podłodze / Brakująca zaślepka

Post autor: kylon »

Z wydechem? Zbiornikiem? Bez zdjęcia osłon? Z wałami? Mam nadzieję, że świadomie podjąłeś tą decyzję.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Prośba o identyfikację / Otwór w podłodze / Brakująca zaślepka

Post autor: Jake »

@kylon: robienie tego ze zbiornikiem, wydechem i oslonami to chaltura, wiadomo. A czy Twoim przy zdjeciu wszystkiego co sie da zdjac oprocz skrzyni i mostow - to nadal gra niewarta swieczki?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Prośba o identyfikację / Otwór w podłodze / Brakująca zaślepka

Post autor: kylon »

Ja to się nie znam ale zaraz polecą uszczelniacze i łożyska z nawalonym piachem do środka. Każdy przewód będzie wypiaskowany tylko do połowy od dołu. Nawet silnik reduktora nie jest osłonięty tylko jak leci po wszystkim. Po prostu, żal mi jest Klientów którzy dają się na taką usługę naciągnąć ale zapewne CCC.

Jake - a jak sobie wyobrażasz wyczyszczenie ramy w okolicy silnika, przedniego mostu i zawieszenia? Zobacz na moich pierwszych dwóch zdjęciach. Idealne porównanie jak to wyglądało od spodu i od góry.

Zyzol
Posty: 347
Rejestracja: 20 gru 2007, 19:36
Auto: KDJ 95
J15
Kontakt:

Re: Prośba o identyfikację / Otwór w podłodze / Brakująca zaślepka

Post autor: Zyzol »

ile lat liczy sobie rama ze zdjęcia?

forumowytlc
Posty: 36
Rejestracja: 07 sty 2023, 16:18
Auto: J150

Re: Prośba o identyfikację / Otwór w podłodze / Brakująca zaślepka

Post autor: forumowytlc »

kylon pisze:
25 lut 2023, 14:28
Wiesz, że taka metoda czyszczenia to chwilowy zabieg upiększający?
Nie chciałem robić kompletnego demontażu ze względu na koszty właśnie. Tutaj od góry też było czyszczone tyle ile się dało. Liczę na to, że będzie i tak znacznie lepiej niż bez żadnego zabezpieczenia, a za parę lat okaże się czy faktycznie trzeba będzie powtórzyć akcję rozbierając całe auto.

Z którego roku jest samochód z Twoich zdjęć?

Kurcze, mam dwudziestoparo-letniego Jeepa i podwozie wygląda prawie jak nowe. Zero rdzy. Aż trudno uwierzyć, że kilku-letnie auto może tak zgnić przy normalnym użytkowaniu.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Prośba o identyfikację / Otwór w podłodze / Brakująca zaślepka

Post autor: Jake »

kylon pisze:
25 lut 2023, 15:09
Jake - a jak sobie wyobrażasz wyczyszczenie ramy w okolicy silnika, przedniego mostu i zawieszenia? Zobacz na moich pierwszych dwóch zdjęciach. Idealne porównanie jak to wyglądało od spodu i od góry.
Most po zdjeciu mocowan amortyzatorow mozna opuscic na tyle by odslonic gore i ja ogarnac. Wierzchniej strony ramy z oczywistych wzgledow sobie nie wyrobrazam wyczyscic. Ale ja nie rozwazam tego w kategoriach czy taki zabieg jest rownie dobry jak pelny demontaz budy i ogolocenie ramy. To jest polemika na zasadzie:
lepiej wypiaskowac od spodu bez demontazu karoserii czy lepiej nie robic nic? Bo pelna odbudowa to jednak koszt razy dwa lub razy trzy w stosunku do piaskowania od spodu.

ODPOWIEDZ