Nagrzewnica spalinowa

Moderator: luk4s7

mac13
Posty: 5
Rejestracja: 11 sty 2022, 10:41

Nagrzewnica spalinowa

Post autor: mac13 »

Witam wszystkich.
w sierpniu odbieram nowego landka i nurtuje mnie jeden z tematów. Samochód wyposażony jest w system ogrzewania silnika nagrzewnicą spalinową ( guzik PWR ). Z tego co przekazał mi serwis jest to nagrzewnica webasto. Problem polega na tym, że uruchomić można ją jedynie po uruchomieniu silnika. Nie ma możliwości włączenia jej zdalnie, tak jak jest to możliwe w standardowych systenach ogrzewania postojowego. Czy ktoś z Was rozkminił system jak można go zmotać, żeby dołożyć pilota i odpalać zdalnie?

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: Nagrzewnica spalinowa

Post autor: aadamuss »

Jesteś pewien, ze jest to nagrzewnica spalinowa ?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2018
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Nagrzewnica spalinowa

Post autor: Jake »

Powiedzialbym, ze reklamiarz, choc nie widze zadnego spamu...

mac13
Posty: 5
Rejestracja: 11 sty 2022, 10:41

Re: Nagrzewnica spalinowa

Post autor: mac13 »

Tak, strona 537 instrukcji obsługi. Nawet serwis nie był w stanie powiedzieć mi dlaczego nie zrobili zdalnego uruchamiania. Bez sensu jest przecież dokładanie dodatkowego układu ogrzewania postojowego jeżeli istniałaby możliwość modyfikacji wbudowanego.

AUGUSTKING
Posty: 20
Rejestracja: 29 paź 2021, 21:09

Re: Nagrzewnica spalinowa

Post autor: AUGUSTKING »

Odbieram auto w piątek więc mogę podpytać ?

mac13
Posty: 5
Rejestracja: 11 sty 2022, 10:41

Re: Nagrzewnica spalinowa

Post autor: mac13 »

Dzwoniłem też do serwisu webasto, powiedzieli żeby podjechać popatrzą.
W piątek autko, hm, przyjmij najserdeczniejsze życzenia zawiści :wink:

stachu_l
Posty: 416
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Auto: KDJ120 AT
Kontakt:

Re: Nagrzewnica spalinowa

Post autor: stachu_l »

A czy to nie jest taki PWR HEAT jak w 120?
Jeżeli tak jest to poszukaj pwr heat na forum (search.php?keywords=pwr+heat) bo było już omawiane.
W takim wypadku nie jest to Webasto ale podgrzewanie wiskotyczne - coś co niektórzy uważają za dodatkową pompę obiegu chłodzenia jest takim "zablokowanym" z jednej strony sprzęgłem wiskotycznym a ciepło wytwarzane jest oddawane płynowi chłodniczemu który wędruje do nagrzewnicy w kabinie. Ta nagrzewnica jest napędzana paskiem od osprzętu silnika (alternator, klima...) i na kolo pasowe ze sprzęgłem elektromagnetycznym (takim jak kompresor klimy)
Na postoju nie ruszy a tylko przyspiesza rozgrzewanie silnika i kabiny po rozruchu.
Jeżeli tak jest jak napisałem powyżej (i jak jest w 120) to znaczy, że serwis nie wie co sprzedaje choć ten "patent" Toyota stosuje już przynajmniej 15 lat (mam w TLC120 2006)

Awatar użytkownika
roro
Posty: 52
Rejestracja: 20 wrz 2019, 14:11
Auto: był: Land Cruiser 150 2012r. 3.0 190 KM
będzie: na pewno kiedyś jakiś LC :)

Re: Nagrzewnica spalinowa

Post autor: roro »

Tez obstawiam że o to chodzi. Nawet używałem tej opcji dzis rano w LC150 :-)

Awatar użytkownika
021CLT
Posty: 205
Rejestracja: 15 cze 2012, 21:34
Auto: Toyota LC120
Kontakt:

Re: Nagrzewnica spalinowa

Post autor: 021CLT »

A nie jest to przypadkiem zwykłe podbicie obrotów silnika celem szybszego złapania temp? Takie ssanie, ale żeby nagrzewnica???

stachu_l
Posty: 416
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Auto: KDJ120 AT
Kontakt:

Re: Nagrzewnica spalinowa

Post autor: stachu_l »

021CLT pisze:
12 sty 2022, 14:48
A nie jest to przypadkiem zwykłe podbicie obrotów silnika celem szybszego złapania temp? Takie ssanie, ale żeby nagrzewnica???
Powiedziałbym, że podbicie obrotów jest wtórne - układ sterowania (ECU) od tego Pwr Heat załącza sprzęgło w tej "grzałce" wiskotycznej i dodatkowo wystawia do ECU silnika "prośbę" o wyższe obroty. Jak stoisz na P lub N to obroty rosną gdzieś do 1200 ale jak już włączysz R czy D to spadają do 800-900. W opisie jest tez informacja, że powyżej chyba 1500 albo 2000 sprzęgło się rozłączy bo pewno "grzałka" za bardzo obciąża pasek i może za szybko grzeje a poza tym silnik obciążony sam się lepiej grzeje.
Tak to jest przynajmniej w LC120.
Dodatkowo według opisu ten sam ECU może też sterować trzema grzałkami PTC w zespole nawiewu - grzałki elektryczne - szybsze nagrzewanie przedniej szyby ale ja takich u siebie nie mam, choc miejsce na przekaźniki jest więc pewno wersja "arktyczna" a nie na zimne klimaty (ta ma tylko PWR HEAT) ma dodatkowo takie PTC.

Awatar użytkownika
021CLT
Posty: 205
Rejestracja: 15 cze 2012, 21:34
Auto: Toyota LC120
Kontakt:

Re: Nagrzewnica spalinowa

Post autor: 021CLT »

A mnie się wydaje, że chodzi o przycisk IDLE UP który to właśnie podwyższa obroty biegu jałowego.
Ale może faktycznie to będziesz miał jakieś wypasione spalinowe, webasto na wodór :mrgreen:

mac13
Posty: 5
Rejestracja: 11 sty 2022, 10:41

Re: Nagrzewnica spalinowa

Post autor: mac13 »

1.jpg
1.jpg (46,23 KiB) Przejrzano 1537 razy

mac13
Posty: 5
Rejestracja: 11 sty 2022, 10:41

Re: Nagrzewnica spalinowa

Post autor: mac13 »

ewidentnie jest to system spalinowy

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Nagrzewnica spalinowa

Post autor: jezus »

Czyli jednak suche webasto i możliwe że znajduje się pod fotelem, ale dlaczego nie wolno uruchamiać na nieodpalonym silniku ? , zabezpieczenie przed rozładowaniem aku ?.

Awatar użytkownika
021CLT
Posty: 205
Rejestracja: 15 cze 2012, 21:34
Auto: Toyota LC120
Kontakt:

Re: Nagrzewnica spalinowa

Post autor: 021CLT »

W 120 wersji Sol miałem PWR HEAT ,nie wiedziałem ,że jest to takie cudeńko :D
W 150 jest IDLE UP ale wersja Prado, więc może jak kolega kupuje coś wypasionego to dołożyli ten PWR HEAT.
Jutro się przekonamy :mrgreen:
https://zapodaj.net/335b4b0b371f1.jpg.html

ODPOWIEDZ