Awaria układu SCR LC 2015

Moderator: luk4s7

cahir
Posty: 79
Rejestracja: 21 kwie 2014, 22:01

Awaria układu SCR LC 2015

Post autor: cahir »

Witam wszystkich serdecznie, 130k i zjadanie Adblue jak szalone. Zawsze starczało od tankowania do pełna Sulfonylomocznika do informacji, że zostało rezerwy na 2,5k, na ok 15-20k. Teraz od tankowania wytrzymało 3k, a później 1k...
Wstępna diagnoza ASO wtryskiwacz Adblue, cena netto ok 3500zł + pewnie jakieś duperele i robocizna ok 6000zł, lub.. przejście na ciemną stronę mocy :)
Po przygodzie z automatem - wymiana przy 80k(uznana gwarancja przez TMP) i wydechem 90k - pękniety wydech Adblue lejące się na zewnątrz (akcja serwisowa), mam takie smutne spostrzeżenie czy Toyota to jeszcze Toyota? Samochód w życiu nie widział terenu.. :) W rodzinie TL 90 300k i TLC 120 250k i właściwie bez większych przygód. To jeszcze nie licząc silnika i osprzętu pozostał mi DPF i układ KDSS, taki żarcik:) Ciekawe czy jak ludzie kupują LC na bliski wschód/Afrykę/daleką Rosję to mają dostęp do.. ASO, albo dobrych mechaników z komputerami itd:)

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Awaria układu SCR LC 2015

Post autor: luk4s7 »

A gdzie zwykle tankowałeś AdBlue? Podobno lanie z pompy na stacjach nie jest dobrym pomysłem bo padają od tego pompy tegoż środka. Nie wiem ile w tym prawdy ale podobno w BMW to dość znana przypadłość. Tłumaczone jest to oględnie nie najprzedniejszą jakością środka z pompy spowodowaną niepohamowaną chęcią szybkiego wzbogacenia się naszych rodaków.
Paliwo jest kontrolowane więc trudno zrobić wałek na sieciowych stacjach a i ryzyko utraty franczyzy zbyt duże. Natomiast AdBlue to inna historia… Jak wspomniałem - takie opinie słyszałem w kręgach motoryzacyjnych.

cahir
Posty: 79
Rejestracja: 21 kwie 2014, 22:01

Re: Awaria układu SCR LC 2015

Post autor: cahir »

AdBlue tankowane było zawsze z kanistrów po 10 lub 20 litrów, głównie na Orlenie.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2018
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Awaria układu SCR LC 2015

Post autor: Jake »

cahir pisze:
17 sie 2021, 23:35
Ciekawe czy jak ludzie kupują LC na bliski wschód/Afrykę/daleką Rosję to mają dostęp do.. ASO, albo dobrych mechaników z komputerami itd:)
Na Azje i Afryke nie ma KDSS, AdBlue, ani innych cudów. Inne specyfikacje aut, nieco inne silniki. itp. Chociaz po kilku mlodszych Toyotach ktore mialem przyjemnosc naprawiac tez troche trace wiare w legende niezawodnosci i przemyslanych rozwiazan inzynieryjnych.

cahir
Posty: 79
Rejestracja: 21 kwie 2014, 22:01

Re: Awaria układu SCR LC 2015

Post autor: cahir »

Elektryk nr 1 po całym dniu stwierdził że nie ogarnia komputera Toyoty i się nie podejmie..

cahir
Posty: 79
Rejestracja: 21 kwie 2014, 22:01

Re: Awaria układu SCR LC 2015

Post autor: cahir »

Ktoś, coś, w okolicach Poznania?😀

Awatar użytkownika
Beduin
Klubowicz
Posty: 358
Rejestracja: 12 cze 2014, 14:39
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: Awaria układu SCR LC 2015

Post autor: Beduin »

Ja serwisuje auto w Toyota Ukleja w Suchym Lesie. Jestem bardzo zadowolony.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

cahir
Posty: 79
Rejestracja: 21 kwie 2014, 22:01

Re: Awaria układu SCR LC 2015

Post autor: cahir »

Nie wiem czy ASO będzie chciało podjąć się zadania unieszkodliwienia systemu..

Awatar użytkownika
Beduin
Klubowicz
Posty: 358
Rejestracja: 12 cze 2014, 14:39
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: Awaria układu SCR LC 2015

Post autor: Beduin »

To może spróbuj w OMM(?)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

cahir
Posty: 79
Rejestracja: 21 kwie 2014, 22:01

Re: Awaria układu SCR LC 2015

Post autor: cahir »

Dzięki za radę jutro będę dzwonił.

cahir
Posty: 79
Rejestracja: 21 kwie 2014, 22:01

Re: Awaria układu SCR LC 2015

Post autor: cahir »

Witam, sytuacja wygląda źle, dwa zakłady które się tym zajmują po oględzinach stwierdzili, że nie podejmą się unieszkodliwienia, ze względu na problematyczny komputer, przestrzegali, żeby nie zrobić usługi niefachowo, bo będzie więcej szkód niż pożytku. Zakład Toyoty nieautoryzowany, powiedział, że nie maja doświadczenia, a wymiana uszkodzonego wtryskiwacza, będzie musiała być na częściach ASO, ponieważ zamienniki są tragicznej jakości.(OMM prosili o wysłanie parametrów samochodu i nie oddzwonili już wcale.. )
Nie mam wyjścia będę musiał zakończyć przygodę w ASO zostawiając jakiś kretyński system SCR, natomiast dla przyszłych użytkowników warto zastanowić się czy gdzieś w Polsce ktoś się tym zajmuje, robił w LC 150 2.8 tego typu usługę i można tam przyjeżdżać w ciemno bo na pewno pomogą.

rzemanki
Posty: 68
Rejestracja: 10 gru 2008, 01:23

Re: Awaria układu SCR LC 2015

Post autor: rzemanki »

Czy orientujecie się czy da się wyłączyć układ Adblue w Landku z 2021r ?
Ogarnia to ktoś sprawdzony to w Polsce ?

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Awaria układu SCR LC 2015

Post autor: luk4s7 »

Pytanie po co skoro działa. Koszt AdBlue zupełnie pomijalny w całkowitym koszcie użytkowania LC.
O aspektach etyczno-ekologicznych już nawet nie wspominając…

rzemanki
Posty: 68
Rejestracja: 10 gru 2008, 01:23

Re: Awaria układu SCR LC 2015

Post autor: rzemanki »

luk4s7 pisze:
14 wrz 2021, 21:18
Pytanie po co skoro działa. Koszt AdBlue zupełnie pomijalny w całkowitym koszcie użytkowania LC.
O aspektach etyczno-ekologicznych już nawet nie wspominając…
Nie chodzi o fakt działania.
Planuje wyjazd do kraju gdzie z racji odległości (Adblue jest trudno osiągalne) i temperatury Adblue (kiepsko działa).

Po Europie mi nie przeszkadza. Chcę czasowego wyłączenia na czas wyjazdu. Stad pytanie czy ktoś to robi?

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Awaria układu SCR LC 2015

Post autor: luk4s7 »

Wyłączenie oznacza brak oczyszczania filtra czyli zapchasz go i dopiero będzie problem. Mam wrażenie że ten system potrafi działać również w niskich temperaturach. Na południowych rubieżach RP bywają temperatury sporo poniżej -20°C i auta żyją. Nie wspominając już o Norwegii czy Islandii (patrz auta ArcticTrucks) i też to jakoś żyje. Nie znam szczegółów ale obstawiam że jak AdBlue zamarznie to auto odpala bez niego dopóki grzałka nie rozpuści tego siuwaksu tak aby działało. Nie mam na to technicznych dowodów ani nawet opinii z dobrych źródeł ale na logikę tak to trochę być powinno.
No bo gdyby nie to co, zamarza i trzeba lawetę do serwisu? Eee….

ODPOWIEDZ