J15 POWERBOX V-tech +20% procent mocy

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

J15 POWERBOX V-tech +20% procent mocy

Post autor: luk4s7 »

tadeo pisze: Zapomniałem dopisać końca tej historii:)
Chip robił robotę, auto dostało zdecydowanego kopa.
..aż pewnego dnia, odmówiło współpracy, błędy, błędy, błędy. Box wypięty, wszystko zostało po staremu:)
Noo i to jest piękne zakończenie tej historii Obrazek

W Niemieckich wozach takie sztuczki przechodzą i jakoś tam to jeździ (wiem ze słyszenia tylko więc się nie wymądrzam dalej) ale w Toyotach widocznie trzeba polegać na bardziej zaawansowanej technologii typu Armax.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: J15 POWERBOX V-tech +20% procent mocy

Post autor: Rokfor32 »

Nie, nie trzeba.

Mniej więcej od '15 (dla ameryckich wersji wcześniej) toyota zaczęła stosować opcję reprogramowania kompa głównego z poziomu testera serwisowego. Niestety, jest jedno poważne "ale".

Polega ono na tym - że i owszem, można załadować inny soft - ale nie dowolny soft. A w bazie danych toyoty -są - i owszem - takowe, ale wyłącznie w wersji skompilowanej. Czyli gotowiec, który się ładuje w całości (i taka "usługa" chiptuningu jest zresztą oferowana przez aso, dla J15, były też możliwe dla ostatnich J12). Można oficjalnie zmienić nieco mapowanie kompa.

Ale nie można w tym se "pogrzebać", jak w kompach VAG czt BMW. Bo skompilowane wsady to nie kod źródłowy, a tego toyota nie udostępniła chyba do teraz. Nie słyszałem też, żeby ktoś niezależnie wykombinował coś alternatywnego.

Temu, zanim ktoś zacznie szukać rozwiązań za kilkanaście tysi, może jednak warto zczytać co się aktualnie ma (wersję firmware) - i sprawdzić w bazie, czy występują jakieś oficjalne alternatywy.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

J15 POWERBOX V-tech +20% procent mocy

Post autor: luk4s7 »

Rokfor32 pisze:"usługa" chiptuningu jest zresztą oferowana przez aso, dla J15, były też możliwe dla ostatnich J12). Można oficjalnie zmienić nieco mapowanie kompa.
Wow. Pierwsze słyszę ale może nie zapytałem wprost czy mi wygrają mocniejszy soft do J15. Tak na logikę gdyby taka opcja była to pewnie by ją oferowali ochoczo wszak to dodatkowy i bardzo łatwy zarobek.

Owszem do J12 można było kupić jakiś box zwiększający moc i było to nawet w oficjalnych katalogach akcesoriów do J12 3.0. Zapewne też do J15 z tym silnikiem by podeszło ale do motoru 1GD czyli 2.8 to nic takiego nie kojarzę.

Awatar użytkownika
FoxMulder
Posty: 143
Rejestracja: 19 wrz 2022, 21:36
Auto: LC 150
Kontakt:

Re: J15 POWERBOX V-tech +20% procent mocy

Post autor: FoxMulder »

luk4s7 pisze:
tadeo pisze: Zapomniałem dopisać końca tej historii:)
Chip robił robotę, auto dostało zdecydowanego kopa.
..aż pewnego dnia, odmówiło współpracy, błędy, błędy, błędy. Box wypięty, wszystko zostało po staremu:)
Noo i to jest piękne zakończenie tej historii Obrazek

W Niemieckich wozach takie sztuczki przechodzą i jakoś tam to jeździ (wiem ze słyszenia tylko więc się nie wymądrzam dalej) ale w Toyotach widocznie trzeba polegać na bardziej zaawansowanej technologii typu Armax.
Tak wyglada ta zaawansowana technologia ;) sam ori box Toyoty oszukuje sterownik, po możliwości połączenia z ECU pokazuje moc 165KM zamiast deklarowanych 190+Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: J15 POWERBOX V-tech +20% procent mocy

Post autor: Rokfor32 »

Łukasz - zgaduję, że najpierw trza sprzedać wcześniej naprodukowane boxy ... :mrgreen:

Reprogramowanie o którym pisałem wprowadzono głównie w celu korekty błędów softu w autach już sprzedanych, w których wyszło coś, czego fabryka nie wyłapała (czyli takie "łaty systemu", jak dla PCtów w zasadzie). Ale tą metodą można wgrać dowolnie ustawiony soft - o ile sie go posiada.

Ja miałem u siebie J12 tak potraktowaną - i faktycznie auto było żywsze niż inne. Ponoć soft miał dawać około 205 kucy, zamiast fabrycznych 174.

Trza jednak pamiętać - że to są nadal rozwiązania fabryczne - a więc nie będzie to zwiększanie mocy x2, czy podobny styl.

Z drugiej strony - toyota produkuje wóz na różne rynki - i różne bywają na tych rynkach wymagania. Zatem taka operacja z wymianą softu może pozbawić auta np, DPF-u - jeżeli wgramy soft z wersji ruskiej czy arabskiej. To samo może dotyczyć mocy czy momentu - rynek EU jest pod tym względem specyficzny, i parametry sa ustawiane (przez fabrykę) raczej niżej niż wyżej.

Tadeo ma np. J7 - ale ten silnik szedł przecież też do J200 - i był tam sporo mocniejszy. Myślę więc, że chyba warto temat sprawdzić (kompatybilność firmware w bazie toyoty dla swojego kompa/auta).

Ja sie tym tematem zainteresowałem, jak se kupiłem tester fabryczny (bo wtedy odkryłem, że może on reprogramować ECU silnika). Ale nie znalazłem wtedy niczego w temacie modyfikacji takiego softu, więc tematu nie drążyłem zbyt głęboko.

stasik
Posty: 274
Rejestracja: 09 sty 2021, 21:42
Auto: KDJ95

Re: J15 POWERBOX V-tech +20% procent mocy

Post autor: stasik »

1VD-FTV w J7 ma jedną turbosprężarkę, a w J20 dwie. J200 to seryjne 286, a później jakieś 272 KM, podpicowane J7 to 250 KM. Aczkolwiek to zależy już tylko od pieniędzy, bo da się zrobić naprawdę sporo: https://www.whichcar.com.au/gear/how-to ... ftv-engine :-)

ODPOWIEDZ