Błąd 242 w LC150 a zatkany DPF
Moderator: luk4s7
Re: Błąd 242 w LC150 a zatkany DPF
Proponuje dolot oczyscic. Zatkany dpf to tylko objaw.
Re: Błąd 242 w LC150 a zatkany DPF
Ostatecznie problem był o wiele mniejszy... padł czujnik DPFa. I teraz ciekawostka dla osób którym się to przytrafi: Oryginalny czujnik do LC150 w ASO to 3000PLN. Ten sam czujnik, tego samego producenta można kupić za 250PLN pod warunkiem że na pudełku zamiast znaczka Toyota będzie Opel. Jedyny problem to konieczność wymiany wtyczki.
Re: Błąd 242 w LC150 a zatkany DPF
To ladnie napisz jakie kody, zdjecia itp ...Templar pisze:Ostatecznie problem był o wiele mniejszy... padł czujnik DPFa. I teraz ciekawostka dla osób którym się to przytrafi: Oryginalny czujnik do LC150 w ASO to 3000PLN. Ten sam czujnik, tego samego producenta można kupić za 250PLN pod warunkiem że na pudełku zamiast znaczka Toyota będzie Opel. Jedyny problem to konieczność wymiany wtyczki.
Re: Błąd 242 w LC150 a zatkany DPF
Niestety cała operacja odbyła się pod moją nieobecność i ani zdjęć nie zdążyłem zrobić, ani numeru spisać... Mam namiar na człowieka który czujnik dobierał, więc jak go tylko wygrzebie to upublicznie.
Re: Błąd 242 w LC150 a zatkany DPF
Czy pisząc o czujniku DPF masz na myśli czujnik temperatury spalin?
U mnie w 3.0 D4D 230 tyś km najpierw zapaliły się wszystkie kontrolki razem z Engine Check (błąd od czujnika temperatury spalin) po wykasowaniu pojawiły się tego samego dnia ponownie. Zamówiłem czujnik poza ASO (tam chcieli 2300 zł) i następnego między zegarami pokazał się "DPF full sprawdź instrukcję"
Jak teraz radzicie postąpić po kolei ? 1) Wymienić czujnik spalin 2) wykasować błąd czujnika 3) czyścić DPF? Czy informacja o DPF może być tylko błędnym sygnałem od czujnika temp spalin (dpf był czyszczony w komorze przy przebiegu 205 tyś km)
U mnie w 3.0 D4D 230 tyś km najpierw zapaliły się wszystkie kontrolki razem z Engine Check (błąd od czujnika temperatury spalin) po wykasowaniu pojawiły się tego samego dnia ponownie. Zamówiłem czujnik poza ASO (tam chcieli 2300 zł) i następnego między zegarami pokazał się "DPF full sprawdź instrukcję"
Jak teraz radzicie postąpić po kolei ? 1) Wymienić czujnik spalin 2) wykasować błąd czujnika 3) czyścić DPF? Czy informacja o DPF może być tylko błędnym sygnałem od czujnika temp spalin (dpf był czyszczony w komorze przy przebiegu 205 tyś km)