Dyskusje o ekologii i samochodach

Moderator: luk4s7

Mikadoo
Posty: 46
Rejestracja: 26 wrz 2022, 15:03

Dyskusje o ekologii i samochodach

Post autor: Mikadoo »

rzemanki pisze: 19 wrz 2024, 10:11 Ad blue ogarnia Kreator Mocy w Warszawie. Wyłączyli i nie ma żadnych błędów. Mi cały zbiornik zużywało na dystansie +/- 8000km.
Jak to ogarnia? Poprostu wyłączyli ? Nie lejesz tego dziadostwa wcale do auta i nie pokazuje żadnych błędów itp?
Toz to by była rewelacja

Wydzielone z tematu o J15 - Jake
rzemanki
Posty: 89
Rejestracja: 10 gru 2008, 01:23

Re: Toyota Land Cruiser 150 test długodystansowy 163 000.

Post autor: rzemanki »

Dokladnie tak jak piszesz.
Nie leje tego ad blue. Nie ma błędów.
Auto chodzi idealnie.
Slepy
Posty: 28
Rejestracja: 25 gru 2015, 09:55
Auto: LC120, D4D, 173 KM
Kontakt:

Re: Toyota Land Cruiser 150 test długodystansowy 163 000.

Post autor: Slepy »

Bez AdBlue prawdopodobnie masz niezgodne z normą i homologacją spaliny. Auto nie powinno przejść przeglądu technicznego, jeśli potrafią to wykryć...

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 9078
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Toyota Land Cruiser 150 test długodystansowy 163 000.

Post autor: Rokfor32 »

Potrafią (bo to chodzi jak pamiętam o NOx). Ino wszyscy mają to w D ...
Slepy
Posty: 28
Rejestracja: 25 gru 2015, 09:55
Auto: LC120, D4D, 173 KM
Kontakt:

Re: Toyota Land Cruiser 150 test długodystansowy 163 000.

Post autor: Slepy »

Z pewnością ubezpieczyciel nie będzie miał tego w d... jak przyjdzie mu wypłacić ubezpieczenie i to wykryje, a komputer pewnie mu to powie.

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 9078
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Toyota Land Cruiser 150 test długodystansowy 163 000.

Post autor: Rokfor32 »

Ubezpieczyciel? A co ma norma emisji do (ewentualnego) odszkodowania?

Prawdą jest, że tak zmodyfikowane auto nie powinno przejść BT. Ale - realia są jakie są, i wszyscy mają to w D. Już nie mówiąc o tym, że typowe badania analizatorem na BT (prawdopodobnie) niczego nie wykryją, bo na okresowych BT nie przeprowadza się testów pod obciążeniem (stacja nie ma jak tego zrobić, bo do tego potrzebna jest po prostu hamownia obciążeniowa). A bez obciążenia standardowy katalizator poradzi sobie i z NOx, i z pozostała resztą zawartości spalin, bez dodatku chemii.

Modyfikacje softu ECU natomiast - zależy jak to jest zrobione. Jeżeli ktoś ma pojecie, co robi, i modyfikowany soft udaje oryginał (pod względem identyfikatorów wersji) - to wykrycie zhakowania możliwe jest jedynie w trybie porównania fizycznego plików wsadowych. Da się to zrobić - jak się wie, czego się szuka, i ma odpowiedni sprzęt. Oraz dane kodów źródłowych Toyoty, żeby móc wskazać (na skompilowanym pliku) czego dotyczą (ewentualnie wykryte) rozbieżności z plikiem oryginalnym.

Dane źródłowe toyoty - ujmę to tak: jak by do tej pory wypłynęły, gdziekolwiek i kiedykolwiek, do przestrzeni publicznej - to by nie było żadnych problemów z remapowaniem kompów denso. Niestety nadal są w tek kwestii duże schody.

Praktyka więc wygląda tak - że żeby niebiescy zatrzymali DR z powodu wycięcia Add Blue z systemu auta - to kierownik by ... się musiał do tego policjantowi po prostu przyznać. Lub diagnoście na BT. Stąd mamy w tym temacie jak mamy - czyli jak ktoś zdoła się pozbyć tego systemu - to po prostu go nie ma. I tyle.
cahir
Posty: 91
Rejestracja: 21 kwie 2014, 22:01

Re: Toyota Land Cruiser 150 test długodystansowy 163 000.

Post autor: cahir »

Rokfor32 Ty mój bohaterze!
Mikadoo
Posty: 46
Rejestracja: 26 wrz 2022, 15:03

Re: Toyota Land Cruiser 150 test długodystansowy 163 000.

Post autor: Mikadoo »

rzemanki pisze: 29 wrz 2024, 00:55 Dokladnie tak jak piszesz.
Nie leje tego ad blue. Nie ma błędów.
Auto chodzi idealnie.
Wysłałem zapytanie do kreatora odpowiedzieli dość zachowawczo,

Chcielibyśmy jednak uprzedzić, że w przypadku, gdy sterownik się nie skomunikuje, istnieje ryzyko, że producent zablokował możliwość wyłączenia tych procesów, co uniemożliwi wykonanie usługi.

Pytanie do Ciebie mam takie czy po wycięciu adbluue będzie świecić pomarańczowa kontrolka ze np brak czynnika AB?
Może tez kasowałes start stop? Bo na pytanie czy od tego systemu będzie świecić kreator napisal

Dodatkowo, kontrolka start/stop po wyłączeniu może zachowywać się różnie w zależności od modelu samochodu.

Trochę to wszystko mało precyzyjne . Jakby nie mieli doświadczenia z lc

Koszt 1800 zł . Cena Ok . Tylko nie bardzo chce żeni mi deska ciagle w pomarańczy świeciła w 2 letnim aucie
rzemanki
Posty: 89
Rejestracja: 10 gru 2008, 01:23

Re: Toyota Land Cruiser 150 test długodystansowy 163 000.

Post autor: rzemanki »

Mikadoo pisze: 05 lis 2024, 16:31
rzemanki pisze: 29 wrz 2024, 00:55 Dokladnie tak jak piszesz.
Nie leje tego ad blue. Nie ma błędów.
Auto chodzi idealnie.
Wysłałem zapytanie do kreatora odpowiedzieli dość zachowawczo,

Chcielibyśmy jednak uprzedzić, że w przypadku, gdy sterownik się nie skomunikuje, istnieje ryzyko, że producent zablokował możliwość wyłączenia tych procesów, co uniemożliwi wykonanie usługi.

Pytanie do Ciebie mam takie czy po wycięciu adbluue będzie świecić pomarańczowa kontrolka ze np brak czynnika AB?
Może tez kasowałes start stop? Bo na pytanie czy od tego systemu będzie świecić kreator napisal

Dodatkowo, kontrolka start/stop po wyłączeniu może zachowywać się różnie w zależności od modelu samochodu.

Trochę to wszystko mało precyzyjne . Jakby nie mieli doświadczenia z lc

Koszt 1800 zł . Cena Ok . Tylko nie bardzo chce żeni mi deska ciagle w pomarańczy świeciła w 2 letnim aucie
Nie świeci się kontrolka Ad Blu; nie wyrzuca błędów.
Wyłączony jest w sofcie i fizycznie (odpięty wąż od zbiornika) bo mimo wyłączenia w sofcie popijał Ad Blue.
Rocznik 2021.
Faktycznie 3 x próbowali i w końcu się udało. Oporna jest Toyota jeśli chodzi i zmiany softu.

Natomiast start/stop dezaktywuje seryjnym guzikiem i tutaj kontrolka się świeci. Tu żadnych zmian nie robiłem w stosunku do seryjnych rozwiązań.
Mikadoo
Posty: 46
Rejestracja: 26 wrz 2022, 15:03

Re: Toyota Land Cruiser 150 test długodystansowy 163 000.

Post autor: Mikadoo »

Dzięki wielkie za odpowiedz
Chyba się zdecyduje bo mi zbiornik ad blu wystarcza na 3 Max 4K km.
Slepy
Posty: 28
Rejestracja: 25 gru 2015, 09:55
Auto: LC120, D4D, 173 KM
Kontakt:

Re: Toyota Land Cruiser 150 test długodystansowy 163 000.

Post autor: Slepy »

Czyli przyjmując 35 PLN za 10l wyjdziesz na zero po 205 714 km.

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka

cahir
Posty: 91
Rejestracja: 21 kwie 2014, 22:01

Re: Toyota Land Cruiser 150 test długodystansowy 163 000.

Post autor: cahir »

Slepy ale tutaj nie chodzi o jakieś oszczędności tylko pozbycie się gó****. Miałem awarię wtryskiwacza adblue to zjadał cały baniak na jedno tankowanie. Tu nie chodzi o pieniądze tylko o komfort użytkowania. Powiedziałem sobie jeszcze jedna awaria systemu "chorej psychicznie ekologii" to wywalam wszystko adblue dpf egr itd. Nie dajmy się tłamsić propagandystą z unii europejskiej. Jeśli się nie zjednoczymy to za chwilę dla "dobra klimatu" ale tylko w europie, będziemy się przemieszczać komunikacją miejską.
Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 3585
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Toyota Land Cruiser 150 test długodystansowy 163 000.

Post autor: Jake »

Pewnie.. lepiej rozprzestrzeniac sadze, tlenki i zanieczyszczenia i lamac prawo.
Jabar
Posty: 201
Rejestracja: 28 kwie 2011, 09:38
Auto: FZJ80
Kontakt:

Re: Toyota Land Cruiser 150 test długodystansowy 163 000.

Post autor: Jabar »

cahir pisze:Slepy ale tutaj nie chodzi o jakieś oszczędności tylko pozbycie się gó****. Miałem awarię wtryskiwacza adblue to zjadał cały baniak na jedno tankowanie. Tu nie chodzi o pieniądze tylko o komfort użytkowania. Powiedziałem sobie jeszcze jedna awaria systemu "chorej psychicznie ekologii" to wywalam wszystko adblue dpf egr itd. Nie dajmy się tłamsić propagandystą z unii europejskiej. Jeśli się nie zjednoczymy to za chwilę dla "dobra klimatu" ale tylko w europie, będziemy się przemieszczać komunikacją miejską.
Nie rozumiem oburzenia, sa normy do spelnienia i raczej korzystamy na tym ze jak samochod przejezdza obok to nie czujemy jego spalin (nasze dzieci tez korzystaja). Sprawny system ma dzialac i nie stwarzac problemow. Jak masz uszkodzony wtryskiwacz czy cokolwiek innego to to naprawiasz i znow jest sprawne. Zreszta na nowe wozy toyota ma 10 lat gwarancji wiec dlubanie w aucie prawie nowym jak dla mnie jest bez sensu.
Brak chorej psychicznie ekologii jest za Bugiem, mozna sie przespacerowac np po Minsku i pozaciagac sie spalinami z wozow bez ekologicznego terroru, a potem skoczyc do Zurichu i zrobic to samo. I odpowiedziec sobie na pytanie do ktorego „swiata” wolelibysmy nalezec i jakim powietrzem oddychac.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 9078
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Toyota Land Cruiser 150 test długodystansowy 163 000.

Post autor: Rokfor32 »

Gdyby chodziło o ekologię, to po prostu by wycofano klekoty (dla aut osobowych) ze sprzedaży. Lub, na BT, robiono porządne testy emisji pod obciążeniem - wówczas klekoty same by wymarły śmiercią naturalną.

A tak mamy ekościemę, dla formalności, która w realu działa słabo lub wcale.
ODPOWIEDZ