Awaria układu SCR LC 2015

Moderator: luk4s7

rzemanki
Posty: 37
Rejestracja: 10 gru 2008, 01:23

Re: Awaria układu SCR LC 2015

Post autor: rzemanki »

luk4s7 pisze:
14 wrz 2021, 22:30
Wyłączenie oznacza brak oczyszczania filtra czyli zapchasz go i dopiero będzie problem. Mam wrażenie że ten system potrafi działać również w niskich temperaturach. Na południowych rubieżach RP bywają temperatury sporo poniżej -20°C i auta żyją. Nie wspominając już o Norwegii czy Islandii (patrz auta ArcticTrucks) i też to jakoś żyje. Nie znam szczegółów ale obstawiam że jak AdBlue zamarznie to auto odpala bez niego dopóki grzałka nie rozpuści tego siuwaksu tak aby działało. Nie mam na to technicznych dowodów ani nawet opinii z dobrych źródeł ale na logikę tak to trochę być powinno.
No bo gdyby nie to co, zamarza i trzeba lawetę do serwisu? Eee….
W instrukcji jest następująca informacja: "Przed rozpoczęciem dłuższej jazdy na obszarze, gdzie niemożliwe jest uzupełnienie roztworu AdBlue, należy skontaktować się z autoryzowaną stacją obsługi Toyoty lub innym specjalistycznym warsztatem".
Uczyniłem tak. Uzyskałem odpowiedź, iż mam sobie kupić więcej AdBlue na zapas. Ciekawe ile mam go kupić i jak będzie działał przy minus 50 stopniach? Aż tak nie wierzę w grzałkę Toyoty.
Powinien zbiornik starczyć na 8000km zgodnie z instrukcją. Na chwilę obecna po 2000km zapaliła się informacja, że AdBlue skończy się za 2400km- jazda po Polsce; bez mrozów póki co i innych niespodzianek.
Dlatego zgodnie z instrukcją, szukam namiarów na "lub innym specjalistycznym warsztatem" :D Będę zobowiązany za takowe.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3087
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Re: Awaria układu SCR LC 2015

Post autor: luk4s7 »

Wybierasz się na Syberię czy do innej Mongolii? Bo w Europie nawet na dalekiej północy kupisz AdBlue bez problemu.
Jeśli jednak kraje mniej cywilizowane to większym zmartwieniem będzie diesel dobrej jakości i brak lawety w stepie kiedy jednak coś pójdzie nie tak. Mimo że J15 to świetnie i trwałe auto, jak komputer czy inny czujnik odmówi współpracy to młotkiem nie naprawisz. Na takie wyprawy są HZJ’ty serii 7…

Nie mam zamiaru Cię przekonywać dalej więc obserwuje z ciekawością czy uda Ci się Twój plan.

A co do zużycia AdBlue to mierzę je od 45k km i nie przekracza 1,4l/1000km. Czyli na wyprawę rzędu 10000km potrzebujesz bańkę 20l (z zapasem licząc). Zrobisz tyle bez kontaktu z cywilizacją gdzie jest AdBlue? Zakładając że wyjedziesz autem zatankowanym do pełna to wystarczy na 20k km.

rzemanki
Posty: 37
Rejestracja: 10 gru 2008, 01:23

Re: Awaria układu SCR LC 2015

Post autor: rzemanki »

luk4s7 pisze:
14 wrz 2021, 23:04
Wybierasz się na Syberię czy do innej Mongolii? Bo w Europie nawet na dalekiej północy kupisz AdBlue bez problemu.
Jeśli jednak kraje mniej cywilizowane to większym zmartwieniem będzie diesel dobrej jakości i brak lawety w stepie kiedy jednak coś pójdzie nie tak. Mimo że J15 to świetnie i trwałe auto, jak komputer czy inny czujnik odmówi współpracy to młotkiem nie naprawisz. Na takie wyprawy są HZJ’ty serii 7…

Nie mam zamiaru Cię przekonywać dalej więc obserwuje z ciekawością czy uda Ci się Twój plan.

A co do zużycia AdBlue to mierzę je od 45k km i nie przekracza 1,4l/1000km. Czyli na wyprawę rzędu 10000km potrzebujesz bańkę 20l (z zapasem licząc). Zrobisz tyle bez kontaktu z cywilizacją gdzie jest AdBlue? Zakładając że wyjedziesz autem zatankowanym do pełna to wystarczy na 20k km.
Syberia.
Auto zresztą tam zostanie na dłużej.
Diesel faktycznie ma tam różną jakość.
Notabene czasem i z benzynowymi silnikami miałem problemy z racji kiepskiej jakości paliwa. Dotyczyło to zatankowania 95 oktan bo wlanie 92 nie sprawiało problemów (pewnie większa sprzedaż i rotacja w zbiornikach stacji).
Laweta nie jest problemem tylko daleko do serwisu. Ponadto bez sensu jest jeździć co chwilę do nich.

ODPOWIEDZ