Błąd 242 w LC150 a zatkany DPF

Moderator: luk4s7

dohap
Posty: 314
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38

Re: Błąd 242 w LC150 a zatkany DPF

Post autor: dohap »

Proponuje dolot oczyscic. Zatkany dpf to tylko objaw.

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 672
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Błąd 242 w LC150 a zatkany DPF

Post autor: Templar »

Ostatecznie problem był o wiele mniejszy... padł czujnik DPFa. I teraz ciekawostka dla osób którym się to przytrafi: Oryginalny czujnik do LC150 w ASO to 3000PLN. Ten sam czujnik, tego samego producenta można kupić za 250PLN pod warunkiem że na pudełku zamiast znaczka Toyota będzie Opel. Jedyny problem to konieczność wymiany wtyczki.

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2824
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Błąd 242 w LC150 a zatkany DPF

Post autor: MaxLux »

Templar pisze:Ostatecznie problem był o wiele mniejszy... padł czujnik DPFa. I teraz ciekawostka dla osób którym się to przytrafi: Oryginalny czujnik do LC150 w ASO to 3000PLN. Ten sam czujnik, tego samego producenta można kupić za 250PLN pod warunkiem że na pudełku zamiast znaczka Toyota będzie Opel. Jedyny problem to konieczność wymiany wtyczki.
To ladnie napisz jakie kody, zdjecia itp ...

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 672
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Błąd 242 w LC150 a zatkany DPF

Post autor: Templar »

Niestety cała operacja odbyła się pod moją nieobecność i ani zdjęć nie zdążyłem zrobić, ani numeru spisać... Mam namiar na człowieka który czujnik dobierał, więc jak go tylko wygrzebie to upublicznie.

maar.adv
Posty: 25
Rejestracja: 22 sty 2016, 10:26

Re: Błąd 242 w LC150 a zatkany DPF

Post autor: maar.adv »

Czy pisząc o czujniku DPF masz na myśli czujnik temperatury spalin?
U mnie w 3.0 D4D 230 tyś km najpierw zapaliły się wszystkie kontrolki razem z Engine Check (błąd od czujnika temperatury spalin) po wykasowaniu pojawiły się tego samego dnia ponownie. Zamówiłem czujnik poza ASO (tam chcieli 2300 zł) i następnego między zegarami pokazał się "DPF full sprawdź instrukcję"
Jak teraz radzicie postąpić po kolei ? 1) Wymienić czujnik spalin 2) wykasować błąd czujnika 3) czyścić DPF? Czy informacja o DPF może być tylko błędnym sygnałem od czujnika temp spalin (dpf był czyszczony w komorze przy przebiegu 205 tyś km)

ODPOWIEDZ