HZJ73 dla Francka - przekladka resorow na springi
Moderator: luk4s7
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
HZJ73 dla Francka - przekladka resorow na springi
Panowie zamiaruję kupić ( chociaż obiecywałem sobie, że już nigdy )
HZJ73 z silnikiem 4.2
Teraz pytanie- czy dużo będzie rzeźby aby wywalić resory i co to za mosty tam siedzą ?
Konkretnie o ile większe/lepsze rozwiązanie techniczne zastosował japoński inżynier w stosunku do badziewnych mostów z HDJ-ta ?
Dodam, że autko będzie miało kólka max 33/12,5/15 i ma być autkiem na lekkie wyprawy i jazdy na co dzień
HZJ73 z silnikiem 4.2
Teraz pytanie- czy dużo będzie rzeźby aby wywalić resory i co to za mosty tam siedzą ?
Konkretnie o ile większe/lepsze rozwiązanie techniczne zastosował japoński inżynier w stosunku do badziewnych mostów z HDJ-ta ?
Dodam, że autko będzie miało kólka max 33/12,5/15 i ma być autkiem na lekkie wyprawy i jazdy na co dzień
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Czy znacie tą toykę? - Byłem, Widziałem, Oglądałem
dla w miarę sprawnego spawacza robota prosta
potrzebujesz komplet wahaczy (najlepiej z mocowaniami do ramy) z lj-ty, podobnie z panhardami
potrzebujesz komplet wahaczy (najlepiej z mocowaniami do ramy) z lj-ty, podobnie z panhardami
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Czy znacie tą toykę? - Byłem, Widziałem, Oglądałem
Koledzy zaraz bedą oburzeni, ale powiedz czemu chcesz kupować HZJ i przerabiać ją na sprężyny, zamiast kupić Patrola 4.2D? Bo rozumiem ,że w Twoim przypadku odpowiedz "bo to Toyota" odpada?
Re: Czy znacie tą toykę? - Byłem, Widziałem, Oglądałem
Z przodu i z tyłu mosty takie jak w BJ czyli 9,5" przekładnia ( jak w Patrolu) bo w HDJ tylko 8" z przodufrancek pisze:Panowie zamiaruję kupić ( chociaż obiecywałem sobie, że już nigdy )
HZJ73 z silnikiem 4.2
Teraz pytanie- czy dużo będzie rzeźby aby wywalić resory i co to za mosty tam siedzą ?
Konkretnie o ile większe/lepsze rozwiązanie techniczne zastosował japoński inżynier w stosunku do badziewnych mostów z HDJ-ta ?
Dodam, że autko będzie miało kólka max 33/12,5/15 i ma być autkiem na lekkie wyprawy i jazdy na co dzień
Z tyłu raczej full float czyli odciążone półosie ale mogą się trafić semi float (obciążone )
Taki mosty już masz w swojej zmocie "Kleszczu" więc wiesz czego się po nich spodziewać
Re: Czy znacie tą toykę? - Byłem, Widziałem, Oglądałem
Nigdy nie mów nigdy Nie wierzę trza założyć nowy temat TOYOTA BY FRANCEK udanego zakupu życzęfrancek pisze:Panowie zamiaruję kupić ( chociaż obiecywałem sobie, że już nigdy )
HZJ73 z silnikiem 4.2
Teraz pytanie- czy dużo będzie rzeźby aby wywalić resory i co to za mosty tam siedzą ?
Konkretnie o ile większe/lepsze rozwiązanie techniczne zastosował japoński inżynier w stosunku do badziewnych mostów z HDJ-ta ?
Dodam, że autko będzie miało kólka max 33/12,5/15 i ma być autkiem na lekkie wyprawy i jazdy na co dzień
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: Czy znacie tą toykę? - Byłem, Widziałem, Oglądałem
@sebastian- Patrola już mam i to jest moje auto wyprawowe, Toykę potrzebuję do firmy. Widziałem jak zapitalała taka HZJ-ta na Breslau i mi się bardzo spodobała. Resorów zaś nie lubię z definicji Chyba, że w pickupie
Jest jedna taka HZJ-ta z mostami HD i silniczkiem 4.2 ( o którym mimo moich sądów o wyrobach na T zawsze ciepło się wyrażałem) - i stąd pomysł. Poza tym to stary samochód a w te jakoś bardziej wierzę niźli w produkty po 1997 roku
Jest jedna taka HZJ-ta z mostami HD i silniczkiem 4.2 ( o którym mimo moich sądów o wyrobach na T zawsze ciepło się wyrażałem) - i stąd pomysł. Poza tym to stary samochód a w te jakoś bardziej wierzę niźli w produkty po 1997 roku
Re: Czy znacie tą toykę? - Byłem, Widziałem, Oglądałem
no chyba, że ściągniesz tą z Dubaju - będziesz miał brand new rocznik 97francek pisze:@sebastian- Patrola już mam i to jest moje auto wyprawowe, Toykę potrzebuję do firmy. Widziałem jak zapitalała taka HZJ-ta na Breslau i mi się bardzo spodobała. Resorów zaś nie lubię z definicji Chyba, że w pickupie
Jest jedna taka HZJ-ta z mostami HD i silniczkiem 4.2 ( o którym mimo moich sądów o wyrobach na T zawsze ciepło się wyrażałem) - i stąd pomysł. Poza tym to stary samochód a w te jakoś bardziej wierzę niźli w produkty po 1997 roku
Re: Czy znacie tą toykę? - Byłem, Widziałem, Oglądałem
Znajdz sztuke po 99r. i wtedy bedziesz mial sprezyny z przodu fabrycznie. Pojedzisz troche z resorem z tylu i wtedy moze sie przekonasz ze to nie jest glupie rozwiazanie. A jak nie to zmotanie sprezyn tylko z tylu jest banalnie proste. W zastosowaniu jakie planujesz nie powinienes miec jakichkolwiek problemow z zywotnoscia mostów. Nie maja "wad typowych" i sa HD.francek pisze:Panowie zamiaruję kupić ( chociaż obiecywałem sobie, że już nigdy )
HZJ73 z silnikiem 4.2
Teraz pytanie- czy dużo będzie rzeźby aby wywalić resory i co to za mosty tam siedzą ?
Konkretnie o ile większe/lepsze rozwiązanie techniczne zastosował japoński inżynier w stosunku do badziewnych mostów z HDJ-ta ?
Dodam, że autko będzie miało kólka max 33/12,5/15 i ma być autkiem na lekkie wyprawy i jazdy na co dzień
Re: Czy znacie tą toykę? - Byłem, Widziałem, Oglądałem
Toytoy HZJ po 99 roku ma z przodu przekładnie 8" .stopa pisze: Znajdz sztuke po 99r. i wtedy bedziesz mial sprezyny z przodu fabrycznie. Pojedzisz troche z resorem z tylu i wtedy moze sie przekonasz ze to nie jest glupie rozwiazanie. A jak nie to zmotanie sprezyn tylko z tylu jest banalnie proste. W zastosowaniu jakie planujesz nie powinienes miec jakichkolwiek problemow z zywotnoscia mostów. Nie maja "wad typowych" i sa HD.
Popieram Stopę, zostaw z tyłu resor a tylko przód zrób sobie na springach, a zamiast 1HZ wstaw sobie 1HD-T a wtedy zobaczysz jak Toyka zapitala 180 km/h
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: HZJ73 dla Francka - przekladka resorow na springi
nie słuchaj ortodoksów
kupuj starszą z mocniejszym przednim mostem, przerabiaj od razu przód i tył na sprężyny - z użyciem tojotowych radiusów... jak kupiłem bj73 to włąsnie chciał mi to zrobić mój zaufany warsztatowiec - ale ja sie uniosłem niepotrzebnym honorem i snobizmem " skoro wymyslili to na resorze, to ma byc seria i oryginalnie", do tego oczywiscie zakupilem ome dakar (nie rób tego, drogo, krzywo i skrzypiąco)...
teraz wsadzilbym to od razu na sprezynę - tylko tak z odpowiednią kulturą techniczną - i byłbym zadowolowny... bo nie byłem
kupuj starszą z mocniejszym przednim mostem, przerabiaj od razu przód i tył na sprężyny - z użyciem tojotowych radiusów... jak kupiłem bj73 to włąsnie chciał mi to zrobić mój zaufany warsztatowiec - ale ja sie uniosłem niepotrzebnym honorem i snobizmem " skoro wymyslili to na resorze, to ma byc seria i oryginalnie", do tego oczywiscie zakupilem ome dakar (nie rób tego, drogo, krzywo i skrzypiąco)...
teraz wsadzilbym to od razu na sprezynę - tylko tak z odpowiednią kulturą techniczną - i byłbym zadowolowny... bo nie byłem
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: HZJ73 dla Francka - przekladka resorow na springi
no właśnie tak planuję
Toyka jest z 1994 roku. Robię blachę i ramę + przerabiam na springi. Żadnych liftów tylko wycięcie budy i 33 MT ( może nawet na 10,5 coby nie zmulać za bardzo) do tego snork i winda w zgrabnym zderzeczku i powinno być autko marzenie na lata. A już napewno po informacji Kameleona nie kupię z 1999 r skoro ma taką konstrukcję jak hdj. Mosty hdj-ta to porażka nad porażkami bowiem jest I tu mnie nikt i nic nie przekona.
Toyka jest z 1994 roku. Robię blachę i ramę + przerabiam na springi. Żadnych liftów tylko wycięcie budy i 33 MT ( może nawet na 10,5 coby nie zmulać za bardzo) do tego snork i winda w zgrabnym zderzeczku i powinno być autko marzenie na lata. A już napewno po informacji Kameleona nie kupię z 1999 r skoro ma taką konstrukcję jak hdj. Mosty hdj-ta to porażka nad porażkami bowiem jest I tu mnie nikt i nic nie przekona.
Re: HZJ73 dla Francka - przekladka resorow na springi
Skoro autko juz jest to nie ma co dywagowac nad zakupem ze sprezynafrancek pisze:no właśnie tak planuję
Toyka jest z 1994 roku. Robię blachę i ramę + przerabiam na springi. Żadnych liftów tylko wycięcie budy i 33 MT ( może nawet na 10,5 coby nie zmulać za bardzo) do tego snork i winda w zgrabnym zderzeczku i powinno być autko marzenie na lata. A już napewno po informacji Kameleona nie kupię z 1999 r skoro ma taką konstrukcję jak hdj. Mosty hdj-ta to porażka nad porażkami bowiem jest I tu mnie nikt i nic nie przekona.
Ale w 70 po 99r most nie jest taki sam jak w 80. Ani obudowa ani bebechy, przelozenia tez sa zupelnie inne (wolniejsze). Do resoru tez nie bede przekonywal choc widze ze negatywne opinie opieraja sie glownie na doswiadczeniach ze zle dobranymi zestawami. Ja pomimo iz przesiadlem sie ze sprezyny pod wzgledem komfortu jestem duzo bardziej zadowolony z pracy resoru I nie jestem ortodoksem
Re: HZJ73 dla Francka - przekladka resorow na springi
Tylko prosze nie rob jak radzi @seburaj zeby to robil "srednio ogarniety" spawacz !francek pisze:no właśnie tak planuję
Toyka jest z 1994 roku. Robię blachę i ramę + przerabiam na springi. Żadnych liftów tylko wycięcie budy i 33 MT ( może nawet na 10,5 coby nie zmulać za bardzo) do tego snork i winda w zgrabnym zderzeczku i powinno być autko marzenie na lata. A już napewno po informacji Kameleona nie kupię z 1999 r skoro ma taką konstrukcję jak hdj. Mosty hdj-ta to porażka nad porażkami bowiem jest I tu mnie nikt i nic nie przekona.
Taka przerobke musi zrobic konstruktor (moze byc knstruktor amoator), ktory wie co robi, ma doswiadczenie i wyobraznie ! W przeciwnym razie moze byc zimno jak ci sie zawieszenie "zwichruje" i pojdziesz w sosny
Aha - i nie licz ze to sie da zrobic za pare stowek koszt szacunkowy samej robocizny wyniesie ponad 5kpln !
nie liczac radiusow, panhardow, sprzezyn, mocowan i pewnie nowych tulei gumowych/polybushy
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: HZJ73 dla Francka - przekladka resorow na springi
myślę, że się mylisz. Bebechy od lj 70 mam komplet za 2500 zł. Robotę wyceniono na 2000 zł. Kontruktorów to ja już dużo poznałem szczególnie w Warszawie i pusty śmiech mnie bierze. Zrobi to Ciacho i na pewno będę zadowolony
Re: HZJ73 dla Francka - przekladka resorow na springi
Jak ci ktos to obiecal za 2k to pewnie nigdy tego nie robil ...francek pisze:myślę, że się mylisz. Bebechy od lj 70 mam komplet za 2500 zł. Robotę wyceniono na 2000 zł. Kontruktorów to ja już dużo poznałem szczególnie w Warszawie i pusty śmiech mnie bierze. Zrobi to Ciacho i na pewno będę zadowolony
Toya to nie suzuczka gdzie sily w zawieszeniu sa o wiele powazniejsze ... @wojtekd tez na poczatku mial zrobione taniutko a potem przerobki kosztowaly 2x
Ale please potem nie nudź ludzi ze toyka to syf