J8 - Diesel czy benzyna

Moderator: luk4s7

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: J8 - Diesel czy benzyna

Post autor: MaxLux »

prubac pisze:
Kup nowe HZJ78, sprowadz ze Szwajcarii, zaoszczedzisz czas i pieniadze. Mozesz tez kupic nowego Hiluxa i tez bedziesz bardzo zadowolony.
Ciekawe co piszesz. Niestety nowe Bushtaxi odpada, bo to min. 150kzł, a planowałem wydać max 50-60kzł. Przyznam, że tak generalnie to bushtaxi mi się bardzo podoba, choć nie wiem czy resorki (w tych starszych) nie dają za bardzo w kość. Trochę się zastanawiałem nad tym egzemplarzem, ale nie oglądałem go na żywo:
http://motoallegro.pl/toyota-land-cruis ... 96298.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ktoś go może zna?
Z daleka bardzo fajne (fotka 1) ale potem widac troche druciarstwa i bylejakosci :| Koles chyba pedzlem i farba do scian te zderzaki pomalowal. Ale baza fajna z tego bedzie i po ogarnieciu cos bedzie z tego

jezus
Posty: 1817
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: J8 - Diesel czy benzyna

Post autor: jezus »

Oblukac ...doinwestować 30 tysia ..i masz wyprawówke na lata
http://moto.allegro.pl/nissan-patrol-4- ... 79287.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Emu
Posty: 644
Rejestracja: 16 paź 2008, 23:18

Re: J8 - Diesel czy benzyna

Post autor: Emu »

prubac pisze:
Niestety nowe Bushtaxi odpada, bo to min. 150kzł, a planowałem wydać max 50-60kzł.
Wydasz jeszcze conajmniej drugie tyle na reanimowanie trupa. W 20 letnim aucie będziesz wymieniał wszystko po kolei. Ja w swoim nie naprawiałem jeszcze tylko skrzyni biegów i pompy paliwa, cała reszta coś trzeba było regenerować, a części toyoty drogie (dla przykładu oryginalny rozrusznik ok. 4000, nowy bosha: 700). Jak będziesz oszczędny to może zamkniesz się w 100k PLN, a to przecież cena nowego Hiluxa. Na Hila zakładasz wyprawowy kamper na pake i masz nowe, pewne auto na 10 lat.

HZJ75 o niebo lepsze na wyprawy od J8. J8 ma nadwozie kombi, bushtaxi daje większe możliwości przerobienia wnętrza. Niewątpliwie zaletą FZJ80 jest dynamika jazdy po autostradzie.

Awatar użytkownika
fobos
Posty: 3155
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Auto: VZJ 90
Kontakt:

Re: J8 - Diesel czy benzyna

Post autor: fobos »

Emu pisze:.......Na Hila zakładasz wyprawowy kamper na pake i masz nowe, pewne auto na 10 lat.
Niestety w czasach gdy wszystko robi się z gównolitu, a samochody projektują księgowi, obawiam się, że te 10 lat nadmierny optymizm. Skończy się gwarancja i samochód zacznie się sypać, bo tak został zaprojektowany i wykonany. :evil:

prubac
Posty: 17
Rejestracja: 11 kwie 2011, 00:51
Auto: Y61 2.8 Long
Kontakt:

Re: J8 - Diesel czy benzyna

Post autor: prubac »

Szczerze mówiąc jeśli chodzi o tego Parcha, to nie wiem czy już nie lepiej tego w nowszej budzie (http://otomoto.pl/nissan-patrol-4-2-die ... 05608.html" onclick="window.open(this.href);return false;) - jest jednak chyba mniej przechodzony i trochę bardziej komfortowy - od czasu kiedy go oglądałem cena już ze 3 tys. niższa... w sumie jest blisko więc może jednak wybiorę się tam z kimś kto się zna na Patrolach, żeby obejrzał ramę itp.

Jeśli chodzi o tą HZJ75 to jak parę tygodni temu dzwoniłem właściciel przyznał, że lubił sam dłubać i te przeróbki sam robił, więc zbyt profesjonalne nie są. Jak dla mnie ma on jeszcze jedną wadę - otóż jak gdzieś już pisałem do jeżdżenia po Polsce przydało by się parę foteli - jestem instruktorem harcerskim i prowadzę obozy i fajnie by było móc zabrać oficjalnie 7 osób, a tutaj jest już łóżko, a fotele boczne wyrzucone. Poza tym obawiam się, że na resorkach to już trochę ekstremum - pamiętam jak się jeździło Uazami oraz Honkerem...

Co do opcji z Hilem to pewnie i racja, ale jakoś mi się te pojazdy nie podobają, a poza tym 7 osób tym nie zabiorę...

Wiem, że trochę marudzę - jak za dużo to powiedzcie ;) Podejmowanie takich decyzji nigdy mi szybko nie przychodziło, a poza tym nie chcę potem żałować i psioczyć. Sporo ostatnio czytam i zamiast się klarować sytuacja się coraz bardziej komplikuje - jednego dnia myślę, że tylko J80, następnego że Patrol, a potem jeszcze co innego i tak w kółko, a prawda jest pewnie taka, że nie ważne co się trafi, ważne by było w dobrym stanie...

Awatar użytkownika
francek
Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
Kontakt:

Re: J8 - Diesel czy benzyna

Post autor: francek »

nawet nie myśl o tym Patrolu 8) Bierz Y60 w dobrym stanie i będzie git albo szukaj 80-tki w dobrym stanie ( powodzenia !)

prubac
Posty: 17
Rejestracja: 11 kwie 2011, 00:51
Auto: Y61 2.8 Long
Kontakt:

Re: J8 - Diesel czy benzyna

Post autor: prubac »

Szukam... tylko z tymi Y60-ami to chyba jak z J8 - ciężko o dobry egzemplarz.
Jutro jadę do Drawska oglądać miejsca na obóz, więc patrzyłem czy nie ma jakichś autek po drodze do obejrzenia. Jedyne na co się natknąłem to taki patrol: http://otomoto.pl/nissan-patrol-absolut ... 38830.html" onclick="window.open(this.href);return false; - nie wiem tylko czy wart swej ceny...

Fiba
Posty: 103
Rejestracja: 07 mar 2008, 19:49
Kontakt:

Re: J8 - Diesel czy benzyna

Post autor: Fiba »

Moim zdaniem nie wart tej ceny.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: J8 - Diesel czy benzyna

Post autor: sebastian44 »

Znajdz podobnego troche tanszego i jeszcze na nowe V8 od Karłowicza starczy, auto bedzie jak marzenie. Nie żebym odradzał toytoya 8)

prubac
Posty: 17
Rejestracja: 11 kwie 2011, 00:51
Auto: Y61 2.8 Long
Kontakt:

Re: J8 - Diesel czy benzyna

Post autor: prubac »

Było po drodze, więc sobie obejrzałem tego Patrola - z zewnątrz bardzo ładny, ale pod spodem nie zupełnie...
miał wymienianą głowicę. Tutaj wrzuciłem fotki spodu. Jeśli możecie to napiszcie parę słów o tym co widać - przynajmniej na przyszłość będę wiedział jak je od spodu oglądać.

A tak z innej beczki to zastanawiając się nad niestandardowymi rozwiązaniami - co sądzicie o lekko przygotowanej 120ce - czy taki pojazd się w ogóle nadaje na wyprawy? Jest dostępny bardzo ładny i pewny egzemplarz i na zwyklejszych kółkach itp. można go pewnie taniej kupić: http://coyot.pl/aktualnosci/lc120/

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: J8 - Diesel czy benzyna

Post autor: LEX »

Niestety zdrowo saprany ten dół samochodu. Nie wiem... gość go moczył w solankach czy co? Jakieś wycieki ze skrzyni i silnika można przeboleć. Do wymiany uszczelniacze za jakieś 40zł albo pewnie tylko kwestia porządnego położenia tego specjalnego silikonu. Nawet najlepszym zdarza się tu i tam popuścić :mrgreen:

Jednak mosty mnie już bardziej martwią. Rama też. Sporo tej rdzy jak na 2000 rok i na niby unikalny stan. Jak dla mnie wróży o jakąś nieciekawą przeszłość offroadową. Jednak i to bym przebolał. Jednak jak widzę suche kule to mnie kręca. Kule są tak suche, że aż pordzewiałe. Masakra jakaś i świadczy to o tym, że samochód był w rękach kompletnego ignoranta. Jeśli kule są aż pordzewiałe to znaczy, że są suche od dawna. To z kolei znaczy, że w przegubach jest jakaś masakra. No dobra, przeguby można zrobić (chociaż trochę to kosztuje), ale od razu ja sobie wyobrażam, że właściciel się po prostu nie zna i cholera wie co mógł jeszcze popsuć. A może jeździł z zapiętymi blokadami po asfalcie? A może próbował na siłę wrzucać reduktor podczas jazdy? A może wyciągał inne samochody z błota na wstecznym? A może przegrzał silnik parę razy itd... Gdyby się znał i był sprytny to by popryskał kule WD-40 i przetarł szmatką. W każdym razie napisanie unikalnie bardzo dobrym stanie to stwierdzenie mocno na wyrost.

jezus
Posty: 1817
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: J8 - Diesel czy benzyna

Post autor: jezus »

Szkoda że nie ma opcji..Kup teraz...bo cena nadzwyczaj atrakcyjna...5tysia zł brutto... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Dżabar
Posty: 38
Rejestracja: 16 lut 2009, 16:13
Auto: J12
Kontakt:

Re: J8 - Diesel czy benzyna

Post autor: Dżabar »

Prubak,
jak ma być 80-tka to może ta...
http://www.gratis-inserate.ch/anzeige/F ... /21243334/" onclick="window.open(this.href);return false;
nie jast tanio i benzyna, ale ma blokady i może być warta uwagi

jezus
Posty: 1817
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: J8 - Diesel czy benzyna

Post autor: jezus »

Ładna....ale chyba zbyt droga....jest na forum opisana FZJ-ta po przeróbkach ..z blokadami ARB.....cena podobna ale juz ze 25 koła oszczedzone na potrzebnych szpejach ..... 8)

prubac
Posty: 17
Rejestracja: 11 kwie 2011, 00:51
Auto: Y61 2.8 Long
Kontakt:

Re: J8 - Diesel czy benzyna

Post autor: prubac »

Panowie,

Wielkie dzięki za uwagi i sugestie. Długo się nie odzywałem, bo wyjeżdżałem i nie wziąłem kompa, a potem mnie sprawy rodzinne zaangażowały, ale temat nadal aktualny...

Ta 80ka ze Szwajcarii jest faktycznie śliczna, ale strasznie droga zwłaszcza jak na benzynę. Mam też pewne wątpliwości co do tej z Poznania - gdyby to był Diesel to bym się pewnie długo nie zastanawiał. A ktoś w ogóle kojarzy ten pojazd i właściciela? Takich egzemplarzy chyba za dużo nie ma...

ODPOWIEDZ