V8 z niemiec

Moderator: luk4s7

Walkie
Posty: 38
Rejestracja: 23 sie 2009, 12:25
Auto: V8'17 J12'04
Kontakt:

V8 z niemiec

Post autor: Walkie »

witam,
juz prawie dojrzalem do kupna :)
zaczalem wertowac Allegro w poszukiwaniu uzywki bo chcial bym go na dzien dobry podniesc i postawic na 35", znalazlem lekko ponad rocznego
http://allegro.pl/item870050071_toyota_ ... iekna.html
220tysi ale bez faktury tylko umowna KS, czyli vat w plecy tak jak bym bral netto :( pozatym z uzywek nic ciekawego, wiec caly misterny plan w... ;)
Poszperalem dalej i znalazlem to http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10568180 12tysi drozej ale nowka, z tym ze zastanawia mnie ta moc i dodatkowy zbiornik paliwa +45 litrow oraz brak opisanego kraju pochodzenia... :)
I wtedy znalazlem to http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6293120
pelen wypas jak na bulwarowke przystali i 46 tysi drozej od najtanszej uzywki, po odjeciu amortyzacji z kieszeni ubywa nieco ponad 200 tysi wiec tragedii nie ma a jezdze igielka :)

I teraz moje pytanie, czy ktos z Was wie na jakich zasadach kupuje sie te "Presidenty" w Niemczech, czy zwykly zjadacz chleba z gotowka moze tam sobie pojechac i takowego zakupic na firme i po przywiezieniu odebrac vat wrzucic w amortyzacje i normalnie uzytkowac jako ciezarowke? bo skoro mieszkam w Szczecinie i do najblizszego dealera w Schwedt mam 20km, a Szczecinski ASO smierdzi...? :)

no to ide spac... :)

Maciek

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 828
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: V8 z niemiec

Post autor: Cobra »

Witam... z kupnem w niemczech samochodu na firmę nie jest takie trudne.. Wystarczy że masz Nip Europejski... Możesz wystąpić o niego jeśli nie masz i czekasz jakiś tydzień do dwóch. W zależności od urzędu.

A co do podniesienia i kół to fajna sprawa:) Wszystko sobie wrzucisz w koszty i jazda :D

Tutaj masz coś takiego http://www.tlc.org.pl/viewtopic.php?f=20&t=307

i oczywiście możesz kupić coś takiego...

tu masz sklep z częściami off-roadowymi

tak wygląda zrobiony samochód przez:
http://www.wyprawa4x4.pl/go/_gallery/sh ... .php?id=69

http://www.wyprawa4x4.pl/go/_search/index.php

Powodzenia... Jak kupisz autko i je zaczniesz uzbrajać to pochwal się... :D

Walkie
Posty: 38
Rejestracja: 23 sie 2009, 12:25
Auto: V8'17 J12'04
Kontakt:

Re: V8 z niemiec

Post autor: Walkie »

juz znalazlem, jeszcze dogaduje cene, niestety czarnuch z bezowa tapicerka :)

czy wszystkie V8 sa traktowane przez Polski US jako ciezarowe i mozna je wrzucic w amortyzacje? czy musza byc np 5 a nie 7 siedzeniowe, lub musza posiadac jakis dodatkowy certyfikat? czy wystarczy niemiecka faktura zakupowa?

Pzdr
Maciek

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 828
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: V8 z niemiec

Post autor: Cobra »

Jeżeli chodzi o v8 to najlepiej będzie zrobić homologację przez toyotę... bo jeśli nie ma kratki i nie ma karcie pojazdu że jest to samochód ciężarowy to nie będziesz mieć zwrotu vatu...

Pamiętaj że wrzucając samochód jako amortyzacja samochód musi być w firmie przez jakiś czas. 2 lata albo 3... teraz dokładnie nie pamiętam...


Odliczenie Vatu nawet bez certyfikatu da radę.... Tylko w przypadku kontroli niestety bez certyfikatu mogą się przyczepić.... napiszę ci wieczorem co i jak dokładnie bo się dowiem

Maniek 70
Posty: 41
Rejestracja: 10 paź 2009, 17:44
Auto: LC 120

Re: V8 z niemiec

Post autor: Maniek 70 »

Walkie pisze:juz znalazlem, jeszcze dogaduje cene, niestety czarnuch z bezowa tapicerka :)

czy wszystkie V8 sa traktowane przez Polski US jako ciezarowe i mozna je wrzucic w amortyzacje? czy musza byc np 5 a nie 7 siedzeniowe, lub musza posiadac jakis dodatkowy certyfikat? czy wystarczy niemiecka faktura zakupowa?

Pzdr
Maciek

Sprowadziłem sobie V8 w 2008 roku z Niemiec z salonu.
Wbrew pozorom nie jest to takie proste... Samochód przerobiony w Niemczech na 5/7 miejscowy LKV nie upoważnia do odpisu VAT jak za cięzarowy... oczywiście możesz sobie odpisa ale jak Cie skontrolują to zwrócisz z odsetkami...
Mam temat dogłębnie przecwiczony także w kwesti odliczenia Vat i jednorazowej amortyzacji w ramach pomocy UE (De minimis) jeśli chcesz informacji napisz na email; mariusz@ana.com.pl.

Pozdrawiam

Maniek 70
Posty: 41
Rejestracja: 10 paź 2009, 17:44
Auto: LC 120

Re: V8 z niemiec

Post autor: Maniek 70 »

Cobra pisze:Jeżeli chodzi o v8 to najlepiej będzie zrobić homologację przez toyotę... bo jeśli nie ma kratki i nie ma karcie pojazdu że jest to samochód ciężarowy to nie będziesz mieć zwrotu vatu...

Pamiętaj że wrzucając samochód jako amortyzacja samochód musi być w firmie przez jakiś czas. 2 lata albo 3... teraz dokładnie nie pamiętam...


Odliczenie Vatu nawet bez certyfikatu da radę.... Tylko w przypadku kontroli niestety bez certyfikatu mogą się przyczepić.... napiszę ci wieczorem co i jak dokładnie bo się dowiem

Z szacunkiem, albo wiemy albo nie wiemy... Jak nie wiemy to nie piszmy bo mozemy kogoś z forumowiczow wpakowac na minę...

Co to znaczy: Odliczenie Vatu nawet bez certyfikatu da radę....

To znaczy, że możesz sobie nieprawnie odpisac... tak samo można sobie odpisac VAT od osobowego jak od cięzarowego... tylko jest to niezgodne z prawem i zakończy się zwrotem Vatu z odsetkami i często dodatkową karą...

Nie rozprzestrzeniajmy informacji błędnych mogących skutkowa poważnymi konsekwencjami karno-skarbowymi...

Pozdrawiam

Walkie
Posty: 38
Rejestracja: 23 sie 2009, 12:25
Auto: V8'17 J12'04
Kontakt:

Re: V8 z niemiec

Post autor: Walkie »

tez mi sie wydawalo ze cos za rozowo to wyglada i nikt by w Polsce aut nie kupowal :)

no ale coz trzeba bedzie powalczyc :)

dzieki Maniek za namiary, we wtorek juz cos bede wiedzial :)

Walkie
Posty: 38
Rejestracja: 23 sie 2009, 12:25
Auto: V8'17 J12'04
Kontakt:

Re: V8 z niemiec

Post autor: Walkie »

Ok to pisze to czego sie dowiedzialem :)

opcja 1 - w Niemczech mozna sobie zamowic w salonie V8 jako auto ciezarowe, cena przeróbki okolo 4-5tys ojro wtedy odbieramy LKV (ciezarowke) auto z kratka za pierwszym rzedem siedzen 2 osobowe jaknajbardziej honorowane w Polsce.

opcja 2 - rowniez w Niemczech zrobienie TUV na auto przez Dekre, cena okolo 500-1000 ojro, auto jest rejestrowane na niemiecka firme (trzeba takowa znalezc) robiony jest TUV a nastepnie ta firma sprzedaje auto jako LKV do polski, robia to Niemieccy handlarze.

opcja 3 - kupno auta od handlarza w Polsce (namiar moge udostepnic) auto jest sprowadzane z Austrii z austryjacka HOMOLOGACJA (trudne acz wazne slowo, zwlaszcza dla Polskich urzednikow ;)) rowniez kratka za pierwszym rzedem siedzen oraz komplet tylnych siedzen do ponownego wstawienia :) pelna faktura VAT i odpis podatku dochodowego jezeli na firme.

ponoc istnieje opcja 4 dla chcących kupic V8 nie na firme, ponoc jezeli zrobi sie w niemczech TUV to mozna kupic auto jako ciezarowe, za cene pomniejszona o niemiecki podatek MVST19% i po sprowadzeniu nie placic VAT 22% gdyz jest to ciezarowka, aczkolwiek tego rozwiazania nie jestem pewien :)

Pozdrawiam
Maciek :)

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: V8 z niemiec

Post autor: konus »


Maniek 70
Posty: 41
Rejestracja: 10 paź 2009, 17:44
Auto: LC 120

Re: V8 z niemiec

Post autor: Maniek 70 »

Jest jeszcze jedno małe "ale" w temacie...LKV w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego...

A mianowicie klasyfikacja taryfowa urzędu celnego w kwestii zwolnienia z akcyzy. Nie wystarczy zrobić zmian w papierach przez kolesi z ogłoszeń na allegro z PKV na LKV.
Radzę poczytać "Noty wyjaśniające do Nomenklatury Scalonej Wspólnot Europejskich (2008/C 133/01) z 30 maja 2008 Dz. Urzedowy Unii Europejskiej lub przepytać znajomego celnika co kwalifikuje pojazd do taryfy 8704 czyli jako pojazd ciężarowy. Ew. lektura dodatkowa: http://sipdata-psp.lex.pl/dane/monitory ... 0/87.pdfod" onclick="window.open(this.href);return false; strony 147

Urząd ma 5 lat aby sprawdzić podatnika... i później tym gorzej bo zwracamy z odsetkami.

Przy okazji uprzedzę ew. pytania - Nie jestem celnikiem, pracownikiem US, UKS, etc... :) tylko lubię rozumieć co robię i co mi wolno oraz za ile..

Pozdrawiam
M.

ODPOWIEDZ