Rdzy na fotach nie zobaczysz, Rdzę to musisz sam obadać.
Ramy rdzewieją w tylnej części, w szczególności:
- okolicach tłumika i dalej do końca ramy,
- pod mocowaniem tylnego dolnego wahacza. Trzeba śrubokrętem dzióbnąć tam gdzie wzrok nie dochodzi - czyli w środek tego mocowania.
- w j9 na moście tył, mocowania górnych wahaczy.
Dla utrudnienia rdzewieje od środka, wiec tego nie widać. Widzisz mały zaciek walisz młotkiem, a tam dziura na 5x2cm.
Mało który sprzedający zgodzi się na nawalanie młotkiem w ramę, ale jak popukasz śrubokrętem to słychać cieńszą blachę.
- pordzewiały zbiornik paliwa to najmniejszy problem.
- progi, tego się dowiesz jak będzie dziura.
Tyle w temacie rdzy, Pozostaje cała reszta mechaniczna, ale to już inna bajka i w większości to części eksploatacyjne. Z większych możliwych wtop dla j9 to reduktor i maglownica. Możesz sprawdzić naciąg łańcucha reduktora. Sprawdza się to w otworze napełniania oleju - ale na to tez się nikt nie zgodzi (uwalisz gwint odkręcając i co dalej?).
PS. chociaż jak bym kupował j95 za 40tyś to sprawdzał bym dokładnie wszystko. to jest cena za bardzo dobry stan. remont ramy to dobre 10-15k pln; reduktor 3,5 do 5k z robocizną