LC 150'tka czy coś innego?

Moderator: luk4s7

rISky
Posty: 13
Rejestracja: 25 cze 2020, 18:29

LC 150'tka czy coś innego?

Post autor: rISky »

Dzień dobry,
mam ogólne pytanie dotyczące modeli LC.
Otóż krótka historia w kilku zdaniach. Mam kilka różnych aut, ale nigdy wcześniej nie miałem ani auta terenowego ani nawet japońskiego. Kilka m-cy temu pojawił się pomysł zakupu auta dla żony i udało mi się zakupić LC150 z 2014 r od sąsiada, pierwszego właściciela z bardzo małym przebiegiem. Oznajmiłem małżonce, że porobię wszystko co należy i wtedy jej przekażę. No i się zaczęło: zrobiłem konserwację podwozia, wyciszyłem wnętrze matami, zakupiłem oponki AT’eki, zacząłem organizować zabudowę i…. nagle żona zadaje pytanie czy może dostać w końcu swój samochód.. :( Zakochałem się w tym aucie (od trzech miesięcy moje daily stoi w garażu)i ciężko mi je oddać. I teraz przechodzę do sedna. Oddając małżonce auto chciałbym zmienić swoje auto także na LC i tutaj pytanie czy 150’tka to najlepszy wybór biorąc pod uwagę wymagania:
- użytkowanie 85% miasto, 10% trasa, 5% rekreacyjny teren bez wklejania/zatapiania (na szczęście mieszkam w mniejszym mieście i nie trzeba mieć smarta żeby gdzieś zaparkować)
- auto to wykorzystywane byłoby na wypady rodzinne nad morze, w góry, na narty (no i oczywiście na dzikusa pod namiot)
- chciałbym by nie był mniej komfortowy niż 150’tka (przesiadam się z S-klasy i ten komfort jest akceptowalny)
- nie może mieć dzielności terenowej gorszej od 150’tki (to na co pozwala mi to auto daje mi wystarczająco dużo szczęścia i radości)
- no i na koniec musi być autem niezawodnym, niezniszczalnym i trwałym bo raczej przywiązuję się do aut i zostaję z nimi na dłużej (no ale jeżeli jest to LC to chyba ma to w genach)
Budżet jest do 200 max 300 tys. Koszty eksploatacji/spalania są nieistotne.
Czy powinna to być 200/tka? Coś innego? A może 150 to właśnie to auto? Z góry dziękuje o jakiekolwiek podpowiedzi.
Pozdrawiam szczęśliwą rodzinę LandCruiser’owców!

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

LC 150'tka czy coś innego?

Post autor: luk4s7 »

Poczytaj opinie użytkowników modeli 150 i 200 a dowiesz się wiele. Jeśli dynamika i komfort 150’tki „żony” Ci pasuje to 200 będzie na pewno nie gorsze. Nowa 200 to nie ten budżet i w salonach już nie dostaniesz (tylko import poprzez firmy takie jak Cars Dubai). Nowa 150 to ten budżet i można kupić w salonie bez problemu. Po ostatniej poprawce ma 204 KM więc jeździ dynamiczniej i ma CarPlay.

Co do użytkowania 85% na asfalcie to chyba norma dla tych aut. Mało kto jeździ nimi więcej w terenie. Choćby dlatego że do tego terenu trzeba dojechać i nawet wtedy nie wychodzi to specjalnie inaczej.

Pamiętaj też że każdy ma inny punkt odniesienia i potrzeby. To co dla mnie jest komfortem dla Ciebie może być głośne i trzęsące. No ale jak auto „żony” Ci pasuje to raczej nie masz królewskiego tyłka (BTW. Dla mnie 150’tka to komfortowe auto)

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: LC 150'tka czy coś innego?

Post autor: tadeo »

Żonie zostaw 150 sobie kup 200.

stasik
Posty: 274
Rejestracja: 09 sty 2021, 21:42
Auto: KDJ95

Re: LC 150'tka czy coś innego?

Post autor: stasik »

Też kiedyś w moich początkach z LC ględziłem, że tylko turystycznie, że żadnego topienia i inne takie. A teraz... Uważaj, jeżdżenie po błocie wciąga :)

Skoro przesiadając się z Mieczysława S-klasy zaakceptowałeś wątpliwy komfort J15, to sądzę, że pewnie dogadałbyś się też J7. Cars Dubai sprowadza nówki, w Twoim wspaniałym budżecie się to mieści. A potem miałbyś o wiele większe możliwości modyfikacji w miarę własnego rozwoju off-roadowego :)

J20 to straszny luksusowy spaślak, możliwości sensownego modyfikowania nieznaczne. J15 też za bardzo nie zmotasz, ale waży o dobre 400 kg mniej.

TomekW
Posty: 304
Rejestracja: 26 wrz 2014, 01:40
Auto: VDJ76
Kontakt:

Re: LC 150'tka czy coś innego?

Post autor: TomekW »

idź do salonu i przejedź się 150tką z silnikiem 204KM
budżet masz na wersję invincible
i decyduj
jak za mało komfortu to 200
jak ma mało off roadu to 76
:)

rISky
Posty: 13
Rejestracja: 25 cze 2020, 18:29

Re: LC 150'tka czy coś innego?

Post autor: rISky »

Dziękuję bardzo koledzy za wszelkie podpowiedzi. Kilka tematów mi się nasunęło po przeczytaniu sugestii:

- nowy czy używany? Moja 150'tka to rocznik 2014 3.0 D4D z power boxem czyli ma około 200 KM (takie nawet żywe bo ma jedynie 60 tys nalotu - więc się w miarę odpycha). Nowe to 2.8 delikatnie bardziej wyżyłowane (czy jest to motor tak sławetnie żywotny jak 3.0 D4D?) . Wsiadając do swojego odczuwam silnie pancerność tego samochodu. Sprawia wrażeni jakby dzisiaj i za kolejne 10 lat chciał ciągnąć (a to w aucie kocham). Obawiam się troszkę tych dzisiaj produkowanych aut. Nie wiem jak jest w przypadku nowej 150'tki ale patrząc na inne marki to nie zachęca to raczej do zakupów salonowych.

- dynamika 150'tki. Do szybkiej jazdy mam s63 amg i w 150'tce nie szukam dynamiki bo jej nigdy nie odnajdę ale tak jak wspomniałem wyżej te 200 koni naprawdę mi wystarcza (no i jeszcze ten moment). Samochód chcę mieć na lata i nie zależy mi na szybkim zajechaniu motoru więc jeżdżę raczej dostojnie czerpiąc przyjemność z jazdy legendą ;)

- komfort 150/tki. Tak jak napisałem jest na absolutnej granicy - jeden decybel więcej i odpada, jeden stopień twardziej - także ;). Zrobiłem profesjonalne wyciszenie i naprawdę nie jest źle. Faktycznie tył na oście trochę podskakuje.... ale na oponach 265/70/17 trzymam 2,0 bara i z przodu za kierownicą nie jest tak źle. No ale jeżeli J7 jest mniej komfortowe, co zakładam, to nie dla mnie... No chyba że jako kolejne auto jak offroad mnie wciągnie :)

zgodnie z sugestiami znalazłem znajomego z 200'tką (nie tą najnowszą więc w budżecie) i umawiam się na jazdę - zobaczymy. Nie zaakcentowałem dość ważnego aspektu. Teren to będzie około 5 no może max. 10% ale jak już się pojawi to auto nie może być gorsze od Land Rovera Discovery 2. Kolega ma w super stanie i jeździmy rekreacyjnie (piachy, podjazdy, śnieg ale bez zatapiania). Więc legendarna toyota nie może przegrać z legendarnym Land Roverem ;) Tutaj się trochę obawiam że z jednej strony 200'tka zaoferuje mi wyższy komfort ale z drugiej jej wymiary i masa sprawią że on pojedzie a ja nie dam rady....

Jeszcze raz dziękuję za rady!

P.S. Jak 200'tka się nie sprawdzi kupię żonie lexusa RX i wszyscy będą zadowoleni :)
P.S.2 Czy mechanicznie goła 150'tka bez pneumatyki z 3.0 D4D to auto które jak Mercedes w124 może przejechać 0,5 - 1 mln km i po 30 latach dalej jeździć czy to raczej już auto projektowane przez księgowych?
P.S.3 Co myślicie o odpowiednikach w lexusie - GX/LX? Może GX470? Gabarytowo 150 a komfort w kierunku 200'tki...

stasik
Posty: 274
Rejestracja: 09 sty 2021, 21:42
Auto: KDJ95

Re: LC 150'tka czy coś innego?

Post autor: stasik »

Bardzo sensowne podejście.

No to J7 odpuść. Samochodem dla Ciebie jest J15. Możesz pomyśleć też o nówce Wranglerze, ale te silniki... Z resztą z tą niezawodnością i pancernością Toyot bywa różnie. Ja trzymam moją chyba tylko przez miłość, inaczej tego nie wytłumaczę :D

A w terenie najwięcej dadzą ci opony - miej gumy co najmniej tej klasy co Twój kolega w Disco. Moja stara J9 po założeniu MT-ków sporo zyskała na dzielności :)

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: LC 150'tka czy coś innego?

Post autor: Cruiser »

A może zostaw drugiej połówce 150 na gnojówkę a Ty rozejrzyj się za 150 z benzyną V6?

Awatar użytkownika
irko
Posty: 1818
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:53
Auto: Hilux 09
Kontakt:

Re: LC 150'tka czy coś innego?

Post autor: irko »

Nowego J15 w salonie chyba nie ma szans kupić w tym roku. Używane jak widać w ogłoszeniach - też bardzo mały wybór

rISky
Posty: 13
Rejestracja: 25 cze 2020, 18:29

Re: LC 150'tka czy coś innego?

Post autor: rISky »

Umówiłem się ze znajomym na jazdę 200'tką i tak cały czas coś wypada.... Ale czym dłużej jeżdżę 150'tką tym bardziej się do niej przekonuję. Chyba ją sobie trochę "podłubię" i zostawię a żona dostanie coś innego :)

Jedyne co mnie zastanawia to fakt że jak przeglądam relacje z wypraw/pikników imprez turystycznych i offroad'owych to stosunkowo mało jest 150'tek. Jak ktoś wyrusza na wyprawę to raczej duże 80, 90, 100, 200'tki a jak bawi się w terenie to raczej 70'tką. Nie wiem czy nie idę pod prąd rozpoczynając projekt na 150'tce - takiego funcar'a (z liftem 2", większymi oponkami, blokadą mostu) do latania dookoła komina na co dzień, na wyjazdy w weekendy na łono natury a czasem zabawy w lekkim terenie... 150 częściej widuję na asfalcie w stock'owym wydaniu....

TomekW
Posty: 304
Rejestracja: 26 wrz 2014, 01:40
Auto: VDJ76
Kontakt:

Re: LC 150'tka czy coś innego?

Post autor: TomekW »

irko pisze:
21 mar 2021, 08:37
Nowego J15 w salonie chyba nie ma szans kupić w tym roku. Używane jak widać w ogłoszeniach - też bardzo mały wybór
moje zamówienie z początku lutego ma być zrealizowane w październiku
a używki wymiotło z otomoto

Awatar użytkownika
mamut
Posty: 252
Rejestracja: 21 mar 2012, 08:56
Auto: GDJ150 '18
Kontakt:

Re: LC 150'tka czy coś innego?

Post autor: mamut »

TomekW pisze:
21 mar 2021, 15:08
irko pisze:
21 mar 2021, 08:37
Nowego J15 w salonie chyba nie ma szans kupić w tym roku. Używane jak widać w ogłoszeniach - też bardzo mały wybór
moje zamówienie z początku lutego ma być zrealizowane w październiku
a używki wymiotło z otomoto
to może swoją sprzedam :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: LC 150'tka czy coś innego?

Post autor: kylon »

TomekW pisze:
21 mar 2021, 15:08
Nowego J15 w salonie chyba nie ma szans kupić w tym roku.
Dali Co chociaż talon na balon?

TomekW
Posty: 304
Rejestracja: 26 wrz 2014, 01:40
Auto: VDJ76
Kontakt:

Re: LC 150'tka czy coś innego?

Post autor: TomekW »

jeszcze są w terminie umowy więc nie domagam się :)

ODPOWIEDZ