LC dla landroverowca

Moderator: luk4s7

TomekW
Posty: 208
Rejestracja: 26 wrz 2014, 01:40
Auto: LC150, VDJ76
Kontakt:

Re: LC dla landroverowca

Post autor: TomekW »

auto jest gotowe, ubezpieczone, zarejestrowane, tablice założone, hak założony również
to poszło bardzo sprawnie
mniej sprawnie idzie dostawa dodatkowego kompletu kół zimowych - tu TMP ma jakąś obsuwę
ale mają być w nadchodzącym tygodniu
:)

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 2968
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Re: LC dla landroverowca

Post autor: luk4s7 »

A nie lepiej było założyć np. Geolandary AT? Nie trzeba drugiego kompletu kół kupować, przekładać itd.

TomekW
Posty: 208
Rejestracja: 26 wrz 2014, 01:40
Auto: LC150, VDJ76
Kontakt:

Re: LC dla landroverowca

Post autor: TomekW »

opony będę z czasem zmieniał
na jednym komplecie felg będzie AT, na drugim agresywna zimówka (na Podbeskidziu się przydaje)

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 2968
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Re: LC dla landroverowca

Post autor: luk4s7 »

Ano jeśli się mieszka w takich stronach to wiadomo że potrzeba czegoś bardziej specjalizowanego. Ja zeszłoroczny powrót z gór po śniegowym armagedonnie załatwiłem jadąc bocznymi drogami (na głównych wszystko stało bo ciężarówki nie mogą podjechać pod górę i blokowały całą trasę) ze spuszczonym powietrzem do półtorej atmosfery, zablokowanym międzyosiowym mechanizmem różnicowym oraz odpowiednią dozą wyczucia i ostrożności. Jechałem na Geolandarach G015. To naprawdę jest genialna opona.
No ale rozumiem że jeśli ktoś mieszka w takich stronach i ma na co dzień takie warunki to dobra zimówka robi lepiej niż cokolwiek innego. Do takiego użytku i takich warunków właśnie zostały stworzone.

Przy okazji polecam ciekawy film dotyczący opon od letnich, przez całoroczne do stricte zimowych. To jest test w realnych warunkach. Jak widać technologia opon całorocznych poszła mocno do przodu.

https://youtu.be/bKtnczk8Mxk

TomekW
Posty: 208
Rejestracja: 26 wrz 2014, 01:40
Auto: LC150, VDJ76
Kontakt:

Re: LC dla landroverowca

Post autor: TomekW »

przyglądam się tym G015 choć moim faworytem jest cooper s/t maxx, którego znam i używam

filmik bardzo interesujący!

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 2968
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Re: LC dla landroverowca

Post autor: luk4s7 »

Nie znam Cooperów więc trudno mi się wypowiadać ponad to co marketing podaje. Geolandary (G012) pierwszy raz kupiłem bo wiele osób je polecało jako właśnie bardzo uniwersalne opony. Wtedy jeszcze nie miały zimowej homologacji. Sprawdziły się idealnie właśnie jako opony całoroczne.
Potem krótki romans z BFG AT KO2 ale dla mojego sposobu użytkowania zbyt terenowe. W międzyczasie wyszły G015 i już do J15 zakupiłem właśnie je. Mam na nich już cały rok przejechany w pełnym spektrum pogodowym. Jedyne czego nie doświadczyłem na nich to trudnego terenu: błota i skał. Ale to zupełny margines mojego użytkowania.

Także warto pomyśleć czy nie warto

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 1882
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: LC dla landroverowca

Post autor: sebastian44 »

Geolandery nawet w tej bardziej terenowej wersji LT nie umywaja sie w terenie do Cooper Maxx. To zupełnie różne opony. Geolandery są dużo lżejsze bardziej szosowe, daja rade jako tako w terenie ale bez szału. Za to Maxxy naprawde robią robote, to chyba najbardziej agresywne AT na rynku. Do tego sa to bardzo mocne opony z wzmocnionymi bokami- co niestety odbija sie na ich masie.

Ja bym to podsumował tak- chcesz miec tylko jedne opony, poruszać sie autem na codzien, robic dłuższe trasy na asfalcie i okazjonalnie w teren- kup Geolandery.

Kupiłeś auto żeby nim jezdzić w teren, na wyprawy, chcesz miec pewnośc że nie rozwalisz opony na byle kamieniu a pierwsze błoto Cie nie zatrzyma- wez Coopery.

Ja jezdze na Maxxach bo auto służy mi głownie na wycieczki w teren- te bliższe i dalsze. I chce żeby dawało radę w każdych warunkach. Jest to okupione troche niższym komfortem na asfalcie ale cos za cos. Na mokrym asfalcie i na trasie i tak jest o niebo lepiej niż na MT.

PS jeżeli planujesz lift Coopery są w bardzo fajnym rozmiarze 255/80R17- to jest 33" i powinny bez problemu wejść do J150 z 2" liftem na oryginalnych felgach.

Wczesniej jezdziłem na Geolanderach G015 w wersji LT, na szosie super, w teren OK. Na błocie poddawały sie dosc szybko, na skałach udało mi sie lekko uszkodzic bok w jednej- nie wiem czy to pech, czy miekka mieszanka gumy ale taki jest fakt.

TomekW
Posty: 208
Rejestracja: 26 wrz 2014, 01:40
Auto: LC150, VDJ76
Kontakt:

LC dla landroverowca

Post autor: TomekW »

To ja bardziej w coopery :)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 2968
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

LC dla landroverowca

Post autor: luk4s7 »

Zgadzam się z Sebastianem. Wszystko zależy jak auto będzie użytkowane.
Coopery jednak nie mają homologacji zimowej więc używane jako całoroczne mogą być problemem jeśli ktoś planuje oddalać się z naszego łez padołu... Wszędzie dookoła Polski mniej lub bardziej zimówek wymagają. Podróż na narty przez Austrię może skończyć się mandatem do 5k... Euro oraz zakazem dalszej jazdy.

Szczegóły tutaj:

https://www.oponeo.pl/artykul/opony-zimowe-w-europie

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 1882
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: LC dla landroverowca

Post autor: sebastian44 »

Na narty do Austrii nie pojechałbym bez zimówek- i to nie tylko z powodu grożącego mandatu ;)

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 948
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: LC dla landroverowca

Post autor: Cruiser »

Ja jeżdżę na Geolandarach od kilku ładnych lat. Często muszę jeździć do Austrii. Szczerze? Nie pamiętam wyjazdu, w którym śnieg utrudniłby mi jakikolwiek przejazd. Przed zimą wkładam do bagażnika komplet łańcuchów i to by było na tyle. Ostatni raz używałem ich w Szwajcarii jakieś 7-8 lat temu. I to nie dlatego, że musiałem, tylko chciałem podjechać tam, gdzie żadne auto już nie wjeżdżało.
Zresztą śnieg to już taka prawie atrakcja w dzisiejszych czasach....

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 1930
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser
Kontakt:

Re: LC dla landroverowca

Post autor: rolkos »

luk4s7 pisze:Zgadzam się z Sebastianem. Wszystko zależy jak auto będzie użytkowane.
Coopery jednak nie mają homologacji zimowej więc używane jako całoroczne mogą być problemem jeśli ktoś planuje oddalać się z naszego łez padołu... Wszędzie dookoła Polski mniej lub bardziej zimówek wymagają. Podróż na narty przez Austrię może skończyć się mandatem do 5k... Euro oraz zakazem dalszej jazdy.

Szczegóły tutaj:

https://www.oponeo.pl/artykul/opony-zimowe-w-europie
Oznaczenie "3 szczyty" dla opony zimowej jest obecnie wymagane w Austrii i Niemczech dla opon wyprodukowanych jeśli dobrze pamiętam po 2017 roku. W pozostałych krajach oznaczenie M+S jest równoznaczne z homologacją zimową.

Edit: w linku jest nie do końca jednoznaczne jak to jest w Norwegii, pewnie trzeba sprawdzić, ale nawet w Szwecji wystarczy M+S, a to mają chyba wszystkie AT i (o zgrozo) MT.

Chociaż na MT też da radę ;)

Obrazek

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 1882
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: LC dla landroverowca

Post autor: sebastian44 »

Na zdjeciu powyżej widac że MT na śniegu nie ma problemów z hamowaniem :D

TomekW
Posty: 208
Rejestracja: 26 wrz 2014, 01:40
Auto: LC150, VDJ76
Kontakt:

LC dla landroverowca

Post autor: TomekW »

Odebrałem wczoraj późnym popołudniem.
Jest wielka, wygodna, komfortowa, jak ponton :)
Albo kanapa w salonie.
W środku cicho.
Jedzie fajnie jeśli nie oczekuje się 6 sekund do setki.
Chyba się polubimy

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 948
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: LC dla landroverowca

Post autor: Cruiser »

Szerokości!

ODPOWIEDZ