LC dla landroverowca

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3394
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: LC dla landroverowca

Post autor: luk4s7 »

Rolkos - owszem. Choć akurat tam na Ukrainie chodziło o więcej niż tylko jazdę dynamiczną. Dziury w asfalcie o głębokości krateru oraz piękne okoliczności przyrody to główne powody mojej wolnej jazdy.
Wam/im zależało bardziej na szybkim dojeździe do błota po klamki i poupalania. Oczywiście nie ma w tym nic złego bo każdy ma swoje potrzeby i oczekiwania.

TomekW
Posty: 304
Rejestracja: 26 wrz 2014, 01:40
Auto: VDJ76
Kontakt:

Re: LC dla landroverowca

Post autor: TomekW »

raz jeszcze podziękowania dla wszystkich za porady i podzielenie się wiedzą oraz doświadczeniem.
guzik naciśnięty, zamówienie podpisane, zaliczka wpłacona

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: LC dla landroverowca

Post autor: Cruiser »

Witamy w klubie.

TomekW
Posty: 304
Rejestracja: 26 wrz 2014, 01:40
Auto: VDJ76
Kontakt:

Re: LC dla landroverowca

Post autor: TomekW »

Cruiser pisze:Witamy w klubie. Obrazek
Dziękuję :D

odbieram wóz na felgach 17" + drugi komplet 17" z zimówkami; opony 265/65/17
letnie gumy chcę zmienić na coopery s/t maxx w rozmiarze 265/70/17
wejdzie mi to na auto bez liftowania zawiasu?

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: LC dla landroverowca

Post autor: sebastian44 »

TomekW pisze:
Cruiser pisze:Witamy w klubie. Obrazek
Dziękuję :D

odbieram wóz na felgach 17" + drugi komplet 17" z zimówkami; opony 265/65/17
letnie gumy chcę zmienić na coopery s/t maxx w rozmiarze 265/70/17
wejdzie mi to na auto bez liftowania zawiasu?
Do 120 wchodziły bez niczego 265/70R17 ;) Wiec do 150 tez powinny.

Bierzesz diesla w końcu?

TomekW
Posty: 304
Rejestracja: 26 wrz 2014, 01:40
Auto: VDJ76
Kontakt:

Re: LC dla landroverowca

Post autor: TomekW »

sebastian44 pisze:
TomekW pisze:
Cruiser pisze:Witamy w klubie. Obrazek
Dziękuję :D

odbieram wóz na felgach 17" + drugi komplet 17" z zimówkami; opony 265/65/17
letnie gumy chcę zmienić na coopery s/t maxx w rozmiarze 265/70/17
wejdzie mi to na auto bez liftowania zawiasu?
Do 120 wchodziły bez niczego 265/70R17 ;) Wiec do 150 tez powinny.

Bierzesz diesla w końcu?
tak, diesla
sprawdziłem benzynę 4.0 ale nie spina się konfiguracja/cena
gwarancja też odgrywa rolę
defik też w dieslu więc przyzwyczajony jestem
będzie miał siostrę :D

Obrazek

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: LC dla landroverowca

Post autor: sebastian44 »

Ładny ten def. Nie robią ich z podwoziem i wnętrzem toyoty ? :D

TomekW
Posty: 304
Rejestracja: 26 wrz 2014, 01:40
Auto: VDJ76
Kontakt:

Re: LC dla landroverowca

Post autor: TomekW »

sebastian44 pisze:Ładny ten def. Nie robią ich z podwoziem i wnętrzem toyoty ? :D
już ich w ogóle nie robią
ten nowy to kicha taka, że głowa boli

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: LC dla landroverowca

Post autor: sebastian44 »

No niestety, wyglada na to że Land Rover zakończył produkcję samochodów terenowych..mogli chociaż tego defa zostawić ze wzgledów wizerunkowych.

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: LC dla landroverowca

Post autor: oradek »

Dodam jeszcze, że zmiana wielkości kół na inne niż w homologacji może spowodować nie tylko utratę gwarancji, ale również odmowę wypłaty odszkodowania.
Przy ofiarach w ludziach (ranni / zabici) może to spowodować też dodatkowo odpowiedzialność karną.

Podziwiam osoby, które się na to decydują.

Ja bym chyba wolał skakać ze spadochronem, gdyby brakowało mi w życiu adrenaliny :)

Oradek lj73 2LT-II

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: LC dla landroverowca

Post autor: sebastian44 »

To forum dla odważnych, 90 % użytkowników jezdzi na innych kołach niż były homologowane ;)

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: LC dla landroverowca

Post autor: rolkos »

@oradek - w Patrolu i LJ masz fabryczny rozmiar kół?

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3394
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

LC dla landroverowca

Post autor: luk4s7 »

Radek ma racje... niestety. Ubezpieczyciele zaczęli szukać wszelkich możliwości aby urwać coś lub całkowicie nie wypłacić odszkodowania. Niestandardowa (inna od homologacji) wielkość kół może więc zostać użyta przeciwko nam. Po prostu.

U nas póki co nikt się nie przejmuje DMC samochodu. Dokładamy zderzaki, wyciągarki, pakujemy szpej, wodę i 4 osoby na pokład. A zwykle auto ma 600kg ładowności więc łatwo przekroczyć DMC. W Australii bardzo się na to zwraca uwagę bo przekroczenie GVM czyli naszego DMC jest nielegalne i tyle.
W Niemczech są w Brief’ie wpisane dopuszczone rozmiary opon zamiennych od tego na czym auto stoi fabrycznie. I tylko takich można używać.

Do nas widocznie zmierza ta sama filozofia.

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: LC dla landroverowca

Post autor: oradek »

Zarówno patrol, jak i lj73 nie posiadają homologacji w rozumieniu przepisów dyrektywy 2007/46/WE.
Owszem, była przed 2007 homologacja, ale nie wynikają z niej żadne konsekwencje.
W Polsce przepisy tej dyrektywy pośrednio wdraża rozporządzenie o wymaganiach technicznych pojazdów oraz prawo o ruchu drogowym, oraz obowiązuje sama dyrektywa i przepisy szczegółowe, krajowe. Jednak dla pojazdów sprzed 2007 nie ma podstaw prawnych do oceny "zgodności z homologacją" , poza kryterium uznaniowym "stwarzania niebezpieczeństwa". Tak skonstruowane są przepisy. Po prostu wszędzie poza Polską, prawo nie działa wstecz :)

Jeśli ktoś chce w ogóle wyłączyć się z obowiązywania tych przepisów, włącznie z obowiązkowymi przeglądami w przypadku starszych aut, wystarczy spełnić kilka kryteriów i uzyskać od uprawnionego rzeczoznawcy opinię, że pojazd jest specjalny lub historyczny. Dlatego wyjaśniając - moje pojazdy posiadają legalne wyposażenie i są w 100% legalne. Legalny jest rozmiar opon, zderzaki, wyciągarki i każdy element, włącznie z oświetleniem roboczym, a wszystko jest opisane przez rzeczoznawcę wraz ze zdjęciami.

Co więcej, staram się utrzymywać wszystkie swoje pojazdy w idealnym stanie technicznym, bez względu na to czy muszą przechodzić przeglądy czy nie.

Dlatego niektórych pojazdów nie dotyczy problem zderzaków stalowych czy rozmiaru kół a w innych może to spowodować DUŻE problemy.

Moich aut dotyczy jedynie zapis mówiący ogólnie o "stwarzaniu zagrożenia". Tylko na tej podstawie policja może zabrać dowód i skierować na stację diagnostyczną, która potwierdzi lub wyklucz fakt stwarzania niebezpieczeństwa przez pojazd.

W przypadku pojazdów wyprodukowanych po 2007 roku jest już niestety dokument oficjalny, który określa dość dokładnie z czego jest pojazd, jakie ma wymiary, wielkość opon itp. a przepisy dyrektywy ww określają, że nie wolno sprzedawać ani montować wyposażenia, które nie posiada homologacji a homologacja jest wymagana (bo nie każda część musi mieć homologację). Z tego faktu wywodzone są dalsze konsekwencje - sankcje za naruszanie warunków homologacji.

Od 2009 dodatkowo doszły zderzaki określone w dyrektywie pieszej, pisałem o tym, więc auta z okresu 2007/2009 są w okresie "dyskusyjnym" w zakresie stalowych zderzaków.
Po 2009 są nielegalne. Nie ma także "homologacji" na zderzaki stalowe.
Jeśli ktoś pisze inaczej, to kłamie. Homologację posiadają niektóre osłony oraz orurowanie. Być może jakiś producent uzyskał homologację na zderzak, jako osłonę, słyszałem o takich "odstępstwach". Jednak wg dyrektywy pieszej zderzaki stalowe zostały zakazane w pojazdach cywilnych i osobowych.
Można było się jeszcze starać o tzw indywidualne dopuszczenie do niedawna. Teraz jest to praktycznie niemożliwe, po 2014 roku - konstrukcja przepisów, stopień komplikacji i kosztów z tym związanych wyklucza prywatnych użytkowników z procesu. W Polsce dodatkowo nie ma zaplecza badawczego i testowego.

Oczywiście jeśli na drodze auto nawet z 1950 roku spowoduje wypadek, bo obetnie głowę przechodniowi, oraz go podziurawi, a będzie miało zderzak w formie "miecza wystającego do przodu i kolców wystających na boki" to sprawa może skończyć się w sądzie...

Oczywiście każdy może wyrazić odmienne zdanie, ale ja nie opisuję swojego zdania, tylko opisuję obowiązujące na terenie UE przepisy.

Oradek lj73 2LT-II

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: LC dla landroverowca

Post autor: szulbor »

Oradek, bardzo dobre podejście. Tylko jeszcze zdradz jak można zakwalifikować pojazd jako specjalny. I nie chodzi mi o bankowozy i inne cuda żeby VAT omijać ale właśnie po to żeby było zgodne. Bo głupota jest uzależnienie zasad wyposażenia od daty rejestracji a nie daty produkcji...




Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ