Strona 1 z 1

Toyota Land cruiser KDJ 120 4.0

: 18 kwie 2019, 08:00
autor: Muti33
Witam znacie moze to autko lub cos wiecie na jego temat
Kolega szuka Toyoty i trafil na benzynę

Re: Toyota Land cruiser KDJ 120 4.0

: 18 kwie 2019, 08:41
autor: rolkos
Jak 4.0 benzyna to nie KDJ tylko GRJ120. Generalnie spoko, spora moc, duże spalanie i mały zasięg. Nie ma wielu problematycznych elementów np. turbo, pompy CR, czy wtryskiwaczy co dziurę w tłoku mogą wypalić.
Małą podaż części do silnika na rynku, raczej tylko ASO.
Jeździ się przyjemniej niż dieslem (lepsza kultura pracy i auto normalnie przyspiesza).

Re: Toyota Land cruiser KDJ 120 4.0

: 18 kwie 2019, 09:00
autor: kylon
Za to bardzo tanie części w przypadku remontu silnika bo wszystko jest z zamienników. W dodatku nadwymiarowe a ASO nie przewiduje np. nadwymiarowych tłoków czy panewek.

Re: Toyota Land cruiser GRJ 120 4.0

: 18 kwie 2019, 09:05
autor: Muti33
Dziękuję za informację

Re: Toyota Land cruiser KDJ 120 4.0

: 18 kwie 2019, 09:25
autor: rolkos
Jednak znam jeden przypadek obrócenia panewek. Chociaż samochód był używany w rajdach więc lekko nie miał.

Tak czy inaczej dla potencjalnego kupującego. Silnik 1GR ma opinię jednego z najmniej zawodnych we współczesnych LC i znacznie mniej podatny na awarie niż D-4D (po porostu nie ma wielu elementów które są w dieslu).

Re: Toyota Land cruiser KDJ 120 4.0

: 04 lis 2020, 19:59
autor: Kowal_Marcin
rolkos pisze:
18 kwie 2019, 08:41
Generalnie spoko, spora moc, duże spalanie i mały zasięg.
Ej, no weź Rolkos, nie strasz ludzi. Samo mówienie że dużo to takie do niczego ni przypiął, ni przyłatał. Dla jednego 10 to dużo, dla innego do 15 jest spoko. Inni się męczą z dwójką z przodu, ale też jeżdżą.
Zresztą podaj swoje wartości wersji ~240-konnej z pojedynczym VVTi-em, bo ponoć nieco większe, niż w tych z podwójnym.
Amerykanie zeznają, że spalanie w 240-konnych 4.0 V6 mieści się między 12 a 17 l/100 km (12 jadąc po emerycku, a 17 na odcince, choć tam to gorsze niż morderstwo, lub po głebokim motaniu), zazwyczaj raczej 13-15. Prawda to czy fałsz?

Ja mam 1GR-FE o mocy 270 KM z podwójnym VVTi i u mnie spalanie jest następujące:
- tryb miejsko-podmiejski z lekkim przelotem autostradowym: 12,5 l/100 km
- trasa Lubelskie-Pomorze DK2/S7 i z powrotem + lokalne trasy: 11,6 l/100 km
Obydwa wyliczenia za każdym razem z przebiegów ok. 1250-1300 km, bo mam podwójny zbiornik o łącznej poj. 159 l. - więc się nie zgodzę, że mały zasięg. :D
Szybko teraz nie jeżdżę, ale J120/150 z 1KD (te co mają 163 KM) raczej dużo szybciej nie dadzą rady.
Z samej Warszawy nie liczyłem dokładnie, bo aż tyle na raz po niej nie jeździłem, ale z obserwacji wskaźnika i dotankowań było coś ok. 13-13,5.

Wiem, że 1KD-FTV potrafi spalić średnio 8 i to nie jest jego ostatnie słowo, więc na tym tle to może i dużo, dla mnie średnio 12 to całkiem ok.
Jak się poczyta ile palą benzyny w terenówkach konkurencji, to te moje 12 to raczej jest mało. Gazu nie rozważam, więc temat pomijam.

Co do trwałości, to wg wszelachnych forów jakie zgłębiłem silnik 1GR-FE jest bezproblemowy i bezawaryjny.
Niestety jego trwałość nie dorównuje UZ-om i jak ma się nawinięte 300-350 tys. km, to już można zacząć zbierać na remont.
Nie wiem niestety, czy jest jakaś różnica pomiędzy generacjami tego silnika (w sensie VVTi - Dual VVTi) w kwestii problematyczności remontu i kosztów (czyli czy przypadkiem w międzyczasie nie nanizali czegoś na tuleje, jakichś nikasilów, alibo cóś). Nie znalazłem nigdzie takich info. Jak ktoś coś wie, to chętnie się dowiem. :roll:

Re: Toyota Land cruiser KDJ 120 4.0

: 05 lis 2020, 03:31
autor: Gniew
Tak z ciekawosci: 4.0 toleruja gaz?

Re: Toyota Land cruiser KDJ 120 4.0

: 13 gru 2021, 12:21
autor: incognitus
Gniew pisze:
05 lis 2020, 03:31
Tak z ciekawosci: 4.0 toleruja gaz?
Ja mam Hiluxa 4.0 w LPG i jest git. Trzeba to tylko zakladac w warsztacie co juz to robil W 1GR-wiadomo instalacja, dotrysk paliwa na wysokich obrotach do schładzania zaworów, itp.