Który model LC i jak go znaleźć

Moderator: luk4s7

PiotrMarta
Posty: 8
Rejestracja: 02 lis 2014, 13:09

Który model LC i jak go znaleźć

Post autor: PiotrMarta »

Realizujemy powolutku swoje marzenia, mamy wymarzoną działkę dość wysoko w górach, przymierzamy się do budowy bacówki. Osobowym nie dojedziemy, do szczęścia potrzeba nam samochodu który :
- przewiezie siedem osób co weekend 2 godziny od Krakowa
- dotrze na miejsce
- będzie użyteczny w organizowaniu bacówki ( przewiezie stadko kóz, cegłę itp)
- prosty w serwisie bo z racji ceny będzie to auto z historią


Budżet do 30 tysięcy, wygląd ( kolor itp) nie ma najmniejszego znaczenia.
Będę wdzięczny za pomoc :
Jakiego modelu szukać,
Jak go znaleźć, jak go szukać, kto może w tym pomóc ?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Który model LC i jak go znaleźć

Post autor: Rokfor32 »

J78 (77/79 zależnie od specyfikacji). Skontaktuj się z MariuszemS (jest na forum) - prowadzi podobną chatę w Gorcach.

Model jest niestety ciężko namierzalny - taki biały kruk. Nigdy nie był oficjalnie importowany na Europę - jedynie jakieś drobne ilości dla służb (Mariusz ma z takiego właśnie źródełka, z Litwy). jedyna więc realna opcja to import anglika(a w zasadzie japończyuka - bo to co w GB to wersje JDM), i przerobienie na wersję LHD. Nie wychodzi to jakoś kosmicznie - i w zakładanym budżecie byś się zmieścił. Są zresztą na porum namiary na conajmniej dwie takie. Niestety - albo stety - to zwykle są automaty. Jeżeli chcesz koniecznie manual - to jest to oczywiście do ogarnięcia, ino trochę koszty urosną, bo wymiana skrzynki ciągnie za sobą jeszcze parę tajli, coby było jak fabryka. Franc teraz kończy dla siebie taka sztukę pod katem wyprawowym - myślę że zezna (bez wiekszego kłamstwa :wink:) ile go to wyniesło.

Wersji siedmioosobowych w LC nie ma za wiele. Były tak robione już J6 - ale znaleźć taką i w dobrym stanie - prawie niemożliwe. J8 czy J100 - to już inna półka cenowa. Natomiast J9 czy J12 - są nieco za delikatne na długoterminowe przeciąganie po górskich skałkach (no i też nie bardzo z ceną, jeszcze).

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Który model LC i jak go znaleźć

Post autor: LEX »

Dementuję to, że J8 to inna półka cenowa. Modele benzynowe są do kupienia za jakieś 17-20tys. Gazujesz to za 3tys i masz taniej niż dieslem. Pozostaje więc około dycha na ogarnięcie reszty samochodu. Przewieziesz nim 7 osób, bo popularne są takie wersje FZJ80/HDJ80.

Setka to też ta półka cenowa, ale na styk. Za jakieś trochę ponad 30tys da się wyrwać model w miarę OK. Na przykład taki, który stoi parę km ode mnie:

http://otomoto.pl/toyota-land-cruiser-1 ... 84557.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jednak nie wiem czy jest wersją na 5 czy 7 osób, bo nie ma fotek wnętrza.

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Który model LC i jak go znaleźć

Post autor: LEX »

Aha, polecam też taki pojazd:

http://allegro.pl/mitsubishi-l300-4x4-m ... 74692.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Piękne są i ośmioosobowe, ale trudne do dostania

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Który model LC i jak go znaleźć

Post autor: Rokfor32 »

Lex - bądź realistą :mrgreen: Te modele sprzedają sie PRZED doinwestowaniem. Czas robi swoje - i pewne rzeczy po prostu trza w nich zrobić, żeby dalej jeździły w miarę sensownie.

FZJ80 faktycznie mogło by byc fajnym wozidłem - ale to nie jest za cxzęste auto na portalach. Ale HDJ80 - ja bym sie chyba bał :wink:

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Który model LC i jak go znaleźć

Post autor: kpeugeot »

Lj78 w automacie jest ok

Brazowa jest prawie sprzedana. A szara będzie gotowa pewnie dopiero w styczniu, oczywiście po przekladce, budżet 30 tys będzie na styk, auto jest zarejestrowane na 8 osób.

Jak się nic nie zmieni moja bbrazowa będzie do obejrzenia na hali na targach offrodowych w wawie

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Który model LC i jak go znaleźć

Post autor: LEX »

Rokfor, jestem realistą. Kolega nie napisał czy te 30 tysi to budżet na zakup czy budżet na zakup+zrobienie.

A ja od HDJ80 się trzymam z daleka. Nie wierzę w opowieści sprzedających, którzy mówią, że Niemiec płakał jak sprzedawał. Najczęściej Niemiec sprzedaje, potem jeździ tym Turek przez parę lat, potem trafia to do handlarza z Polski, który wozi tym przez parę lat lawety z samochodami, a potem idzie to na sprzedaż jako cacko niejeżdżone bo babci spod Berlina. Licznik oczywiście cofnięty o jakieś pół miliona. Pod tym względem benzyniaki to luksus. O połowę tańsze, bezproblemowe, z realnymi przebiegami, no i jeszcze sprzedający błaga, abyś kupił...

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Który model LC i jak go znaleźć

Post autor: Rokfor32 »

Niemniej - podaż słaba. Sporadyczne sztuki. FZJ80 jest też niezbyt ekonomiczne, szczególnie na małych dystansach i niedogrzane - a to typówka w górach. Na dalsze trasy - to co inne.

W sensownym budżecie i sensowne mechanicznie - to chyba będzie pajero długie, drugiej generacji. Ale - trza się naszukać, żeby niezbyt zardzewiały okaz znaleźć, niestety. Choc może - jako galoper. hyundai to nie do końca to samo co mitsu - ale podstawowe podzespoły sa Mitsubischi, więc nie jest źle jak chodzi o trwałość wozu. Ponoć - własnych doświadczeń z tą marką to nie mam ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: Który model LC i jak go znaleźć

Post autor: namlooc »

LEX pisze:Gazujesz to za 3tys i masz taniej niż dieslem.
Ooo..widze w tym alternatywe dla mnie :) Wg. Waszego doswiadczenia jakie realne maksymalne spalanie ma FZJ80 bez/z LPG ? ..a jakie HDJ80 ? Trudno mi przyswoic to ze 4.5 benzyna+lpg bedzie tansze niz 4.2diesel.

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Który model LC i jak go znaleźć

Post autor: MaxLux »

Jak do jezdzenia tylko po gorach to w takich pieniadzach kupic jakiegos anglika i po sprawie - dobrze lexu prawi zeby to byla benzyna :)

Jak wiecie od stycznie angielskie strucle mozna bedzie uzytkowac w PL bez przekladki wiec tez koszt odpadnie

Zastanowil bym sie tez nad 4Runnerem albo hiluxem !

Aha - i najwazniejsze coby do doktora Rokfora to zawiesc zeby wyrychtowal ze hej :)

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Który model LC i jak go znaleźć

Post autor: LEX »

Namlooc, uchylę trochę rąbka tajemnicy... FZJ80 na benzynie pali 20 w mieście a w trasie 15. Czy na pusto czy z ciężkim towarem, różnice nie są wielkie. Przynajmniej ja tak miałem. Natomiast na LPG testowałem jedynie przy maksymalnym załadunku, czyli samochód ważył jakieś 3 tony. W trasie palił 20L LPG a na drogach lokalnych (np. 20% miasto, 60% szutry, 20% cięższy teren) jakieś 25L. Sprawdzone na około 6000km. Jednak od razu mówię, że udałem się na wyjazd jakieś 3 dni po zainstalowaniu LPG, więc nie było żadnego strojenia, ominąłem przegląd, który miał nastąpić po 1000km itd. Dopiero w przyszłym tygodniu zawiozę do gazownika, bo zapewniał mnie, że dopiero po regulacji będzie palił jak trzeba.

No i wychodzi taniej niż dieslem o jakieś 9-15zł na 100km, ale też trzeba wziąć pod uwagę, że przy zakupie ma się o jakieś 10tys.zł w kieszeni więcej. No i przebiegi na 100% o połowę niższe (nie sugerujmy się stanem licznika) i części też tanie. Świece tanie, jakieś tam kopułki i kable za grosze, wtryskiwacze nie padają bo ciśnienie małe w benzynie, Generalnie to za tysiaka można silnik wyszykować, że hoho. Oczywiście pod warunkiem, że sprawny.

Jednak miejsca w środku mógłby mieć odrobinkę więcej. Na przykład taka karoseria z J6 na ramie i silniku J8 byłaby ideałem. Ale z drugiej strony nie narzekam, bo za tę cenę nie dostanę niczego lepszego.


MaxLux, ja też od razu pomyślałem o jakimś 4runnerze z połowy lat 90', ale one nie przewiozą 7 osób. Gdyby nie ten wymóg, to paleta samochodów do wyboru byłaby znacznie większa.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Który model LC i jak go znaleźć

Post autor: Rokfor32 »

Zależy jeszcze jaka FZJ. Przy wtrysku (benzyny - i gazu) - wyrabia się jak Lex pisze. Ja miałem u siebie też taka na gaźniku, arabską wersję. Fajna, z drzwiami tylnymi na boki, podwójna klimą, i napędem part time - ale instalacja źle dobrana, i auto nie dość, że zamulone - to potrafiło pod 3 dychy podejść ze zużyciem gazu.

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Który model LC i jak go znaleźć

Post autor: LEX »

No tak, ale ja bym od razu wersję arabską wykluczył. No bo właśnie gaźnik, no bo zerowe zabezpieczenie antykorozyjne i cena często wysoka, bo 'kultowy' (bo ma znaczek na masce, prawie jak rolls royce). Są zalety w postaci dodatkowego zbiornika, napędu part time i wydajnej klimy, ale na dłuższą metę okazuje się, że są to bajery, a sedno sprawy jest gdzie indziej. Na wtrysku samochód jednak spisuje się całkiem dobrze i ma dość stabilne osiągi, czyli na pusto zachowuje się prawie tak samo jak z pełnym ładunkiem. Właśnie ostatnio to przetestowałem i jestem pozytywnie zaskoczony. Na szosie dobrze się nim wyprzedza, zwłaszcza w przedziale 60-100kmh (potem opór powietrza robi swoje) a w terenie zupełnie bez problemu: silnik ciągnie zawsze bez zająknięcia dopóki koła nie stracą przyczepności.

Ogólnie nie polecam tego modelu, bo po prostu trzeba go lubić. Nie ma w sobie takiej finezji jak seria 100 4.7, nie jest lekki jak 4runner, ale po prostu dzielnie służy. No i nie jest to samochód dla pedantów. Jeśli ktoś musi mieć wszystko sprawne i oryginalne to pójdzie z torbami. Jednak jeśli ktoś lubi wymieniać części oszczędnie (ale nie OEM), to samochód jest wdzięczny w naprawie. Na szczęście jest mały popyt, więc ceny są niskie.

Od razu uprzedzam, że opinii Francka nie biorę pod uwagę, bo on miał HDJ80 i w dodatku z samochodu turystycznego chciał zrobić amfibię do błota, więc ma złe doświadczenia bo po prostu wybrał zły pojazd do swoich potrzeb. :mrgreen:

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1493
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: Który model LC i jak go znaleźć

Post autor: MariuszS »

Rokfor32 pisze:J78 (77/79 zależnie od specyfikacji). Skontaktuj się z MariuszemS (jest na forum) - prowadzi podobną chatę w Gorcach.
W razie potrzeby służę oględzinami, pogawędką, przejażdżką, itp....
Rokfor32 pisze: hyundai to nie do końca to samo co mitsu
Jeździłem 13 lat Pajero I; mam przyjaciół co nadal jeżdżą Pajero I i II.
Obydwa mają swoją "piętę achillesową" w korozji ramy (na zagięciu przed tylną osią)... :mrgreen:
Hyundai Galloper technicznie (teoretycznie) jest klonem Pajero I, ale jakościowo nie dorasta mu do pięt.
Mam w miarę bliskie doświadczenia, bo moje Pajero I przekazałem bratu, który jednak po paru latach zamienił je - niestety - na młodszego o kilka lat Gallopera...

Mitsubishi L-300 - genialne auto do założeń @PiotrMarta, ale coraz trudniej je upolować...

Awatar użytkownika
VValdek
Posty: 9
Rejestracja: 17 gru 2011, 22:05
Auto: w trakcie poszukiwa?
Kontakt:

Re: Który model LC i jak go znaleźć

Post autor: VValdek »

MariuszS pisze:Mitsubishi L-300 - genialne auto do założeń @PiotrMarta, ale coraz trudniej je upolować...
Myśliwi polujący w lasach północnych mogą ustrzelić np. takie okazy DELICAtnej zwierzyny ;)
http://www.tori.fi/varsinais-suomi/Mits ... ?ca=18&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tori.fi/lappi/Mitsubishi_Del ... ?ca=18&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ