Jakiego LC szukać ?
Moderator: luk4s7
Jakiego LC szukać ?
Cześć.
Jeździłem do tej pory LR Discovery 1996, obecnie Y61 long 6,5.
Rozważam możliwość zamiany na coś bardziej wygodnego cichszego itp.
Autem tym poruszam się na co dzień, ale ma też służyć do dalszych wyjazdów często z przyczepą (dość ciężka blisko 2 t).
Chodzi o to by auto było możliwie bezawaryjne, na tyle silne by w górach dało radę z przyczepą i nie turlało się 30 km/h.
Optymalna byłaby 100, ale boję się możliwych awarii (trochę poczytałem wasze posty) i strasznie ciężko znaleźć dobry egzemplarz.
Natomiast obawiam się czy 120 dałaby radę z przyczepą i nie wiem jak z awaryjnością...
Zastanawiam się jeszcze nad nowym Hiluxem z 3 litrowym silnikiem.
Problem awaryjności byłby z głowy - przynajmniej na czas trwania gwarancji - ciekawe co później.
Nie wiem jak z komfortem jazdy i ciąganiem przyczepy.
Ważne byłyby także informację co do spalania także z przyczepą.
Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
pozdrawiam
Landek
Jeździłem do tej pory LR Discovery 1996, obecnie Y61 long 6,5.
Rozważam możliwość zamiany na coś bardziej wygodnego cichszego itp.
Autem tym poruszam się na co dzień, ale ma też służyć do dalszych wyjazdów często z przyczepą (dość ciężka blisko 2 t).
Chodzi o to by auto było możliwie bezawaryjne, na tyle silne by w górach dało radę z przyczepą i nie turlało się 30 km/h.
Optymalna byłaby 100, ale boję się możliwych awarii (trochę poczytałem wasze posty) i strasznie ciężko znaleźć dobry egzemplarz.
Natomiast obawiam się czy 120 dałaby radę z przyczepą i nie wiem jak z awaryjnością...
Zastanawiam się jeszcze nad nowym Hiluxem z 3 litrowym silnikiem.
Problem awaryjności byłby z głowy - przynajmniej na czas trwania gwarancji - ciekawe co później.
Nie wiem jak z komfortem jazdy i ciąganiem przyczepy.
Ważne byłyby także informację co do spalania także z przyczepą.
Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
pozdrawiam
Landek
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Jakiego LC szukać ?
chyba twoja droga ewolucji to tylko 100 albo 105 ze względu na gabaryty
no możesz też kupic jakiegoś dużego fajnego pickupa ze stanów
jak bym brak f150 raptor :)21
https://www.youtube.com/watch?v=VmIGbeffEXw" onclick="window.open(this.href);return false;
no możesz też kupic jakiegoś dużego fajnego pickupa ze stanów
jak bym brak f150 raptor :)21
https://www.youtube.com/watch?v=VmIGbeffEXw" onclick="window.open(this.href);return false;
- ems!
- Posty: 175
- Rejestracja: 07 paź 2013, 11:12
- Auto: Godzilla HZJ78, Fenix HDJ100, Kronos V8
- Kontakt:
Re: Jakiego LC szukać ?
LC 100 po drobnych modyfikacjach będzie Ci długo służyć. Spalanie pomiędzy 12 a 15 ropy, w zależności od nogi i przydasiów na aucie, oczywiście spali i więcej jak będziesz sobie życzył.
Do przyczepy możesz też pomyśleć o benzynie, na pewno moc się przyda. Benzynę też łatwiej znajdziesz w dobrym stanie. Z dieselem to już nie tak łatwo.
Pozdrawiam emsi
Do przyczepy możesz też pomyśleć o benzynie, na pewno moc się przyda. Benzynę też łatwiej znajdziesz w dobrym stanie. Z dieselem to już nie tak łatwo.
Pozdrawiam emsi
Re: Jakiego LC szukać ?
Wolę ropkę.
Lepszy automat czy manual?
Lepszy automat czy manual?
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Jakiego LC szukać ?
nie skreślaj benzyny naprawdę jest fajna
Re: Jakiego LC szukać ?
Kwestia spalania i montażu LPG.
Butla zajmuje dużo miejsca.
Ile rzeczywiście pali LC 100 w ON i PB (ile z przyczepą kempingową 2 tony)?
Butla zajmuje dużo miejsca.
Ile rzeczywiście pali LC 100 w ON i PB (ile z przyczepą kempingową 2 tony)?
Re: Jakiego LC szukać ?
jeżeli kupujesz auto tylko jako narzędzie pracy to martwienie sie o spalanie ma sens.
ale ważne jest też dla Ciebie samopoczucie, tzn wstajesz rano i wsiadasz do auta które Ci się nie podoba (ale mało pali) to ten nastrój może zostać ci na cały dzień.
Ja mam benzynke i tania w użytkowaniu nie jest (ale tańsza w zakupie była od diesla) i nie zamieniłbym jej na żadne inne auto.
Zresztą z tego co widzę to Twój Patrol tez miał sporo garów do nakarmienia 6.5 litra.
Paweł
ale ważne jest też dla Ciebie samopoczucie, tzn wstajesz rano i wsiadasz do auta które Ci się nie podoba (ale mało pali) to ten nastrój może zostać ci na cały dzień.
Ja mam benzynke i tania w użytkowaniu nie jest (ale tańsza w zakupie była od diesla) i nie zamieniłbym jej na żadne inne auto.
Zresztą z tego co widzę to Twój Patrol tez miał sporo garów do nakarmienia 6.5 litra.
Paweł
- ems!
- Posty: 175
- Rejestracja: 07 paź 2013, 11:12
- Auto: Godzilla HZJ78, Fenix HDJ100, Kronos V8
- Kontakt:
Re: Jakiego LC szukać ?
Do jazdy na co dzień - automat, do ciężkiej przyczepy - manual - ale takiego jeszcze trudniej znaleźć.LANDEK pisze:Wolę ropkę.
Lepszy automat czy manual?
Pozdrawiam emsi
Re: Jakiego LC szukać ?
U mnie teraz spalanie jest na poziomie:
- miasto 15 l
- trasa 90-100 km/h bez przyczepy 13 l
- trasa 100-130 km/h bez przyczepy 15-16 l
- z przyczepą 2t 90km/h około 16 l
- jak wracałem z Włoch z przyczepą i grzałem 110-120 km/h to spalił około 18 l
W Toyocie będzie podobnie, mniej czy więcej ?
Pomijam fakt, że parcha mam na 37 calach
- miasto 15 l
- trasa 90-100 km/h bez przyczepy 13 l
- trasa 100-130 km/h bez przyczepy 15-16 l
- z przyczepą 2t 90km/h około 16 l
- jak wracałem z Włoch z przyczepą i grzałem 110-120 km/h to spalił około 18 l
W Toyocie będzie podobnie, mniej czy więcej ?
Pomijam fakt, że parcha mam na 37 calach
Re: Jakiego LC szukać ?
Co do automatów mam awersję
W manualnej zawsze pozostaje nadzieja, że jakiś bieg wbijesz i pojedziesz.
Automat jak się zesra to już amen...
W manualnej zawsze pozostaje nadzieja, że jakiś bieg wbijesz i pojedziesz.
Automat jak się zesra to już amen...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Jakiego LC szukać ?
Automaty z HDJ100 wysrywają się raczej rzadko (albo nigdy, bo prędzej auto na żylety idzie ).
Do ciężkiej przyczepy - tylko TD. UZJ100 z ciężką przyczepą generuje już duży przepał. Potrzeba też sporo momentu obrotowego - a tu TD ma sporo więcej. W Isla takiego mieliśmy w firmie - na 38", ciągał lawetę ze skuterami śnieżnymi. Dużą. I nawet przy tamtejszych wiaterkach auto nigdy nie paliło więcej niż 18, w dowolnych warunkach.
Ale - to nie jest auto bez wad. Poza typowymi przypadłościami przedniego zawiasu niezależnego (przeguby na granicy wytrzymałościowej przy tej masie auta i mocy napędu) wyjątkowo delikatny jest przedni dyfer (to samo zresztą co w J8).
Jeżeli budżet pozwala - to ja bym szukał J200 w klekocie.
Do ciężkiej przyczepy - tylko TD. UZJ100 z ciężką przyczepą generuje już duży przepał. Potrzeba też sporo momentu obrotowego - a tu TD ma sporo więcej. W Isla takiego mieliśmy w firmie - na 38", ciągał lawetę ze skuterami śnieżnymi. Dużą. I nawet przy tamtejszych wiaterkach auto nigdy nie paliło więcej niż 18, w dowolnych warunkach.
Ale - to nie jest auto bez wad. Poza typowymi przypadłościami przedniego zawiasu niezależnego (przeguby na granicy wytrzymałościowej przy tej masie auta i mocy napędu) wyjątkowo delikatny jest przedni dyfer (to samo zresztą co w J8).
Jeżeli budżet pozwala - to ja bym szukał J200 w klekocie.
Re: Jakiego LC szukać ?
Ale w J200 dużo elektroniki.
Jeśli chodzi o przedni napęd to 200 jest mocniejsza?
Jeśli chodzi o przedni napęd to 200 jest mocniejsza?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Jakiego LC szukać ?
Tak.
Nowy hil , czy jakiekolwiek nowe auto to dużo elektroniki - od tego już nie uciekniesz.
Nowy hil , czy jakiekolwiek nowe auto to dużo elektroniki - od tego już nie uciekniesz.
Re: Jakiego LC szukać ?
Niestety od tego nie ma odwrotu. Natomiast jeśli chodzi o Hiluxa to manual przy trzylitrowym silniku będzie ciężko znaleźć ( chyba że konfiguracja nowego) większość to automaty. Ja sam jako posiadacz Haluksa muszę cię przestrzec przed jedną rzeczą..lekka dupa i ciężka przyczepa to nie jest dobre połączenie
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: Jakiego LC szukać ?
Bo na mniejszych oponach ta wydumka nigdzie nie pojedzieLANDEK pisze:U mnie teraz spalanie jest na poziomie:
- miasto 15 l
- trasa 90-100 km/h bez przyczepy 13 l
- trasa 100-130 km/h bez przyczepy 15-16 l
- z przyczepą 2t 90km/h około 16 l
- jak wracałem z Włoch z przyczepą i grzałem 110-120 km/h to spalił około 18 l
W Toyocie będzie podobnie, mniej czy więcej ?
Pomijam fakt, że parcha mam na 37 calach
Nie ma po prostu już takich przełożeń w tym świecie. Ale jeszcze lepiej by jeździła na 39 calach a na 40 to byłoby optymalnie
Wsadź skyline i będziesz zadowolony