Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
Moderator: luk4s7
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
Aha, to na przyszłość jakby co to wiem gdzie uderzać dzięki.
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
Robił, ale nie LJ78marzyniu pisze:Gdzie więcej info na ten temat można znaleźć, ktoś już to robił z forum?proto pisze:Zamiast "tuningować silnik z motopompy" wkładamy 1UZ z automatem.Połączenie jest P&P do układu napędowego w LJ78 i otrzymujemy auto marzeń
1HiLex i 2 Patrole - na połączeniach P&P - 1UZ-automat-reduktor
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
To do takiego swapa potrzebuje skrzynię z lexusa czy zostaje moja (mam automat)?
Jakie koszta robocizny to pochłonie?
Jakie koszta robocizny to pochłonie?
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
Zasadniczo skrzynia Lexa z drobnymi modyfikacjami - np sterowanie biegami jak tiptronicmarzyniu pisze:To do takiego swapa potrzebuje skrzynię z lexusa czy zostaje moja (mam automat)?
Wszystkie które możesz wydaćmarzyniu pisze:Jakie koszta robocizny to pochłonie?
Jeśli planujesz taki swap to kup jako dawcę całego Lexa- będzie łatwiej to wszystko ogarnąć.
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
No ale jeśli skrzynia z lexa to jak to będzie jeździć w lj? Chodzi mi o to czy wykorzysta się potencjał silnika, przecież ja nie chcę zapiprzać autostradą 250km/h , te przełożenia nie będą za długie?
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
Skrzynia z Lexa czy z LJ78 ma praktycznie te same przełożenia na poszczególnych biegach.
Samochody LS400 i LJ78 różni przełożenie w moście i wielkość opon plus max prędkość obrotowa silnika. Te wartości przy np 2000rpm na 4 biegu nadają tym samochodom różne prędkości.
Nie jest ważne czy masz w swoim LC 1UZ czy 2L-TE bo jadąc np 2000rpm na 3 biegu będziesz miał te same prędkości -np 50km/h. Różnica prędkości na poszczególnych biegach pojawi się gdy przekroczysz 4000rpm- 1UZ pociągnie jeszcze do 6000rpm a 2L-TE już się nie będzie rozpędzać.
Samochody LS400 i LJ78 różni przełożenie w moście i wielkość opon plus max prędkość obrotowa silnika. Te wartości przy np 2000rpm na 4 biegu nadają tym samochodom różne prędkości.
Nie jest ważne czy masz w swoim LC 1UZ czy 2L-TE bo jadąc np 2000rpm na 3 biegu będziesz miał te same prędkości -np 50km/h. Różnica prędkości na poszczególnych biegach pojawi się gdy przekroczysz 4000rpm- 1UZ pociągnie jeszcze do 6000rpm a 2L-TE już się nie będzie rozpędzać.
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
No dzięki za info, ciekawa opcja, zobaczę jak mi się będzie jeździć na seryjnym silniczku, jak będzie mi mocy brakowało i jakiś przystępny dawca się trafi to pomyślę...
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
Nie ma co myśleć- trzeba działaćmarzyniu pisze:No to pomyślę...
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2523
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
a co ze zbiornikiem paliwa i jakie spalanie takie przeszczepy mają?
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
Oj chciałbym benzynkę v8 w tej budzie.. ale ostatnio posłuchałem trochę v8 klekotów i jak to fajnie chodzi tylko chyba masa zabija..
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
Zbiornik zostaje seryjny.kpeugeot pisze:a co ze zbiornikiem paliwa
Nieprzyzwoitekpeugeot pisze: jakie spalanie takie przeszczepy mają?
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2523
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
miałem nadzieję że ze względu na bazę dieslową - będzie podobne do diesla - w innym wypadku oprócz radochy dla mnie bez sensu - takie auto wymaga zasięgu ja sie tu zastanawiam jak ogarnąć sensownie wodę w aucie i paliwo żeby było na powiedzmy 1500-2000 km
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
Spalanie zależy od głębokości wciskania pedału gazu 1UZ-FE w budzie J7 może zejść ze spalaniem do około 12L/100 - ale trzeba mieć dużo melisy, żeby tak jeździć Bo niestety - ale wykorzystanie potencjału tej jednostki - to do 2L na minutę pracy wychodzi
A mając taki silnik - kusi niezmiernie
Ale - tak dla porównania. Ostatnio stroję 1HD-FT w J8. Ładnie wyszedł, bo koło 200 kucy, i jakieś 550 Nm. I niestety - kusi żeby to wykorzystywać na drodze A wychodzi to bardzo podobnie jak w dużej benie - obliczeniowo wydatek pompy przy max obciążeniu - to też 2L/min, przy 2 tysiach obrotów ...
A mając taki silnik - kusi niezmiernie
Ale - tak dla porównania. Ostatnio stroję 1HD-FT w J8. Ładnie wyszedł, bo koło 200 kucy, i jakieś 550 Nm. I niestety - kusi żeby to wykorzystywać na drodze A wychodzi to bardzo podobnie jak w dużej benie - obliczeniowo wydatek pompy przy max obciążeniu - to też 2L/min, przy 2 tysiach obrotów ...
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
Optymista z ciebie Peżociku .kpeugeot pisze:miałem nadzieję że ze względu na bazę dieslową - będzie podobne do diesla ...
Załóż sobie 15l -20l beny na 100km i oceń czy to dla ciebie akceptowalne wartości
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2523
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
no 15 - 20 to jeszcze tak