Strona 5 z 6

Re: Import z Japonii

: 10 cze 2015, 14:40
autor: szelma
Finger 22 r-e to wtrysk

Re: Import z Japonii

: 10 cze 2015, 14:55
autor: finger
A jak tam z miejscem na butle? da rade nie pakować tego do bagażnika? Ile taki RJ może spalić gazu na trasie przy przelotowej 100km/h i kołach 32" MT"?

Re: Import z Japonii

: 10 cze 2015, 15:01
autor: waldek_BB
ta rj z otomoto to chyba jest Margo? czyli stąd? czyli można zadzwonić i pogadać o wszystkim tak myślę?

Re: Import z Japonii

: 10 cze 2015, 15:28
autor: finger
dzwoniłem ale nie odbiera i nie oddzwania 8)

Re: Import z Japonii

: 10 cze 2015, 21:20
autor: namlooc
Rokfor32 pisze:Wszystkie toyotowe benzyny z lat '90 sa w zasadzie wysoce niezajebliwe. O ile wcześniej nie zostały potraktowane u nas byle jaka instalacją LPG - bo słabe instalacje lubiały przypalić zawory.
..a jak zajeblą sie juz to.. z doswiadczenia moge powiedziec ze w 3vz-e na 5 cylindrach da sie przejechac minimum 600km :) Minimum bo tylko o tylu wiem :)
22re by juz wymiekal na 3 cylindrach ;)

Re: Import z Japonii

: 10 cze 2015, 23:23
autor: finger
No i teraz rozszerzył mi się zakres poszukiwań :D

ciśnienia nie mam (kasy aktualnie też, ale w razie czego się załatwi) także szukam powoli.

Re: Import z Japonii

: 11 cze 2015, 08:09
autor: Rokfor32
Stare RJ70 były jeszcze na gaźniku, w młodszych był już wtrysk sekwencyjny. Gaźnik z gazem - zawsze będą problemy, mniejsze lub większe, bo ciągłe osuszanie z paliwa gaźnikowi nie służy. Przy wtrysku i instalacjach LPG czwartej generacji - nawet nie pamiętasz, że masz coś niefabrycznego.

5VZ - to J9 lub 4runner. Bardzo fajny silnik, zestrojony do terenówki, z podciągniętą charakterystyką na małych obrotach. Niestety - drogi.

Ciekawą opcją jest 2JZ z lexa GS300. Ino ta starsza wersja, bez VVTi. Inna charakterystyka, szczególnie w odmianie z wałkami typu G (sportowy wałek), są też wersje z turbiną tych silników (z supry). Taki mały "demon", bo te silniki luba wysokie obroty, (acz pojemność robi też i sensownie mocny dół). Fajnie się takim autkiem na reduktorze popitala, bo bez ceregili osiąga wtedy ze 140 km/h, i robi to w stylu audi Q7 ... :mrgreen:

Butla - im większa, tym lepsza. Ja u siebie będe ten problem ogarniał, jak już moja RJ73 sie remontu doczeka, bo teraz butla jest w środku, a auto ma dwa fotele tylko. Docelowo - butla zamiast zbiornika głównego, powinno wejść tam 80L, a na benzyne customowy zbiornik dopasowany do przestrzeni pod kabiną (między osiami), tak, żeby też minimum te 70 L wchodziło.

Mam teraz w 4R malutki zbiornik w miejscu koła zapasowego - daje jakieś 250 km zasięgu na LPG. Da się żyć, ale uciążliwe to jest jednak. Ze 400 km to tak już sensownie sie robi.

Re: Import z Japonii

: 11 cze 2015, 09:45
autor: finger
Jeżeli auto ma jeździć w Polsce to faktycznie taka zamiana zbiorników ma sens. Jeżeli jednak (tak jak w moim przypadku) auto ma jeździć również gdzieś dalej to wydaje mi się, że to może być kłopotliwe. Ile ma zbiornik paliwa w RJ?

Rokfor ponawiam pytanie: z jakim spalaniem trzeba się liczyć przy 22 R-E?

Myślę, że załatwienie silnika 5VZ nie będzie wielkiem problem. Powiedz, co jest wtedy potrzebne do swapa?

Re: Import z Japonii

: 11 cze 2015, 12:20
autor: Tuco
2jz jest cięższy od 22re i dłuższy ;) Ale opcja fajna. zapodać twin scroll i będzie niezłe auto na 1/4

Re: Import z Japonii

: 11 cze 2015, 17:55
autor: proto
Rokfor32 pisze:5VZ - to J9 lub 4runner. Bardzo fajny silnik, zestrojony do terenówki, z podciągniętą charakterystyką na małych obrotach.
Właśnie ten silnik idzie do "zmoty" na bazie J7 na zasadzie P&P do skrzyni R bo okazyjnie udało się pozyskać silnik, dzwon sprzęgła oraz koło zamachowe. Sprawę nieco komplikuje przednia miska olejowa, ale temat do rozwiązania...

Re: Import z Japonii

: 11 cze 2015, 22:25
autor: Rokfor32
Miska nie jest problemem technicznym, bo pasuje z 3VZ z 4runnera, ino finansowym, bo toyota se miski olejowe ceni jakby były pozłacane conajmniej ... :wink: A używek brak zupełny, niestety.

Re: Import z Japonii

: 11 cze 2015, 22:33
autor: Rokfor32
Ponoć - ale z naciskiem na "ponoć", bo nigdy nie udało się mi tego info zweryfikować - ostatnie modele Camry z 3VZ-FE miały już aluminiowe bloki silnika. Te silniki też się nadają - ale trzeba im robić customowy kolektor dolotowy, albo spróbować dopasować z 5VZ-FE, bo z racji poprzecznego ustawienia w Camry ori kolektor, po zapodaniu tego silnika do j7 - sterczał by nad maskę ... :wink: Zaleta - są bardzo tanie w pozyskaniu, i mają naprawdę niezły stosunek waga/pojemność/parametry.

Re: Import z Japonii

: 12 cze 2015, 20:05
autor: Norick
finger pisze:Norick, dla mnie tema jest jeszcze tak mocno "otwarty", że bardziej zastanawiam się nad podejściem niż nad tym, ile kasy mogę wydać. )
To ja poczekam aż ten wątek osiągnie dziesięć stron. Potem pewnie się powieszę albo zaloguję na forum Matiza.
Drogi Paluchu
Zapoznaj się ze stroną
http://www.autopodroznicy.pl/o-nas.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Potem przemyśl te wszystkie, upgrade'y swapy itp. Bo się okaże że najprościej podróżować samolotem :mrgreen:

Re: Import z Japonii

: 14 cze 2015, 08:36
autor: Addams
Nooo... wątek ma fest potencjał :mrgreen:

Re: Import z Japonii

: 14 cze 2015, 23:55
autor: finger
Kasztanicie :D luźne dywagacje. Ja mam taki straszny wrodzony pedantyzm, przez co 99% zakupów jest mocno przemyślanych i nigdy się na tym nie przejechałem.