Defender 2019 - dobry kierunek?

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 2863
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Defender 2019 - dobry kierunek?

Post autor: luk4s7 »

Wczoraj zadebiutował Land Rover Defender 2019. Kompletnie inne auto niż znane nam dotychczas (produkcja zakończyła się około 3 lata temu).

W skrócie:
- krótka (90) i długa (110) wersja nadwozia
- samonośne nadwozie
- niezależne zawieszenie
- stały napęd 4x4 z reduktorem
- silniki benzynowe i diesle od 270 do 400KM
- wiele opcji konfiguracji wnętrza (od plastików po skórę)
- cena w PL startuje od ~250.000 zł

Co o tym sądzicie? Dobry kierunek przyjęła ta indyjska firma? Czy Toyota pójdzie również w tym kierunku?

Parę filmów poniżej:

https://youtu.be/u26GZjT700s

https://youtu.be/vac6mJE8rqo

https://youtu.be/UCu1nLN4qUo

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 358
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: Defender 2019 - dobry kierunek?

Post autor: hetman »

Ja już nie rozróżniam ich modeli, wszystkie wyglądają tak samo. Po prostu skończyli z terenówkami do ciężkiej pracy. Toyota w Europie też już nie robi j7.

jezus
Posty: 1558
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: HDJ 80
Kontakt:

Re: Defender 2019 - dobry kierunek?

Post autor: jezus »

boszeeeeeee .. 270KM z 2.0 d. w takim bezpłciowym klocu :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Czy ludzie są aż tak naiwni, czy mają za dużo kasy na wydaniu..?
Suza poszła po rozum do głowy i puściła prawdziwą terenówkę... i jest popyt.
LR idzie w złym kierunku, jak większość marek na jełroperjski rynek.

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 684
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Defender 2019 - dobry kierunek?

Post autor: Templar »

Na podstawie tych filmików raczej niewiele można powiedzieć...
Raczej szykuje się platforma w której niewiele już zmotamy. Możliwe że na założeniu wyciągarki i LEDow się skończy. Pytanie czy potrzeba więcej.
Może być to fajna platforma na lekką wyprawówkę. Mam wrażenie że jest to coraz popularniejszy kierunek.
Na pewno będzie dowalony po kołnierzyk elektroniką która będzie pomagała nam jeździć w terenie. Dokładanie blokad zapewne nie będzie już potrzebne.
Nie obawiam się jak to będzie działać, bo robić będzie zapewne wybornie, tylko czy po awarii któregoś z sensorów robić będzie w ogóle. Obserwuje po moich hillach jak rośnie nasycenie elektroniką i powodowanymi przez nią awariami w terenie. Tu na szczęście przejście w tryb awaryjny owocuje odcięciem wspomagania trakcji a nie np. odcięciem mocy czy wymuszeniem holowania. Patrząc po doświadczeniach moich znajomych z LR, laweta po urwaniu ABSu, może być potrzebna...
Na pewno słabym punktem będą opony. Bardzo duże tarcze nie pozwolą nam raczej na założeniu 17" felg. Może być problem z dobiciami i ściąganiem kapcia na skałach. Zniszczone alusie mogą być standardem.
Środek mi się podoba. Wydaje się zarazem bardzo utylitarny jak i nowoczesny. Zdecydowanie jest zarówno gdzie odłożyć drobiazgi jak i zamontować nawigację. Wydaje się też łatwy w utrzymaniu w czystości. Ekran dotykowy jest duży i wyraźny, chociaż jako ekran kamery do wspomagania nawigacji w terenie wydaje mi się zbyt nisko osadzony- wymusza oderwanie wzroku od przedniej szyby.
Mamy od razu z salonu trochę offroadowych dodatków. Bagażnik dachowy wydaje się raczej elementem stylizacji. Może posiadać nawet całkiem niezłą wytrzymałość, ale brak systemowych dodatków jak np RhinoRack dla mnie dyskwalifikuje go jako wybór w klasie premium. Schowkowi na buty wróże żywotność pierwszych 3 dni wyjazdu. Podoba mi się za to systemowa drabina. Jest to rzecz której zawsze mi brakuje.
Reszta wyjdzie zapewne w praniu... Się okaże jak czesto będa wracały do serwisu, a co za tym idzie, czy faktycznie na wyprawę się nadają.
Jako konkurencja dla LC150, nadal wybrałbym, pomimo mojej rosnącej irytacji na ASO, Toyotę. Nieco cięższa i mniej zaawansowana technologicznie, wydaje się jednak bardziej uniwersalną platformą wyjazdową.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 2863
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Defender 2019 - dobry kierunek?

Post autor: luk4s7 »

Podobają mi się w tym aucie te gumowe korytka dedykowane do modelu, idealnie dopasowane i z wysokimi rabatami. W LC chciałbym mieć takie coś. Obecnie mam duży stres jak chcę wsiąść w zabłoconych buciorach albo wpuścić dzieci po jesiennym „spacerze”.

Bagażnik dachowy ma unieść 170kg dynamicznie oraz 300 statycznie. Czyli znacznie więcej niż jakikolwiek samochód obecnie. Jeśli dobrze kojarzę to producenci jak Toyota pozwalają na 50-100kg.

To pudełko na buty to element lajfstajlu głownie - do urwania o pierwsze gałęzie. Ciekawe jak bardzo zasłania lusterko.

Ma to kupę elektroniki - Terrain Reasponse czy jak to tam się zwie, więc i sensorów pełno. Do tego pneumatyka zawieszenia przód i tył choć ma być też wersja bez. No i minimalne felgi to stalowe 18”. Także ten... mało użytkowo.

Cena zaczyna się od 250k pln. To raczej nie jest przystępna cena.

Nowy Jimny to petarda! Jak widać można zrobić dość nowoczesne auto w pełni terenowe. Popyt mówi sam za siebie.

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 358
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: Defender 2019 - dobry kierunek?

Post autor: hetman »

Bez sensu, disco w innym pudle, wyobraźcie to sobie w kopalni albo powieszane na kamieniach czy wklejone w błoto. To jest lajfstajl, kolejny modny suv na wycieczki do lasu albo "wyprawy" asfaltami do Japonii. G i Jimmy dźwignęła temat na swój sposób. Land chyba jednak niekoniecznie, mogli pozostać przy wariantach disco i nie nazywać tego defem.

TomekW
Posty: 167
Rejestracja: 26 wrz 2014, 01:40
Auto: LC150, VDJ76
Kontakt:

Re: Defender 2019 - dobry kierunek?

Post autor: TomekW »

Wczoraj miałem okazję zobaczyć go na żywo.
To następca Discovery 4.
Do Defendera bardzo mu daleko.
Defender umarł w 2016 roku.

I dlatego chcę kupić LC150 :)

TomekW
Posty: 167
Rejestracja: 26 wrz 2014, 01:40
Auto: LC150, VDJ76
Kontakt:

Re: Defender 2019 - dobry kierunek?

Post autor: TomekW »

celem dopełnienia obrazu - defendery mam 4: 2 wolfy w 3secie, 110 w td5 i pikapa v8
nowy, zwany w landkowym środowisku "pretender" do mnie nie przemawia

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 2863
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Re: Defender 2019 - dobry kierunek?

Post autor: luk4s7 »

Dobre określenie!
Myślę że zabili Defa ale na pewno sprzedawać będzie się świetnie a firma zarobi krocie. Auto będzie sukcesem. Takie mamy czasy. No i nie wiem czy się obrażać na to czy pogodzić. Jeszcze pomyślę

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 284
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Defender 2019 - dobry kierunek?

Post autor: szulbor »

A mi się nawet defender podoba. No ale w wersji LEGO.

Jak dla mnie to inżynierowie powinni spojrzeć na tą zabawkę i wyciągnąć wnioski.
Obrazek
lego2.jpg
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 2863
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Defender 2019 - dobry kierunek?

Post autor: luk4s7 »

Ciekawe czy to choroby wieku dziecięcego czy „dziedzictwo Land Rover’a” (to moje kulawe tłumaczenie określenia „Land Robert heritage”). Zrobili reboot samochodu! Dobrze że nie wyświetlił się blue screen Obrazek

https://youtu.be/zBVZyvfiqKw

Po ~20 latach własnych doświadczeń z motoryzacją mam silne przekonanie że najlepiej kupić auto przynajmniej po pierwszym liftingu. Zwykle wtedy już podstawowe usterki są naprawione i poważniejsze zmiany wprowadzone.
Ciekawe też jak szybko się motoryzacja uczy od świata IT gdzie testowanie ma użytkownikach czy wręcz na produkcyjnych systemach to dzień jak codzień Obrazek

Tak swoją drogą to warto oglądać ten kanał. Kupili niemalże najtańszą i najprostszą wersje Defendera z 4 cylindrowym dieslem. W założeniu powinna być najmniej awaryjna. Ciekaw jak się temat będzie rozwijał.

TomekW
Posty: 167
Rejestracja: 26 wrz 2014, 01:40
Auto: LC150, VDJ76
Kontakt:

Re: Defender 2019 - dobry kierunek?

Post autor: TomekW »

ja też kupuję auta po pierwszym lifcie :)
ten nowy "defender" to nie terenówka
to suv o bardzo dobrych zdolnościach terenowych
LR ma dobry marketing i wielu klientów się na to łapie
niestety inżyniersko to lipa....

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 2863
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Re: Defender 2019 - dobry kierunek?

Post autor: luk4s7 »

Też tak uważam - to SUV a dzięki legendarnej nazwie ma +5 do terenowości
Nie można mu jednak odmówić komfortu, dobrych zdolności terenowych, dość przydatnych gadżetów itd. Do użytku rodzinno-wycieczkowo-szutrowego z chwilami bardziej poważnego terenu, sprawdzi się na pewno świetnie. Natomiast jak coś klęknie to już tylko laweta i serwis. Bush mechanics zdecydowanie odpada.
Myślę więc że taki 5 letni Defender będzie bardzo tani. Ma być wersja na sprężynach i coś czuje że ta będzie poszukiwana na rynku wtórnym najbardziej.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 2863
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Re: Defender 2019 - dobry kierunek?

Post autor: luk4s7 »

Temu Defenderu się kamerki popsuły, akumulator coś zaczął szwankować i... zawieszenie poduszkowe się przestało podnosić. 5000 km na budziku. Problemy z nawigacją to już tylko detal.

https://youtu.be/rjFlWkbrVhQ

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 1737
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Defender 2019 - dobry kierunek?

Post autor: sebastian44 »

Wow, zapowiada się że nowy Def to jeszcze wiekszy bubel niż te do których dotychczas przyzwyczaiła nas marka LR :mrgreen:

ODPOWIEDZ