Nasze Toyoty w pracy - uwaga zdjęcia tylko naszych aut

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Ak80
Posty: 560
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Nasze Toyoty w pracy - uwaga zdjęcia tylko naszych aut

Post autor: Ak80 »


Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Nasze Toyoty w pracy - uwaga zdjęcia tylko naszych aut

Post autor: szulbor »

To i ja pokaże ObrazekObrazek

Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka


PAKESZ
Posty: 7
Rejestracja: 25 lis 2018, 22:41

Re: Nasze Toyoty w pracy - uwaga zdjęcia tylko naszych aut

Post autor: PAKESZ »

a moja TLCJ95 przygotowana do pracy jaką ja jej zaplanowałem wygląda tak
Załączniki
IMG_2084.jpeg
IMG_2084.jpeg (71,85 KiB) Przejrzano 8565 razy

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2017
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Nasze Toyoty w pracy - uwaga zdjęcia tylko naszych aut

Post autor: Jake »

szulbor pisze:
15 sty 2021, 13:47
To i ja pokaże ObrazekObrazek

Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka
Czym sie zajmujesz na lotnisku? :)

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Nasze Toyoty w pracy - uwaga zdjęcia tylko naszych aut

Post autor: luk4s7 »

No to i moje fury przy pracy

Niedawna przeszłość

Obrazek

Teraźniejszość

Obrazek

TomekW
Posty: 304
Rejestracja: 26 wrz 2014, 01:40
Auto: VDJ76
Kontakt:

Re: Nasze Toyoty w pracy - uwaga zdjęcia tylko naszych aut

Post autor: TomekW »

też pracowałem
w myjni byłem :)
1.jpg
1.jpg (111,62 KiB) Przejrzano 8506 razy

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Nasze Toyoty w pracy - uwaga zdjęcia tylko naszych aut

Post autor: luk4s7 »

Widzę że zalecenie dokładnego umycia podwozia po zimie aby pozbyć się soli, potraktowałeś bardzo poważnie

cezarys
Posty: 15
Rejestracja: 17 cze 2020, 21:27
Auto: HDJ100L
Kontakt:

Re: Nasze Toyoty w pracy - uwaga zdjęcia tylko naszych aut

Post autor: cezarys »

To i moja w ruchu
Obrazek
Załączniki
IMG_2756_small.jpg
IMG_2756_small.jpg (58,46 KiB) Przejrzano 8352 razy

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Nasze Toyoty w pracy - uwaga zdjęcia tylko naszych aut

Post autor: Rokfor32 »

luk4s7 pisze:
25 kwie 2021, 15:28
Widzę że zalecenie dokładnego umycia podwozia po zimie aby pozbyć się soli, potraktowałeś bardzo poważnie Obrazek
Żaby jednak chyba nie "zalajkują" ... :mrgreen:

A tak poważniej - od strony mechanika :wink:

Jazda w takich ... kałużach... niesie konsekwencje. W sumie - raczej nie dla żab :wink: Jak auto nie ma poprawnie zrobionego (i drożnego) odpowietrzenia - to po takiej "switfoci" melduje się na wymianę olejów. W opcji olania - po czasie - melduje się na wymianę łożysk, a często i przekładni ... :wink:

Stara - i ciągle aktualna - sentencja głosi: auto terenowe służy do skutecznego OMIJANIA przeszkód ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Nasze Toyoty w pracy - uwaga zdjęcia tylko naszych aut

Post autor: kylon »

Ja tylko dodam, że jak auto jest stare z luzami i zaniedbane ;-).
Nowym to nie grozi zatem nie siejmy defetyzmu.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Nasze Toyoty w pracy - uwaga zdjęcia tylko naszych aut

Post autor: Rokfor32 »

A "NOWE" to jak długo są "nowe"? :wink:

Pisałem o generalnym - ogólnym podejściu. Jak kto wierzy - że deklarowana w folderach reklamowych głębokość brodzenia to jest wartość "podlegająca gwarancji" - to się ciężko myli :wink: A w leciwszym modelu - to - tak generalnie - podlega pod definicję "samobójstwa" ... :mrgreen:

Po prostu - nie ma zmiłuj. Jak się zatopi napędy powyżej odpowietrzników (a fabrycznie nie sa specjalnie wysoko) - to mosty/skrzynia/reduktor) zassą wodę.

Pół biedy, jak user ma tego świadomość - i sprawdzi/wymieni oleje po akcji.

Ale - nie zawsze tak bywa. Rzekłbym - że taki scenariusz - to znaczna mniejszość ... :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Nasze Toyoty w pracy - uwaga zdjęcia tylko naszych aut

Post autor: kylon »

Przejedź się kiedyś autem zrobionym a nie śmietnikiem. Polecam. Nigdy moja siedemdziesiątka nie zassała wody do mostów ani skrzyni ale była dobrze zrobiona (rocznik 1993). Nie miała wyprowadzonych odpowietrzeń. Przez wiele lat miała sporo brodzenia. A Klientom je wymieniamy jak są zardzewiałe. Zawsze kilka jest na stanie. Hil kilka brodów przejechał i też nic. Może to jednak zależy od stanu.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Nasze Toyoty w pracy - uwaga zdjęcia tylko naszych aut

Post autor: Rokfor32 »

Zależy od kilku czynników - np. od stopnia rozgrzania napędu przed wodowaniem. Albo częstości takich kąpieli błotnych - radykalnie sie skraca wtedy czas życia uszczelniaczy. Różnicę też robi, czy woda jest czysta (przejazd przez rzekę na przykład), czy mowa o rozbełtanej mieszance błota i piachu, na trasie rajdowej.

Dawniej, w 4R mk2 na przykład, fabryka umieszczała taka mini instrukcję obsługową napędu w daszku słonecznym. Była tam rozpiska punktów smarowania krzyżaków - i interwał takiej czynności. Z pamięci - przy "cywilnym" używaniu w warunkach suchych - zaglądać nie rzadziej niż co 6 miesięcy. W warunkach brodzenia natomiast (literalnie - "floody conditions") - smarować ... codziennie :wink:

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Nasze Toyoty w pracy - uwaga zdjęcia tylko naszych aut

Post autor: kpeugeot »

ale odpowietrzenia są różne i na różnych wysokościach

w lj78 mam oryginalnie wyciągnięte grzybki na wysokość ramy

w lj70 były przy mostach (te mogly ssać wode chętnie)

Awatar użytkownika
dmuchawiec
Posty: 82
Rejestracja: 22 gru 2008, 20:27
Auto: 93 Hilux Surf KZ-TE
Kontakt:

Re: Nasze Toyoty w pracy - uwaga zdjęcia tylko naszych aut

Post autor: dmuchawiec »

Rokfor32 pisze:
16 sie 2021, 07:48
Dawniej, w 4R mk2 na przykład, fabryka umieszczała taka mini instrukcję obsługową napędu w daszku słonecznym
dawniej... ja taka osłonę ciągle mam :D
Załączniki
greasing 4RUNNER table (2).jpg
greasing 4RUNNER table (2).jpg (49,54 KiB) Przejrzano 7301 razy

ODPOWIEDZ