HZJ stopy
Moderator: luk4s7
HZJ stopy
Witam
Teraz ja sie pochwale...
93 rocznik. Mialem na znalezienie jej niecale 2 miesiace. Miala byc na fakture i przed koncem 2009r. Pod koniec roku obejrzalem chyba wszystkie mozliwe sztuki dostepne w PL. Przed samym koncem roku zdecydowalem... czy dobrze to sie okaże
Pierwsza przejazdzka
Wczesniej pare lat jezdzilem LJ70. Brakowalo troche mocy i miejsca. To ze miala byc 73 to juz bylo ustalone dawno natomiast co do silnika to bylo sporo dywagacji. Jako ze auto ma byc wykorzystywane jako wol roboczy stanelo na 1HZ jako wystarczajaco mocny, niezawodny a jednoczesnie troche bardziej rozwojowy od silnikow B
Pierwsze wrazenia byly bardzo pozytywne. Dynamika oczywiscie nie powala ale mily dzwiek 6 cylindrow i spory moment przy dosc niskich obrotach. W terenie nie ma majdrowania przy drazku zmiany biegow, auto wiecej wybacza. Mimo resorów wydaje sie stabilniejsze od 70 na sprezynie ale to pewnie kwestia rozstawu osi i masy. W trasie tez mniej telepie. Jednak gorzej wybiera krotkie nierownosci, dziury w asfalcie itp
Nie udalo sie znalezc idealnego egzemplaza wiec z zalozenia szukalem solidnej bazy pod swoja wizje...
cdn.
Teraz ja sie pochwale...
93 rocznik. Mialem na znalezienie jej niecale 2 miesiace. Miala byc na fakture i przed koncem 2009r. Pod koniec roku obejrzalem chyba wszystkie mozliwe sztuki dostepne w PL. Przed samym koncem roku zdecydowalem... czy dobrze to sie okaże
Pierwsza przejazdzka
Wczesniej pare lat jezdzilem LJ70. Brakowalo troche mocy i miejsca. To ze miala byc 73 to juz bylo ustalone dawno natomiast co do silnika to bylo sporo dywagacji. Jako ze auto ma byc wykorzystywane jako wol roboczy stanelo na 1HZ jako wystarczajaco mocny, niezawodny a jednoczesnie troche bardziej rozwojowy od silnikow B
Pierwsze wrazenia byly bardzo pozytywne. Dynamika oczywiscie nie powala ale mily dzwiek 6 cylindrow i spory moment przy dosc niskich obrotach. W terenie nie ma majdrowania przy drazku zmiany biegow, auto wiecej wybacza. Mimo resorów wydaje sie stabilniejsze od 70 na sprezynie ale to pewnie kwestia rozstawu osi i masy. W trasie tez mniej telepie. Jednak gorzej wybiera krotkie nierownosci, dziury w asfalcie itp
Nie udalo sie znalezc idealnego egzemplaza wiec z zalozenia szukalem solidnej bazy pod swoja wizje...
cdn.
Re: HZJ stopy
Wazne ze jest jak pisze na pierwszej stronie: od czegos trzeba zacząc"
reszta , modernizacje przyjdą z czasem ,powodzonka
reszta , modernizacje przyjdą z czasem ,powodzonka
Re: HZJ stopy
Fajne maleństwo i na resorach .Powodzenia w zbrojeniu.
Re: HZJ stopy
Auto jezdzilo w holandii w firmie zajmujacej sie produkcja sadzonek truskawki...
Wszystkie ktore ogladalem (z rocznikow 91-98) pod wzgledem stanu budy wygladaly praktycznie tak samo - do wiekszego remontu. Moja sztuka za to ma rame w stanie niemal idealnym. Oryginalny lakier zachowal sie nawet w srodku ramy... przynajmnie tam gdzie sie da zajrzec. Postanowilem wiec ze nie bede sciagal budy ale to co sie da zrobic zrobie solidnie
obie reperaturki blotnikow tylnych
tak wygladaly progi
wyłatane blotniki przednie
zdejmowane wszytsko co sie da odkrecic
całość w podkładzie
Wszystkie ktore ogladalem (z rocznikow 91-98) pod wzgledem stanu budy wygladaly praktycznie tak samo - do wiekszego remontu. Moja sztuka za to ma rame w stanie niemal idealnym. Oryginalny lakier zachowal sie nawet w srodku ramy... przynajmnie tam gdzie sie da zajrzec. Postanowilem wiec ze nie bede sciagal budy ale to co sie da zrobic zrobie solidnie
obie reperaturki blotnikow tylnych
tak wygladaly progi
wyłatane blotniki przednie
zdejmowane wszytsko co sie da odkrecic
całość w podkładzie
Re: HZJ stopy
Marzyla mi sie wyprawówka w beżu, khaki czy cos w tym stylu... a dostal mi sie cardinal red
Skoro miala byc malowana calosc to czemu nie zmienic koloru na wymarzony... ale doszedlem do wniosku ze ten czerwony zawsze gdzies wylezie i bedzie mnie wku...ł. Wiec poszedlem po calosci i zamowilem kolor w oryginale
ponad 3 tyg roboty ale chyba bylo warto
Rzeczy ktore okazaly sie w duzo gorszym stanie niz wygladaly to byly progi i ramka szyby przedniej
Ramek szyb tylnych praktycznie nie bylo. Szyby zostały dociete na wymiar i wklejone na stale
Skoro miala byc malowana calosc to czemu nie zmienic koloru na wymarzony... ale doszedlem do wniosku ze ten czerwony zawsze gdzies wylezie i bedzie mnie wku...ł. Wiec poszedlem po calosci i zamowilem kolor w oryginale
ponad 3 tyg roboty ale chyba bylo warto
Rzeczy ktore okazaly sie w duzo gorszym stanie niz wygladaly to byly progi i ramka szyby przedniej
Ramek szyb tylnych praktycznie nie bylo. Szyby zostały dociete na wymiar i wklejone na stale
Re: HZJ stopy
HZJ 73 jest super
Ja, im dłużej mam swoją, tym bardziej jestem z niej zadowolony
Ja, im dłużej mam swoją, tym bardziej jestem z niej zadowolony
Re: HZJ stopy
Piękna sztuka. Gratulacje.
Re: HZJ stopy
Dziury pod snorkel byly juz powycinane przed remontem blachy. Dopasowanie zajelo mniej wiecej tyle ile w instrukcji safari - 120 min. Mimo szablonu okazalo sie ze nie wszystko pasuje idealnie . Snorkel ladnie przylega do blotnika choc uwazam ze moglby lepiej. Przy zamawianiu trzeba uwazac bo na stronie Safari do silnika 1HZ jest przewidziany inny snorkel niz powinien byc - roznica w puszce filtra. Trzeba brac jak do silnika 2H albo 3B. Samo polaczenie bardzo proste, praktyczne i latwe do uszczelnienia
Re: HZJ stopy
Czas na tylny zderzak. Wczesniej juz jedzil w LJocie. Konstrukcja UPa. Jest praktyczny ze wzgledu na uchwyt na kolo mocowany w zderzaku. Ramie przemieszcza sie z kolem wraz z drzwiami wiec nie ma potrzeby pamietac o jakis blokadach zatrzaskach itp. Niestety trzeba bylo nieco dopasowac po swojemu bo oryginalnie kolo zbyt daleko odstawalo od drzwi. Mocowanie do ramy tez zbyt ciasno wchodzi - powinno byc przynajmniej po 2 mm na strone wiecej - tak samo sie meczylem w LJocie wiec to blad konstrukcji zdezraka a nie jakis tam minimalnych roznic w ramach. Oryginalnie przewidziane sa po 2 lampki wesema... o jedna za malo. Wesem nie przewidzial modulu z postojowymi i stopu na raz. Tak wiec zeby zachowac oryginalne oswietlenie toyotowe to powinny byc po 3 lampy na strone - migacz, postoj i stop. Trzeci zaslepiony otwor jest przewidziany pod hi lifta. U mnie wiec zostala tylko jedna lampka - przeciwmgielny, reszta jest zaslepiona. Niedoróbą tez jest lakier proszkowy - po niecalym roku uzytkowania zlazi sporymi platami - na szczescie glownie od strony wewnetrznej. Blacha jednak jest solidnie ocynkowana bo rdza nie wlazi
Ogolnie zderzak jest bardzo oki - duzo wytrzyma, ma przewidziane otwory z dystanasami pod oryginalne ucho do holowania, mozna tez zamowic UPowe ucho pod szekle, mechanizm ramienia z kolem zdaje egzamin i odciaza upierdliwe zawiasy drzwi - te w ramach remontu tez nieco poprawilem - zostaly lekko rozwiercone i zabite twardszymi trzpieniami
Ogolnie zderzak jest bardzo oki - duzo wytrzyma, ma przewidziane otwory z dystanasami pod oryginalne ucho do holowania, mozna tez zamowic UPowe ucho pod szekle, mechanizm ramienia z kolem zdaje egzamin i odciaza upierdliwe zawiasy drzwi - te w ramach remontu tez nieco poprawilem - zostaly lekko rozwiercone i zabite twardszymi trzpieniami
Re: HZJ stopy
Z tego co widać na zdjęciach ramię pod koło zapasowe jest przykręcone do drzwi i zamocowane do zderzaka, który z kolei jest mocowany do ramy. Czyli góra do budy ( drzwi ) a dół do ramy ( zderzaka ). Buda względem ramy pracuje, bo jest na gumowych poduszkach. Nie będzie to powodowało dodatkowych naprężeń na drzwiach podczas pokonywania nierówności.
Re: HZJ stopy
nie bedzie bo kolo opiera sie wylacznie na zderzaku a mocowanie do drzwi jest na 2 przegubach wiec odpowiedzialne jest tylko za utrzymywanie odleglosci kola od budy - nie jest w zaden sposob obciazone. Jezdzilo w LJocie prawie rok - moim zdaniem zdalo egzamin
Re: HZJ stopy
Troche drobiazgów... ale cieszy
Siedzenia mialy byc przelozone z LJoty. Niedawno byly u tapicera a na dodatek wersja z amortyzatorami... ale okazalo sie ze nie da sie ich dopasowac do mocowan w podwoziu Tak wiec musialem znalezc cos innego. Znalazlem fajne polkubelki z hondy i na dodatek w odpowiedniej kolorystyce
Troche trzeba bylo sie nameczyc z dopasowaniem do oryginalnych szyn ale sie udalo
Trafilem zabudowe tunelu z KZJota. Na fotkach widywalem taka w HZJotach i wygladalo ze ta jest taka sama ale okazalo sie ze nie bardzo. Po malych przerobkach - odwrocenie skorzanego mieszka, wywalenie gumowych oslon i dorobieniu otworow do mocowania jednak sie udalo
Pólka na szpargaly i CB juz wczesniej zdala egzamin w LJocie i w calosci zostala przeszczepiona. Jest lekka, mocowana wylacznie w oryginalnych otworach ( pod lusterko i otwory na uchwyty nad drzwiami.
Siedzenia mialy byc przelozone z LJoty. Niedawno byly u tapicera a na dodatek wersja z amortyzatorami... ale okazalo sie ze nie da sie ich dopasowac do mocowan w podwoziu Tak wiec musialem znalezc cos innego. Znalazlem fajne polkubelki z hondy i na dodatek w odpowiedniej kolorystyce
Troche trzeba bylo sie nameczyc z dopasowaniem do oryginalnych szyn ale sie udalo
Trafilem zabudowe tunelu z KZJota. Na fotkach widywalem taka w HZJotach i wygladalo ze ta jest taka sama ale okazalo sie ze nie bardzo. Po malych przerobkach - odwrocenie skorzanego mieszka, wywalenie gumowych oslon i dorobieniu otworow do mocowania jednak sie udalo
Pólka na szpargaly i CB juz wczesniej zdala egzamin w LJocie i w calosci zostala przeszczepiona. Jest lekka, mocowana wylacznie w oryginalnych otworach ( pod lusterko i otwory na uchwyty nad drzwiami.
Re: HZJ stopy
Fajne proste patenty.
Re: HZJ stopy
własnie się zorientowałem że jesteśmy sąsiadami... jakiś czas temu widziałem to autko, teraz zniknęło. Natomiast LJtkę widuję codziennie jak chodzę z psem na spacer- to najfajniej zmotana (z umiarem) Ljtka jaką widziałem, teraz jeszcze zyskała z cooperami. Jeśli HZJta pójdzie w tą samą stronę to miło będzie popatrzeć, gratulacje!
Re: HZJ stopy
hahah - swiat jest maly! A ja podziwialem Twoja czerwona FJote!!! - tez mi zniknela ostatnio!?? Teraz juz HZJota bedzie czesciej pod domem... i na tych samych cooperach