LJ-79 – robocza długaska ;-)
Moderator: luk4s7
Re: LJ-79 – robocza długaska ;-)
Nie ma kompromisów - brałem z ASO (jakaś zniżka też była, bo brałem dużo więcej części)
Re: LJ-79 – robocza długaska ;-)
Opis moich zmagań ma tu ogromna nieciągłość, ale brak czasu na twórczość literacką (może za jakiś czas to uzupełnię, i poproszę życzliwego moda o wklejenie zaległości w tym miejscu)
[...]
Tak skrótowo:
- mimośrody Dobinnsona na przednie wahacze (bo z powodu liftu niezbyt chętnie prostowała się kierownica po zakręcie
- korekty mocowań (np. łączników stab., korektora, odpowietrzeń, itp)
- uszczelnienia w przednim moście TT
- progi rurowe przykręcane obejmami do ramy
- płyta pod wyciągarkę, montaż wyciągarki, remont wyciągarki (przezwajanie silnika)
- przeróbka mocowania i nowy, duży akumulator Banner Running Bull AGM 95 Ah / 850 A
- bagażnik, w wersji jeszcze "przedbetowej"
- renowacja felg + dwie dodatkowe opony MICHELIN 4X4 O/R 7.50R16C 116N-XLZ (mam teraz 6 jednakowych kół)
- przetwornica 2000/4000W, lodówka,
- odpowietrzenia mostów,
- wymiana krzyżaków przedniego wału
- remont wydechu (uszczelki wydechowe pod kolektorem, w łączniku, + dodatkowy, elastyczny bufor siatkowy)
- liczne poprawki antykorozyjne
- ... i mnóstwo innych prac, których teraz tak "z głowy" nie pomnę
Ale żelazo jeździ bezawaryjnie, i służy! (jeśli nie liczyć "ran odniesionych w boju", czyli skasowania tylnej lampy i błotnika)
[...]
Ostatnio, konieczność odnalezienia zaginionego podświetlenia tablicy rejestracyjnej zmobilizowała mnie do ruszenia tematu elektryki.
Nagromadziłem sporo materiałów, ale próby kupienia np. sensownych wyłączników w ilości mniejszej niż kontener, mogą doprowadzić nawet zdrowego człowieka do zawału serca.
Zacząłem oczywiście, od wyprucia wszelkich resztek zmot alarmowych i innych, pozostałych po poprzednim właścicielu.
Teraz zacznę montować dodatkowe oświetlenia, dodatkowe gniazdka, wiązkę pod hak, głośniki + radyjko, stałą antenę CB, itp..
Przy okazji, spróbuję nieco wyciszyć klekota, ale bez fanatyzmu za "od 19 tyś. netto"
[...]
Tak skrótowo:
- mimośrody Dobinnsona na przednie wahacze (bo z powodu liftu niezbyt chętnie prostowała się kierownica po zakręcie
- korekty mocowań (np. łączników stab., korektora, odpowietrzeń, itp)
- uszczelnienia w przednim moście TT
- progi rurowe przykręcane obejmami do ramy
- płyta pod wyciągarkę, montaż wyciągarki, remont wyciągarki (przezwajanie silnika)
- przeróbka mocowania i nowy, duży akumulator Banner Running Bull AGM 95 Ah / 850 A
- bagażnik, w wersji jeszcze "przedbetowej"
- renowacja felg + dwie dodatkowe opony MICHELIN 4X4 O/R 7.50R16C 116N-XLZ (mam teraz 6 jednakowych kół)
- przetwornica 2000/4000W, lodówka,
- odpowietrzenia mostów,
- wymiana krzyżaków przedniego wału
- remont wydechu (uszczelki wydechowe pod kolektorem, w łączniku, + dodatkowy, elastyczny bufor siatkowy)
- liczne poprawki antykorozyjne
- ... i mnóstwo innych prac, których teraz tak "z głowy" nie pomnę
Ale żelazo jeździ bezawaryjnie, i służy! (jeśli nie liczyć "ran odniesionych w boju", czyli skasowania tylnej lampy i błotnika)
[...]
Ostatnio, konieczność odnalezienia zaginionego podświetlenia tablicy rejestracyjnej zmobilizowała mnie do ruszenia tematu elektryki.
Nagromadziłem sporo materiałów, ale próby kupienia np. sensownych wyłączników w ilości mniejszej niż kontener, mogą doprowadzić nawet zdrowego człowieka do zawału serca.
Zacząłem oczywiście, od wyprucia wszelkich resztek zmot alarmowych i innych, pozostałych po poprzednim właścicielu.
Teraz zacznę montować dodatkowe oświetlenia, dodatkowe gniazdka, wiązkę pod hak, głośniki + radyjko, stałą antenę CB, itp..
Przy okazji, spróbuję nieco wyciszyć klekota, ale bez fanatyzmu za "od 19 tyś. netto"
Re: LJ-79 – robocza długaska ;-)
Człek zabiegany, nie szans na sensowny porządek w wątku....
Ale, przynaglony zapytaniem @Gałki o montaż głośników, wyjaśniam, co następuje: ))
Nabyłem na Allegro okazyjnie zestaw:
1. Radioodtwarzacz kasetowy - Clarion CRX 87RM
2. Zmieniarka - Clarion CDC 634 na 6 płyt z dedykowanym kablem
3. Głośniki - JBL GT 0803 - trójdrożne, 20 cm 4 Ohm, 5-175 W
(mam ogromny sentyment do marki Clarion, jak również milion kaset )
Skoro już robić, to z sensem....
Mając w perspektywie długie trasy, warto pokusić się wygłuszenie auta:
Nabyłem zatem trochę materiałów wygłuszających, nie tylko do drzwi, ale do całego Osiołka: Przymierzyłem głośniki : Najważniejsze, to starannie umyć odtłuścić powierzchnie wewnętrzne drzwi:
/edit/: Ojżesz, kurka wodna, mać:
"Nie można dodać kolejnego załącznika, 3 to maksimum"
No i trzeba zaś robić obejście problema od innej strony....
Ale,
"Nie z nami te numery, Brunner" więc jedziemy dalej
wycinanie podkładek dystansowych z MDF:
kolejna przymiarka:
Wystarczy tylko trochę podgiąć szczypcami blachę (w zakreślonych obszarach):
...i wykleić materiałem głuszącym, np. STP Silver Solution, starannie odtłuszczone wcześniej powierzchnie....
Następnie, zamknąć wszystkie otwory technologiczne, by stworzyć "komorę rezonansową" wewnątrz drzwi ...
I efekt "prawie końcowy", bo jeszcze trzeba okleić taśmą połączenie szarej dermy z głośnikiem...
Życie jest wredne, i do dziś nie znalazłem czasu na podłączenie radia.... :
Ale wyklejenie materiałami głuszącymi, na tyle podniosło komfort jazdy, że jestem dobrej myśli!
Ale, przynaglony zapytaniem @Gałki o montaż głośników, wyjaśniam, co następuje: ))
Nabyłem na Allegro okazyjnie zestaw:
1. Radioodtwarzacz kasetowy - Clarion CRX 87RM
2. Zmieniarka - Clarion CDC 634 na 6 płyt z dedykowanym kablem
3. Głośniki - JBL GT 0803 - trójdrożne, 20 cm 4 Ohm, 5-175 W
(mam ogromny sentyment do marki Clarion, jak również milion kaset )
Skoro już robić, to z sensem....
Mając w perspektywie długie trasy, warto pokusić się wygłuszenie auta:
Nabyłem zatem trochę materiałów wygłuszających, nie tylko do drzwi, ale do całego Osiołka: Przymierzyłem głośniki : Najważniejsze, to starannie umyć odtłuścić powierzchnie wewnętrzne drzwi:
/edit/: Ojżesz, kurka wodna, mać:
"Nie można dodać kolejnego załącznika, 3 to maksimum"
No i trzeba zaś robić obejście problema od innej strony....
Ale,
"Nie z nami te numery, Brunner" więc jedziemy dalej
wycinanie podkładek dystansowych z MDF:
kolejna przymiarka:
Wystarczy tylko trochę podgiąć szczypcami blachę (w zakreślonych obszarach):
...i wykleić materiałem głuszącym, np. STP Silver Solution, starannie odtłuszczone wcześniej powierzchnie....
Następnie, zamknąć wszystkie otwory technologiczne, by stworzyć "komorę rezonansową" wewnątrz drzwi ...
I efekt "prawie końcowy", bo jeszcze trzeba okleić taśmą połączenie szarej dermy z głośnikiem...
Życie jest wredne, i do dziś nie znalazłem czasu na podłączenie radia.... :
Ale wyklejenie materiałami głuszącymi, na tyle podniosło komfort jazdy, że jestem dobrej myśli!
Re: LJ-79 – robocza długaska ;-)
Pytanie z innej beczki. Jak zdjąłeś te cholerne korby do szyb? Próbowałem u siebie na milion sposobów, zwoływałem narady i nic. Nie mam pojęcia jak to zdjąć nie uszkadzając korby.
Re: LJ-79 – robocza długaska ;-)
tylko cierpliwością i płaskim śrubokrętem ( chyba że zrobisz przyrząd ). Wsadzasz płaski śrubokręt pomiędzy klamkę a plastikową podkładkę ( nie pomiędzy podkładkę a tapicerkę ) i podważając wyciągasz zawleczkę od "strony zamkniętej ".FIX pisze:Pytanie z innej beczki. Jak zdjąłeś te cholerne korby do szyb? Próbowałem u siebie na milion sposobów, zwoływałem narady i nic. Nie mam pojęcia jak to zdjąć nie uszkadzając korby.
Pisze się łatwo, wyjmuje duuużo trudniej.
Re: LJ-79 – robocza długaska ;-)
Najlepiej tak jak pisze Galka - plaskim srubokretem ale z jednym malym patentem. Wsuwasz go pod ramieniem pokretla i zaczynasz delikatnie krecic pokretlem. Srubokret zahacza sie o otwarta czesc zawleczki i ja rozchyla dzieki czemu zsuwa sie ona z wielowypustu. Delikatnymi ruchami pokretla na boki schodzi w calosci. W zeszlym tyg robilem to chyba z 7 razy wiec juz robie to zawodowo
Re: LJ-79 – robocza długaska ;-)
Podziękował bardzo za rady.
Re: LJ-79 – robocza długaska ;-)
Widać od razu że nie naprawiał malarków, kredensów i trapezówFIX pisze:Podziękował bardzo za rady.
Tam ta sama myśl techniczna a i sposób Stopy sprawdzony od lat
Re: LJ-79 – robocza długaska ;-)
z ust mi to wyjąłeś. niegdyś zadanie to trwało u mnie kilka sekund. cwiczyłem na maluszkach, fiacikach i polonezikach do wyrzyganiaGruzin pisze:Widać od razu że nie naprawiał malarków, kredensów i trapezówFIX pisze:Podziękował bardzo za rady.
Tam ta sama myśl techniczna a i sposób Stopy sprawdzony od lat
Re: LJ-79 – robocza długaska ;-)
I znów, sprowokowany zapytaniem kolegi @Unixa o mocowanie anteny CB, wrzucam kolejny fragmencik walki z żelazem
Długo jeździłem z magnesówką na dachu, ale znudziło mi się częste ściąganie jej przez gałęzie.
Po namyśle, postanowiłem nową antenę zamocować do zawiasu tylnych drzwi. Wprawdzie, ze względu na zasięg radia, nie jest to miejsce optymalne, ale i tak zwykle potrzebny jest zasięg do najbliższego samochodu w kolumnie
Bezkonfliktowe położenie w każdej pozycji drzwi...
bezinwazyjny sposób zamocowania, z dobrym umasowieniem anteny:-)
Co ważne, tak umieszczona antena nie przeszkadza przy wjeździe do garażu, układa się łagodnym łukiem wzdłuż bramy....
.... następnie, wystarczy tylko zaczepić bacik anteny o belkę bagażnika, i mamy auto gotowe do wyjazdu z garażu.
Jeżdżę z tym patentem już pół roku i jestem bardzo zadowolony.
Długo jeździłem z magnesówką na dachu, ale znudziło mi się częste ściąganie jej przez gałęzie.
Po namyśle, postanowiłem nową antenę zamocować do zawiasu tylnych drzwi. Wprawdzie, ze względu na zasięg radia, nie jest to miejsce optymalne, ale i tak zwykle potrzebny jest zasięg do najbliższego samochodu w kolumnie
Bezkonfliktowe położenie w każdej pozycji drzwi...
bezinwazyjny sposób zamocowania, z dobrym umasowieniem anteny:-)
Co ważne, tak umieszczona antena nie przeszkadza przy wjeździe do garażu, układa się łagodnym łukiem wzdłuż bramy....
.... następnie, wystarczy tylko zaczepić bacik anteny o belkę bagażnika, i mamy auto gotowe do wyjazdu z garażu.
Jeżdżę z tym patentem już pół roku i jestem bardzo zadowolony.
-
- Posty: 2200
- Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
- Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
- Kontakt:
Re: LJ-79 – robocza długaska ;-)
Dzięki Mariuszu za podpowiedź gdzie zamontować antenę. Ja swoją, umieszczoną na dachu (otwór był jeszcze po poprzednim właścicielu) wyrwałem skutecznie i zostawiłem gdzieś w lesie, podczas sobotniego krzakowania.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8367
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LJ-79 – robocza długaska ;-)
FIX pisze:Pytanie z innej beczki. Jak zdjąłeś te cholerne korby do szyb? Próbowałem u siebie na milion sposobów, zwoływałem narady i nic. Nie mam pojęcia jak to zdjąć nie uszkadzając korby.
Dla potomności - zobaczcie se do manuala serwosowego ( ) - jest tam pokazane, jak wygląda "specjalny przyżąd" do tego zadania.
Popularnie nazywa się on "sznurówka" ...
Patent naprawdę niezły, znacznie lepszy niż śrubokręty. Działa w zasadzie za każdym razem, i nie kaleczy plastiku.
Dla tych, co nie mają manuala - wkłada się sznurówkę pod korbkę, od strony gdzie są widełki zatrzasku (zwykle jest to od strony dźwigni). Podciąga się sznurówkę, zatrzask wyskakuje - i to wszystko
A sznurówka a nie zwykły sznurek - bo musi być plecionka. Od biedy sprawdza się nawet zwykła szmatka.
Re: LJ-79 – robocza długaska ;-)
Mariusz fatalne glosniki kupiles, trzeba bylo zestaw odseparowany...
Re: LJ-79 – robocza długaska ;-)
Wiem, że odseparowane byłyby lepsze, ale...finger pisze:Mariusz fatalne glosniki kupiles, trzeba bylo zestaw odseparowany...
... kupiłem używane, w całym pakiecie z radiem i zmieniarką
... umówmy się, że w mojej rozklekotanej , 16-letniej ciężarówce roboczej takie niuanse nie grają roli
... no i są na pewno lepsze od jednego, podartego, głośniczka fabrycznego pod kratką nawiewu...
Re: LJ-79 – robocza długaska ;-)
Nie no widzialem, ze maty wygluszajace robiles wiec sie sugerowalem, ze jakies powazniejsze audio robisz. Wszystko na miare, nic z przesada