Strona 22 z 23

Re: HJ 61 by nixon

: 06 kwie 2015, 15:37
autor: nixon
Dodam dla pełniejszego obrazu że ciśnienia ładowania mam na normalnym poziomie.

Re: HJ 61 by nixon

: 06 kwie 2015, 19:18
autor: nixon
Czy w razie 'W' warto zainteresować się czymś jak w linku, czy brać pod uwagę tylko ASO?

http://www.ebay.com.au/itm/MAMBA-Bolt-O ... 1691393268" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: HJ 61 by nixon

: 06 kwie 2015, 20:55
autor: Rokfor32
Czerwona lampka oznacza, że masz przekroczone ciśnienie doładowania powyżej wartości dopuszczalnej przez fabrykę. W praktyce zwykle oznacza to padniętą membranę w siłowniku upustowym (czyli siłownik nie działa, i nie działa regulacja ciśnienia turbo) - jest to też przyczyna rzucania olejem po korpusie turbiny.

Re: HJ 61 by nixon

: 06 kwie 2015, 22:09
autor: nixon
Siłownik zamontowany na turbinie, tak? Jest częścią zamienną tenże czy występuje tylko z turbiną ?

Re: HJ 61 by nixon

: 07 kwie 2015, 07:37
autor: Rokfor32
Występuje jako część zamienna. Ale jak już - to zanabądź taki z J8 - będzie fabrycznie ustawiony na wyższe doładowanie, niż ori z J6.

Re: HJ 61 by nixon

: 20 lip 2015, 13:23
autor: kilometr
Rokfor32 pisze:Czerwona lampka oznacza, że masz przekroczone ciśnienie doładowania powyżej wartości dopuszczalnej przez fabrykę. W praktyce zwykle oznacza to padniętą membranę w siłowniku upustowym (czyli siłownik nie działa, i nie działa regulacja ciśnienia turbo) - jest to też przyczyna rzucania olejem po korpusie turbiny.
Wstawiłem sobie wczoraj manometr w układ ciśnienia od turbo i okazało się, że mam pod obciążeniem za dużo, czyli dochodzi do 0.75bar, a max dla 1HD-T to 0.64kg/cm2. Mam głupie pytanie. Czy coś się stanie jak tak będę jeździł dalej? Sprężarka nie cieknie. Na logikę, większe ciśnienie, większa moc. Ale ja się nie znam.

Re: HJ 61 by nixon

: 20 lip 2015, 17:46
autor: Rokfor32
Od samego ciśnienia nic się nie stanie.

A co do logiki ... :wink:

Większe ciśnienie to jedynie większe straty na niepotrzebne sprężanie zbędnego powietrza. Żeby było więcej mocy - trza podsypać więcej paliwa, łącznie z powietrzem. Czyli zmienić nastawy pompy.

Ale - więcej powietrza przy tej samej dawce paliwa w dizloku - to niższa temperatura spalin. Dlatemu czasem się tak właśnie robi - celowo dźwiga ciśnienie powyżej dawki obsługiwanej przez pompę, żeby obniżyć EGT .

Problem jest gdzie indziej - taki odczyt oznacza - że po prostu przestał działać siłownik upustowy turbiny. I - jednocześnie oznacza - że turbina jest na wykończeniu, bo zdrowa turbina z dziurawym siłonikiem bez ceregieli przekracza półtora bara ... :wink:

Re: HJ 61 by nixon

: 20 lip 2015, 20:48
autor: proto
Rokfor32 pisze:Problem jest gdzie indziej...
Zbyt pochopna diagnoza Sherlocku :mrgreen:
Należy zdjąć całkowicie wężyk z "bączka" i wtedy zobaczyć czy turbo napompuje więcej, bo może jest podłożona podkładeczka pod "bączek" żeby go zdystansować , żeby turbo właśnie dawało troszkę większe ciśnienie :wink:

Re: HJ 61 by nixon

: 20 lip 2015, 21:00
autor: kylon
A chyba auto Nixona to dobrze działa. To czemu kasztanicie komuś wątek :wink:

Re: HJ 61 by nixon

: 20 lip 2015, 22:28
autor: Rokfor32
Kamil - nie podkładeczka - a ... spręzyneczka :mrgreen: Tak było u Niksonowej - sam oną zapodawałem ... :mrgreen:

podkładka pod bąka zmienia próg otwarcia - ale słabo koryguje górę (wewnętrzna sprężyna w tym typie jest trochę za miękka, i bąk za szybko otwiera się całkowicie). Dopdatkowa sprężyna na trzpieniu ładnie podniosła cała charakterystykę.

Ale - to akurat nie o Niksonowej mowa - a o Kilometrowej. i śmiem zakładać - że modyfikacji jednak nie było - tym bardziej że ori bąk w 12H-T otwiera się na ... 0,3 bara :wink: Podkładki na 0,7 przy ori sprężynie musiały by mieć około 1cm grubości - trudno takowych nie zauważyć ... :mrgreen:

Dwa - podobną sytuację miałem przy Piotrowej LJ78 - bąk ewidentnie szczelony - i max doładowanie to 0,9. Dopiero dźwignięcie dawki powodowało delikatne przekroczenie jedynki (sygnalizowane na desce diodą) - manometr wchodził na 1,1. Przy strzelonym bąku - i zupełnie zatkanym wastegate :wink:

Re: HJ 61 by nixon

: 21 lip 2015, 07:34
autor: proto
Odpowiedział bym ci Rokforze, ale się boję, że znowu dostaniemy opiernicz za "kasztanienie" forum Kylona więc przywołany do porządku milczę...
:mrgreen:

Re: HJ 61 by nixon

: 21 lip 2015, 08:51
autor: kylon
Temat jest bardzo fajny tylko warto pisać w odpowiednim miejscu. Potem się wkurzacie, że nie można znaleźć tego co trzeba. Mam nadzieję, że nie została urażona Twa bardzo delikatna duma :mrgreen: - odpisuj a niech mody przeniosą to w jakiś fajny wątek. O ile jeszcze takowi są.

Re: HJ 61 by nixon

: 21 lip 2015, 14:21
autor: Addams
Niby sooo...
Skończcie te rozważania tutaj a potem przeniosę to do oddzielnego wątku. No chyba że foch przeważy :wink:
Trzeba się na poważnie zastanowić jakby to forum Kylonowi odebrać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: , żeby Kamil nie czuł lęku

Re: HJ 61 by nixon

: 05 lis 2015, 15:54
autor: nixon
Zeby nudy w temacie nie zabrakło, będzie cięcie - gięcie :)
2424217.jpg

Re: HJ 61 by nixon

: 05 lis 2015, 15:57
autor: BOCIAN
Żeby Ci ręka uschła!
:evil: