Osobliwe jest to czego nie widać gołym okiem laika niezaznajomionego z tematem. Faktycznie taki jegomość może tak postrzegać to auto i porównywać z BMW czy innym Audi. Nie w tym jednak urok, nie w tym. Myślę że nie muszę rozwijać tematu bo każdy tutaj to wie co mam na myśli.021CLT pisze:Nie ma w tym samochodzie nic osobliwego, być może to tak przyciąga
4R 5gen Barcelona Red
Moderator: luk4s7
Re: 4R 5gen Barcelona Red
Re: 4R 5gen Barcelona Red
A to jest forum BMW?
Nie porównuje właściwości wynikajacych z przynależności do grupy 4x4. Wręcz przeciwnie, wskazuję, że właśnie w "naszej grupie..." to klocek. Jest wiele jeżdżących kwadratów i prostokątów, ale ten jest wyjatkowo jamnikowaty....

Re: 4R 5gen Barcelona Red
Jeden lubi truskawki, a drugi jak mu skarpetki śmierdzą
Ludzie są różni i dlatego świat nie jest nudny. Inna sprawa, że nie rozumiem tu czegoś... Wolałbym J15 niż 4R 5gen - diesel, ręczna skrzynia, full-time 4x4, bardziej praktyczne nadwozie - ale nie przeszkadza mi to w docenieniu walorów 4R. A czepianie się wyglądu? Wygląd nie jeździ...

Re: 4R 5gen Barcelona Red
Dałbyś radę zmierzyć długość przestrzeni (do spania) po złożeniu tylnej kanapy?rolkos pisze:Lamp nie trzeba wymieniać (diagnosta stwierdził "może być"), trzeba dołożyć światło przeciwmgielne z tyłu (czerwona dioda w kloszu). Nawigacji montowanej fabrycznie w samochodzie nigdy nie używam (chyba że jest Android Auto i puszczam z telefonu na ekran w samochodzie). Są radia aftermarketowe które to mają i można sobie zamontować.
Od 2020 jest nowe radio i tam chyba AA i Car Play jest. Nie wiem tylko czy wiązka pasuje.
Może da się wgrać mapy Europy do tego radia co mam (jest slot na karty SD), nie szukałem wg mnie mapy są zbędne (nieaktualne właściwie w momencie wydania).
- sebastian44
- Posty: 2134
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: 4R 5gen Barcelona Red
Można odwrócic kota ogonem i wymienić wady które przytoczyłeś jako zaletystasik pisze: ↑08 lut 2023, 20:12Jeden lubi truskawki, a drugi jak mu skarpetki śmierdząLudzie są różni i dlatego świat nie jest nudny. Inna sprawa, że nie rozumiem tu czegoś... Wolałbym J15 niż 4R 5gen - diesel, ręczna skrzynia, full-time 4x4, bardziej praktyczne nadwozie - ale nie przeszkadza mi to w docenieniu walorów 4R. A czepianie się wyglądu? Wygląd nie jeździ...

Zalety 4runnera
-benzynowy silnik
-automat
-bardziej spartańskie wnętrze- łatwiejsze w utrzymaniu czystosci
-korzystniejsza cena wzgledem 150 w podobnym stanie
-łatwiej o nie skorodowany egzemplarz
Wadami pozostaja rzeczywiscie brak stałego 4x4 oraz niżej poprowadzony dach.
Dla mnie osobiscie dużą zaletą jest to że auto 4runner jest pomyslane bardziej jako funcar, łatwiej je przygotować do terenu i bardziej pasuje do stylu overland. 150tka niestety ma charakter bardziej emerycki, jakoś wchodzenie do niej w kaloszach i wrzucanie łopaty do bagażnika nie leży mi z tym wnetrzem.
Re: 4R 5gen Barcelona Red
Co do wnętrza zgoda. Nie rozumiem po co w samochodzie terenowym (a w zasadzie w każdym samochodzie) dywan na podłodze 

- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 7958
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 4R 5gen Barcelona Red
Żeby szekle, czy insze szpeje, nie obijały lakieru ... 

Re: 4R 5gen Barcelona Red
Dobry projekt nie powinien być obojętny dla odbiorcy, nie musi wtapiać się w tłum. Jak widać jednym się podoba innym nie koniecznie,
Re: 4R 5gen Barcelona Red
W 4R z przed 2020 średnie są światła (zwłaszcza gdy się przesiądziemy z samochodu z lampami LED). Jakoś ten żółty kolor światła mi nie przypadł do gustu, więc postanowiłem poeksperymentować z żarówkami LED Philips.
To co zauważyłem:
- światło jest bardziej równomierne, nie ma "prześwietlonego" środka pola widzenia przed samym autem,
- lepiej doświetla boki (widać to z prawej strony pobocza na zdjęciu)
- linia odcięcia jest ostrzejsza (mniej światła "przecieka" ponad)
Miałem obawy czy nie będą oślepiać nadjeżdżających samochodów, ale odcięcie jest naprawdę w punkt, jadąc kilkanaście metrów za osobówką wiązka była ucięta poniżej szyby, więc jest bardzo dobrze.
Zdjęcia poniżej, który to LED nie muszę chyba pisać. Odcięcie na bramie, widać w LED Philips jest bardzo dobre.
Efekt nie jest jednoznaczny. To co zauważyłem:
- światło jest bardziej równomierne, nie ma "prześwietlonego" środka pola widzenia przed samym autem,
- lepiej doświetla boki (widać to z prawej strony pobocza na zdjęciu)
- linia odcięcia jest ostrzejsza (mniej światła "przecieka" ponad)
Miałem obawy czy nie będą oślepiać nadjeżdżających samochodów, ale odcięcie jest naprawdę w punkt, jadąc kilkanaście metrów za osobówką wiązka była ucięta poniżej szyby, więc jest bardzo dobrze.
Zdjęcia poniżej, który to LED nie muszę chyba pisać. Odcięcie na bramie, widać w LED Philips jest bardzo dobre.
Re: 4R 5gen Barcelona Red
Nie ma jednak porównania do fabrycznych lamp LED (VW lub Mazda).
Zdjęcia nie do końca oddają różnicę (telefon zmienia ekspozycję w zależności od jasności).
Re: 4R 5gen Barcelona Red
Zdecydowanie należę do grupy truskawkowejstasik pisze: ↑08 lut 2023, 20:12Jeden lubi truskawki, a drugi jak mu skarpetki śmierdząLudzie są różni i dlatego świat nie jest nudny. Inna sprawa, że nie rozumiem tu czegoś... Wolałbym J15 niż 4R 5gen - diesel, ręczna skrzynia, full-time 4x4, bardziej praktyczne nadwozie - ale nie przeszkadza mi to w docenieniu walorów 4R. A czepianie się wyglądu? Wygląd nie jeździ...

A tak poza tym, to nie wnikając w teorię spiskową, ciekawi mnie korelacja pomiedzy użytkownikami, którzy całkiem niedawno założyli konto na forum zachwalając to i owo..., a tymi, którzy w dziale giełda właśnie sprzedają wspomniane, wychwalane to i owo... Ciekawe


Re: 4R 5gen Barcelona Red
Jaka jest zaleta Diesla z manualem w nowej j15? (Dodam ze manual ma o 50Nm mniejszy moment od 2.8 w automacie).
W 4R na fabrycznym rozmiarze kół spalanie wyjdzie około 14L (na MT 33" pali 15.5L), j15 w dieslu wg producenta pali 9.6L (a wiemy jak ma się deklaracja producenta do realnych wartości).
Przy obecnej cenie benzyna (6,72 PLN) vs diesel (7.92 PLN) za 14L benzyny kupisz jakieś 11.5L Diesla. Nawet przyjmując spalanie deklarowane przez producenta, różnica w cenie przejechania 100km nie jest taka duża.
W opcji LPG (3.06 PLN/L) nawet przy 18L/100 (spory zapas) wychodzi 55zł/100 km czyli 6.9L/100 ON.
Za to w dieslu masz 66 km mniej, bardziej skomplikowany silnik (turbina, common rail, EGR, AdBlue itd.).
Re: 4R 5gen Barcelona Red
Owszem, J15 z ręczną skrzynią ma 50 Nm mniej, ale za to przy niższych obrotach. Zalety diesla w ogóle: lepiej jedzie przy niskich obrotach, nie trzeba go tak wysoko kręcić, ma też większy zasięg. Nie twierdzę, że diesel i tylko diesel, a benzynowe są do bani - u mnie to też kwestia stricte subiektywna, po prostu wolę diesle. Mi J9 3,0 na MT-kach pali 10,5 - 12,0 l/100 km w zależności od charakterystyki przejazdów, J9 3,4 V6 spaliłby spokojnie 15-17, z automatem więcej. Myślę, że da się wyciągnąć analogię do J15 2,8 TD i 4R 4,0 V6.
Ale nie o tym ten wątek. Mi się Twoja 4R podoba i to bardzo
Ale nie o tym ten wątek. Mi się Twoja 4R podoba i to bardzo

- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 7958
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 4R 5gen Barcelona Red
Diesel NIE jedzie lepiej przy niskich obrotach. To jest taka "legenda", powstała jeszcze w czasach kiedy porównywano 3.0 meśka z 1,5 poloneza. Ale nie ma żadnego przeniesienia na czterolitrową benzynę (w dodatku ze zmienną fazą rozrządu), a już wcale na V8 - to właśnie te silniki, a nie klekoty, są idealne do pracy na małych obrotach.
Tego (możliwości pracy na małych obrotach) się nie dało porównać na starszych automatach (czterobiegowych) - bo ich filozofia ddziałania powodowała - że silnik mały czy duży, klekot czy benzyna, i tak się kręcił min 2 tyś obrotów. Ale pięciobiegowe A750 działają już inaczej - i jazda autem z 1GR, serią UZ, czy UR - to już jazda (po mieście, i leniwie) z obrotami rzędu 800 - 1200. Przy czym określenie "leniwie" nie oznacza wcale, że np. ruszając ze świateł ktoś Cie pogania ...
.
Tego (możliwości pracy na małych obrotach) się nie dało porównać na starszych automatach (czterobiegowych) - bo ich filozofia ddziałania powodowała - że silnik mały czy duży, klekot czy benzyna, i tak się kręcił min 2 tyś obrotów. Ale pięciobiegowe A750 działają już inaczej - i jazda autem z 1GR, serią UZ, czy UR - to już jazda (po mieście, i leniwie) z obrotami rzędu 800 - 1200. Przy czym określenie "leniwie" nie oznacza wcale, że np. ruszając ze świateł ktoś Cie pogania ...
