Strona 7 z 9

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

: 21 mar 2023, 12:16
autor: Templar
Przy okazji, wypluł się też pierwszy adapter.
Chyba nawet pasuje.
Pora wprowadzić finalne poprawki, i zmontować pierwszą zaślepkę.

Obrazek

Obrazek

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

: 21 mar 2023, 15:38
autor: kylon
Jak to jest wytrzymałe? Czeka mnie zakup drukarki 3D do firmy właśnie do podobnych rozwiązań.

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

: 21 mar 2023, 15:47
autor: Templar
kylon pisze:
21 mar 2023, 15:38
Jak to jest wytrzymałe? Czeka mnie zakup drukarki 3D do firmy właśnie do podobnych rozwiązań.
Adaptery na starym hiluxie, jeździły na dachu, w terenie, przez chyba 10 lat, i dalej jeżdżą na Ukrainie.
Zakup drukarki zależy dość mocno od tego co chcesz robić i z czego. Jak będziesz miał potrzebę to przekręć do mnie albo wpadnij.

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

: 21 mar 2023, 19:26
autor: kylon
Chyba wpadnę bo maszyna dalej stoi :-(

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

: 22 mar 2023, 14:17
autor: forumowytlc
Ile waży ten komplet osłon?
Templar pisze:
07 mar 2023, 18:44
Wbrew pierwszym oczekiwaniom nie zrobiły się po jednym sezonie całe brązowe (w sumie to nadal nie widać na nich korozji...) ani nie są wcale jakoś dramatycznie ciężkie.

Obrazek


Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

: 26 mar 2023, 18:49
autor: Templar
forumowytlc pisze:
22 mar 2023, 14:17
Ile waży ten komplet osłon?
24kg.

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

: 27 mar 2023, 08:19
autor: irko
Templar pisze:
07 mar 2023, 18:44
Wbrew pierwszym oczekiwaniom nie zrobiły się po jednym sezonie całe brązowe (w sumie to nadal nie widać na nich korozji...) ani nie są wcale jakoś dramatycznie ciężkie.
Były ciorane w terenie?

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

: 27 mar 2023, 08:36
autor: Templar
irko pisze:
27 mar 2023, 08:19


Były ciorane w terenie?
Błoto, szutry tak. Ślizganie się brzuchem po kamieniach, nie. Auto do turystyki a nie przeprawówki :)

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

: 27 mar 2023, 09:17
autor: forumowytlc
Templar pisze:
27 mar 2023, 08:36
Błoto, szutry tak. Ślizganie się brzuchem po kamieniach, nie. Auto do turystyki a nie przeprawówki :)
Założyłbyś je na wyjazdy w Bałkańskie góry, gdzie kamienie mogą się zdarzyć (turystycznie), czy lepiej szukać czegoś z grubszej blachy?

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

: 27 mar 2023, 11:00
autor: Templar
Jak dla mnie to świat i ludzie. Jak już pisałem, największą zaletą tych osłon jest to że są przestrzenie przetłaczane i mają wspawane wzmocnienia w krytycznych punktach. Ich wytrzymałość jest przez to znacznie większa niż kawał płaskiej blachy.
Jeśli się nawet zarysują na tych skałkach i zaczną punktowo korodować, to jakieś większe punkty korozji będą widoczne po mniej więcej 5 latach. Można je wtedy zawsze odkręcić, wypiaskować i pomalować epoksydem. A jak ktoś jest wyjątkowo zawzięty, to linexem.

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

: 27 mar 2023, 19:54
autor: Jarosław Prezes
forumowytlc pisze:
27 mar 2023, 09:17
Templar pisze:
27 mar 2023, 08:36
Błoto, szutry tak. Ślizganie się brzuchem po kamieniach, nie. Auto do turystyki a nie przeprawówki :)
Założyłbyś je na wyjazdy w Bałkańskie góry, gdzie kamienie mogą się zdarzyć (turystycznie), czy lepiej szukać czegoś z grubszej blachy?
Ja na bałkańskie kamienie (do "turystyki" w której wiadomo różne rzeczy się dzieją czasami) mam założone aluminiowe More4x4 i jest ok po roku. Rysą są ale to akurat nie problem. Ja mam akurat takie ale chyba producent dowolny byle sprawdzony.

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

: 29 mar 2023, 08:40
autor: Templar
Adapter zaślepek v2.
Boczne śruby, obniżone, do mocowania do dachu. Trzecia, środkowa, do mocowania panelu.
Materiał ABS, wypełnienie 100%.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

: 01 kwie 2023, 17:08
autor: Templar
forumowytlc pisze:
22 mar 2023, 14:17

Obrazek

[/quote]

Z okazji przeglądu miałem okazję obejrzeć stan płyt na hiluxie. Siedzą tam ponad 4 lata, praktycznie od nowości auta. I wygląda to tak że jest to jedyny nie skorodowany element pod autem.
Rama jest już razowa na wszystkich spawach. Z progów N4 farba schodzi płatami. Płyty ARB mają po całości szafa, fabryczna powłokę.

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

: 01 kwie 2023, 19:21
autor: Rokfor32
Bo "ALU" to nie jest zawsze to samo. To jest multum gatunków stopów, trza wiedzieć z czego jest to - co się ma - a po drugie - większość z nich jest beznadziejna jak chodzi o korozje kontaktową (ze stalą, a w szczególności z nierdzewką austenityczną). To samo z solanką.

Solance przeciwdziała po prostu lakierowanie. A korozji kontaktowej - używanie separatorów (czyli np. podkładek "plastikowych" pod śruby, i między alu osłony a ramę).

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

: 01 kwie 2023, 19:37
autor: Templar
Dopiero zobaczyłem jak mi słownik na telefonie słowa podstawił ;)
Oczywiście chodziło że rama jest brązowa a osłony są nadal w szarej farbie.

Rokfor- ale ARB są stalowe, więc ciężko tu o utlenianie alu.
Osobiście mam na ten problem głęboko wywalone. O ile na stalowych brąz razi optycznie, o tyle na aluminium nawet za bardzo tego utlenienia nie widać. Na moich starych, po 11 latach pojawiły się delikatne placki a były ciurane konkretnie. Ile potrwa perforacja płyty alu 5mm? 50 lat?