Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Templar »

Pierwszy temat z zewnętrznego ubierania LC- osłony podwozia.
Tu rozkmina chwile trwała, ale ostatecznie znów stanęło na ARB.
Miały być aluminiowe N4, jako kompleksowe rozwiązanie na całe podwozie, razem z progami, płyta pod wyciągarkę i fajnym, dodatkowym najazdem pod przedni zderzak. Mają nawet dodatkowe osłony na wahacze jak by ktoś potrzebował. Do tego całość z 8mm aluminium.
Niestety, jeśli producent nie wysyła towaru, to trzeba szukać czegoś innego.

Z osłonami 6mm ze starego hiluxa doświadczenie mam takie że pierwsza owinęła się z czasem do okoła miski olejowej i skrzyni biegów, oraz 50% otworów montażowych nie pasowało i trzeba było poprawiać, a MORE4x4 przysłał do nie tego modelu i nigdy nie wymienił na właściwy, więc znów była rzeźba i irytacja.
W dwóch innych autach mam już od kilku lat ARB i sprawdzają się bardzo dobrze. Wbrew pierwszym oczekiwaniom nie zrobiły się po jednym sezonie całe brązowe (w sumie to nadal nie widać na nich korozji...) ani nie są wcale jakoś dramatycznie ciężkie. Bardzo sprytnie poprzetłaczana blacha 3mm waży podobnie jak duże aluminiowe płyty 6mm, a ma przy tym o wiele lepszą wytrzymałość. No i pasuje do auta od przyłożenia, bez naginania i wiercenia dziur oraz pierdyliona adapterków. Minus to stosunkowo małe pokrycie spodu pojazdu, ale nie katuj już tak aut jak kiedyś więc mi tam styka.
Paradoksalnie to w aucie gdzie miałem najbardziej rozbudowane osłony, gałąź wlazła idealnie w szczelinę pomiędzy nimi i wyrwała przewody paliwowe...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: kylon »

Cholerka. Nie zdążyłem z aparatem ;-)

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Templar »

Mam Ci odesłać ? :)

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Templar »

Druga rzecz która dziś dojechała, a której byłem bardzo ciekawy to nowa platforma ARB BAZE Rack.
Pierwsze wrażenia znów bardzo pozytywne.
Same platformy są dostępne w w różnych rozmiarach, a do konkretnego auta dopasowujemy je za pomocą dedykowanych listew- adapterów. Trochę jak RhinoRack Back Bone, tyle że niższe.
Korpus bagażnika w przeciwieństwie do RhinoRack nie jest skręcany a spawany. W praktyce nie wnosi to wiele do tematu. Obie platformy sprawiają wrażenie bardzo solidnych i stabilnych.
Dużą różnicą jest za to wysokość zestawu. RhinoRack montujemy do dodatkowych aluminiowych poprzeczek, a BazeRack bezpośrednio do ramy. Daje to kilka ładnych centymetrów oszczędności na wysokości. Dodatkowo BazeRack jest bajecznie lekki. Długa platforma BR do LC150 jest lżejsza od krótkiej RR do Hiluxa.
Absolutnie fantastycznym elementem jest dedykowana owiewka, bez której ciężko użytkować auto powyżej 120km/h. ARB robi je dedykowane do większości modeli 4x4. Jest zrobiona z cienkiej, tłoczonej blachy i nie opiera się o dach auta. Niestety uniwersalna owiewka RR wytarła mi już w dwóch autach, gumowymi stopkami, dziury w dachu i skończyło się na zaprawkach i podklejaniu tego miejsca dodatkowymi, wydrukowanymi odbojnikami.
Na razie, jedyna rzecz która mi się nie spodobała, to uszkodzona powłoka lakiernicza na adapterach dachowych. Wygląda to tak, jak by co 2-3 lata, trzeba było zdemontować platformę z dachu i oddać listwy do piaskowania i lakierowania. Ale to się jeszcze okaże w praktyce.

Kolejną dużą zaletą ARB jest systemowość. Nie dość że producent sam proponuje nam całą gamę akcesoriów do rozbudowy bagażnika, to jeszcze mamy możliwość użycia na adapterach T-slotowych dodatków od RhinoRack (jak na przykład absolutnie genialnych uchwytów do łopaty).
Wrzucę na ten temat coś więcej, jak tylko znajdę chwilę żeby pomontować na aucie to co już przyjechało.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: kylon »

Jak się wyplączę z roboty to wpadnę do Ciebie z aparatem i białym kartonem ;-)

Awatar użytkownika
FoxMulder
Posty: 143
Rejestracja: 19 wrz 2022, 21:36
Auto: LC 150
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: FoxMulder »

Fajne „graty” :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: aadamuss »

A ten Base Rack odrapany nie jest z nierdzewki ?

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Templar »

Platforma jest aluminiowa.
Owiewka jest aluminiowa.
Adaptery do dachu oraz wszystkie płytki montażowe do akcesoriów są z blachy czarnej, malowanej proszkowo.

Jarosław Prezes
Posty: 40
Rejestracja: 25 paź 2022, 19:03
Auto: TLC J15
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Jarosław Prezes »

Zdaje się nie masz płetwy na dachu? Mnie się ten BASE RACK i cała związana z tym koncepcja podoba tylko nie wiem czy moja płetwa rekina nie będzie przeszkadzać przy instancji.

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Templar »

Ja mam płaski dach. Osobiście jeszcze LC150 z płetwa nie widziałem.
W Hiluxie miałem wystające antenki, ale wypadały po prostu pomiędzy szczebelkami.

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Templar »

Drobny update z montażu bagażnika. Całość już wstępnie złożona, ale jeszcze nie na aucie.
Zaczynają wychodzić, może nie do końca problemy, ale takie urealnienie systemu. No w każdym razie pierwszy hype minął.

Pierwsze zaskoczenie to że adapter pod trapy ARB Tred Pro, nie pasuje montażu. Da się go jakoś skręcić, ale otwór montażowy jest dedykowany do MAXTRAX, czyli M10, a nie M6, w wyniku czego wszystko się giba. Nie ma w zestawie żadnej redukcji w postaci pierścienia na śrubę, a jedynie powiększona nieznacznie podkładka. Trochę lipa jak na system, ale da się żyć.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Druga sprawa to trochę na siłę tworzony system montażowy oparty na bocznych zaciskach. Od lat na rynku funkcjonują T-sloty (np. RhinoRack) i są zajebiste. Absolutnie genialne by było gdyby ARB stworzyło system hybrydowy - na środku profila T-slot, po C-clamp (nie wiem czy oni tak to nazywają, ale ogólnie tak to funkcjonuje...). Zamiast tego mamy tylko C-clampa. Efekt- żeby cokolwiek zamontować potrzebujemy duże, salowe adaptery, tworzące dopiero płaską powierzchnię z otworem, do której możemy coś dokręcić. Duża, uniwersalna płytka montażowa to dwie duże płyty z blachy 5mm.
Efekt- super lekki bagażnik, który tak mi się podobał, po zamontowaniu kilku akcesoriów, przestał być bardzo szybko lekki...

Obrazek

Awatar użytkownika
FoxMulder
Posty: 143
Rejestracja: 19 wrz 2022, 21:36
Auto: LC 150
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: FoxMulder »

Myślałeś może nad Front Runnerem? Dziś mi przyszedł, łącznie z szeregiem akcesoriów ale zamierzam montować dopiero jak będzie cieplej.
Tez zastanawiałem się nad ARB ale wybrałem FR.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Templar »

FoxMulder pisze:
10 mar 2023, 15:38
Myślałeś może nad Front Runnerem? Dziś mi przyszedł, łącznie z szeregiem akcesoriów ale zamierzam montować dopiero jak będzie cieplej.
Tez zastanawiałem się nad ARB ale wybrałem FR.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Przez chwilę myślałem nad Front Runnerem bo bardzo lubię tą firmę (wystarczy zerknąć na moje hiluxy...). ARB wygrało tym że było najniższym, systemowym, bagażnikiem na rynku. I w dodatku ma dedykowany, bardzo ładny winder, który nie dotyka dachu.
Platforma Front Runnera jest bardzo... hhmm... klasyczna. Nie do końca pasuje mi do nowoczesnych brył samochodów jak LC150. W dodatku jest równie wysoka co RhinoRack (który jest moim zdaniem o wiele bardziej zaawansowany technologicznie). Nie ma w dodatku w niej w ogóle owiewki dla PRADO co w połączeniu z wysokością, limituje jazdę autem do 100km/h, a ja jednak lubię na autostradzie słuchać radia przy 140-160km/h.
Dla mnie ideałem byłby RhinoRack z niziutkim systemem montażowym, zaraz nad dachem, i profilowaną owiewką, zamiast tej tacki wycierającej dach (wiem że teraz wypuścili jakieś nowe, ale wyglądają tak bardzo źle, że bym chyba musiał jeździć z papierowym workiem na głowie).

Awatar użytkownika
FoxMulder
Posty: 143
Rejestracja: 19 wrz 2022, 21:36
Auto: LC 150
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: FoxMulder »

Templar pisze:
FoxMulder pisze:
10 mar 2023, 15:38
Myślałeś może nad Front Runnerem? Dziś mi przyszedł, łącznie z szeregiem akcesoriów ale zamierzam montować dopiero jak będzie cieplej.
Tez zastanawiałem się nad ARB ale wybrałem FR.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Przez chwilę myślałem nad Front Runnerem bo bardzo lubię tą firmę (wystarczy zerknąć na moje hiluxy...). ARB wygrało tym że było najniższym, systemowym, bagażnikiem na rynku. I w dodatku ma dedykowany, bardzo ładny winder, który nie dotyka dachu.
Platforma Front Runnera jest bardzo... hhmm... klasyczna. Nie do końca pasuje mi do nowoczesnych brył samochodów jak LC150. W dodatku jest równie wysoka co RhinoRack (który jest moim zdaniem o wiele bardziej zaawansowany technologicznie). Nie ma w dodatku w niej w ogóle owiewki dla PRADO co w połączeniu z wysokością, limituje jazdę autem do 100km/h, a ja jednak lubię na autostradzie słuchać radia przy 140-160km/h.
Dla mnie ideałem byłby RhinoRack z niziutkim systemem montażowym, zaraz nad dachem, i profilowaną owiewką, zamiast tej tacki wycierającej dach (wiem że teraz wypuścili jakieś nowe, ale wyglądają tak bardzo źle, że bym chyba musiał jeździć z papierowym workiem na głowie).
Jakaś tam owiewka jest :)
Co do reszty - jasne, każdy ma swoje wymagania, na pewno ARB jest najładniejszy, i tak jak mówisz, najbardziej delikatny z wyglądu.
Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Templar »

Ten winder to niestety ta sama zasada co w RhinoRack. Cała krawędź opiera się o dach i nieznacznie ruszą w przód i w tył w zależności od prędkości. Po miesiącu na dachu jest wspaniale wypolerowana goła blacha...

ODPOWIEDZ