Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: kylon »

Faktycznie dramat z tą kamerą w nowej J150. Straszna pikseloza. W Hilu jest inny świat.

Obrazek

Obrazek

rzemanki
Posty: 68
Rejestracja: 10 gru 2008, 01:23

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: rzemanki »

Dpf dopala się często i to mimo jazdy w trasie. Zawsze automatycznie. Nawet nie wiem czy guzik od ręcznego dopalania działa :D
Jest to irytujące ale mocno nie przeszkadza.
Ad blue nie mam wskaźnika- model 2021- i kończy się zawsze w złym momencie. Ostatnio nie mogłem dostać w Niemczech. Starcza na około 2500 do 4500km. Jeżdżę przeważnie w trasie.
Mam przez rok 60 000km przebiegu. Tarcze i klocki fabryczne. Teraz kupione nowe u Kylona ( na zapas).
Dorzucone też lampy dalekosiężne u Kylona ( aczkolwiek z przygodami :evil: .... i jedyna usterka na trasie i konieczność korzystania z assistance).
Zabezpieczenie antykorozyjne zrobione w dniu wyjazdu z salonu.
Dorzucone webasto tzn Ebrespacher ( czy jak to się pisze) w salonie Toyoty.
Minusy to oprócz ad blue; 1 akumulator (nie da się go łatwo podpiąć wg TMP bo trzeba całą nową wiązkę); brak podgrzewania przedniej szyby (tylko miejsca wycieraczek)... wcześniej było tylko teraz wtopili antenę od radia w szybę.
Generalnie jezdzi się super jak dla mnie.
W stosunku do LC 120 czy Rav 4 hybrydy ( ta potrafiła spalać max 25,4L/100!!!).
Landek pali od 5,6 do 13 .... średnio wychodzi mo 8,5-9,5.
Wymienione opony fabryczne. Rozerwałem 1 szt i ciężko je kupić.

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Templar »

W 2022 podobno przednia szyba znów jest podgrzewana...
W spalanie 5,6l jakoś średnio mi się chce wierzyć :) Chyba że założyłeś koła od roweru, albo testujesz na postoju :)

Ja mam za to kolejną zagwozdkę. Zawsze jak tankowałem auto, w specyfikacji miałem wpisane że jest bak, przykładowo, 60l, lałem pod korek 64-68l.

W specyfikacji do tego modelu widziałem że bak jest 90l (ale tam też była dojazdówka na zapasie więc mało wiarygodne...).
Internet mówi że bak powinien być 87 lub 80l w zależności od wersji.
No więc nie udało mi się zatankować więcej niż 74l...

rzemanki
Posty: 68
Rejestracja: 10 gru 2008, 01:23

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: rzemanki »

5,6 to była mega powolna jazda... nawet delikatnie poniżej ograniczeń prędkości i bez klimatyzacji. Poza terenem zabudowanym. Tak w ramach testy na minimalne spalanie.
Bak masz 87 litrów. Jak zapala się rezerwa to wchodzi około 77 litrów. Najwięcej zatankowałem 85 ale to już jechałem na stację z "duszą na ramieniu".

fireman.uns
Posty: 13
Rejestracja: 17 sty 2020, 05:23
Auto: Hilux Revo/ 4Runner UZN215
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: fireman.uns »

rzemanki pisze:
01 lis 2022, 21:40
Ad blue nie mam wskaźnika- model 2021- i kończy się zawsze w złym momencie. Ostatnio nie mogłem dostać w Niemczech. Starcza na około 2500 do 4500km. Jeżdżę przeważnie w trasie.
Jak wygląda uzupełnianie ad blue w LC??
W Hilu można uzupełniać z dystrybutorów przeznaczonych dla ciężarówek, czyli na każdej większej stacji benzynowej. Do tego wychodzi sporo taniej niż z baniek...

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Templar »

U mnie wlew jest dokładnie taki sam jak w Hillu, w mniej więcej tym samym miejscu, pod maską. Osobiście zdecydowanie wolę rozwiązanie z innych aut jak np VW, gdzie jest przy baku. Dystrybutor spoko, ale nalewanie z 20l bańki to 2 osoby i wyższa Szkoła jazdy na wrotkach...

fireman.uns
Posty: 13
Rejestracja: 17 sty 2020, 05:23
Auto: Hilux Revo/ 4Runner UZN215
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: fireman.uns »

Dlatego zdziwił mnie post użytkownika rzymanki, że nie mógł dostać. Skoro można lać z dystrybutora, to jest do dostania na każdej większej stacji.

rzemanki
Posty: 68
Rejestracja: 10 gru 2008, 01:23

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: rzemanki »

Można z dystrybutora i tak zawszę robię.
Natomiast jak nie ma ad blue na 4 kolejnych stacjach to ciężko z pustego nalać :lol:

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Templar »

Ja zwykle tankuje pod Warszawą i jeszcze, przez ostatnie kilka lat, nie udało mi się zatankować adBlue z dystrybutora, bo go po prostu fizycznie nigdy nie było... Ostatnio właśnie też miałem mały problem z dostępnością baniek, ale ograniczył się on do kupienia kilku małych, zamiast jednej zbiorczej.

Awatar użytkownika
021CLT
Posty: 205
Rejestracja: 15 cze 2012, 21:34
Auto: Toyota LC120
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: 021CLT »

Tylko raz tankowałem z butelek... drogo i bez sensu.
Kilka razy tankowałem z dystrybutora dla ciężarówek, ale trzeba uważać bo rura jest wiekszej średnicy i pistolet nie odbija. Teraz podjeżdżam na Lotos lub Orlen i tankuję z pistoletu dla osobowych. Bez problemu pod korek i bez szaleństw na autostradzie, dachowych bagażników itd wystarcza na 8-9 tys.

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Templar »

Jak wiadomo, czasami uchwyty które przewidział producent, nie są wystarczające i trzeba dołożyć coś żeby nam trzymało chociażby telefon.
LC150 jest całkiem wdzięczną platformą, aby sobie coś dołożyć, zgodnie z własnymi upodobaniami.
Do wyboru mamy trzy adaptery od Brodit- wklikiwany na lewą kratkę nawiewu, pod szybą, oraz na środkowe nawiewy (są identyczne, więc ten sam adapter można założyć na prawą lub lewą).
Dodatkowo, w przeciwieństwie do np. Hiluxa, nawiewy mają grubą opaskę z twardego, gładkiego plastiku. Pozwala to na naklejenie dodatkowego adaptera, zgodnie z naszymi preferencjami. Może to być coś od RAM Mount, albo, Quadlocka (który de facto jest takim RAMem, tylko trochę delikatniejszym i bardziej estetycznym).
Na zdjęciu wszystkie opcje pozakładane na raz, podczas przymiarek co mi pasuje.
Ostatecznie wygrywa kombinacja:
-telefon na QuadLocku, na klejonym adapterze, na lewej ściance środkowego nawiewu.
-yanosij na adapterze brodit, na lewym, środkowym nawiewniku.
-ARB Linx na adapterze brodit, pod lewą szybą.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
irko
Posty: 1818
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:53
Auto: Hilux 09
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: irko »

sporo tych uchwytów masz :)

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Templar »

irko pisze:
05 lis 2022, 11:55
sporo tych uchwytów masz :)
Zaraz będę demontował. Chciałem sobie pozakładać graty w kilku miejscach żeby zobaczyć która opcja najbardziej mi pasuje ;)

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Templar »

Okazało się, że w przeciwieństwie do klejonych punktów montażowych RAM mount, te od Quadlocka trzymają się doskonale.
Ponieważ moja praktyka wykazała że najlepszym punktem do mocowania gruszki CB radia są okolice prawego kolana, wyciągnołem odpowiedni punt montażowy, z adaptera naklejonego na środkowym tunelu.
Samo ramię poskładane z tego co mi zostało w szufladzie z innych projektów, ale dziwnie pasuje :)
Zostaje mi tylko narysować i wydrukować adapter pod magnetyczną bazę gruszki.

Obrazek

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: kylon »

Chyba muszę powrzucać nasze najnowsze cuda w J150 ;-)

ODPOWIEDZ