Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar
Moderator: luk4s7
Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar
Przy okazji, wypluł się też pierwszy adapter.
Chyba nawet pasuje.
Pora wprowadzić finalne poprawki, i zmontować pierwszą zaślepkę.
Chyba nawet pasuje.
Pora wprowadzić finalne poprawki, i zmontować pierwszą zaślepkę.
Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar
Jak to jest wytrzymałe? Czeka mnie zakup drukarki 3D do firmy właśnie do podobnych rozwiązań.
Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar
Adaptery na starym hiluxie, jeździły na dachu, w terenie, przez chyba 10 lat, i dalej jeżdżą na Ukrainie.
Zakup drukarki zależy dość mocno od tego co chcesz robić i z czego. Jak będziesz miał potrzebę to przekręć do mnie albo wpadnij.
Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar
Chyba wpadnę bo maszyna dalej stoi
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 07 sty 2023, 16:18
- Auto: J150
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 07 sty 2023, 16:18
- Auto: J150
Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar
Jak dla mnie to świat i ludzie. Jak już pisałem, największą zaletą tych osłon jest to że są przestrzenie przetłaczane i mają wspawane wzmocnienia w krytycznych punktach. Ich wytrzymałość jest przez to znacznie większa niż kawał płaskiej blachy.
Jeśli się nawet zarysują na tych skałkach i zaczną punktowo korodować, to jakieś większe punkty korozji będą widoczne po mniej więcej 5 latach. Można je wtedy zawsze odkręcić, wypiaskować i pomalować epoksydem. A jak ktoś jest wyjątkowo zawzięty, to linexem.
Jeśli się nawet zarysują na tych skałkach i zaczną punktowo korodować, to jakieś większe punkty korozji będą widoczne po mniej więcej 5 latach. Można je wtedy zawsze odkręcić, wypiaskować i pomalować epoksydem. A jak ktoś jest wyjątkowo zawzięty, to linexem.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 25 paź 2022, 19:03
- Auto: TLC J15
- Kontakt:
Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar
Ja na bałkańskie kamienie (do "turystyki" w której wiadomo różne rzeczy się dzieją czasami) mam założone aluminiowe More4x4 i jest ok po roku. Rysą są ale to akurat nie problem. Ja mam akurat takie ale chyba producent dowolny byle sprawdzony.forumowytlc pisze: ↑27 mar 2023, 09:17Założyłbyś je na wyjazdy w Bałkańskie góry, gdzie kamienie mogą się zdarzyć (turystycznie), czy lepiej szukać czegoś z grubszej blachy?
Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar
Adapter zaślepek v2.
Boczne śruby, obniżone, do mocowania do dachu. Trzecia, środkowa, do mocowania panelu.
Materiał ABS, wypełnienie 100%.
Boczne śruby, obniżone, do mocowania do dachu. Trzecia, środkowa, do mocowania panelu.
Materiał ABS, wypełnienie 100%.
Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar
[/quote]
Z okazji przeglądu miałem okazję obejrzeć stan płyt na hiluxie. Siedzą tam ponad 4 lata, praktycznie od nowości auta. I wygląda to tak że jest to jedyny nie skorodowany element pod autem.
Rama jest już razowa na wszystkich spawach. Z progów N4 farba schodzi płatami. Płyty ARB mają po całości szafa, fabryczna powłokę.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8444
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar
Bo "ALU" to nie jest zawsze to samo. To jest multum gatunków stopów, trza wiedzieć z czego jest to - co się ma - a po drugie - większość z nich jest beznadziejna jak chodzi o korozje kontaktową (ze stalą, a w szczególności z nierdzewką austenityczną). To samo z solanką.
Solance przeciwdziała po prostu lakierowanie. A korozji kontaktowej - używanie separatorów (czyli np. podkładek "plastikowych" pod śruby, i między alu osłony a ramę).
Solance przeciwdziała po prostu lakierowanie. A korozji kontaktowej - używanie separatorów (czyli np. podkładek "plastikowych" pod śruby, i między alu osłony a ramę).
Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar
Dopiero zobaczyłem jak mi słownik na telefonie słowa podstawił
Oczywiście chodziło że rama jest brązowa a osłony są nadal w szarej farbie.
Rokfor- ale ARB są stalowe, więc ciężko tu o utlenianie alu.
Osobiście mam na ten problem głęboko wywalone. O ile na stalowych brąz razi optycznie, o tyle na aluminium nawet za bardzo tego utlenienia nie widać. Na moich starych, po 11 latach pojawiły się delikatne placki a były ciurane konkretnie. Ile potrwa perforacja płyty alu 5mm? 50 lat?
Oczywiście chodziło że rama jest brązowa a osłony są nadal w szarej farbie.
Rokfor- ale ARB są stalowe, więc ciężko tu o utlenianie alu.
Osobiście mam na ten problem głęboko wywalone. O ile na stalowych brąz razi optycznie, o tyle na aluminium nawet za bardzo tego utlenienia nie widać. Na moich starych, po 11 latach pojawiły się delikatne placki a były ciurane konkretnie. Ile potrwa perforacja płyty alu 5mm? 50 lat?