Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Templar »

Przy okazji, wypluł się też pierwszy adapter.
Chyba nawet pasuje.
Pora wprowadzić finalne poprawki, i zmontować pierwszą zaślepkę.

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: kylon »

Jak to jest wytrzymałe? Czeka mnie zakup drukarki 3D do firmy właśnie do podobnych rozwiązań.

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Templar »

kylon pisze:
21 mar 2023, 15:38
Jak to jest wytrzymałe? Czeka mnie zakup drukarki 3D do firmy właśnie do podobnych rozwiązań.
Adaptery na starym hiluxie, jeździły na dachu, w terenie, przez chyba 10 lat, i dalej jeżdżą na Ukrainie.
Zakup drukarki zależy dość mocno od tego co chcesz robić i z czego. Jak będziesz miał potrzebę to przekręć do mnie albo wpadnij.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: kylon »

Chyba wpadnę bo maszyna dalej stoi :-(

forumowytlc
Posty: 36
Rejestracja: 07 sty 2023, 16:18
Auto: J150

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: forumowytlc »

Ile waży ten komplet osłon?
Templar pisze:
07 mar 2023, 18:44
Wbrew pierwszym oczekiwaniom nie zrobiły się po jednym sezonie całe brązowe (w sumie to nadal nie widać na nich korozji...) ani nie są wcale jakoś dramatycznie ciężkie.

Obrazek


Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Templar »

forumowytlc pisze:
22 mar 2023, 14:17
Ile waży ten komplet osłon?
24kg.

Awatar użytkownika
irko
Posty: 1818
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:53
Auto: Hilux 09
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: irko »

Templar pisze:
07 mar 2023, 18:44
Wbrew pierwszym oczekiwaniom nie zrobiły się po jednym sezonie całe brązowe (w sumie to nadal nie widać na nich korozji...) ani nie są wcale jakoś dramatycznie ciężkie.
Były ciorane w terenie?

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Templar »

irko pisze:
27 mar 2023, 08:19


Były ciorane w terenie?
Błoto, szutry tak. Ślizganie się brzuchem po kamieniach, nie. Auto do turystyki a nie przeprawówki :)

forumowytlc
Posty: 36
Rejestracja: 07 sty 2023, 16:18
Auto: J150

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: forumowytlc »

Templar pisze:
27 mar 2023, 08:36
Błoto, szutry tak. Ślizganie się brzuchem po kamieniach, nie. Auto do turystyki a nie przeprawówki :)
Założyłbyś je na wyjazdy w Bałkańskie góry, gdzie kamienie mogą się zdarzyć (turystycznie), czy lepiej szukać czegoś z grubszej blachy?

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Templar »

Jak dla mnie to świat i ludzie. Jak już pisałem, największą zaletą tych osłon jest to że są przestrzenie przetłaczane i mają wspawane wzmocnienia w krytycznych punktach. Ich wytrzymałość jest przez to znacznie większa niż kawał płaskiej blachy.
Jeśli się nawet zarysują na tych skałkach i zaczną punktowo korodować, to jakieś większe punkty korozji będą widoczne po mniej więcej 5 latach. Można je wtedy zawsze odkręcić, wypiaskować i pomalować epoksydem. A jak ktoś jest wyjątkowo zawzięty, to linexem.

Jarosław Prezes
Posty: 40
Rejestracja: 25 paź 2022, 19:03
Auto: TLC J15
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Jarosław Prezes »

forumowytlc pisze:
27 mar 2023, 09:17
Templar pisze:
27 mar 2023, 08:36
Błoto, szutry tak. Ślizganie się brzuchem po kamieniach, nie. Auto do turystyki a nie przeprawówki :)
Założyłbyś je na wyjazdy w Bałkańskie góry, gdzie kamienie mogą się zdarzyć (turystycznie), czy lepiej szukać czegoś z grubszej blachy?
Ja na bałkańskie kamienie (do "turystyki" w której wiadomo różne rzeczy się dzieją czasami) mam założone aluminiowe More4x4 i jest ok po roku. Rysą są ale to akurat nie problem. Ja mam akurat takie ale chyba producent dowolny byle sprawdzony.

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Templar »

Adapter zaślepek v2.
Boczne śruby, obniżone, do mocowania do dachu. Trzecia, środkowa, do mocowania panelu.
Materiał ABS, wypełnienie 100%.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Templar »

forumowytlc pisze:
22 mar 2023, 14:17

Obrazek

[/quote]

Z okazji przeglądu miałem okazję obejrzeć stan płyt na hiluxie. Siedzą tam ponad 4 lata, praktycznie od nowości auta. I wygląda to tak że jest to jedyny nie skorodowany element pod autem.
Rama jest już razowa na wszystkich spawach. Z progów N4 farba schodzi płatami. Płyty ARB mają po całości szafa, fabryczna powłokę.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Rokfor32 »

Bo "ALU" to nie jest zawsze to samo. To jest multum gatunków stopów, trza wiedzieć z czego jest to - co się ma - a po drugie - większość z nich jest beznadziejna jak chodzi o korozje kontaktową (ze stalą, a w szczególności z nierdzewką austenityczną). To samo z solanką.

Solance przeciwdziała po prostu lakierowanie. A korozji kontaktowej - używanie separatorów (czyli np. podkładek "plastikowych" pod śruby, i między alu osłony a ramę).

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Templar »

Dopiero zobaczyłem jak mi słownik na telefonie słowa podstawił ;)
Oczywiście chodziło że rama jest brązowa a osłony są nadal w szarej farbie.

Rokfor- ale ARB są stalowe, więc ciężko tu o utlenianie alu.
Osobiście mam na ten problem głęboko wywalone. O ile na stalowych brąz razi optycznie, o tyle na aluminium nawet za bardzo tego utlenienia nie widać. Na moich starych, po 11 latach pojawiły się delikatne placki a były ciurane konkretnie. Ile potrwa perforacja płyty alu 5mm? 50 lat?

ODPOWIEDZ