Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Templar »

kylon pisze:
05 lis 2022, 18:29
Chyba muszę powrzucać nasze najnowsze cuda w J150 ;-)
Wrzucaj, wrzucaj. Szukam nieustannie inspiracji do budowy mojej, a w sieci konkretnych buildów jak na lekarstwo...

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: kylon »

Jutro będę w robocie to pyknę.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: kylon »

Jeszcze dużo składania.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Templar »

kylon pisze:
06 lis 2022, 10:25
Jeszcze dużo składania.
Chyba ktoś bardzo lubi rozmawiać ;)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: kylon »

Tak 8)

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Templar »

W ramach dalszego narzekania: jakość obrazu z kamery cofania. Wieczorem, przy niskim oświetleniu, oraz rano, po mżawce.

Obrazek

Obrazek

Całe szczęście, lusterka boczne są spore i łatwo na nich cofać...

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Templar »

Kolejna rzecz którą postanowiłem wypróbować czy ma sens.
LC150 ma bardzo duże szczeliny z grillu. Nie wiem jak to będzie wyglądać w tym konkretnym modelu, ale w moim starym aucie, wpadające do środka trzmiele i chrząszcze, potrafiły narobić niezły bałagan i powyginać przy okazji lamele chłodnicy.
Za niewielkie pieniądze (170zł), znalazłem zestaw kratek zakładanych pod oryginalnym grillem, które mają za zadanie łapać co większe robactwo.
Z ciekawości, mam zamiar założyć i potestować.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Templar »

Zasada nr1- nie robimy tuningu LandCruisera przy użyciu chińskich części... No dobra... znów ją złamałem ;)

A tak na serio, od pewnego czasu rozglądam się za panelami do zabudowy bagażnika. Nadal wożę z tyłu sporo gratów, więc nie chciałem żeby opuściły auto przez boczną szybę. Uznałem też że półka na kurtkę, kocyk, apteczkę itp to świetna sprawa.

Na rynku jest już sporo takich rozwiązań, łącznie z kilkoma przyzwoitymi, oferowanymi przez polskie firmy. Niestety miałem problem ze znalezieniem produktu spełniającego 100% moich wymagań. Zazwyczaj było to:

-brak informacji czy półka pasuje akurat do tego modelu. W wariancie Invincible mamy dodatkowe głośniki w bagażniku, które widziałem już zgniecione przez kraty do modeli podstawowych.
-montaż poza fabrycznymi punktami. Sorry, ale wiercenie tapicerki i stabilizacja paneli na plastikach, w nowym LC150, odpada.
-półka na nie do końca tej wysokości co bym chciał.

Aż pewnego dnia napadła mnie reklama z alliexpres którą najpierw wyśmiałem, a potem stwierdziłem że może ma to sens.
Żeby nie było, była to opcja najdroższa z dostępnych, ale też najbardziej rozbudowana.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Cięcie i gięcie blachy nie jest czymś technologicznie super zaawansowanym, więc uznałem że zaryzykuje.
Całość jest wykonana zgodnie ze sztuką i oczekiwaniami. Znalazłem na farbie kilka zadrapań powstałych najprawdopodobniej w transporcie, ale nie rzutują one jakkolwiek na funkcjonalność ani nawet estetykę, po montażu.
W zestawie jest absolutnie wszystko co jest potrzebne do montażu, łącznie z kluczami do odkręcenia oryginalnych śrub w aucie.
Dodatkowo chińczyk dorzucił folię z rzepami do mocowania sprzętu, ale nie powalają one jakością.
Całość jest stabilizowana przez 4 punkty na stronę: dwie śruby od cykorłapki (w zestawie są przedłużone śruby do jej ponownego montażu, ale osobiście wolałem się jej pozbyć), adapter w miejsce montażu rolety bagażnika (osobiście zawsze je demontuje bo mnie irytują, więc nie czuje jak bym tu tracił coś potrzebnego), adapter w miejsce haczyka przy klapie (że tam się niby jakąś siatkę oryginalnie wiesza?).

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Panele ze względów transportowych są pocięte na kilka mniejszych sekcji, do skręcenia na miejscu. Ma to jeszcze jedną zaletę, ponieważ na fasolkach można bezproblemowo poustawiać wszystko tak aby pasowało.

Sama półka jest także skręcana z dwóch głównych elementów, wzmocnionych idącymi przez całość profilami.

Była to jedyna zabudowa która była opisana konkretnie pod posiadany przeze mnie model.

Obrazek

Dużym plusem jest w tym projekcie możliwość ustawienia półki na jednej z 4 wysokości, z czego dolna robi za odpowiednik rolety i nie pozwala przelecieć zawartości bagażnika do przodu auta.
Nic nie stoi na przeszkodzie żeby zamontować na przykład dwie półki- jedną na koce i kurtki, a drugą oddzielającą ciężkie przedmioty z bagażnika. Zapewne za jakiś czas dorysuję sobie we własnym zakresie drugą.

Obrazek

Ogólne wnioski są takie, że pomimo że chińskie to wcale nie tanie i całkiem fajnie pomyślane i wykonane.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2022, 13:00 przez Templar, łącznie zmieniany 1 raz.

rzemanki
Posty: 68
Rejestracja: 10 gru 2008, 01:23

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: rzemanki »

W załączniku wykres z hamowni LC 150 silnik 2.8 204 KM wg specyfikacji.

Scan LC 2.8 204 KM.jpg
Scan LC 2.8 204 KM.jpg (46,68 KiB) Przejrzano 1141 razy

Jarosław Prezes
Posty: 40
Rejestracja: 25 paź 2022, 19:03
Auto: TLC J15
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Jarosław Prezes »

kylon pisze:
07 lis 2022, 04:59
Tak 8)
Pacząc na to piękne auto zastanawiam się czy kylon zamierza je również liftować czy też do tych zastosowań wystarcza tylko wymiana opon na bardziej agresywne?

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Templar »

W moim puki co bez liftu. Fabryczne zawieszenie, po hiluxie, jest dla mnie na tyle komfortowe, żeby ten wydatek odłożyć na sam koniec.
Części na pierwszy etap modyfikacji już jadą, ale że teraz na wszystko się czeka, to relacja z dłubania auta też się potężnie rozciągnie w czasie.

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Templar »

No i dojechała pierwsza paczka dobroci :D

Obrazek

RAT
Posty: 638
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: RAT »

co to i do czego ? :)

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: Templar »

Owinięta strechem paleta, z gratami do LC150 :)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Operation Donkey III, czyli Land Cruiser J15 by Templar

Post autor: kylon »

Zima :shock:

ODPOWIEDZ